rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Vaunun peruuttelusta  (Luettu 11041 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:41
Vs: Vaunun peruuttelusta
« Vastaus #45 : 5.11.2013 kello on 11:07 »
Täsä liikkuu vaunu ripiään. Eteen ja taakse päin. Kuinkahan liikkuis isomman vaunun kanssa?  ::)
Lapissa näin toissa kesänä yhtä vauhdikkaan oloista matalalentoa. Ihan maantiellä. Ei varmaan hillat pysyny sankoissa, tai oli sitten valmista viinimäskiä perillä  ;D

Eikös me hylätä tuommoine suoritus alkuunsa.  Kunnon peilit puuttuu ja peruutuksia suoritetaan luu ja pää ulkona :o

Ongelmaksi tuon kopin kanssa tulis tuo kapeus kun ei sitä näkis Volovon takaa ennenkuin olisi hieman linkussa ;D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:36
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #46 : 5.11.2013 kello on 11:32 »
Mitä tuohon vaunun peruuttamiseen tulee, minkälainen merkki sulla on vaunun taitoajosta?
En oli ikinä katsonut sitä tarvitsevani.  :D
balttiarallaa 300.000km vaununkanssa kulkenut, 10.000km tänäkin vuonna.
Ei sillä merkillä liikuta.
Kaikennäköisiä muita merkkejä joutunut suorittamaan, niilläkään ei ole muuta käyttöä kuin kaapinperällä laatikossa.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.11.2025 kello on 09:31
« Vastaus #47 : 5.11.2013 kello on 11:40 »
Eikös me hylätä tuommoine suoritus alkuunsa.  Kunnon peilit puuttuu ja peruutuksia suoritetaan luu ja pää ulkona :o

Ongelmaksi tuon kopin kanssa tulis tuo kapeus kun ei sitä näkis Volovon takaa ennenkuin olisi hieman linkussa ;D

Juu ja vaunun pyörät ei saa irrota maasta missään vaiheessa  :-\

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
« Vastaus #48 : 5.11.2013 kello on 11:42 »
Ja pituutta lisää ja yksiakseli kanssa lisää ;) :D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:40
  • viva la France
« Vastaus #49 : 5.11.2013 kello on 11:52 »
Parhaana tai hulluimpa vuonna tuli kiskottua perävaunua yli 150 000 km, joten nuo 10 000 eivät tuo viellä oikein kunnon kokemusta missään vaiheessa.
Se taaksepäin meno kun ei ole sitä mitä pitää tehdä maantiellä kun tuulee ja sataa tai tulee muuten vaan tiukka paikka jossa on toimittava reflekseillä.
Siihen ei auta kuin kokemus ja senkin on oltava jatkuvaa, ei muutaman kerran vuodessa tapahtuvaa.
Mutta kaikkihan sen tietää että asuntovaunun peruuttajat on mestareita.
Ja tuo mooveri jatkaa aika monen fyysiseti rapistuneen karavaanarin uraa, joten se on erinomainen lisävaruste, niillekkin jota tänä päinä kehuvat olevansa mestareita , niin ajotaidoiltaan kuin voimiltaankin

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #50 : 5.11.2013 kello on 12:01 »
No rekkakuskit kulkee eri sarjassa, hehän ajavat työkseen, harvempaa olen campingilla nähnyt.
Muuten olen itsekin useamman elektronisen laitteen korjannut kuin sinä omistanut :)
Samoin nuo huvittavat youtube jutut, en usko että linkin antaja oli siellä ajamassa. Ehkä samaisti itsensä siihen  :laugh:
Ei tuolla maantiellä tarvita tuon linkin mukaista toimintaa, sitäkin kyllä näkee.

Mutta voidaanhan me sopia että orgissa ja todellisuudessa saa vaunua ajaa vaan ajotaitomerkillä ja mooverilla varustettuna.
sponsored by a-autoilijoitten kattojärjestö.

Lujille se rekkakuskeillakin ottaa  :-[ http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013110417684123_uu.shtml

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:40
  • viva la France
« Vastaus #51 : 5.11.2013 kello on 12:19 »
Itselle on kerran sattunut sama tilanne, ei paljon hymyä tullut kun yli puoli vuotta löysässä hirressä odotti kun oli syytteessä kuoleman tuottamisesta.
Toinen ajoi tutkijoiden mukaan noin 140 km/ h, minulla paperipiirturin mukaan 84 km/h ja se oli syyttäjän mukaan se joka aiheutti kolarin, ei se että kaveri vaihtoi kaistaa parikymmentä metriä ennen kohtaamista. Tuota nopeutta se jankasi yli puoli tuntia oikeuden käynnissäkin, kunnes minä hermostuin ja tokasin että mennään kokelemaan josko syyttäjä kerkeää reakoida jos sama toistetaan 80 km/h nopeudella. Siinä vaiheessa tuomari ymmärsi keskeyttää syyyttäjän jankutamisen. Ja salista poistuttaessa tulee tuon toisen osapuolen isä syljeksimään päälle. Siinä vaiheessa oli jo lähellä tulla toinen kuolon uhri. tuohon aikaan ei ollut rajoittimia. Hauskuutena päälle maksoin itse omasta pussista ensin kaikki korjaukset ja sain korvaukseen sitten aikanaan yli vuoden päästä vastapuolen vakuutusyhtiöltä.
OT

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 22:04
    • Matkailuvinkkejä
« Vastaus #52 : 5.11.2013 kello on 13:09 »
Anteeksi kun putuin matkailuauton omistavana keskusteluun. :( .
Tosin olen nähnyt muutaman muunkin paikan kuin kausipaikan ja tiedän kyllä mihin vaunu taipuu tai ei.
Eihän se moveri ole toki pakollinen eikä joka paikkaan tarvitse tunkea.
Ei moni muukaan matkailua mukukavoittava tarvike ole pakollinen.
Perushommaan riittää vaunu jossa mielellään on patjat niin on pehmeämpi nukkua eikä muuta.
Vessat ja suihkut löytyy leirintäalueilta ja löytyy makuupusseja joissa tarkenee -40 pakkasessa joten lämmityskään ei ole tarpeen ;D .

