rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Tyhmät kysymykset tänne.  (Luettu 205469 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:31.07.2025 kello on 19:14
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #840 : 29.04.2025 kello on 22:24 »
Edunvalvonta loppuu valvottavan kuolemaan. Kuolleella ei ole etuja mitä valvoa. Edesmenneen omaisuudesta ovat omaiset vastuussa perunkirjoituksella . Edunvalvojalla ei ole asisassa tekemistä. Oikeudellisesti on jos todetaan että edunvalvojan toimet eivät ole olleet lailliset.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:50
  • Lempäälä
« Vastaus #841 : 2.05.2025 kello on 19:04 »
  Täällä kun on viisasta, ja viisaaksi itsensä tuntevaa porukkaa, niin kysäisen.
  Tämän ikäisille kun viimeistään suositellaan edunvalvontavaltuut uksen tekoa. Silmiini interneetissä osui aatos niminen palvelu ei hintakaan huimaa 69 €/kpl.
  Onko kokemuksia/luotettavan kaverin kokemusta?
  https://aatos.app/yrityksesta/
  Eipä ollut kokemusta.
  Mutta hyviä linkkejä sain,Kiitos!
  Serkkulikka syksyllä jäi eläkkeelle "lain kiertäjän" hommasta, hän tosin oli isojen pörssiyhtiöiden isojen asioiden parissa, ei pienen ihmisen pikku asioiden kanssa touhunnut koskaan. Hän ei tuosta Aaatos palvelusta tiennyt mitään huonoa.
  Lupasi vilkaista, jos iha ite koitan väsätä jotain, niin taidankin tehdä?

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Lempäälä
« Vastaus #842 : 27.05.2025 kello on 21:27 »
  Kärcher K 2.91, Ei toiminut edes 20 v. kun sammui niin kuin saunalyhty. Onko kokemuksia mistä lähtis vikaa etsimään?

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:04
  • Knaus Eifelland
« Vastaus #843 : 27.05.2025 kello on 21:53 »
^
Arvataan kondensaattori.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:51
« Vastaus #844 : 29.05.2025 kello on 18:29 »
  Kärcher K 2.91, Ei toiminut edes 20 v. kun sammui niin kuin saunalyhty. Onko kokemuksia mistä lähtis vikaa etsimään?

Muutaman Kärcher K5:n olen korjannut. Useimmissa on ollut painekytkin jumissa. Silloin pesuri ei lähde päälle, kun painekytkin jää asentoon jossa moottori ei saa sähköä.
Parissa on ollut kompressorissa vikaa. Kompressorin vaihtamalla toisesta (muulla tavalla rikkinäisestä) pesurista on tullut kuntoon.

Noista vanhemmistä Kärchereistä en tiedä, mutta olettaisin että aikalailla samanlainen rakenne niissä on. Aukaise ja katso toimiiko painekytkin. Tietysti kondensaattori on samassa yhteydessä helppo vaihtaa, mutta maksaa jokusen euron ja voi olla hukkainvestointi. Ainakin K5:ssa kondensaattori on samassa paketissa, missä painekytkinkin on. Kompressorin kantta on löysättävä melko paljon, jotta painekytkin/konkka -paketin saa sieltä välistä irti. Kompura on oltava pystyssä sitä avattaessa, jotta sisällä oleva voiteluaine ei karkaa ja valu pitkin työtasoa.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:51
« Vastaus #845 : 29.05.2025 kello on 18:40 »

Tuossa vielä kuva siitä (K5) painekytkimen sähkömötikästä. Jos lohkosta (paineen vaikutuksesta) tuleva tappi jää jumiin tuonne, ei pesuri käynnisty kun "luulee" että lohkossa on täysi paine.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Lempäälä
« Vastaus #846 : 29.05.2025 kello on 21:20 »
   ^Kiitos seikkaperäisestä vastauksesta!!
  Enpä sähkömoottoreista tiedä juuri mitään. Sen olen luullut kuulleeni että toisissa valovirta moottoreissa on kondensaattori pelkästään käynnistystä varten. Tässä ilmeisesti käyntiäkin varten? En osaa mitata kondersaattoria, olen kuullut että vaikeaa se onkin.
   Pitänee tässä läviikkoina avata se ja ekana katsoa onko "savu"tullut jostain pihalle. Aika harvoin tuota käytänkin.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:56
« Vastaus #847 : 30.05.2025 kello on 20:28 »
Mulla on tyhmä kysymys.

