Kirjoittaja
Aihe: VW ja päästöt (Luettu 142932 kertaa)
« Vastaus #241 : 1.10.2015 kello on 12:34 »
Itseasiassa tämäkin on jo vanhentunutta tietoa. Denson ohjausyksikköjä pystyy ihan nykyään samalla tavalla ohjelmoimaan kuin vaikkapa Volvoja...
Olet oikeassa  Soitin firmaan joka noita tekee. Ovat viikko sitten saaneet työkalut noiden ohjelmointiin. Suomessa ei ole vielä yhtään ohjelmoitu, Englannissa muutama. Eli, jatkossa tuo on mahdollista, vaikkakaan OBD-työkalut ei ole valmiit, eli hieman käsityötä vaatii, mutta onnistuu kuitenkin. Jahka saavat testattua kuinka ohjelmoinnit toimii ja hierottua kartat kohdalleen pitänee omaa käyttää ohjelmoitavana.
« Vastaus #242 : 1.10.2015 kello on 12:39 »
Miksi 88k5 olet noin kovasti puolustuskannalla tämän VW-kohun takia ? Asiantuntemuksesi on selkeästi perusautoilijaa korkeampi mutta kaikkien lukemieni autolehtien diplomi-insinöörit perus insseistä nyt puhumattakaan ovat tuominneet tämän mutta onko tiedossasi jotain mitä muilla ei ole? Pidätkö vieläkin tätä vain tällaisena ? Tyhjänpäivästä "uutista" ylläpitävät kaikenmaailman analyytikot ja ekonistit - keinottelijat, jotka rakentelevat "kurssihissejä"..
« Vastaus #243 : 1.10.2015 kello on 12:41 »
« Vastaus #244 : 1.10.2015 kello on 12:50 »
Miksi 88k5 olet noin kovasti puolustuskannalla tämän VW-kohun takia ? Asiantuntemuksesi on selkeästi perusautoilijaa korkeampi mutta kaikkien lukemieni autolehtien diplomi-insinöörit perus insseistä nyt puhumattakaan ovat tuominneet tämän mutta onko tiedossasi jotain mitä muilla ei ole?
Pidätkö vieläkin tätä vain tällaisena ?
Miksi tämä VW-juttu käy niin kovasti Toyota-miehen sydämeen? Juttua alkoi tulla sinulta kuin kolmannen mailmansodan syttyessä ! Kun asia tuli julki
« Vastaus #245 : 1.10.2015 kello on 12:54 »
Meillä seisoo pihassa yksi VW Crafter, kolme hybridiä joista pari Lexusta yksi Prius. Eniten jännittää tuon Crafterin olemassa olo, mitä se tuo tullessaan.
« Vastaus #246 : 1.10.2015 kello on 12:59 »
Ai sekö tässä onkin ollut syynä kun välillä tuntuu että tämä aihe on arka...ymmärtäisin että jos tämä olisi sattunut A-sarjan Mersuihin joiden valmistus saatiin Suomeen ettei siitä olisi hyvä puhua mutta se että mulla on Toyota.  No, kuka täällä tästä aiheesta sitten saa puhua, ehkä se että olen innokkaimmin ollut linkkejä laittamassa johtuu siitä että seuraan monia autoaiheisia sivustoja. Ja olenhan minä muistaakseni tuonut myös D4-D ongelmista julki että se on totta eikä mitään propagandaa.. Kyllä sitä pitää pystyä omaakin moittimaan..ja olenpa tuonut myös Fiatin ongelmia julki mitä tuohon meidän Adriaan on tullut. Ja tämä juttuhan on eurooppalaisten oma "diesel-gate" oikeesti iso juttu, eikä mikään uutisankka. Meillä seisoo pihassa kolme hybridiä joista pari Lexusta yksi Prius.
Uskaltaakohan tässä ketjussa kysyä onko ollut hybrideissä ongelmia ?
« Vastaus #247 : 1.10.2015 kello on 13:02 »
Miksi 88k5 olet noin kovasti puolustuskannalla tämän VW-kohun takia ? Asiantuntemuksesi on selkeästi perusautoilijaa korkeampi mutta kaikkien lukemieni autolehtien diplomi-insinöörit perus insseistä nyt puhumattakaan ovat tuominneet tämän mutta onko tiedossasi jotain mitä muilla ei ole?
Pidätkö vieläkin tätä vain tällaisena ?
Siksi, että tämä uutinen, paisutteluineen, on lähtenyt täysin lapasesta. Imago ja kurssitappiota ruoditaan ykkösenä. Missä on se lainkohta mitä US:ssa on rikottu - saati Euroopassa..? juu, "mielikuvasta" tai "hengestä" kyllä kirjoitetaan. Minusta suurin virhe oli, että VW:llä joku meni myöntämään jotain mitä ei tainnut tarkkaaottaen tietää - eivät vaan tiedä mitä myönsi(vät).. Pidän urheilu-dopingia hyvänä vertauksena - (lähes) kaikki huippuurheilijathan ovat astmaatikkoja, miksi...  Itsekin kirjoitat tästä sijamuodossa futuuri (jota Suomenkielessä ei ole) - ikäänkuin tuleva tiedetään jo  En puolusta, en tuomitse - en provosoidu. Subjektiivinen en ole kloksvaakkenia ei ole, olenko sitten objektiivinen - puolueeton, yritän..  Edit: perusongelma kulutus- ja päästömittauksissa molemmin puoli lätäkköä on mittausstandardissa, jossa tilastoidaan vain se mitä sylkiajossa mitataan - ei sitä mitä vaikka vuoden aikana eri käyttöoloissa syntyy. Siitä realimaailman erot standarimittaukseen syntyy - saako moottoriohjuasohjel mat tunnistaa, esim. sykliajoa.. Ilmeisesti se olisi pitänyt erikseen kieltää..
