Kiitos Vaeltaja vinkistä.
Tuota Motonetin pumppua, minkä olit ilmeisesti itsekin ostanut olin ihan ensimmäisenä harkinnut, ennen kuin ehdin edes tarkemmin selvittää mikä pumppu vanhassa oli. Ihan siitä syystä että ulkoisesti näytti niin samalta, että ensin ajattelin siinä olleen aiemminkin sellainen. Mutta hieman tuota aloin miettiä, kun olit kirjoittanut:
"Kyllähän äänen kuuli selvenmin, mitä entisen pumpun ääni oli, mutta minua se ei oikeastaan häirinnyt. Vaimo on herkenpi kuulemaan kaikkia yön aikaisia ääniä unensa läpi, ja tuppaili heräilemään pumpun käynnistyessä."
Meillä toki sama juttu, että oletan ettei minua tulisi häiritsemään, mutta vaimo saataa häiriintyäkin ja se saattaakin jo puolestaan häiritä minuakin.
Sama oli puolestaan tuossa toisessa pumpussa kun 88k5 ainakin kertoi että hänellä tuo on konehuoneessa ja on kuulemma äänekkään puoleinen. Siksi tässä pohdin josko yrittäisin kiikuttaa jollekin korjaajalle tuota moottoripuolta. Jos sen saisi uuteen iskuun, niin se olisi helpoin vaihtoehto, mutta en tiedä onko näitä mitään järkeä korjata jos puolen tunnin - tunnin työn arvolla saa uudenkin hyllystä.
Olikos tuossa Motonetin pumpussa tosiaan eri kokoinen tuolähtö kuin näissä muissa ja entäs alkuperäisessä? Eli jos tuon Motonetin pumpun hankkii, niin joutuuko lisäksi jotain putkia uusimaan?
Ei kai siihen tartte kuin 2x letkupihdit jos ei muuten halua tyhjentää
Nopealla katsomisella kun letkupihtejä en omista, niin näiden hankkiminen kustantaa Biltemastakin jo samaa luokkaa kuin uudet jäähdytinnesteet, että voisi melkein vaihtaa samalla kustannuksella. Oletetusti parempilaatuiset taitaa olla muutaman kympin kappale. Tuolloin voisi myös työn teettäminenkin olla järkevämpi vaihtoehto minulle.