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:26.08.2025 kello on 06:06
« Vastaus #53 : 5.11.2013 kello on 14:30 »
Jos ei ole ihan oikeesti fyysistä estettä vaunun siirtelylle niin ei siihen kyllä mitään
movereita tartte. Suosittelen esim.kahvakuulailua grillaamisen lomassa niin vaunu siirtyy  Thumb
Crocsit aivan ehdottomat! En luopuisi mistään hinnasta.
Telivaunun siirtely kylläkin raskaampaa mutta omaa 1-akselivaunua(oma paino 1100kg) siirtelen ihan issekseen.
Aloittajalle kysymykseen vastauksena suosittelen ettet harkitsekkaan vaunua joss ei ole lattialämmitystä.
Riittää ihan hyvin pitämään kopin lämpimänä ja kuivana ainakin kesäkuukausina. Ja saa esim.saappaat hyvin kuivaksi.
Hyvä ketju,johon piti ehdottomasti puuttua  ;) ;) ;) ;) ;) :D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
« Vastaus #54 : 5.11.2013 kello on 14:35 »
No rekkakuskit kulkee eri sarjassa, hehän ajavat työkseen, harvempaa olen campingilla nähnyt.
Muuten olen itsekin useamman elektronisen laitteen korjannut kuin sinä omistanut :)
Samoin nuo huvittavat youtube jutut, en usko että linkin antaja oli siellä ajamassa. Ehkä samaisti itsensä siihen  :laugh:
Ei tuolla maantiellä tarvita tuon linkin mukaista toimintaa, sitäkin kyllä näkee.

Mutta voidaanhan me sopia että orgissa ja todellisuudessa saa vaunua ajaa vaan ajotaitomerkillä ja mooverilla varustettuna.
sponsored by a-autoilijoitten kattojärjestö.

Lujille se rekkakuskeillakin ottaa  :-[ http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013110417684123_uu.shtml
Mulle tuli ajotaito merkki kahden viikon välein tossa rekka hommassa ja aina oli plus merkkinen,siinä sitä pinssiä tarpeeksi ;) :D

• Vieras
  • Vs: Vaunun peruuttelusta
    « Vastaus #55 : 5.11.2013 kello on 14:50 »
    Offtopiciksi jo hieman valunut, mutta tulipa mieleen läheinen kokemus, kun aikoinaan olin juuri avautuneessa entisessä Itä-Sakassa kaapelihommissa.
    Oltiin majoituttu suomalaisvoimin puolikkaaseen hotelliin, joka sijaitsi rinteessä. Firman kuorma-autokalusto oli parkissa hotellin päässä peruutettuna parkkiksen reunalla (=jyrkänteen reuna).
    Yksi uusi jantteri ajeli kuormurin hotlan parkkikselle ja mesu kysyi, osaatko peruuttaakin tätä. Kaveri tokaisi: "Joo, oon peruuttanut seitsemän vuotta työkseni Kanadassa". Ja peruutti kuormurin jyrkänteeltä alas  ;D
    Onneksi oli firman kuormureita enemmänkin pihassa, niin saatiin tuo yksi pystyparkista vaateriin.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:40
    « Vastaus #56 : 5.11.2013 kello on 14:58 »
    Jos ei ole ihan oikeesti fyysistä estettä vaunun siirtelylle niin ei siihen kyllä mitään
    movereita tartte. Suosittelen esim.kahvakuulailua grillaamisen lomassa niin vaunu siirtyy
    Telivaunun siirtely kylläkin raskaampaa mutta omaa 1-akselivaunua(oma paino 1100kg) siirtelen ihan issekseen.

Taidat siirrellä vaunuasi vain asvaltilla?  Minulla on peräkärry, jossa on teli (jäykkä). Sen kääntely kovallakin alustalla käsipelillä on tuskaa.

• Kalustoon kuuluva
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #57 : 5.11.2013 kello on 16:37 »
    Taidat siirrellä vaunuasi vain asvaltilla?  Minulla on peräkärry, jossa on teli (jäykkä). Sen kääntely kovallakin alustalla käsipelillä on tuskaa.
    Mut eix siinä lukenut `?

Lainaus
    movereita tartte. Suosittelen esim.kahvakuulailua grillaamisen lomassa niin vaunu siirtyy
    Telivaunun siirtely kylläkin raskaampaa   mutta omaa 1-akselivaunua(oma paino 1100kg) siirtelen ihan issekseen

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:40
    « Vastaus #58 : 5.11.2013 kello on 17:18 »
    Mut eix siinä lukenut `?

Luki ja sanoin, että asvalttia alla, ei se muuten mihkään liiku.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:26.08.2025 kello on 06:06
    « Vastaus #59 : 5.11.2013 kello on 19:18 »
    Luki ja sanoin, että asvalttia alla, ei se muuten mihkään liiku.
    Noh noh äijät  :) Elkää hiillostuko.Jokaine n voimiensa mukaan. Asfaltilla ja kangasmaastossa ja myöskin muulla kohtuu kovalla alustalla olen vaunua siirrellyt.
    Mutta tämä ei liene auta ketjun aloittajaa alkuperäisen kysymyksen suhteen joten jätetään minun "vaunun siirtelyt" sikseen  Thumb Kiitos.