« Vastaus #248 : 1.10.2015 kello on 14:36 »
Ai sekö tässä onkin ollut syynä kun välillä tuntuu että tämä aihe on arka...ymmärtäisin että jos tämä olisi sattunut A-sarjan Mersuihin joiden valmistus saatiin Suomeen ettei siitä olisi hyvä puhua mutta se että mulla on Toyota. 
No, kuka täällä tästä aiheesta sitten saa puhua, ehkä se että olen innokkaimmin ollut linkkejä laittamassa johtuu siitä että seuraan monia autoaiheisia sivustoja.
Ja olenhan minä muistaakseni tuonut myös D4-D ongelmista julki että se on totta eikä mitään propagandaa.. Kyllä sitä pitää pystyä omaakin moittimaan..ja olenpa tuonut myös Fiatin ongelmia julki mitä tuohon meidän Adriaan on tullut.
Ja tämä juttuhan on eurooppalaisten oma "diesel-gate" oikeesti iso juttu, eikä mikään uutisankka.
Uskaltaakohan tässä ketjussa kysyä onko ollut hybrideissä ongelmia ?
Uskaltaa toki, polttimoita palaa ja renkaita kuluu niin kuin muillakin merkeillä. Kokemusta hybriideistä on jo vuodesta 2006. Mm. ensimmäisessä Priuksessa oli mittarissa 450.000km.uusittiin muistaakseni: 12V. akku,2 x tuulilasi,etuiskari,jarrupalat x 2srj.ratista monitoimikaapeli ja kuskin penkinlämmitin elementti ennen kuin vaihdettiin se toiseen priukseen. Ps. Crafter:ssa on Hiacen avaimenperä torjumassa sähkövikoja.....
« Vastaus #249 : 1.10.2015 kello on 14:54 »
ehkä se että olen innokkaimmin ollut linkkejä laittamassa johtuu siitä että ... saat suunnatonta tyydytystä jokaisesta uutisesta, joka on Volkswagenille tai jopa muillekin saksalaisille automerkeille kielteinen. Kiva sinulle, mutta jos tänne ihan jokaisen linkin oksentaa väritellen niitä vielä omilla subjektiivisilla käsityksillään niin pitää varautua kritiikkiin. Oikeastaan kukaan muu kuin sinä ei muuten kysele, että mitä tänne saa kukakin kirjoittaa ja kysele ihan faktojen ulkopuolisia syitä, miksi joku on jotakin mieltä. Tiedoksi, että tämä on aikuisten keskustelupalsta, jossa epäkypsä käyttäytyminen herättää vähintäänkin ihmetystä.
« Vastaus #250 : 1.10.2015 kello on 14:56 »
saat suunnatonta tyydytystä jokaisesta uutisesta, joka on Volkswagenille tai jopa muillekin saksalaisille automerkeille kielteinen.
Veit sanat päästäni  Tämä näkyy kauheana intona kyllä ? Itsellä on toisena Volkkari, tuo "proseduuri" ei liippaa läheltäkään sitä kun siinä 5-mukinen TDI varmaanni putkesta pukkaa jottai, niin kuin kuskillaki. Ps. Crafter:ssa on Hiacen avaimenperä torjumassa sähkövikoja.....
No sähkövikoja palanutta polttimoa lukuunottamatta ei ole omassani ollutkaan 
« Vastaus #251 : 1.10.2015 kello on 15:02 »
Samoin olen itse yrittänyt korostaa, ettei ole senttiäkään pelissä, kuten ei myöskään merkkiuskollisuusaj atuksia, vaikka tähän asti olen viisi Volkkaria ehtinyt omistaakin, parhaimmillaan jopa kaksi yhtäaikaa. Kun en ole muuta motiivia moiseen keksinyt kuin tietyille orgilaisille naureskelu. 
« Vastaus #252 : 1.10.2015 kello on 15:36 »
jossa epäkypsä käyttäytyminen herättää vähintäänkin ihmetystä.
Hyvä että sinä muistat aina käyttäytyä aikuismaisesti. Mutta annan periksi kuten olet yrittänyt jo useamman vuoden ajan kohdallani, nyt lupaan etten laita yhden yhtäkään linkkiä enää tähän ketjuun. Kiitos opettamisesta. 
« Vastaus #253 : 1.10.2015 kello on 16:02 »
Eli kaksi ääripäätä, joko on "linkkivinkki" joka Volkkarista tai sit ei ollenkaan mistään. Olen kuullut että muillakin elämän osa-alueilla esiintyy samaa . Surullista
« Vastaus #254 : 1.10.2015 kello on 16:07 »
Oma ihka eka autoni oli Passat 1.3 -77 ja sen koomin ei ole VAG-groupin vermeitä talossa ollut. Tai no ehkä tuo Ford Galaxy VR6 -98 liippasi läheltä, tuo 1. sukupolvihan oli 1:1 VW Sharan 
|