Toki saksalaiselle autoteollisuudelle hiukan kiusallinen. :-\
Saa nähdä miten käy kun noita aletaan laajemmin tutkimaan ja moniko merkki on helisemässä
Mikähän hitto siinä on, että tuntuu ihan suomalaiselta menttaliteetilta tämä asia.
Juu, Toyotaahan se volkkarimiehen on syytettävä eli noinhan sitä on sittemmin ajateltava. ;DEn ole "Wolkkarimies" sen enmpää, Toijotaa en enää ikinä osta
Ihme jos täällä euroopassa mitään suurempaa ongelmaa tästä saadaan jos tähän on uskominen:Kannattaa lukea nuo linkit, eri maanosissa tekniikkakin on erilaista.
Kun Yhdysvalloissa auton typen oksidit saavat olla tiukimmassa luokassa korkeintaan 43,5 milligrammaa kilometrillä, Euroopassa lukema on dieselautoille ollut 180 milligrammaa. Tosin määräykset kiristyivät syyskuun alussa myös Euroopassa, ja lukema on nyt 80 milligrammaa.
Syy huijaukseen ei ollut välttämättä pelkkä rahakysymys. Esimerkiksi eurooppalaisissa Jetta-dieselautossa päästöjä hillitään ruiskuttamalla ureaa katalysaattoriin.
Auton omistajan on siksi täytettävä ureaa aika ajoin erilliseen tankkiin, mikä on ikävä ja pahanhajuinen toimenpide. Omistajat eivät välttämättä pidä tästä lisätehtävästä ja jättävät sen tekemättä, jolloin todelliset päästöt ylittävät testipäästöt.
Yhdysvalloissa myydyissä malleissa käytettiinkin halvempaa typpiloukkua, jossa oksidit poltetaan ruiskuttamalla katalysaattoriin ylimääräistä polttoainetta. Tämä typpiloukkutekniikk a on valmistuskustannuks iltaan halvempi ja kehitetty alun perin laihaseosbensiinimo ottoreille.
Mikä noista on Adam Opelin tuote?. Jätös lehmän takapään alla vai mikä?.
Adam taisi tehdä pyttyyn.
Mistäköhän tässä mediamyllytyksessä on edes kyse - ketä on huijattu, onko joku jotain menettänyt?
Eu-kuluttajilla ei taida olla syytä syyttelyyn..
Joku trafin heppu kommentoikin yle puheen haastattelussa, että kulutus- ja päästömittausten tiedetäänkin olevan ajastaan jäljessä ja siksi ne muuttuvat ensi vuoden syksyllä sisältäen mm todellista käyttöä paremmin vastaavan osuuden.
Tästähän varsinainen soppa taisi Volkkarille/Audille/Skodalle/Seatille syntyä.Huomaa mistä tieto (lue taru ammennettu) kun iltap**kan linkkejä on lainattuna. Lue nyt tuo 88k:n tai jonkun oikean tietotoimiston juttu ettet merkkikiihkossa kirjoita mitä sattuu
VW:n TDI-dieselskandaalissa on kyse typen oksidien päästöistä, jotka ovat terveydelle haitallisia. Tällaisen päästötiedon yhteydessä huijaaminen on VW:lle varmasti äärimmäisen kiusallinen häpeätahra, joka ei nopeasti unohdu.
Imagollisesti se lähes itsemurha.
Monessa yrityksessä ympäri Eurooppaa mietitäänkin nyt varmasti, halutaanko niissä käyttää työsuhdeajoneuvona huijari-VW:n dieseleitä? Volkswagen on ollut esimerkiksi Suomessa pitkään erityisen vahva yritysautomarkkinoi lla.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1443057562456.html
Kyllä minä tiedän nämä erot mutta tulihan tuo sama jo Ylen uutisistakin, vakava juttu kaiken kaikkiaan, vaikka tätä asiaa yritetään kuinka vääntää niin ei tämä hyvää tee eurooppalaiselle dieselteknologialle .
Nyt vaikutukset ovat Ihaalla levinneet saksalaisesta autoteollisuudesta koko eurooppalaiseen dieselteknologiaan. Luetun ymmärtäminen tuntuu olevan oikeasti vaikeaa. :oKummasta se johtuu, lukijasta vai luetusta ?
Kyllä minä tiedän nämä erot mutta tulihan tuo sama jo Ylen uutisistakin, vakava juttu kaiken kaikkiaan, vaikka tätä asiaa yritetään kuinka vääntää niin ei tämä hyvää tee eurooppalaiselle dieselteknologialle .
Siis tämä:
Saksassa pelätään, että Volkswagenin dieselautoja koskeva skandaali uhkaa jo koko maan talouskehitystä.
Jyrkimpien arvioiden mukaan VW-skandaali voi nousta suuremmaksi riskiksi Saksalle kuin Kreikan velkakriisi.
Jos Volkswagenin myynti romahtaa Yhdysvalloissa ja muualla, vaikutus säteilee laajalti maan talouteen. VW-skandaalilla saattaa olla vaikutusta myös muiden saksalaisten automerkkien myyntiin.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1443059137779.html
Minulle olisi mannaa jos hinta putoaisi minulle sopivaan tasoon. :D :D
Sittenhä se on jo toyotassa asti jos se koskee eurooppaaista diesel tekniikkaa.
Älä ota sitä vakavasti.
Oikeesti, miksi vain VW huijaisi ??
... käyttääkö VW volkkarin tekniikkaa...eipä taida ei, vaan eurooppalaista osavalmistajaa joita käyttää moni muukin valmistaja ja outoa olisi että vain VW osaisi ja uskaltaisi huijata.
Saksan liikenneministerin Alexander Dobrindtin mukaan Volkswagen on peukaloinut autojensa päästöjä myös Euroopassa.Onkohan yhtä pätevä kuin meittin oikeusministeri ::)
Ihan näin kysymys sivusta, että miksi Skoda ja Seat on unohdettu tässä asiassa?En tiedä, mutta Bemari on uhan alla tällä hetkellä.
Ihan näin kysymys sivusta, että miksi Skoda ja Seat on unohdettu tässä asiassa?Kuinka niin ?
Kuinka niin ?Näin kun asiallisesti puhutaan, niin tuo taisikin olla nyt eka kerta kun noista puhutaan.
Toijotamiesten tietotekniikkajulka isu kyllä kertoo (seurasin erään käyttäjän esimerkkiä ja kävin tuolla) >
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1443060577580.html
Taisin puhua VW-konsernista jo hyvissä ajoin. Selväähän se, kun samoja koneita käytetään.Niin, noita VW:n dieseleitähän löytyy esim jostain Suzukista, liekkö muissakin ?
Yritä nyt ihan oikeasti uskoa että :
Suomessa autoverotetaan co2 perusteella, siitä ei ollut kysymys siis !
::)
Mutta tämähän ei koske verotuksen hiilidioksidipäästö jä vaan niitä typenoksideja jotka nyt jenkeissä on tähän asti ollut samat sekä bensiini- että dieselautoilla, täällä euroopassa nuo typenoksidit ovat dieselautoille olleet muutenkin tiukemmat..
kauhia haloo jostain testistä mistä ei kerrota mitään miten se on tehty ja missä olosuhteissa, ja oliko kaikilla juuri samat olosuhteet.
Enköhän minä jo eka sivulla ole sanonut tuon saman. ;DMiksi ihmeessä toistat sitten mantraa , euroopan versioissa katastrofi, ovat jotkut raukat työsuhdeautoiksikin ostaneet toijotan sijasta saakeli
Mutta onko Volkswagen käyttänyt huijausjärjestelmää myös Euroopassa – sitä emme vielä tiedä.
Ainakaan Volkswagenilla ei pitäisi olla yhtä suurta tarvetta huijata Euroopassa kuin sillä on ollut Yhdysvalloissa.
Yhdysvalloissa päästörajat ovat nimittäin huomattavasti tiukemmat kuin Euroopassa, kertoo VTT:n johtava tutkija Juhani Laurikko, jolla on noin 30 vuoden kokemus autojen päästötutkimuksista .
Kun Yhdysvalloissa auton typen oksidit saavat olla tiukimmassa luokassa korkeintaan 43,5 milligrammaa kilometrillä, Euroopassa lukema on dieselautoille ollut 180 milligrammaa. Tosin määräykset kiristyivät syyskuun alussa myös Euroopassa, ja lukema on nyt 80 milligrammaa.
Laurikon mukaan on mahdollista, että Volkswagen ei ole käyttänyt huijausjärjestelmää Euroopassa.
Enköhän minä jo eka sivulla ole sanonut tuon saman. ;Dno huijaus on kuin doubinki, kuka osaa parhaiten ei jää kiinni ;). lähinä oli tarkoitus kyseenalaistamaan tämä testi, ja ehkä herättämään ajatuksia valmistajien ilmoittamista arvojen oikeelisuudesta käytänössä.
Ja tämä jenkkitestihän tehtiin maantieajossa jossa todelliset typenoksidit olivat suuremmat kuin laboratoriossa testattuna joka on päivänselvää.
Eli tämä testihän itsessään ei ihmetytä ketään, tottakai päästöjä tulee enemmän tosielämän ajossa kuin laboratoriossa mutta se että jenkit sai Volkkarin kiinni siitä huijaus-moodista, sehän tässä nyt se asian ydin on..
Varsinkin kun siellä samaisella ekalla sivulla VTT:n tutkija kertoo asian oikean laidan (poikkeavasti tulkinnastasi) HS:n artikkelissa
http://www.hs.fi/autot/a1442973793828?ref=hs-prio-A5
jenkit nyt brassailee sillä että saivat eurooppalaisen autonvalmistajan kiinni huijauksesta ja asiasta josta eurooppalaiset ovat olleet jenkeissä ylpeitä....puhtaist a dieselautoista.Alat päästä ytimee pikkuhiljaa siihen pro... ;)
Onko kyse nyt siitä mistä oli aikoinaankin kun jenkit saivat Toyotan varpailleen, eli omien jenkkiautojen myynnin nousuun silloin Toyotan ongelmien takia, nyt vuorossa sitten Volkswagen.
Ei omilla vaan lasten säästöillä. :)
No eihän se nyt ihan sama todellakaan ole, eurooppa ja Saksa eritoten elää autoteollisuudesta ja tällaista ei olisi kaivattu tässä talouden tilassa.Harmi,kun joutuu ajamaan Volvolla...