Kuinka kauan pitää tätä hommaa harrastaa että voi sanoa olevansa jo vähän pidemmän linjan harrastaja?

Meillä tulee kohta 9 vuotta ensimmäisen oman vehkeen hankinnasta ja ymmärrän hyvin olevani mistään mitään tietämätön untuvikko, mutta ihmetyttäähän se kun usein näkee netissä kirjoituksen (yleensä vastaus johonkin kysymykseen tai pitkähköksi venähtäneeseen väittelyyn) joka alkaa jotakuinkin "olen harrastanut vasta 57 vuotta ja..." ja musta toi kuulostaa jo ihan kunnioitettavalta ajalta enkä ainakaan itse aijo vähätellä kokeneisuuttani jos joskus tuollaisiin lukemiin yllän.

Enkä tule kyllä yltämäänkään, arvioisin peliaikaa olevan jäljellä enää sen verran että 30 vuoden kokemus jäänee haaveeksi.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:46
« Vastaus #848 : 30.05.2025 kello on 21:33 »
Mulla on tyhmä kysymys.
Kuinka kauan pitää tätä hommaa harrastaa että voi sanoa olevansa jo vähän pidemmän linjan harrastaja?

Riippuu siitä, keneltä kysyt ja mitä pidät 'harrastamisena'.
Minulle esim. vaunu/auto EI ole harrastus, vaan tapa päästä harrastamaan.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:06
« Vastaus #849 : 30.05.2025 kello on 22:06 »
Vasta 23v takana kiimaliiterimatkail ua....
Mutta kyllä 10v kohdilla alkaa olemaan jo mestari....40v jälkeen on jo unohtanut puolet oppimaansa....  ;)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:06
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #850 : 30.05.2025 kello on 22:17 »
...40v jälkeen on jo unohtanut puolet oppimaansa....  ;)

Se on mukavaa kun saa innokkaana aloittaa karavaanausopiskelu n uudestaan. Kaikki on uutta ja mielenkiintoista.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:17
« Vastaus #851 : 31.05.2025 kello on 11:04 »
Ei kai ne vuodet vaan kuinka alaan perehtyy. Mullakaan ei oo ku noin vajaa 40 vuotta, mutta koko ajan tulee uusia juttuja.Oma alani on kiehtunut vaanariharrastukses sa erilaisiin kokeiluihin ja rakenteluun.
Eikös se tämänkin harrasteen suola ole se itselle saatu kokemus ja onnistuminen.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:22.11.2025 kello on 19:59
« Vastaus #852 : 31.05.2025 kello on 12:49 »
Mulla on tyhmä kysymys.

Hyvä kysymys!
Kyllähän tässä vielä tuntee itsensä lähes aloittelijaksi! Ensimmäinen matkailuvaunu tuli hankittua vuonna -77, sitä ennen vuosia yövyttyä teltassa!
Kalusto on uusiutunut muutaman kerran ja elämä jatkuu!
Ehkä sitä vielä jossain vaiheessa tuntee itsensä ”kokeneeksi” matkailijaksi, tai sitten ei, kukapa sen tietää?

Hyviä matkoja vaan kaikille, aloittelijoille, kuin myös ”kokeneillekin”!

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:03
  • Retkeilijä
« Vastaus #853 : 31.05.2025 kello on 20:45 »
No mulla on "caravan isä" v. 71 harrastanut, numero 1100 ja risat ja kehuu olevansa vielä vähän noviisi; ikääkin vasta 88v :laugh:

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:01
« Vastaus #854 : 1.06.2025 kello on 15:29 »
Näitä löyty jokunen kappale. Mikä on tämän päivän käyttö näille?