rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: SFC -alue vai yleinen alue?  (Luettu 24067 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:04
  • Autossa on pyörät
Vs: SFC -alue vai yleinen alue?
« Vastaus #75 : 10.08.2016 kello on 07:52 »
No hohhoijaa vaan !!

Uskotko EDES itse tohon juttuus ??????

Hahhahhhaa  Thumb  Thumb  Thumb

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:26.08.2025 kello on 06:06
« Vastaus #76 : 10.08.2016 kello on 08:41 »
Teen kumpaakin, saatan aluksi kuunnella vähän aikaa ja osallistua vasta sitten. Pari kaljaa kun otan niin kyllä uskallan.
Minäkin ilmoittaudun tähän porukkaan  Thumb

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #77 : 10.08.2016 kello on 08:43 »

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:41
  • Eipä turhia höttyillä :)
« Vastaus #78 : 10.08.2016 kello on 08:49 »
Teen kumpaakin, saatan aluksi kuunnella vähän aikaa ja osallistua vasta sitten.

Kuuluu myös itsellä luonteeseen aika syvälle, vastaan jos kysytään mutta aktiivisemmin osallistun vasta jos aihe kiinnostaa tai saatan jotain siitä jo tietääkin joka tieto saattaisi kenties toisiakin hyödyttää 8)
« Viimeksi muokattu: 10.08.2016 kello on 09:00 »

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #79 : 10.08.2016 kello on 08:53 »
Upposihan se parikaljaa. Aattelikko tosissasi, että juon ne rohkaisuksi äijäsaunaa varten?  :laugh:

Edit: note to self: lainaa aina, viittaamaasi tekstiä voidaan muokata.
« Viimeksi muokattu: 10.08.2016 kello on 09:09 »

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #80 : 10.08.2016 kello on 08:56 »
^
Ei mulla ainakaan pari kaljaa näy missään eli pystyn kyllä keskusteluun
selvinkinpäin. jos aihe kiinnostaa  :laugh:

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #81 : 10.08.2016 kello on 09:01 »
Mua rupee saunassa janottaan, siksi purkkipari mukana.

Jos haluaa juttua kehitellä, niin kehuu ensin löylyt ja sitten kyselee alueesta.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:41
  • Eipä turhia höttyillä :)
« Vastaus #82 : 10.08.2016 kello on 09:03 »
Nyt parempi? ;)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 1.03.2025 kello on 10:03
  • Porvoo
« Vastaus #83 : 10.08.2016 kello on 10:27 »
Sfc-alueita suositaan aina kun sattuu edes suunnilleen matkanvarrelle.
Koskaan ei ole jäsenyhdistystä tai edes jäsenyyttä kyselty, matkareittiä tai kotipaikkaa kylläkin.

Puskaparkkeja hyvin harvoin, yleisiä alueita jos muita ei ole.

Saunon limsan voimalla enkä ole tuppisuu.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 23:56
« Vastaus #84 : 10.08.2016 kello on 10:45 »
Ne SFC-saunat missä olen käynyt, niissä väki utelee heti jäsenyhdistystä. Kun ilmoitan olevani vapaa kulkija, suhtautuminen muuttuu. Hassusti näissä huomaa kuka on päällikkö.

Yleisten alueiden saunassa on joskus mukaviakin juttuja kun väki vaihtuu ja kaiiki ovat samanarvoisia.

En muista onko yhdistystä kysytty koskaan mutta meillä on vaunun perässä yhdistyksen tarra (SFC-Satakunta), josta uteliaat sen näkee. Kolme vuotta sitten heinäkuussa eräällä pienellä Keski-Suomessa olevalla jäsenalueella olimme yhden yön. Kun alkuillasta alueelle saavuimme kävin metsässä ulkoiluttamassa koiria ja huomasin alueen vieressä heti metsänreunasta alkavan hyvän mustikkapaikan. Koirien ulkoilutuksen jälkeen kävin poimimassa metsänreunasta muutaman litran mustikoita. Kun menin takaisin omalle vaunulle huomasin parin naapurinvaunun eläkeläisparien katsovan vähän pitkään.  Sillä alueella kausipaikat taisi jatkua metsään asti ja olin ilmeisesti käynyt "yksityisellä mustikkamaalla".
Myöhemmin illalla yleisellä saunavuorolla ilmapiiristä huomasi, että tällä alueella eivät vieraat tainneet olla kovin tervetulleita. Kausipaikkojen osuus oli todennäköisesti puutarhapalstoista päätelleen yli puolet alueen 50-60 vaunupaikasta.