Eikös volvossaki ole volkkarin koneitajuu nyt se vasta asiantuntija ilmestyi, vanhan 1990 lukuisen rivipumppuisen tähän vw:n aivolaatikkodieseljutun sekoittaa samaan, kohta se huijaus on varmaan ollut kuplavolkkarissakin .....
juu nyt se vasta asiantuntija ilmestyi, vanhan 1990 lukuisen rivipumppuisen tähän vw:n aivolaatikkodieseljutun sekoittaa samaan, kohta se huijaus on varmaan ollut kuplavolkkarissakin .....
v 2000 tuli D5 millä ei ole mitään tekoa tuon VW:n koneen kanssa joka oli mainitsemaltani -80 luvulta
ja siinä VW 2.TDI koneessa ei ole mitään yhteistä tuon 2009 alkavan konesarjan kanssa mikä VW:ssä on nyt tapetilla.
ps Perho-Ukolla LT:ssä on se kone ,kerro hälle "tietosi"
Volkswagenin huijaus alkoi paljastua viime viikolla. Päivä päivältä saksalaisen autojätin tilanne on käynyt tukalammaksi.
1. Miten VW huijasi?
VW oli asentanut diesel-malleihinsa laitteiston, joka antoi virheellisiä tuloksia myrkyllisiä kaasuja mitattaessa.
2. Miten huijaus paljastui?
Pieni, mutta maineikas puhtaan ilman järjestö International Council on Clean Transportation ICCT pääsi VW:n päästöhuijauksen jäljille jo vuosi sitten ja välitti tiedon eteenpäin Yhdysvaltain viranomaisille. Huijausepäily vahvistui Länsi-Virginian yliopistossa tehdyissä testeissä saksalaisautoille. Autojen päästöt olivat todellisuudessa 35-40 kertaa ilmoitettuja suuremmat.
3. Missä malleissa laite on?
Laite on kaikkiaan 11 miljoonassa VW:n valmistamassa autossa eri puolilla maalmaa. Yhdysvalloissa se on asennettu VW:n vuosien 2009-2014 valmistamiin Beetle-, Jetta- ja Golf-malleihin sekä vuoden 2014-2015 Passateihin. Myös Audi A3-malliin vuosina 2009-2015 on asennettu huijauslaite. Yhdysvalloissa näitä autoja on myyty liki 500 000 kappaletta.
4. Mitä seurauksia huijauksesta on?
VW:n maine luotettavana autovalmistajana on mennyttä, ja sen taloudellinen tilanne heikkenee. Pelkästään maanantaina osakkeen arvo putosi noin viidenneksen, ja tiistaina pudotusta tuli 23 prosenttia lisää.
Pelkästään Yhdysvalloissa VW joutuu maksamaan sakkoa huijauksesta jopa 16 miljardia euroa ja maksamaan autojen korjauskulut. Saksassa seurauksena voi olla autoalan työpaikkojen väheneminen, kun VW:n autojen menekki laskee.
5. Onko päästöissä huijattu muissakin maissa?
VW on vakuuttanut, ettei se ole huijannut päästömittauksissa muissa maissa. Autojätin sanat eivät kuitenkaan vakuuta, vaan esimerkiksi Etelä-Koreassa aiotaan selvittää saksalaisautojen päästöjen oikeellisuus. Myös Saksan liikenneministeri aikoo tutkituttaa VW:n Saksassa valmistamien automallien päästöt. Eilen yhtiö ilmoitti huijauslaitteen olevan 11 miljoonassa asjoneuvossa.
6. Kuka tiesi huijauksesta?
VW:n pääjohtajan Martin Winterkornin asema on tukala, ja hänen arvellaan joutuvan jättämään paikkansa. Saksalaislehtien spekulaatioiden mukaan on mahdollista, että joko Winterkorn oli tietoinen huijauksesta tai sitten ei. Kumpikin on peruste potkuille.
7. Miksi skandaali tuli julki nyt?
Kilpailu autoalalla on kovaa. VW on noussut autoalan ykköseksi Toyotan ohi, ja se herättää tietysti kateutta.
Joidenkin teorioiden mukaan kyse olisi kostosta Winterkornille, jonka kausi päättyisi sopimuksen mukaan vuonna 2018.
KATRIINA MÄKELÄ
katriina.makela@ilmedia.fi
On kyllä vanhemmassa V70:ssä, pulleakylkinen V70 tuli v 2000 markkinoille samoin tuo Uudempi D5 moottori, juuri kuten kirjoitin
Niinhän juuri kirjoitin, pyydä jotakuta suomentamaan mitä sanoin.
Mutta Fordin Galaxyssa on kyllä VW:n kone, dieselmallissa.
Tässä jotain tietoa mitä tuo VW-juttu koskee.
Kannattaa lukea ettei satu taas vahinkoja
Eli oikeasti kuluttaja ei ole mitään menettänyt - eikä ketään ole "huijattu". On vain pelkästään tunne/tietämättömyyden tila "huijataankohan meitä?"No kysehän ei olekaan homman laillisuudesta, vaan siitä kuinka moraalista tuollainen erillisohjelmointi testiä varten on :-X
Eli oikeasti kuluttaja ei ole mitään menettänyt - eikä ketään ole "huijattu". On vain pelkästään tunne/tietämättömyyden tila "huijataankohan meitä?"
PS. Fordi mk2 asti on VW diesel moottoreilla.. Mk2 pumppareita. En tiedä mitä tämä nyt tähän taasen liittyy?Ihan yhtä paljon kuin aikaisempi kertomuksesi jotta Volvon V70:ssä on noita saastemoottoreita tai edes lähellekään niihin liittyvää.
Kevennetään vähän.
(http://karavaanari.org/kuvat/1443162819.jpg)
Hyvä että puhut edes lähemmäs asiaan liittyvää :)
Palataan mieluummin asian ytimeen - tiedättekö oikeasti mitä tämä "huijaus" sisältää? Oikeasti yhtään mitään..Odottikohan ihaakin jotain korvausta kun suurimman metelin piti, huijauksesta 8)
:P :P :P
On aikamoista jeesustelua väittää, ettei oma tämänpäivän auto näin tekis - siis tunnistaisi eri "ajotilanteita", jollainen myös CARB'in sykliajokin on, ihan yhtälailla kuin Euro-normienkin. Sen enempää jenkki kuin euronormistokaan ei edellytä muuta kuin, että testisyklissä tulee Coc-todistuksen mukaisia mitattuja arvoja...
Eli oikeasti kuluttaja ei ole mitään menettänyt - eikä ketään ole "huijattu". On vain pelkästään tunne/tietämättömyyden tila "huijataankohan meitä?"
Ihan yhtä paljon kuin aikaisempi kertomuksesi jotta Volvon V70:ssä on noita saastemoottoreita tai edes lähellekään niihin liittyvää.
ps http://autowiki.fi/index.php/Etusivu auttaa epätietoisuudessa
Odottikohan ihaakin jotain korvausta kun suurimman metelin piti, huijauksesta 8)
Joo mutta edelleenkään Volvon 2.5 VW moottori ole rivipumpulla vai tiedätkö mikä ero edes niissä on? Kohti viki kertoo.. 8)Mitä väliä sillä on ?
Mitä tulee tavallisiin kansalaisiin, niin heille tuskin mitään korvauksia olisi tulossa. Sen sijaan voitaisiin mitata päästöt uudestaan ilman kepulikonsteja. Uudet päästöarvot kirjattaisiin tyyppitodistuksiin ja autojen omistajien verotaakkaa nostettaisiin uusien päästöarvojen mukaisesti. Trafi meillä muuttaisi uudet päästötiedot lennossa ja maksut voitaisiin periä vaikka taannehtivasti.
Mitä väliä sillä on ?
Ja ei liity otsikkoon mitenkään kuten aloittamasi jankutus
Taannehtivainen perintä olisi ehdottoman väärin jos ollaan maksettu verot sen mukaan kun ne on säädetty maksettaviksi. Jos jostain syystä päätetään muuttaa verotusta ja veroperuste muuttuu, niin suomessa on ollut käytäntö että kuluttaja maksaa kevyemmän mukaan.Väärinhän se olisi juu periä taannehtivasti....
Kuluttajan niskaan tuota ei voi laittaa ja valtio voi ainoastaan pitää valmistajaa vastuussa vääristä tiedoista. JOS tuo koskisi meidän veroperusteita jo hävityt ja myös arvioidut tulevat menetykset kuuluu valmistajan vastuulle.
Jostainhan ne pelimerkit on kerättävä, niin miksei sitten maan hiljaisilta. :(
Jokainen aikanaan TÜv:in todistuksen hankkinut ja päästömerkinnän rekisteriotteeseen saanut joutuu yhä pelkäämään, koska ne hylätään ja peritään taannehtivasti, ja kuinka pitkältä ajalta. Siksi(kään) ei sen, jolla sanottu onni on, kannata pitää turhaan liikennekäytössä.
Uskoktko että taannehtivasti tuon veloittaisivat? Otetietojen mukaan nuo veloitetaan automaattisesti ja kun arvo muuttuu tietokantaan niin sen uuden arvon mukaan mennään siitä hetkestä eteenpäin.Se nyt ei vaan ole uskon asia...
Ilmeisesti VV-autolla ei tiedetä tuota tarran olemassa oloa... :o
Joo, minullakin 2 l tdi kukc ja tätäkin malmikasaa on ainakin pari-kolme eri tehoversiota.
Volkswagen voi toki lisätä pieniin dieselautoihinsa suodatusjärjestelmä n, joka perustuu epäpuhtauksien sitomiseen ureaan. Tämä lisälaite maksaa 5000–8000 dollaria autoa kohden ja vaatii säännöllisen urean tankkauksen, joten omistajat tuskin pitävät tästäkään. Tosin Volkswagenin isokokoisissa dieselmalleissa tämä laite on jo käytössä.
Soppa senkun sakenee, nyt mukana pakut;Varmaan kun vähän tietää taustoja niin 2010 malleissa ja uudemmissa on VW:n 4-sylinterinen dsl kone myös pakuissa. Vanhemmissa ei ::)
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/09/25/volkkari-skandaali-paisuu-huiputusta-myos-pakettiautoissa/201512498/304
Mun tietääkseni ainakin Audeissa on tuo urea ollut jo käytössä tämän vuoden alusta lähtien.Nice and Clean...
Mun tietääkseni ainakin Audeissa on tuo urea ollut jo käytössä tämän vuoden alusta lähtien.Psa:n autoissa jo vuodesta 2002 :)
Psa:n autoissa jo vuodesta 2002 :)Tuota AdBlue liuosta tankataan hieman eri tahtiin, kuin PSA:n koneissa....
Käytiin Pörhön avajaisten yhteydessä koeajamassa VW Caddy 2.0 TDI ja auto oli ollut yön yli pihalla joten päästiin hyvin testaamaan miten nykyaikainen dieselmoottori lämpiää ja tulos oli masentava:
ensin ajettiin liikkeestä n. 1.5 kilsan matkan verran 5-tielle jossa ajettiin 100 km/h nopeutta vajaa 2 km jonka jälkeen ajettiin kaupungin yhdystielle jossa nopeus max. 60 km/h ja kun saavuttiin takaisin autoliikkeen pihalle, moottorissa oli lämmöt nippa nappa yli puolenvälin. Kuinkahan kävisi savon talvessa -35° pakkasessa...no ei varmaan mitenkään ilman webastoa.
