|
No on tuosta varaustilan tarkkailusta jotain hyötyä... Selkis taas vähän tuon DC/DC laturinkin sielunelämä. Nyt ei paneeliltakaan tule amppeereita, kun hupiakku on täynnä, kuin Turusen pyssy. Onko jo kokemusta ko. mittarista kertynyt? Plussat/miinukset?Ihan toimiva... En osaa mitään miinuksia listata, kun paremmasta en tiedä. Kennolta tulee jotain 5 A verran ja 7 A laturilta tulee boosterin läpi just sen 7 A parhaimmillaan. Hiukan on selvinnyt myös, mitä eri laitteet kuluttaa. Hyvä tietää vaikkapa matkajääkaapin ja Planar lämmittimen kulutuksia. Samoin pystyy näkemään invertterin kautta virrankulutuksen. Olisiko ollut jotain 70 A luokkaa mikrouunissa. Yleensä valikossa käytän vain akun varaustilaa prosenteissa, mutta joskus tulee seurattua ampeereja ja volttejakin. Mielestäni on hintansa väärtti Victronin shuntissa on M10 pultit. Itse porasin pultin päähän lisäksi pienemmän kierteen jotta olisi helpompi kytkeä muitakin johtoja (järjetöntä kytkeä 4mm2 johto M10 liittimeen). Itse porasin pultin päähän lisäksi pienemmän kierteen jotta olisi helpompi kytkeä muitakin johtoja (järjetöntä kytkeä 4mm2 johto M10 liittimeen).Miulla on miinuskisko, josta yhteisjohto sunttiin... Sunttiin tulee vain kaksi johtoa. Tämän miinuskiskon yhdysjohto, sekä invertterin miinusjohto. Noita kiinalaisa suntteja on sitten kahta kokoa. Pienemmässä saattaa olla pienemmät pultitkin. Muuten toimii mutta "pumppaa" valoa (Mittarin näytön) kun aurinkopaneeli tai verkkovirtalaturi lataa.Se on ominaisuus... Se indikoi käsittääkseni latausta. Ja sen taisi saada jollain näppäinyhdistelmäll ä himmeäksi....Mikähän sellainen näppäinyhdistelmä olisi...? Olen tuosta loimuavasta valosta lueskellut ulkolaisiltakin foorumilta, mutta valon sammuttamiseen ei ketään ole osannut antaa neuvoa. Jospa sellainen näppäinyhdistelmä oikeasti olisi. Edit: "Holding the two outside buttons(V and %) down for a few seconds turns the light off." Mahtaako toimia. Pitääpä kokeilla. Jos pelkkä jännitelukema riittää niin Etäboxilla näkee kolmen eri akuston jännitteet puhelimella, + lämpötilat + ohjaukset. Jänniteestä ei voi päätellä käytössä olevan akun varaustilaa. |