rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 9971695 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #37635 : 6.10.2016 kello on 19:59 »
Ymmärrän kyllä ja hieno päätös ettei velkaa tehdä. Mielestäni ei ole siltikään reilua syödä tai elää toisten rahoilla, mikäli on varaa pitää turhakkeita niin kuin esim. asuntovaunu tilanteessasi on.
Vuosi vielä maksamista,niin sit velattomat vehkeet. Lue miten kävi,kun tehtiin velkaa!!

• Vieras
  • Vs: Mitäs tänään tehty?
    « Vastaus #37636 : 6.10.2016 kello on 21:35 »
    Ei saa kiusata Tiplomaattia.

Hän tekee parhaansa ja yrittää säilyttä Polarin
    ja vielä syöäkin.

Juuri näin.  Thumb Thumb

Diplomaatti on toimittanut emännän kanssa dokumentit tuloistaan kuten ketjusta voi jokainen todeta.
    Näin ollen hänellä on täysioikeus käydä EU-kassi.  :) Thumb

Jos Diplomaattia moralisoidaan asiasta, ehkä moralistien kannattaisi kääntyä heidän puoleen jotka ovat "kirjailleet" oikeuttavat ehdot ja lakipykälät EU-kassien jakamisten ehdoiksi. 
    Lyhyesti, hän täyttää lain "kirjaimen" ja on näin ollen täysin oikeutettu EU-kassiin kuten jokainen oikeutettu.
    Mielestäni, siis minun mielestä moralisointi osuisi paremmin Jyrki Kataiseen ansioihin. Hän sai 600 euroa lisää "fyffeä" kuukausipalkkaansa. Thumbd
                       ___________________ ___________________ ______________

Kerron omakohtaisen kokemuksen koska on mahdollisuus "aasinsiltaan."

Muutettuamme tänne, eräänä kauniina kesäpäivän aamuna naapurin rouva tuli kertomaan että autotalleilla on jotakin tavaraa jaettavana ja kehoitti menenään sinne. Tuolloin en vielä ymmärtänyt vironkieltä kuin "nimeksi." Hän totesi minun olevan eläkeläinen.

Emme menneet vaimon kanssa koska olimme epätietoisia mistä on kyse.
    Päivällä naapurin rouva tuli uudelleen sanomaan että nyt autotalleille, hän sanoi," menen edeltä."
    Okei, lähdimme sinne.
    Autotalleilla oli EU:n ruuanjakotilaisuus ja kaikki eläkeläiset olivat siihen oikeuttuja.
    Aloin näyttää kunnanvirkailijalle ID-korttia, mutta hän  totesi, "ei tarvitse, minä tiedän jo kuka olet."
    Naapurin rouva oli järjestänyt asian valmiiksi. Thumb

Kuivamuonaa oli jaossa jokaiselle eläkeläiselle 25 kg. Eräs naapuri antoi kottikärryt lainaksi. Ja porraskäytävämme naapurit antoivat kuivamuonistaan osan meille koska maalasimme porraskäytävämme omilla kustanuksilla. En halunnut ottaa mutta oli "pakko."
    Meillä oli kaikkiaan 39 kg kuivamuonaa, tosin rypsiöljyä sisältyi muutama litra kyseiseen kilomäärään.
    Kärräsin "kuorman autotalliini. Myöhemmin Suomessa käydessämme ja'oimme kyseisen kuivamuonan sukulaisille lähes "lyhentämättömänä" kilomääränä.  ;) Thumb

Ps. Tuliaiset olivat erikseen.

• Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    « Vastaus #37637 : 6.10.2016 kello on 21:41 »
    Juuri näin.  Thumb Thumb
    Niin se taitaa olla täälä jotta viime hädässä turvaudutaan apuun,niin kuin minulla kävi. Kiitos Harri Thumb

• Vieras
    « Vastaus #37638 : 6.10.2016 kello on 21:50 »
    Niin se taitaa olla täälä jotta viime hädässä turvaudutaan apuun,niin kuin minulla kävi. Kiitos Harri Thumb

Ei ole mikään  häpeä hakea apua jos tarve vaatii.
    Kun on asioiden suhteen rehellinen, on helpompi elää ja voi katsoa kaikkia ihmisiä silmiin.

Loppujen lopuksi, me jokainen aikanaan kun lähdetään viimeisen kerran, ei silloin siinä asusteessa ole taskuja. Silloin ovat kaikki samalla viivalla, oli varakas tai ei.