Ei se mikään ihme ole että dieselmoottorit tuottavat päästöjä kun ei edes saavuta normaalikäyntilämpö tilaa +10° ulkolämpötilassa n. 10 km:n matkalla, oma hybridi-Auris kun saavuttaa normaalit +90° jo 5 km:n matkalla..
miten totesit tuon +90°?.
Tuota AdBlue liuosta tankataan hieman eri tahtiin, kuin PSA:n koneissa....Mun piti 2.2hdi koneeseen lisätä ureaa 180tkm kohdalla.
Mulla on Citikka mennyt jo 230 tuhatta ilman lisätäyttöä.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015092820430199_uu.shtmlNo mikäs se on...?
Ei oo vaikea arvata syttymissyytä, liittyy varmaan tämän ketjun aiheeseen.
Kiitos Volkswagen, tätä me vielä kaipasimme. :o
no ehkä enempi pitäisi tuo suunnata jenkeille kun he ottivat sopivasti juuri eurooppalaisen auton, eihän sitä tietenkään oman autoteollisuuden tuotteita kannata ottaa silmätikuksi.
Suomessa ei tajuta: dieselhuijaus uhkaa koko Eurooppaa
Autonvalmistajien kriisin merkitystä euroalueelle ei pidä vähätellä, korostaa Elinkeinoelämän keskusliiton EK:n johtava ekonomisti Penna Urrila.
– Autoteollisuus on erittäin merkittävä ala Saksassa ja sen painoarvoa on meillä vaikea ymmärtää. Autojen komponenttien valmistuksen osuus saksalaisesta teollisuustuotannos ta on äärimmäisen korkea. Saksalaiset kollegat ovatkin olleet keskusteluissa hyvin huolestuneita tilanteesta, Urrila toteaa Taloussanomille.
Välillä muualtakin kuin Ilta-Sanomista, ehkä tämä ei ole "keltaista mediaa"
http://m.taloussanomat.fi/autot/2015/09/25/suomessa-ei-tajuta-dieselhuijaus-uhkaa-koko-eurooppaa/201512476/304
Okei okei okei !!!! Uskotaan jo................. .....
Ostakaa kaikki Toyota Nauris :-*
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/09/28/nyt-tunnusti-audi-huijaus-koskee-21-miljoonaa-autoa/201512560/304 (http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/09/28/nyt-tunnusti-audi-huijaus-koskee-21-miljoonaa-autoa/201512560/304)
Joillain tuo nautinto tulee pienestä....
Olet kai nähnyt mainoksen . Rakastu uudelleen autoiluun tms , jotku on "lovessa" olleet iät ja ajat.
Tyhjänpäivästä "uutista" ylläpitävät kaikenmaailman analyytikot ja ekonistit - keinottelijat, jotka rakentelevat "kurssihissejä"..
Aika erikoista on autoon tai edes autoiluun rakastuminen. Autoon rakastunut on ilmeisesti automies, jos naisia rakastava on naistenmies. :)
Eikä mene montaakaan kuukautta, kun keskivertokuluttaja on jo unohtanut VW:inkin touhut.
Tyhjänpäivästä "uutista" ylläpitävät kaikenmaailman analyytikot ja ekonistit - keinottelijat, jotka rakentelevat "kurssihissejä"..Ja Ihaa ::)
Pahoin pelkään että ihan näin vähällä ei VAG tästä tule pääsemään. Meinaan jos tuo nyt aiheuttaa ihan virallisenkin takaisinkutsun, jossa tuo softa korjataan, niin tuossa nyt mennee kuitenkin jokunen kk ennen kuin tuo on läpikäytynä. Ja sikäli mikäli tuo aiheuttaa myös ko. autojen uudelleen mittaamisen, uuden virallisen päästötason määrittämiseksi, saattaa tuolla olla myös ajoneuvoverollisia merkityksiä Suomessa kun ko. korjatun auton päästötaso onkin uudessa rek.otteessa jonkun gramman suurempi => ajoneuvoverokin on siis suurempi ja ja tuon veron kasvun suuruudesta sitten riippunee pitkäänkö tuo wempautus kansan mielessä säilyy :-\Mutta, mutta .. eihän asiassa ole näyttöä etteikö CARB'in (tai EUn) päästömittauksessa olisi todenmukaisia :D Päästöarvot mittaustapahtuman ulkopuolella ovat jotain muuta (kaikilla muillakin merkeillä). Tietyissä ajotilanteissa VW:lläkin NOx -arvot ovat testisyklin mukaisia (varmaan myös hetki joissa yli kuin alikin).. sijoitusanalyytikko jen termi huijaus on siis ohjelmallinen ajotilanteen tunnistaminen, ja sen mukaan egr:ää pidetään enempi auki..
Ja lisää löylyä kiukaalle.
Ja lisää on tulossa kun testi tulosten jukistus eteneen.
Sitten kun tulee Toyotan aika niin toivottavasti kuulen siitä myös täällä, eihän sitä tiedä jos belgiasta kuulee vaikka ensin...aika vähän kun noita ongelmia muuten näissä bensa/hybrideissä tuntuu olevan. ;DEi siitä anteeksi tartte pyytää ;)
Anteeksi KEV:lle kun tuon julki sitä jonka jokainen saattaisi lukea mediasta mutta kuten juuri sanoin..kuulen mielelläni myös Toyotastakin kaikkea.
Eikä mene montaakaan kuukautta, kun keskivertokuluttaja on jo unohtanut VW:inkin touhut.
Ei tarvitse alkaa kiroilemaan pienestä kirjoitusvirheestä. Ota rennosti Alan, ota rennosti. ThumbSubaru (kuten japskit yleensä) jatkavat omalla muotoilukielellään - epäharmoninen tyyli: suuntaa vinksi-vonksin, kulmaa ja pyöreyttä samassa paketissa. Ei tarvitse minulle kaupata.. sisältä ahtaita kaiken lisäksi. Tuosta keulasta heti tulee mieleen Audi, ja perästä Passat. Mistähän nuo pyöräaukkojen kummut, ehkä sitä hirohitoa ;D
http://m.iltalehti.fi/autotestit/2015092520414582_at.shtml
(http://karavaanari.org/kuvat/1443505880.jpg)
Olen tässä koko ketjun elämän ajan hihitellyt Ihaan innolle lytätä VW -konsernia
No sitä saa mitä tilaa:
- ensin laukesi DSG:t
- seuraavaksi levisi TSI:t
- nyt jäädään nalkkiin päästövilpistä
Vaan hups kun ei osunut yhtään noista omalle kohalle... ;D
http://www.tekniikkatalous.fi/arkisto/2010-08-11/Toyotan-kaasupoljinongelmat-olivatkin-kuljettajaongelmia-3296450.htmlTulkinta on mainio kun näkee kuka kirjoittaa, mut sitä en ymmärrä miksi sama henkilö ihmettelee kun kukaan ei ota kauhean vakavissaan volkkari skandaalia.
Nuo oli juuri silloin tapetilla kun Toyoa suunnittelin ja kovin on salamyhkäistä että mikä tässä sitten on kun oikein itse jenkit kääntyivät kannassaan ja päätyivät tähän tulokseen:
Yhdysvaltain turvallisuusviranom aiset ovat päätyneet samoihin tuloksiin kuin Toyotan omat tutkimukset kaasupoljinongelmis ta, valtaosa onnettomuuksista liittyi kuljettajan toimintaan eikä väitettyyn poljinvikaan, kertoo The Wall Street Journal.
Miksi Yhdysvaltain turvallisuusviranom aiset eivät ongelmaa sitten pitäneetkään Toyotan syynä ?
Mutta tärkeintähän on että totuus tulee julki, kunhan vain tietäisi mikä se totuus on ?
Joka tapauksessa tuon myötä Toyotassa on nykyään kuljettajan puoleisessa kumimatossa pyöräytettävät nasturat jolla lukitaan matto ettei se pääse (jos on ikinä päässytkään) liikkumaan polkimien alle.
HiTec, älä suututa Alania. Myötäillään niin hyvää tulee. ThumbNo sehän olisi sitten ihan kuin kotonakin, "kyllä kultaseni" :D
Miksi Yhdysvaltain turvallisuusviranom aiset eivät ongelmaa sitten pitäneetkään Toyotan syynä ?
Mutta tärkeintähän on että totuus tulee julki, kunhan vain tietäisi mikä se totuus on ?
Toyota kutsui viime syksyn jälkeen 8,5 miljoonaa ajoneuvoa korjaukseen poljinongelmien johdosta.
Sitä vaan menee henk.koht. tuo uuden auton hankkiminen hiukka hankalaksi kun ei oikeastaan uskalla hommata bensaa eikä dieseliä ja hybridit yms. menee taas ihan liian kauas out of budget :-\ Tai sitten täytyy tehdä "kotiläksyjä" ihan hirveä määrä, kerätä tietoa toisten kokemuksista, seurata tekniikan kehittymistä, kerätä tietoa lukuisista lähteistä jne. ja sitten mennä lopuksi pomppimaan autokauppiaan varpaille jotta haluaa just tän ja tän kokoonpanon :-X
Euro 6 -moottoreiden typpioksidien eli NOx-päästöjen raja on tällä hetkellä 80 mg/km. Huonoimmin mittauksessa menestyi Range Rover Sport Hybrid 3.0 SDV6, joka ylitti päästörajan jopa 16-kertaisesti.
Mittauksissa valitettavan huonoon tulokseen ylsivät myös Nissan X-Trail 1,6 dCi ja ehkä hieman yllättävästi myös Volvo S60 D4 – molemmat ylittivät raja-arvot yli 14-ketaisesti. VW:n kärvistellessä tällä hetkellä päästöskandaalissa on hieman yllättävää, että listan paras auto on VW Sharan 2.0 TDI SCR DSG. VW:n tila-auto ylittää Euro 6-rajan vain minimaalisesti ADAC:n mukaan.
Ohitan ruikutuksen ja kysyn, kuka teistä ostaa auton puhtaasti päästölukemien perusteella? Tuskin kukaan karavaanari.Mulle on ihan sama noi päästö arvot,kun on kumminkin liikuttava....
Vaikutusta voi olla enemmän, kun otetaan huomioon päästöpohjainen verokohtelu. Eiköhän seuraavaksi sitten selviä, miten bensamoottorien päästöjä on manipuloitu, vai onko jo selvinnyt?
Vaikutusta voi olla enemmän, kun otetaan huomioon päästöpohjainen verokohtelu. Eiköhän seuraavaksi sitten selviä, miten bensamoottorien päästöjä on manipuloitu, vai onko jo selvinnyt?
Lisää ruikutusta. ;D
Ei kukaan karavaanari osta dieseliä CO2-arvojen takia mutta kyllä jo Alankin ymmärtää noiden päästöjen merkityksen autoveroon ja aivan varmasti jokainen jo tätä ketjua lukenut tietää ettei niillä ole autoverotuksen kanssa mitään tekemistä.
..Pitänee rikkoa tämä yleistys;
Ei kukaan karavaanari osta dieseliä CO2-arvojen takia mutta kyllä jo Alankin ymmärtää noiden päästöjen merkityksen autoveroon ja aivan varmasti jokainen jo tätä ketjua lukenut tietää ettei niillä ole autoverotuksen kanssa mitään tekemistä.
..
Ohitan ruikutuksen ja kysyn, kuka teistä ostaa auton puhtaasti päästölukemien perusteella?
Täysin päästötön auto olisi minulle hyvä, kun tuo vatsan toiminta on mitä on. Päästöjä tulee omasta takaa, ja varsinkin takaa. ;DTuollaset (http://lovetomorrowtoday.com/wp-content/uploads/2011/05/el-camino-running-on-burning-wood_FMT9U_18.jpg) laitetaan ;D
Haastelkaahan pojat rauhassa volkkareista, minä pitelen hevosta. ;D
Ei päästöjen, mutta sen seuraavankin kerran kun auton ostaa, niin toivoisi senkin kestävän ilman ylläreitä tuonne 10v tuolle puolen, ostin sitten uuden tahi käytetyn = uutta siis pidetään (ainakin meillä) luokkaa 2x niin pitkään kuin käytettyä.
Ja kukka multa tulee samalla,eli tienaakin samalla ;) Thumb
(http://karavaanari.org/kuvat/1443537211.jpg)
Tuossa ois vähäpäästöinen vw
Uutta autoa en ole koskaan ostanut.
Onko mitattu noxi arvot. Ettei vain huijata vetopellillä tai tuhkaluukkua raottamalla ? ;)Vielä kunhan tutkiivat lisää niin löytyykö montakaan valmistajaa ihan puhtailla jauhoilla.
Onko nämä ad blue mallit jotka ovat olleet ilmeisesti "laillisia" malleja niin hinta tasoltaan halvempia vai kalliimpia kuin normi auto?
Muuttaako tämä moottori koko autoteollisuutta? Aika näyttää, mutta puhdas SKYACTIV-D-dieselmoottori on saanut lentävän lähdön. Tämän yhteispaineruiskutu sta käyttävän voimanlähteen puristussuhde on 14:1, mikä on dieselmoottorien matalin arvo tällä hetkellä koko maailmassa. SKYACTIV-D on myös yksi ensimmäisistä dieselmoottoreista, joka noudattaa Euro 6 -päästönormin tiukkoja vaatimuksia – ja se onnistuu siinä ilman kallista typpioksidin (NOx) jälkikäsittelyä.
Uutta autoa en ole koskaan ostanut. Muut maksakoon marmoritiskit. Joku varmaan tykkää, että on uuden tuoksu ja piereskelemättömät penkit. Vaan eipä tunne kauaa kestä. ;D
maksoin autosta ne kalleimmat kilometrit ihan vain sen mielenrauhan vuoksi
Oli mikä tahansa mutta tässä nyt tulos, jokainen voi selitellä tätä miten itse haluaa mutta näin nyt vaan on, en muista autoiluni aikana minkään muun skandaalin vaikuttaneen automerkkiin tällä tavalla kuin tämä on vaikuttanut Volkswagenille.Oootellaan muita perässä ;)
Saksassa Volkswagenin maine kuluttajien keskuudessa on romahtanut. Kuluttajien silmissä Volkswagen-autot ovat nyt samanarvoisia kuin Daimlerin pikku-Smartit.
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/talous/volkswagenin-paastohuijauksesta-kertyy-miljardien-lasku/2139321
Vähän kevennystä tähän tiukka sävyseen keskusteluun,ei riemulla rajaa,kun Volvolla ajaa ;) :Dvoip paremp olla hiljaa :-[
Das Vosu huolehtii asiakkaistaan;Olisiko niin, että tehot laskee ja kulutus nousee....?
http://volkswagen.fi/vv-auto/vw_news.nsf/html/volkswagenesitteleetoimintasuunnitelmanea189-dieselmoottoreillavarustettujenautojenkorjaamiseksi?open&db=vw5.nsf
Olisiko niin, että tehot laskee ja kulutus nousee....?
ja edelleen täällä on lukijoita joiden mielestä tämä ei ole kuin median tuottamaa propagandaa, juu...sitähän se tietenkin on.No, sanotaan nyt että enemmän oma pieru häiritsee kuin nuo "päästöt"
Tuleekohan se ihan pakolliseksi päivittää järjestelmä....
Tämä tehojen lisääminenhän lastuttamalla on varsin yleistä matkailuautoissakin . Periaatteessa nekin olisivat laittomia, koska silloin puututaan tehtaan ilmoittamiin päästöarvoihin.
Kyllähän tämä homma leviää käsiin.Vie mitä vie ja päästöt on mitä on,onneksi vielä selviää euroilla ;) :D
Nyt narahti Mercedes, BMW 5 sarja, Peugeot 308 ....
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/09/30/nyt-narahti-mercedes-vaaristelysta-450-euron-vuosikulut-autoilijalle/201512715/304
Tässä sama juttu alkuperäissivulta
http://www.transportenvironment.org/press/some-mercedes-bmw-and-peugeot-models-consuming-around-50-more-fuel-official-results-new-study
Kuinkahan Volvon käy kun vuonna 2011 esiteltiin lukuisia autoja joiden päästöt oli 99 g/km
http://teknavi.fi/autot/volvon-uusilla-drive-versioilla-pienet-paastot
Nyt narahti Mercedes, BMW 5 sarja, Peugeot 308 ....
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/09/30/nyt-narahti-mercedes-vaaristelysta-450-euron-vuosikulut-autoilijalle/201512715/304
Vie mitä vie ja päästöt on mitä on,onneksi vielä selviää euroilla ;) :D
Risto hei, rahamiehet ovat hissukseen yleensä rahasta, eivät he sitä oikeasti ole julki tuomassa milloin missäkin yhteydessä, joten ole sinäkin. ;)Tarkotin sitä jotta kun laskuja maksetaan koneella,niin samassa menee päästö maksu ;)
Minäkin voisin sanoa perstuntumalta, että kaikissa autoissani on kulutus on pienempi, kuin mitä valmistaja ilmoittaa. Ja ei ole mitään ajotietokoneesta luettua.
Olisikohan syytä näiden perstunttumatestaaj ien ihan ensimmäiseksi miettiä omia ajotapojaan.
Nehän ovat laittomia mutta sen verran hankalia todeta ettei niitä pystytä ilmeisesti toteamaan edes katsastusten yhteydessä ellei "lastua" ole vaihdettu, silloinhan sen näkee jos riittävän pitkälle inssi menee.
Eikä Ihaan mainitsemaa "lastun" vaihtoakaan katsastuksessa huomaa. Tosin tuo kuuluu lähinnä vanhojen kapineiden virikonsteihin, mutta ei niidenkään osalta Katsastusinssi moottorinohjainlait teen koteloa ala availemaan ja tutkimaan sen sisuskaluja.Itseasiassa tämäkin on jo vanhentunutta tietoa. Denson ohjausyksikköjä pystyy ihan nykyään samalla tavalla ohjelmoimaan kuin vaikkapa Volvoja...
"lastun" vaihtohan ei liity ulkoisiin bokseihin mitenkään.
Ja noissa ulkoisissa bokseissakin on melkoisia eroja. Huonoimmat noita vastusvirityksiä. Nykyisin ehkä yleisimmät on sitten aktiivisa bokseja mutta valitettavasti vain yksikanavaisia joilla saadaan vain vähän lisää tehoa ja reilusti lisää päästöjä.
Fiksummat (huomattavasti kalliimmat ja harvinaisemmat) on monikanavaisia jotka rukkaa moottorin ohjausta aikalailla vastaavasti kuin ohjelmoinnin muutoskin. Hintaakin on vain vähintään saman verran.
Esim Toyota on salannut/lukinnut omien tuoreempien dieselien moottorinohjauksen niin ettei niitä voi uudelleen ohjelmoida, siksi kauppaavatkin (TTE) monikavaista ulkoista boksia mikä toimiikin vallan mainiosti. Miksi sitten ovat lukinneet boksin ohjelmiston ja kuitenkin tarjoavat virivaihtoehtoa... Ehkä ovat fiksumpi kuin Sakut tuossa asiassa. Näin viranomaiset ei pääse tutkimaan ohjelmistoa ;)
eipä ne nykyajan inssejä muutenkaan kiinnosta ruveta tutkimaan kun pelkona on ettei sitä asiakasta enää asemalla nähdä
Mutta mun pointti siinä eilen mainitsemassani olikin juuri ne mihin niitä lastuja aikoinaan vaihdettiin. Ehkä se tuo vaihtohomma ei ole enää nykyään millään tavoin muotia mitä se vielä reilu 15 vuotta sitten oli.
Ei ainakaan vielä muutama kuukausi sitten onnistunut. Eräskin firma sivuillaan asiaa mainosti mutta kun kyselin asiasta niin kertoivat että valitettavasti tieto oli väärä.Olisiko ? http://rica.nl/chiptuning.php
Laitatko linkin firmoihin mitkä voi asian hoitaa, olen kiinnostunut kyllä vaikkakin päästöt ei sitten enää olekaan lailliset. Tehoa/vääntöä kelpaisi lisää ja sen mokoman lisäruiskutuksen päästöjen vuoksi voisi poistaa ohjelmallisesti.
Ja tämä Martin oli pääpomona vain hetken tässä lopussa. Saihan sillä yhtiö "syntipukin" isolla erorahalla , mahdollisesti ?
Kyse on siis eri vuosimallien autoista ja moottoreista, joita muutettu ja kehitetty joka vuosi. Huijaus on jatkunut ja kehittynyt vuosien 2008-2014 välisenä aikana 1,2-, 1,6- tai 2,0-litraisten dieselmoottorien osalta.
On todennäköistä, että jäljet johtavat suoraan VW:n ylimpään johtoon, vaikka sitä yritetäänkin valkopestä. Pääjohtaja Martin Winterkorn sai jo potkut, ja lisää on varmasti tulossa.
Kauppalehti tänään:Lisäsin viestiin linkin, jotta päästään kiinni kenen ajatuksia/totuuksia lainasit kopypastella.
..
Itseasiassa tämäkin on jo vanhentunutta tietoa. Denson ohjausyksikköjä pystyy ihan nykyään samalla tavalla ohjelmoimaan kuin vaikkapa Volvoja...
Tyhjänpäivästä "uutista" ylläpitävät kaikenmaailman analyytikot ja ekonistit - keinottelijat, jotka rakentelevat "kurssihissejä"..