Sorry, lipsahti aiheen ulkopuolelle. Moderaattori voi poistaa jos on tarvetta. Kiitos.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 9.01.2026 kello on 17:19
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    « Vastaus #37639 : 6.10.2016 kello on 21:57 »
    Avun (avustuksen) pyynti nuoremmille on itsestään selvyys. Vanhempi jäärä ei halua ottaa mitään avustusta, kuin totaaliseen nälkäänsä.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:55
    • Kulkija
    « Vastaus #37640 : 6.10.2016 kello on 21:58 »
    Mikäli vakuutusoikeuden päätös on myönteinen, niin sitten ostetaan uusi auto.

Lukiko näin jossain tosissaan, en huomannut? Eiköhän nuo Tiplomaatin Volvon ostojutut ole oikeasti huumoria. Ihan yhtä paljon kuin kolmikymppiset yh-äiditkin.

Minä en ymmärrä näitä, joita me muut veronmaksajat elätämme ruokakasseilla yms. Annan mielelläni rahaa oikeasti sitä tarvitseville, mutta kaverilla asuntovaunu ja auto, sekä rahaa ostaa kyllä Koffia, mutta ruokaan ei ole rahaa. On siinä priosisointi kohdallaan.

Kaverilla on vaunu ja auto, mutta ei mun mielestä niitä tarvitse ensin myydä, jos tilapäiseen hätäänsä kassin hakee. Kassi meni tarpeeseen, jotkut hakee sellaisia silkkaa saituuttaan. TD ei.

Koffista oli jo puhe.

Se mikä tökkää ehkä, on ajatus siitä, että TD olisi työtä tarpeeksi tehnyt. Ei ole 50 -vuotias luovutusikäinen. Mutta TD itse ei hommiin pysty tai ainakaan saa niitä tehdä, siinäpä on loukku josta on hankala päästä ulos. Syitä voi pohtia, mutta mulle ne ei kuulu.

----------------------------------------------------------------

Loppukaneettina voisi todeta, että TD on kertonut täällä asiansa auki ja altistanut ittensä arvostelulle. Epäreilua potkia sellaista kaveria päähän, kun en ole itse niin tehnyt, eikä ole suurin osa muistakaan. Etenkin kun omat asiani on kunnossa. Ja tämä siis ei ole kellekään osoitettu, kirjoitin yleisesti vaan.

• Vieras
    « Vastaus #37641 : 6.10.2016 kello on 22:02 »

Loppukaneettina voisi todeta, että TD on kertonut täällä asiansa auki ja altistanut ittensä arvostelulle. Epäreilua potkia sellaista kaveria päähän, kun en ole itse niin tehnyt, eikä ole suurin osa muistakaan. Etenkin kun omat asiani on kunnossa. Ja tämä siis ei ole kellekään osoitettu, kirjoitin yleisesti vaan.

Hienosti kirjoitettu, juuri näin.  :) Thumb

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:14.01.2026 kello on 04:48
    • Hämeenperä
    « Vastaus #37642 : 7.10.2016 kello on 02:16 »
    Lukiko näin jossain tosissaan, en huomannut? Eiköhän nuo Tiplomaatin Volvon ostojutut ole oikeasti huumoria. Ihan yhtä paljon kuin kolmikymppiset yh-äiditkin.

Kaverilla on vaunu ja auto, mutta ei mun mielestä niitä tarvitse ensin myydä, jos tilapäiseen hätäänsä kassin hakee. Kassi meni tarpeeseen, jotkut hakee sellaisia silkkaa saituuttaan. TD ei.

Koffista oli jo puhe.

Se mikä tökkää ehkä, on ajatus siitä, että TD olisi työtä tarpeeksi tehnyt. Ei ole 50 -vuotias luovutusikäinen. Mutta TD itse ei hommiin pysty tai ainakaan saa niitä tehdä, siinäpä on loukku josta on hankala päästä ulos. Syitä voi pohtia, mutta mulle ne ei kuulu.