Olisiko ? http://rica.nl/chiptuning.php
Miksi 88k5 olet noin kovasti puolustuskannalla tämän VW-kohun takia ? Asiantuntemuksesi on selkeästi perusautoilijaa korkeampi mutta kaikkien lukemieni autolehtien diplomi-insinöörit perus insseistä nyt puhumattakaan ovat tuominneet tämän mutta onko tiedossasi jotain mitä muilla ei ole?Miksi tämä VW-juttu käy niin kovasti Toyota-miehen sydämeen?
Pidätkö vieläkin tätä vain tällaisena ?
Meillä seisoo pihassa kolme hybridiä joista pari Lexusta yksi Prius.
Miksi 88k5 olet noin kovasti puolustuskannalla tämän VW-kohun takia ? Asiantuntemuksesi on selkeästi perusautoilijaa korkeampi mutta kaikkien lukemieni autolehtien diplomi-insinöörit perus insseistä nyt puhumattakaan ovat tuominneet tämän mutta onko tiedossasi jotain mitä muilla ei ole?Siksi, että tämä uutinen, paisutteluineen, on lähtenyt täysin lapasesta. Imago ja kurssitappiota ruoditaan ykkösenä. Missä on se lainkohta mitä US:ssa on rikottu - saati Euroopassa..? juu, "mielikuvasta" tai "hengestä" kyllä kirjoitetaan. Minusta suurin virhe oli, että VW:llä joku meni myöntämään jotain mitä ei tainnut tarkkaaottaen tietää - eivät vaan tiedä mitä myönsi(vät)..
Pidätkö vieläkin tätä vain tällaisena ?
Ai sekö tässä onkin ollut syynä kun välillä tuntuu että tämä aihe on arka...ymmärtäisin että jos tämä olisi sattunut A-sarjan Mersuihin joiden valmistus saatiin Suomeen ettei siitä olisi hyvä puhua mutta se että mulla on Toyota. :o
No, kuka täällä tästä aiheesta sitten saa puhua, ehkä se että olen innokkaimmin ollut linkkejä laittamassa johtuu siitä että seuraan monia autoaiheisia sivustoja.
Ja olenhan minä muistaakseni tuonut myös D4-D ongelmista julki että se on totta eikä mitään propagandaa.. Kyllä sitä pitää pystyä omaakin moittimaan..ja olenpa tuonut myös Fiatin ongelmia julki mitä tuohon meidän Adriaan on tullut.
Ja tämä juttuhan on eurooppalaisten oma "diesel-gate" oikeesti iso juttu, eikä mikään uutisankka.
Uskaltaakohan tässä ketjussa kysyä onko ollut hybrideissä ongelmia ?
ehkä se että olen innokkaimmin ollut linkkejä laittamassa johtuu siitä että ...
saat suunnatonta tyydytystä jokaisesta uutisesta, joka on Volkswagenille tai jopa muillekin saksalaisille automerkeille kielteinen.Veit sanat päästäni ;D Tämä näkyy kauheana intona kyllä ?
Ps. Crafter:ssa on Hiacen avaimenperä torjumassa sähkövikoja.....No sähkövikoja palanutta polttimoa lukuunottamatta ei ole omassani ollutkaan ;)
jossa epäkypsä käyttäytyminen herättää vähintäänkin ihmetystä.
Eli kaksi ääripäätä, joko on "linkkivinkki" joka Volkkarista tai sit ei ollenkaan mistään.
:(
Et ilmeisesti muistanut sitä toyotan kaasupoljin linkkiä jonka laitoin. No suotakoon se erehdys.
http://www.tekniikkatalous.fi/arkisto/2010-08-11/Toyotan-kaasupoljinongelmat-olivatkin-kuljettajaongelmia-3296450.html
Nuo oli juuri silloin tapetilla kun Toyoa suunnittelin ja kovin on salamyhkäistä että mikä tässä sitten on kun oikein itse jenkit kääntyivät kannassaan ja päätyivät tähän tulokseen:
Yhdysvaltain turvallisuusviranom aiset ovat päätyneet samoihin tuloksiin kuin Toyotan omat tutkimukset kaasupoljinongelmis ta, valtaosa onnettomuuksista liittyi kuljettajan toimintaan eikä väitettyyn poljinvikaan, kertoo The Wall Street Journal.
Miksi Yhdysvaltain turvallisuusviranom aiset eivät ongelmaa sitten pitäneetkään Toyotan syynä ?
Mutta tärkeintähän on että totuus tulee julki, kunhan vain tietäisi mikä se totuus on ?
Joka tapauksessa tuon myötä Toyotassa on nykyään kuljettajan puoleisessa kumimatossa pyöräytettävät nasturat jolla lukitaan matto ettei se pääse (jos on ikinä päässytkään) liikkumaan polkimien alle.
On todennäköistä, että jäljet johtavat suoraan VW:n ylimpään johtoon, vaikka sitä yritetäänkin valkopestä. Pääjohtaja Martin Winterkorn sai jo potkut, ja lisää on varmasti tulossa.
No jostainhan sitä pitää aloittaa, oikeassa olit Catiska, odottelinkin jotta muistaako joku että millainen se linkki oli. ;DJa eihän tämä ole Toyotan vika jos Saksalaiset huijaa... Suomalaiseen perusluonteeseen vaan kuuluu, että ei omissa vehkeissä ole mitään vikaa, vaan vika on aina kaikissa muissa
Mutta sitten kun on Toyota ketju niin sinne toivon paljon myös niitä toisenlaisia linkkejä...riittää kai niitä siitäkin merkistä.
Mulla tuo englanti oli sen verran heikko ylä-asteella ettei sillä netin ihmeellisessä maailmassa paljoa juhlita ja google kääntäjän tasonhan jokainen tietänee. Thumbd
No jostainhan sitä pitää aloittaa, oikeassa olit Catiska, odottelinkin jotta muistaako joku että millainen se linkki oli. ;D
Mutta sitten kun on Toyota ketju niin sinne toivon paljon myös niitä toisenlaisia linkkejä...riittää kai niitä siitäkin merkistä.
Mulla tuo englanti oli sen verran heikko ylä-asteella ettei sillä netin ihmeellisessä maailmassa paljoa juhlita ja google kääntäjän tasonhan jokainen tietänee. Thumbd
Ja eihän tämä ole Toyotan vika jos Saksalaiset huijaa... Suomalaiseen perusluonteeseen vaan kuuluu, että ei omissa vehkeissä ole mitään vikaa, vaan vika on aina kaikissa muissaSiellä on kylmä rinki pe*sereiän ympärillä monellakin tehtaalla , ei kannata kenenkään tuudittautua ei meillä vaan naapurissa tunteeseen
Siellä on kylmä rinki pe*sereiän ympärillä monellakin tehtaalla , ei kannata kenenkään tuudittautua ei meillä vaan naapurissa tunteeseen
Suomalaiseen perusluonteeseen vaan kuuluu, että ei omissa vehkeissä ole mitään vikaa, vaan vika on aina kaikissa muissa
Volvosta nähty enemmänkin ittuilua ja disinformaatiota? En ole niitä kyllä hirveästi lukenut, kun taso ollut mitä ollut.
Sivumäärä riippuu omista asetuksistasi. Mulla 11.
Mulla on pikkusen semmonen "kutina" että volkkari ei ole ainut tähän vääristelyyn sortunut jäi vaan ensimmäisenä kiinniNo ei ole ei....
No ei ole ei....Eikö kukaan ole aikuisten oikeasti lukeneet jo oikeilta uutissivuilta silloin skandaalin alussa , jotta VW-konsernin autoissa käytetty *****-tyyppistä moottoria jossa päästöjä huijaava ohjelmisto?
Kiinni ovat jääneet myös Audi, Seat ja Skodakin.
Eikö kukaan ole aikuisten oikeasti lukeneet jo oikeilta uutissivuilta silloin skandaalin alussa , jotta VW-konsernin autoissa käytetty *****-tyyppistä moottoria jossa päästöjä huijaava ohjelmisto?Ai ne olikin VAG konsernin autoja.....
Ai niin pitäskö laitta sitten volkkaristakin päivän uutinen, eli enitin myyty oli täällä syyskuussa.
Täällä VW on tällä hetkellä eniten myyty automerkki mutta toiseksi jäi syyskuun myynnissä mutta luulen että Bavaria tämän jo tiesitkin, taidat olla yhtä innokas tämän suhteen kuin itsekin, no nuo kodinkoneet ei minua niin suuresti innosta mutta kiitti linkistä. ThumbEi oo volkkaria, mutta ei toyotakaan. Tosin molemmat on joskus ollut, corolla ja golf. Mutta se oli sillon kun ei ymmärtänyt vielä että autojakin on.
Toyota, Volvo ja moni muu pantiin testiin – käry käviNo johan oli taas "uutinen". Viralliset luvut mitataan tavalla 1 ja nyt ADAC mittaa tavalla 2 ja media tekee aiheesta "uutisen" kun jälkimmäisen tulokset ovat ensimmäistä suuremmat. Jep jep ::)
Citikka on ja se onkin oiva peli, kansia menee enemmän kuin toyotan tehtaalta tulee autoja ulos.Vaan kohta loppuu se Citroëninkin erinomaisuus, nykyinen C5 III kun on vimonen hyde-jousitettu :'(
Mutta on siinä hyvätkin puolensa, se kulkee hyvin tasaisesti ja suoraan, ei tarvii joka mukkulan kohdalla olla rattia veivaamassa
kuten näissä vekottimissa missä on tuotanto kustannukset vedetty niin alas että kaikki niveltkin toimiin ohuutensa takia jousituksen osana. ;)
No johan oli taas "uutinen". Viralliset luvut mitataan tavalla 1 ja nyt ADAC mittaa tavalla 2 ja media tekee aiheesta "uutisen" kun jälkimmäisen tulokset ovat ensimmäistä suuremmat. Jep jep ::)
Nykyisenä Volvon ja Toyotan omistajana ei ole yhtään mitään merkitystä mitä tämä päästö tulokset kertovat.Juuri näin Thumb
Auto ostetaan jatkossakin huolto ja käyttö ominaisuuksien perusteella.
Päästöillä ei ole juurikaan merkitystä. Kunhan ovat noin keskimääräisiä muiden kanssa.
Tuollaset (http://lovetomorrowtoday.com/wp-content/uploads/2011/05/el-camino-running-on-burning-wood_FMT9U_18.jpg) laitetaan ;DPääministeritason laite!
Hän kävi nyt viikolla toisen myyjän luona ja kyseli vaihtoa uuteen, eivät suostuneet arvioimaan tuota Fabiaa allenkaan. Tämä käynti ihan uteliaisuudeta miten jälleenmyyjät on reagoinut.
Päästöillä ei ole juurikaan merkitystä. Kunhan ovat noin keskimääräisiä muiden kanssa.
Oliko kyseessä VW - myyjä vai täysin VW - yhtymän ulkopuolinen automerkki mihin oli siskosi tarjonnut tuota Fabiaa ?
Kävi samanlaisen kaupan kysymässä, Fabia - Otaviaan vaihto.
Vituttaa niin paljon maksaa epäreiluja painoveroja että savutan ja saastutan taatusti joka pennin edestäkin.
Juu ei varmaan olisi järkeä mutta siinä vaiheessa kun mainitsit hänen käyneen mielenkiinnosta sitä tarjousta kysymässä niin siinä vaiheessa ajattelin sitä vaihtoinnokkuutta myös muiden merkkien osalta. Mutta aika erikoista ettei edes oma merkki liikkeelle kelpaisi mutta siinä voi olla myös se että ovat tietoisia toisen Skoda myyjien tarjouksista ja siten ei halua antaa tarjoustakaan.
Tästä taitaa tulla Suomen historian suurin oikeusjuttu.Miksi ? Onko taaaaas se vahingonilo paras ilo ::)
Tiedä vaikka VW - mies saa tästä vielä rahaa joukkokanteen ansiosta, pidetään VW - miehille ja naisille Thumb
... täytyy tästä jo yrittää jotain positiivista hakemalla hakea.
Autoni pääsee ensi vuonna ilmaiseen merkkihuoltoon ;D
Miksi ? Onko taaaaas se vahingonilo paras ilo ::)Tässä tapauksessa ei taida olla muuta vahinkoa kuin että jäivät kiinni. Kai siitä vähän iloitakin saa.
Tässä tapauksessa ei taida olla muuta vahinkoa kuin että jäivät kiinni. Kai siitä vähän iloitakin saa.Mut sull ei taira toiotaa olla nii et ymmärrä :-*
No niin, kyllä sieltä alkaa hyviäkin puolia tulemaan ja tiedä vaikka saat vielä korvauksen kun viet sen sinne. :)Mistä korvauksen ?
Mistä korvauksen ?
Mistä korvauksen ?Mistäkö korvauksen...
Eihän nuo ole menneet verotuksellisen co rajan yli, edelleenkään.....
Varmaanni vaikeaa ymmärtää niitä typenoksideja, en minäkään ymmärrä.
Sen takia en meuhkaa niistä joka iltasanoman lööpin tahdissa
En millään jaksa lukea kahtakymmentä sivua tätä aihetta. Onko selvinnyt mitä haittaa on ollut tästä sopasta autoilijalle. ::)
Ei mitään haittaa.
Etkö ole lukenut kauppalehteä, siellä oli maininta korvauskanteesta, saattaa olla että volkkarimies saa vielä rahnaa. En viitsi sitä linkkiä laittaa kun "erehdyin" lupaamaan etten enää pahoita kenenkään mieltä linkkien muodossa...Nii ,Kuppalehdestäkin on tullut 7 lähivuosina
Ei mitään haittaa.
En millään jaksa lukea kahtakymmentä sivua tätä aihetta. Onko selvinnyt mitä haittaa on ollut tästä sopasta autoilijalle. ::)Autoilijalle ei olisi mitään haittaa, jos asian annettaisiin olla....
Sensijaan ympäristöpäästöjen kannalta sillä lienee merkitystä.
Joo, ja muiden merkkien pakoputkista tulee raikasta ilmaa. ::)
Ovat sitten Sakemanni seriffit siirtyneet kotietsintä vaiheeseen Vosun henkilökunnan suhteen. ::)Kuuluu käsikirjoitukseen
Ovat sitten Sakemanni seriffit siirtyneet kotietsintä vaiheeseen Vosun henkilökunnan suhteen. ::)
Saksalaisten keskustelua aiheesta;Juksaus huomattu niin onhanse Katastrof! olen toisessa yhteydessä lukenut saman ilmaisun kun ei mennyt asiat käsikirjoituksen mukaan! ja se oli ruotsissa
http://www.automobilwoche.de/article/20151008/AGENTURMELDUNGEN/310089898/1276/abgas-skandal-razzia-in-der-vw-zentrale#.VhavutaQtm9
miten te jaksatte :-X
Kiitos kysymästä, ihan hyvin. ;)Ehit ensin!! ;D
Saa nähdä, tulleeko kristalliyö. ::)Vilkaseppa 43:45 kohalta tuota uutisvilmiä, siellä ne nyt huijoo jo bensa aatoillakin, Kyllä ne nyt on menny liian pitkälle siellä wolksburgissa
suatta olla ihaa samassa kompuksessa ku se on semmonen apsolutti. ;)
Sieltä ne totuudet pikkuhiljaa alkaa löytymään, mukana epäillyissä myös volvo, nuo optimistit on vaan laatinu rajat niin pieniksi ettei niihin todellisuudessa pääse muutakun huijaamallaTestit ovat väärin laadittuja...
Sieltä ne totuudet pikkuhiljaa alkaa löytymään, mukana epäillyissä myös volvo, nuo optimistit on vaan laatinu rajat niin pieniksi ettei niihin todellisuudessa pääse muutakun huijaamallaKoko juttu ;)
Lehden mukaan Mercedez-Benzin, Hondan, Mazdan ja Mitsubishin dieselautot päästävät ilmaan enemmän päästöjä maantiellä kuin laboratoriotesteiss ä.Ja KIA on samaa kuin HYUNDAI ;)
Guardianin mukaan Hondan joidenkin automallien typpioksidipäästöt ovat maantieolosuhteissa kuusi kertaa suurempia kuin viranomaisrajat. Joidenkin nelivetojen päästöt ylittivät rajat jopa 20-kertaisesti.
Brittilehden tiedoista uutisoi Suomessa Taloussanomat.
Dieselautojen päästöt nousivat otsikoihin Volkswagenin jäätyä kiinni autoissa olevasta, päästömittauksia vääristelevästä tietokoneohjelmasta . Guardian kertoi viime viikolla epäilyistä, että myös muiden muassa Renaultin, Nissanin, Hyundain, Citroenin ja Volvon joidenkin dieselautojen päästöt ovat käytännön ajotilanteissa isommat kuin testeissä.
Kaikissa isoimmissa päivälehdissä tänään....
Säälipisteitä
(http://karavaanari.org/kuvat/1444549482.jpg)
Pisteet sentään Volkkarille kun pystyy viimeinkin myöntämään asian kaikelle kansalle, eihän kaikki lue autolehtiä tai eivät välttämättä edes katso telkkarista uutisia.. ThumbJuu hyvä niin...
Missäpä oulaa huitelee kun noin tressiä lomalla pukkaa ? ;)Kotona
Aikoinaan kun moottoripyörääni tuli korjauskehote ,se haettiin liikkeen toimesta talvella korjattavaksi ja toimitettiin takaisinkin ja pyydeltiin anteeksi vaivaa .Helpottaako yhtään tuskaa, kun Saksassa tulee sama meininki...?
Suomi ja Trafi ovat valmiina osoittamaan sormella viallisen auton omistajaa että tuokaakin ja väkisin autonne korjattavaksi tai muuten ................... ................. voi vi....u ,tätä Suomea!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Neljä uutta autonvalmistajaa jäi kiinni päästöjen manipuloinnista, monet mediat Suomessa ja maailmalla uutisoivat viikonloppuna.
Brittilehti Guardian oli julkaissut jutun, jossa kerrottiin tutkimuksista, joissa oli käynyt ilmi, että Mercedes-Benz, Honda, Mazda ja Mitsubishi ovat huijanneet päästömittauksia.
Aivan niin kuin Volkswagen. Ne pirulaiset!
Guardianin mukaan Mercedez-Benzin, Hondan, Mazdan ja Mitsubishin dieselautot päästävät ilmaan enemmän typen oksideja maantiellä kuin laboratoriotesteiss ä. Samoin oli käynyt Renaultin, Nissanin, Hyundain, Citroenin, Fiatin ja Volvon autoille Guardianin aiemmin saamassa tutkimusdatassa.
Moni oli odottanut tätä uutista, sillä oli toki vain ajan kysymys, milloin muutkin autonvalmistajat kärähtäisivät huijauksesta.
Paitsi, että autonvalmistajat eivät ole kärähtäneet Volkswagenia lukuun ottamatta yhtään mistään. Ainakaan vielä.
Auton ostajia muutkin autonvalmistajat ovat harhauttaneet, mutta se ei periaatteessa ole niiden vika. Se johtuu siitä, että Euroopassa tehtävät viralliset päästömittaukset suorastaan kannustavat autonvalmistajia pieneen manipulaatioon. Tai ainakin ne sallivat sen.
”Se ei ole rikollista. Se on järjestelmän vika”, sanoo VTT:n johtava tutkija Juhani Laurikko, joka on työskennellyt autojen päästömittauksien parissa 30 vuotta.
Se, että autot päästävät liikenteessä enemmän päästöjä kuin laboratoriossa, on tiedetty jo pitkään.
HS julkaisi helmikuussa 2013 laajan artikkelin autonvalmistajien tavasta kaunistella päästölukemia. Jutun otsikko oli Suuri puhallus.
Jutussa kirjoitettiin näin:
"Viherpesu alkoi toden teolla kaksi vuotta sitten (2011), kun jokavuotinen ajoneuvovero alettiin laskea päästöjen mukaan. Siihen asti valmistajien ilmoitukset olivat vielä melko lähellä totuutta.
Viime vuoden (2012) aikana HS:n tutustumisajoissa olleiden uusien automallien hiilidioksidipäästö t olivat keskimäärin kolmanneksen suurempia kuin valmistajat ilmoittivat.
HS on laskenut päästöt mitatun kulutuksen perusteella. Tietoja on kerätty vuodesta 1998 yhteensä 413 uudesta henkilöautosta.
Pikku-BMW oli liioittelija pahimmasta päästä. Se kulutti HS:n koeajossa 8,4 litraa eli 2,8 litraa luvattua enemmän. Hiilidioksidia se päästeli ilmaan 198 grammaa eli miltei 50 prosenttia liikaa.
Bemaria pahempi viherpesijä oli vain Peugeotin dieselhybridi. Hybridin pitäisi olla pihi ja vähäpäästöinen, mutta Peugeot ei ollut kumpaakaan. Sen ilmoitetut päästöt olivat melkein 60 prosenttia pielessä."
Ero laboratorion ja todellisuuden välillä selittyy sillä, että autonvalmistajat virittävät autojaan ennen mittausta. Vähän samaan tapaan kuin nyrkkeilijät paastoavat ja hikoilevat saunassa liikakiloja pois ennen punnitusta.
Eniten eroa selittää kuitenkin se, että maantie ja laboratorio ovat hyvin erilaisia paikkoja.
Näin asiaa kuvaili HS:lle Volvo Carsin tekninen projektinjohtaja Ulf Nordström vuonna 2013.
”Kun laboratoriotesti suoritetaan 20 asteen lämmössä ilman ajovaloja, sähkölaitteita ja ilmastointia, täyteen ladatulla akulla ja erittäin herkästi rullaavilla renkailla, koossa on aika monta tekijää, jotka sitten syövät tulosta, kun siirrytään laboratorion ulkopuolelle.”