Sairaana ei töitä tehdä, varsinkaan kuljetusalalla. Työkyvyttömyyttä ei tosiaan tarvitse häpeillä, on aiheuttaja mikä tahansa.
    Mutta joku tässä ei mene kohilleen:
    Suomalaista keskipalkkaa nauttivana ja pitkä veronmaksu-ura takana en edes haaveile noin tuoreesta harrastekalustosta mitä allekirjotuksissa lukee. Mutta oma valintakysymys se tietysti on mihin rahansa sijoittaa. Kummalliselta tuntuu että tämä Suomen tukijärjestelmä ei sitten kuitenkaan tyydytä vaativampaa makua..
    « Viimeksi muokattu: 7.10.2016 kello on 02:28 »

• Vieras
    « Vastaus #37643 : 7.10.2016 kello on 07:18 »
    Kummalliselta tuntuu että tämä Suomen tukijärjestelmä ei sitten kuitenkaan tyydytä vaativampaa makua..

Vabandus, mutta minulle ei oikein yllä oleva sitaatti au'ennut? :-\ :-\

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:14.01.2026 kello on 04:48
    • Hämeenperä
    « Vastaus #37644 : 7.10.2016 kello on 08:54 »
    Vabandus, mutta minulle ei oikein yllä oleva sitaatti au'ennut? :-\ :-\

Jos Suomiäitikkä, eli me, laittaa sydämen, mielen ja maksan kuntoon ja makselee ansaitut sairaseläkerahat aurinkorannikolle, niin minusta yksilö on saamapuolella.
    Pääasia että äijä on kunnossa ja hyvällä tiellä, mutta näillä perustein ei kyllä Suomea haukuta, siis minun kuulteni ;)

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
    « Vastaus #37645 : 7.10.2016 kello on 11:53 »
    Eipä tässä kummosempiakaan ole tehty
    mutta jääkaapissa palaa valo
    ja siittä en nyt just kesi mitään tekesin ruaksi ;D
    jotta kai sitä on lähdettävä kauppaan
    kun just viimeviikon torstaina siellä kävin
    eikä muuten niin välii
    kun pakkasessa ois vaikka mitä
    joista vois vaikka luovuudella kokkailla yhtä sun toista   Thumb
    mutta kun ei ole kaffemaitoa, jonka unohdin viime reissus ostaa  :o
    ja kuka ny si mustaa kaffet sais alas
    ei erkkikään  :laugh:

Jotta Citigon ratiin ja kohti cityä  :)

Ps. Se on muuten kohta
    tuo  :-* tupa-autokin saamassa ihanan uuden kodin
    olen niin onnellinen Sellerin puolesta   Thumb

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 9.01.2026 kello on 17:19
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    « Vastaus #37646 : 7.10.2016 kello on 11:57 »
    Ohoh. Nyt meni työaika yli. Osa-aika eläkelläisen työaika kun on 2,5 tuntia.  ;D

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:55
    • Kulkija
    « Vastaus #37647 : 7.10.2016 kello on 12:15 »
    Onko eläkkeettömän sitten 5 tuntia. Hyvä työpaikka.

Minulla on sellainen oikeus, että saan tehdä hommia niin paljon kuin haluan, mikäli firmalla asiakasta riittää. Tähän asti kokolailla piisannut.

• Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    « Vastaus #37648 : 7.10.2016 kello on 13:31 »
    Haettu apteekista sydänlääkkeitä,6 tabua joka päivä Thumbd

• Vieras
    « Vastaus #37649 : 7.10.2016 kello on 18:43 »

Heti aamusta perearst'in (perhelääkäri) lähetteellä ilmoittauduin Taastusravi'in. ( kuntoutushoito)
     Tämän jälkeen erikoislääkäri tutki tilanteen ja määräsi seuraavaa:

Maanantaina alkaa kuntoutus ( niska-, ja selkälihaskivut) ja viimeinen kerta 25 marraskuuta.

Erikoislääkäri merkkasi kahdelle A 4 kokoiselle paperille ( kuva ihmisen vartalosta) mitkä kohdat
     tarvitsevat kuntoutusta. Kehoitti menemään vastaanottovirkaili jan luo joka antaa hoitosuunnitelman
     kellonajat kuntoutuksen  suorittamiseksi.
     Astelin vastaanottoon ojentaen paperit virkailijalle. Hän kyseli millaiset kellonajat ( aamu, päivä,
     iltapäivä) sopii minulle kuntoutuksen suorittamisen ajankohdiksi? Kun kaikki oli kondiksessa, hän tulosti
     hoito-ohjelman jossa  ilmenee hoitaja / hoitomuoto / hoitohuoneen numero / hoidon kestoaika ja
     hoitojen  päivämäärät. Hienosti lähti perjantai "käyntiin."   :) Thumb