Mutta laboratorion ulkopuolellahan niitä autoja ajetaan, joten on perusteltua sanoa, että autonvalmistajien nyt ilmoittamia päästölukuja ei kannata uskoa.
VTT:n Juhani Laurikko sanoo, että Guardianin uutisoimissa muihin autonvalmistajiin liittyvissä testituloksissa on kyse tästä: testimanipulaatiost a, jonka nykyinen järjestelmä sallii.
”Volkswagen huijasi, toimi väärin ja on myöntänyt rikkeensä. Mutta näiden muiden autonvalmistajien kanssa on eri tilanne: nykytilanteessa on selvää, että autot päästävät testeissä vähemmän kuin normiliikenteessä”, Laurikko sanoo.
Mutta kohta kaikki muuttuu.
EU valmistelee muutoksia mittausmenetelmiin, jotta mittaukset vastaisivat enemmän todellisuutta. Voi olla, että uudet mittaustavat tulisivat voimaan nopeutetulla aikataululla jo ensi vuonna, sillä Volkswagenin päästöskandaali on tahrannut koko autoteollisuuden mainetta.
Autonvalmistajilla tuleekin kova kiire kehittää uusia autoja, jotka selvittävät EU:n määrittelemät uudet, enemmän todellisuutta vastaavat päästötestit.
Vinkkejä ei kannata kysyä ainakaan Volkswagenilta.
Tässä HS:n vuonna 2013 julkaisema tiivistys siitä, miten autojen todelliset päästöt poikkesivat laboratoriossa mitatuista päästöistä.
Kannattaisi lukea asialehtiäkin joskus ;)Nimenomaan näin...
http://www.hs.fi/autot/a1305993101864
Volkswagen huijasi – muut autonvalmistajat harhauttavat kuluttajaa laillisesti
Hakemaasi sivua ei löytynyt.
Kauppalehti.fi:n asiakaspalvelu:
kl.asiakaspalvelu@kauppalehti.fi
Puh. 010 665 8110
ma-pe klo 8.30-16.30.
Volkswagenin päästöskandaali saattaa vielä laajentua merkittävästi.
Volkswagenin päästöskandaalissa ei ole vielä välttämättä nähty viimeistä pistettä, sillä nyt saksalainen Automobilwoche vihjaa, että myös autojätin toisessa moottorimallissa voi olla päästöongelmia, jotka eivät välttämättä kestä päivänvaloa. Kyseessä on uudempi moottorityyppi EA288.
Tähän saakka syytettyjen penkillä on ollut moottorityyppi EA189.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/uusi-kova-vaite-vw-huijasi-myos-toisella-moottorilla/rQTy88AN
Lienee tarve koettaa löytää syitä ja perusteluja miksi osti toyon.
Ei ole mulla ainakaan syynä se vaan mielenkiinto autoalaa kohtaan. Jos jotain, autoalaa järisyttävää "skandaalia" pukkaa ... vaikkapa nyt Toyotasta niin lupaan olla äänessä siinäkin, uskokaa vaan. ;DYhdyn verbaalisti! oma autokulttuuri on järjen ja tunteen symbioosi ;)
Ja tämä Volkswagen skandaali on jotain sellaista mitä en ole kokenut koko autoiluhistoriani aikana ja tuskinpa Catiska tai kahtaenvaihda voi väittää että tällaisia autoalaa koskevia uutisia olisi aiemmin ollut. On sanottu että tämä saattaa maksaa jopa 50 miljardia VW-yhtymälle ja jo tuo summa kertoo että nyt ei puhuta mistään pienestä asiasta.
Lienee tarve koettaa löytää syitä ja perusteluja miksi osti toyon.
Sitä kun on niin ylistetty niin minäkin päätin tarttua härkää sarvista ja kokeilla aitoa japanin ihmettä. Tiedä vaikka tuulipuku istuisikin jossaim vaihessa paremmin mutta ainakin vielä kaipaan Saksalaista suunnittelua. Ihan sama onko softassa jotain ylinmääräistä tai ei. Onpahan kuitenkin suunniteltu asiat pidemmälle ja paremmin kuin näissä nippon malleissa...
Anteeksi tämä toyota-miehen purkautuminen tänne volkkaripalstalle.
Ja tämä Volkswagen skandaali on jotain sellaista mitä en ole kokenut koko autoiluhistoriani aikana ja tuskinpa Catiska tai kahtaenvaihda voi väittää että tällaisia autoalaa koskevia uutisia olisi aiemmin ollut. On sanottu että tämä saattaa maksaa jopa 50 miljardia VW-yhtymälle ja jo tuo summa kertoo että nyt ei puhuta mistään pienestä asiasta.Enkä tarkoittanut pelkästään sinua , vaan teitä on muutama jotka pitää ketjun pinnalla.
Ai 50 miljardia:laugh: No senhän on lehtimiehet laskeneet ............vaikka tosiasiassa ne laskee paljonko jokainen juoru minkä julkaisee lihottaa omaa kassaa........
Joo. En lue itseäni millään tavalla Toyota faniksi vaikka Toyotan omistan.
Itse en aja toyotalla oikeataan yhtään.
Mutta kolme syytä miksi Toyotan omistan.
1. Huollon helppous paikkakunnalla
2. Jälleenmyyntiarvo
3. Merkin luotettavuus. (Minulle vielä avoin kortti )
Toyotan ajo-ominaisuudet jne on minulle yksi lysti kun en autolla aja enkä edes ole kyydissä.
Minä vain omistan auton ja yritän päästä sen kanssa mahdollisimman vähällä vaivalla.
Mutta että arkinen kulkuväline herättää tällaisia intohimoja vailla mitään käytännön merkitystä elämään, niin voe hyvänen aeka. :o
Etkö ole tuota aiemmin huomannut...? 8)
...
Sen minä ymmärrän, että monet rakastaa kauniita naisia tai jotain muuta mielekästä asiaa, kuten minä reissaamista. Vanhat autot ja niiden entisöinti on kanssa hieno harrastus. Mutta että arkinen kulkuväline herättää tällaisia intohimoja vailla mitään käytännön merkitystä elämään, niin voe hyvänen aeka. :o
Tuli vaan mieleen, että onko missään ollut esillä aihetta jossa kilpailevat autonvalmistajat olisivat edes pikkuisen syyllistäneet Volkkaria filunkipelistä ? Kovin hiljaa ovat olleet, ja ainakin minä vedän tästä omat johtopäätökseni.8) 8) 8)
Tuli vaan mieleen, että onko missään ollut esillä aihetta jossa kilpailevat autonvalmistajat olisivat edes pikkuisen syyllistäneet Volkkaria filunkipelistä ? Kovin hiljaa ovat olleet, ja ainakin minä vedän tästä omat johtopäätökseni.Se on liike-elämässä pahin virhe, että alkavat arvostella kilpailijaansa. Tiedetään, että se vain karkoittaa omatkin asiakkaat.
Nuo luetellut ovat parempiosaisten touhuja; kauniit naiset, ulkomaanreissailu ja wanhat autot. Tavalliset ihmiset keskustelevat elämänsä arjen merkityksellisistä laitteista kuten autot. 8)
(http://karavaanari.org/kuvat/1445678908.jpg)
Se on liike-elämässä pahin virhe, että alkavat arvostella kilpailijaansa. Tiedetään, että se vain karkoittaa omatkin asiakkaat.Voihan sen tietenkin noinkin ajatella. Mietin vaan, että parempi olla hiljaa kun ei itse olla vielä kiinni jääty.
Se on liike-elämässä pahin virhe, että alkavat arvostella kilpailijaansa. Tiedetään, että se vain karkoittaa omatkin asiakkaat.
T&T lehdessä refeoitiin uutista, jossa (muun ohessa) PSA:n kerrotaan kiistäneen VAG:in huijausohjelmiston käyttämät viritykset.Öh, niin mitä tuo lause jättää arvailujen varaan? Huonosti on käännetty, mutta selkeästihän siinä lukee ettei ole mitään testauksen tunnistusta.
http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/peugeot-n-ryhtiliike-paljastaa-esimerkillisesti-autojensa-todellisen-kulutuksen-6060741
En tiedä, mikä alkuperäinen sanamuotoilu on ollut, mutta tämä ainakin jättää arvauksille varaa:
"Konserni korostaa, ettei se ole asentanut omiin dieselautoihinsa huijausohjelmistoa, joka vähentää typenoksidipäästöjä ainoastaan päästömittaustestei ssä."
Öh, niin mitä tuo lause jättää arvailujen varaan? Huonosti on käännetty, mutta selkeästihän siinä lukee ettei ole mitään testauksen tunnistusta.
Ei tuo lause ole epäselvyydessään lähelläkään tuota sun omaa ekaa lausetta ;) Koska eihän psa nyt kai ole vw:n touhuja kiistämässä?
Enemmänkin se on vainoharhaisuutta jos sen haluaa kääntää johonkin muuhun suuntaan.
Vuonna 2015 päästönormi määritti, että NOx-päästöt saavat olla maksimissaan 180 mg/km, ja saman vuoden syyskuun alussa arvo laski 80 mg/km -lukemaan.
Alla olevat dieselautot olivat Which?-lehden testin mukaan hurjimmat NOx-päästöhuijaajat. Testissä oli mukana 153 dieselautoa.
Tulokset ovat moninkertaisia suhteessa aiempiin rajoihin ja pahimmillaan monikymmenkertaisia suhteessa nykyisiin rajoihin.
Jeep Grand Cherokee (2011-) 2 700 mg/km
Subaru Forester (2013-) 1 190 mg/km
Nissan X-Trail (2014-) 1 050 mg/km
Nissan Qashqai (2014-) 990 mg/km
Kia Sportage (2010-) 930 mg/km
^Sun tarttee varmaan lukea artikkeli, ei se ole minun kirjoittama, eikä edes iltiksestä.
Onko noi jotain satunnaisotantoja jostain vanhoista autoista...?
Minunkin autosta saa varmaan minkälaisen lukeman tahansa, riippuen vähän päivästä ja auton sen hetkisestä kunnosta.
Sun tarttee varmaan lukea artikkeli, ei se ole minun kirjoittama, eikä edes iltiksestä.Juu luin sen sanasta sanaan...
Vuonna 2015 päästönormi määritti, että NOx-päästöt saavat olla maksimissaan 180 mg/km, ja saman vuoden syyskuun alussa arvo laski 80 mg/km -lukemaan.
Alla olevat dieselautot olivat Which?-lehden testin mukaan hurjimmat NOx-päästöhuijaajat. Testissä oli mukana 153 dieselautoa.
Tulokset ovat moninkertaisia suhteessa aiempiin rajoihin ja pahimmillaan monikymmenkertaisia suhteessa nykyisiin rajoihin.
Jeep Grand Cherokee (2011-) 2 700 mg/km
Subaru Forester (2013-) 1 190 mg/km
Nissan X-Trail (2014-) 1 050 mg/km
Nissan Qashqai (2014-) 990 mg/km
Kia Sportage (2010-) 930 mg/km
No sit me luetaan tai sisäistetään erilaillaNimenomaan sisäistetään erilailla....
Tätä juttua ei voi verrata VW:n oikeisiin huijauksiin. Siinä jäivät kiinni housut kintuissa. Nämä muut eivät ole sinänsä huijausta, muuta kuin siinä suhteessa, että on hyväksytty epärealistinen testimenetelmä.Tästä kerrottiin HS:n artikkelin alussa.
Ei kaikki tiedä, ne luulee että omanmerkin tuotteet on puhtauspulmusia. ;D
Kertovat vain suureen ääneen muista merkeistä.
Tuossa lainauksessa puhuttiin 'huijaamisesta'. Eihän siinä ketään huijattu, kun testi tehtiin direktiivien mukaisesti.Ihan totta ?
Turhan jauhamisen sijaan pitäisi keskustella siitä, milloin saamme oikeanlaiset testit. Eikä silläkään ole autonostajalle juurikaan merkitystä, koska veroja maksetaan silti...
Tämä uutinen ei kerro, että joku olisi jälleen kehittänyt volkswagenmaisen päästöhuijausohjelm iston.
Tuntuu ihmiset ottavan nämä automerkit varsin henkilökohtaisesti. Melkein kuin arvosteltaisiin itse henkilöä. Ihan niinkuin sillä olisi oman älykkyyden kanssa mitään tekemistä millaisia päätöksiä tehdään yhtiön johdossa, jonka tuotteen olet ostanut. Tällähän ei vielä kaiken kukkuraksi ole yhtään mitään tekemistä sen kanssa miten hyvä auto oikeasti on. Itse ainakin ajaisin monella VAG:n huijariautolla, kuin monella kilpailijalla jotka ainakaan vielä ei ole kärähtäneet.Niimpä, viitaten edelliseen olet oikeassa.
Kunhan ei tarvi huijari-Tsi:tä tai huijari-DSG:tä ostaa. :o
Ei päästö vaan kesto.
Niinpä, kun Subaru mainittiin on vastarinta mahtavaa ;D
Luettelehan ne DSG versiot mitkä ei kestä. Ja missä malleissa/moottoreissa ne on kiinni? Ettei mene pelkäksi yleistämiseksi.http://m.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284
Luettelehan ne DSG versiot mitkä ei kestä. Ja missä malleissa/moottoreissa ne on kiinni? Ettei mene pelkäksi yleistämiseksi.
Etkö tiedä että jotkin tahot haluavat ja tuovat julki jonkun asian juuri niin montakertaa kuin hyvältä tuntuu.
Toyotan dieselit on täysiä p****ja. Kaikki ja jokainen. Kannet korkkaa, turbot ja nokka-akselit ei kestä. Voimansiirtokin pettää 30tkm välein. Jätetään toki mainitsematta missä ja onko ko koneita mahdollisesti enää edes tuotannossa...
Se on hyvä että julkituodaan, tasapuolisuus kunniaan ;)
Toyotan dieselit on täysiä p****ja. Kaikki ja jokainen. Kannet korkkaa, turbot ja nokka-akselit ei kestä. Voimansiirtokin pettää 30tkm välein.
Ihan itsellänikin on lähipiirissä ollut ongelmia noissa 06-09vm diesel moottoreissa. Mutta kuten aikaisemminkin olen sanonut, niin takuu on kyllä pelannut Toyotalla, toisin kuin vw konsernin laitteilla.
Kyllä meidän on uskottava kun meille sanotaan että tämä volkkarin mediahässäkkä onkin vain "kateellisten panettelua".
Meillä on taatusti kaikkilla lähiympäristössä VAG tuotteita, onhan neljännes uusien autojen kaupasta niitä. Minullakin on tuttavapiirissä niitä vaikka kuinka. Liekkö sattunut hyvä tuuri, kenelläkään ei ole ollut mitään normaalista poikkeavia murheita näiden kanssa.
Mutuilu ja huhuilu kun on hyödyllistä ja edistää aina asioita.
...automaatin ja dieselin yhdistelmä kun on mitä haluan. Moni kun ei saa niitä samaan kaaraan sitten millään ja jos saakin niin käyttöominaisuudet on huonot jommassa kummassa tai molemmissa. Äkkiseltään ei tule kuin yksi valmistaja joka osaa molemmat paremmin.
Pointti onkin että on täysin hyödytöntä yleistää. Vasta naurettiin kun tutun tuoreen golfin nähdessään eräs huoltoaseman baarin tietäjä alkoi varoittelemaan jakoketjuongelmasta ja kehotti myymään auton ennen kuin laukeaa. Kuulemma TSI-koneista hajoaa jakoketjut.
Jahka saatiin suun vuoroa, kerrottiin että eihän tässä koneessa ole koko jakoketjua... Niitä koneita ei ole ollut enää hetkeen tuotannossa, korvattu uudella moottorityypillä missä ei ole jakoketjua. Se siitä yleistyksestä. Sama koskee DSG-vaihteistoa. Niitäkin on eri versioita ja rakenteita, hömppäväki vain yhdistää kaikki samaksi kun niillä on sama nimikin.
Eikös nykymoottorissa ole jo öljykylpyinen hihna...?
http://www.citroen.fi/citroen-c4-puretech-130/
Eli ihmiset ajattelee omilla aivoilla, eikä lehtimiesten jutuilla.Ja tutkijatkin käyttää omia aivojaan Thumb
Epäilys huijausohjelmiston toimivuudesta heräsi VTT:lle sen jälkeen, kun se oli tutkinut jo aiemmin eri tutkimuksissa mukana olleiden kaikkiaan 23 dieselhenkilöauton tuloksia.
Tilanne on VTT:n johtavan tutkijan Juhani Laurikon mukaan erikoinen, sillä koko päästöskandaali sai alkunsa Yhdysvalloissa paljastuneesta huijausohjelmasta, jonka piti tunnistaa testitilanne ja osata kaunistella päästöjä mittaushetkellä.
VTT:n otannassa oli mukana kahdeksan VW-konsernin EA 189 -mallisarjan moottorilla varustettua suomalaista autoa, joissa valmistajan mukaan on huijausohjelma, sekä viisi autoa, joissa valmistajan mukaan huijausohjelmaa ei ole.
VTT:n laboratoriossa näiden autojen väliset keskimääräiset tulokset olivat lähes identtisiä eikä edes ääriarvoissa juuri saatu eroa.
– Tulokset ovat hämmentäviä. Seuraavaksi yritetään huijata huijaria eli yritetään tehdä testi niin, ettei auto tiedä olevansa rullilla. Sitten nähdään, saadaanko erilaisia tuloksia, Laurikko sanoo.
VTT:n Laurikon mukaan on mahdollista, että Yhdysvalloissa myydyissä autoissa huijausohjelma saattoi todellakin toimia ja auttaa pääsemään maan erittäin tiukkojen typen oksidien päästörajojen alle. Siinä tapauksessa huijausohjelma ei joko toimi Suomessa samalla tavalla tai sitten VTT:n testaamissa autoissa on ollut joku vika, jonka vuoksi lopputulos ei ole sama.
Joka tapauksessa EU:ssa voimassa olevat typen oksidien raja-arvot alittuivat VTT:n testeissä niin huijausohjelman kanssa kuin ilmankin.
– Vaikuttaisi siltä, että Suomessa käynnistyvissä korjauksissa suurimmassa osassa autoista mikään ei muutu, Laurikko toteaa.
Markkinamies osaa.Puuttuu vain Wärtsilän laivakone ::)
(http://karavaanari.org/kuvat/1457432618.jpg)
Joko se VTT:kin on ryhtynyt Nokian ja Värtsilän ja ties minkä muiden suomalais firmojen sakkiin.Juu , tietysti, sit siihen kuuluu eduskunta ja mielisairaaloitten keskusliitto ................... .....
Lisäys:Mikäs juttu tämä on, vielä toinen sen "alkuperäisen" lisäksi?
http://yle.fi/uutiset/volkswagen_hiilidioksidipaastoja_kaunisteltu_vain_36000_autossa/8515171 (http://yle.fi/uutiset/volkswagen_hiilidioksidipaastoja_kaunisteltu_vain_36000_autossa/8515171)
Tämähän ei liity suoraan volkkariin koska voidaanhan sauvoja kuskata muillaki autoilla. ;D
suomalainen volkkarimies leppyy vähällä. ;D
Merkkiliikkeet ainakin hyvitti hyvin näistä "huijauspäästöautois ta" sen jälkeen kun tuo oli tullut ilmi.
suomalainen volkkarimies leppyy vähällä. ;DMistä suomalaiset ovat jääneet paitsi ?
Ihan normi takaisinkutsu tehtiin ja seuraavassa huollossa tai erikseen asia hoidettiin.
En ole seurannut asiaa. Eikä Golfilleni ole tullut kutsua "huoltoon". Sain kyllä tiedotteen kutsusta viime syksynä VW maahantuojalta.
Golfini (vm.2009) 2,0 TDI moottori on aika harvinainen tyypiltään. Sen teho on 88kW (normaalisti 103 kW), päästöt vain 119 g/km, keskikulutus 4,5 l/100km ja maantiekulutus vain 3,8 l/100km.
Sillä pääsee tosiaan ajotietokoneen mukaan normaalissa maantieajossa (90-110km/h) lähes neljään litraa sadalle.
Ja huippuna jakopäänhihnan vaihtoväli on 180.000km. Vaihdatin sen lukemassa 175.000 km.
Olisiko nyt kenties niin, että tämä "säästöteho" kone ei tarvitse mitään ohjelmointia?
Mistä sen pitäisi leppyä. Ei kait suomalaista kovinkaan paljoa kiinnosta asia joka ei itseään kosketa. Merkkiliikkeet ainakin hyvitti hyvin näistä "huijauspäästöautois ta" sen jälkeen kun tuo oli tullut ilmi.
Vai että hyvin, paskan marjat! Mistä tuollainen huhu on lähtenyt liikkeelle.
Tarjosin vaihdossa tällaista huijausautoa eri liikkeisiin ja lopputulos oli, että merkkiliikkeestä olisi saanut kaikista näistä surkeista hyvityshinnoista sen kaikista surkeimman. Siinä se merkkiliikkeen parempi hyvityshinta!
En ole seurannut asiaa. Eikä Golfilleni ole tullut kutsua "huoltoon". Sain kyllä tiedotteen kutsusta viime syksynä VW maahantuojalta.
...
Olisiko nyt kenties niin, että tämä "säästöteho" kone ei tarvitse mitään ohjelmointia?
Aivan sama. En omista heidän osakkeita joten ei hetkauta. Sen verran asiassa koetan auttaa että juuri kävin hakemassa liikkeestä uuden Audin. Ja kyllä, dieselin ;D