Useimmat kokemukset SFC-alueista ovat positiivisia mutta aika vähän nykyisin tulee leirintäalueita käytettyä. Yöpymiset useimmiten jossain muualla.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:50
« Vastaus #85 : 10.08.2016 kello on 11:05 »
En muista onko yhdistystä kysytty koskaan mutta meillä on vaunun perässä yhdistyksen tarra (SFC-Satakunta), josta uteliaat sen näkee. Kolme vuotta sitten heinäkuussa eräällä pienellä Keski-Suomessa olevalla jäsenalueella olimme yhden yön. Kun alkuillasta alueelle saavuimme kävin metsässä ulkoiluttamassa koiria ja huomasin alueen vieressä heti metsänreunasta alkavan hyvän mustikkapaikan. Koirien ulkoilutuksen jälkeen kävin poimimassa metsänreunasta muutaman litran mustikoita. Kun menin takaisin omalle vaunulle huomasin parin naapurinvaunun eläkeläisparien katsovan vähän pitkään.  Sillä alueella kausipaikat taisi jatkua metsään asti ja olin ilmeisesti käynyt "yksityisellä mustikkamaalla".
Myöhemmin illalla yleisellä saunavuorolla ilmapiiristä huomasi, että tällä alueella eivät vieraat tainneet olla kovin tervetulleita. Kausipaikkojen osuus oli todennäköisesti puutarhapalstoista päätelleen yli puolet alueen 50-60 vaunupaikasta.

Useimmat kokemukset SFC-alueista ovat positiivisia mutta aika vähän nykyisin tulee leirintäalueita käytettyä. Yöpymiset useimmiten jossain muualla.

Onpa outoa.
En ole itse havainnut kyräilevää alkuasukasväestöä muualla kuin Vankkurimännikössä - siellä tuli käytyä kolmesti yhdellä käynnillä. ;D

No en ole tietenkään käynyt kaikilla SFC-alueilla, joten saattaahan sitä olla jossain muuallakin.

Marjanpoiminnassa on varmasti hyvä muistaa sama sääntö kuin muuallakin - toisen pihapiiristä ei poimita. Omakotitaloon on siis hyvä pitää vähintään pari-kolmesataa metriä väliä. Jos taas aattelee kausipaikkaa, joka on pienempi tilapäinen asumus, niin 50m on varmasti jo riittävä etäisyys ettei kellään pitäisi olla mitään valittamista.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 23:56
« Vastaus #86 : 10.08.2016 kello on 11:21 »
Onpa outoa.
En ole itse havainnut kyräilevää alkuasukasväestöä muualla kuin Vankkurimännikössä - siellä tuli käytyä kolmesti yhdellä käynnillä. ;D

No en ole tietenkään käynyt kaikilla SFC-alueilla, joten saattaahan sitä olla jossain muuallakin.

Marjanpoiminnassa on varmasti hyvä muistaa sama sääntö kuin muuallakin - toisen pihapiiristä ei poimita. Omakotitaloon on siis hyvä pitää vähintään pari-kolmesataa metriä väliä. Jos taas aattelee kausipaikkaa, joka on pienempi tilapäinen asumus, niin 50m on varmasti jo riittävä etäisyys ettei kellään pitäisi olla mitään valittamista.
En ihan vaunun nurkalta mustikoita poiminut. Vaunun ja mustikkapaikan välissä oli leirintäalueen traktorivaja ja sen vierestä lähti viitoitettu polku metsään joka vei muistaakseni järven rannassa olevalla laavulle. Tuon polun varresta poimin ehkä 30-40 metrin päästä vaunua ja kyllä sine metsään jäi mustikoita vielä paljon. Tuskin kukaan muu oli sieltä poiminut.

Omat leirintäaluekokemuk set ovat sellaisia, että nykyään vältän näitä pienimpiä alueita oli ne sitten SFC- tai yleisiä alueita ja useimmin ne ovat sellaisessa paikassa, jonne täytyisi erikseen poiketa ja eivät siksi ole minun kulkureiteilläni.

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:01
  • Epsoo
« Vastaus #87 : 10.08.2016 kello on 11:46 »
Upeita puskia.Mistä päin? Vastaus sallittane vaikka meneekin ot:ksi.

Kaamanen, Nuorgam ja Pöljänsalmi (tie 534).

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:12
« Vastaus #88 : 10.08.2016 kello on 21:32 »
Olen miettinyt miksi en viihdy kuin pakolliset huoltokäynnit alueilla oli se sitten mikä vaan.. Harvoin vika on alueen sijainnissa tms.

Joku jossain kirjoitteli että kelpaahan alueilla olla kun muistaa että ollaan kausipaikkalaisten vieraina. Se siinä mahtaa ollakkin ja tämä korostuu sitten "kantapeikkojen" kanssa kun ollaan kuten kotonaan ja muut on sitten jotenkin aliarvoisempaa sakkia.
Tulee vähän sama fiilis kuin olisit jonkun mökin pihassa käymässä.. En minä halua siellä olla enkä haluaisi oman mökin pihallekkaan ketään joten ymmärrän tilanteen.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #89 : 10.08.2016 kello on 21:53 »
Olen miettinyt miksi en viihdy kuin pakolliset huoltokäynnit alueilla oli se sitten mikä vaan.. Harvoin vika on alueen sijainnissa tms.

Joku jossain kirjoitteli että kelpaahan alueilla olla kun muistaa että ollaan kausipaikkalaisten vieraina. Se siinä mahtaa ollakkin ja tämä korostuu sitten "kantapeikkojen" kanssa kun ollaan kuten kotonaan ja muut on sitten jotenkin aliarvoisempaa sakkia.
Tulee vähän sama fiilis kuin olisit jonkun mökin pihassa käymässä.. En minä halua siellä olla enkä haluaisi oman mökin pihallekkaan ketään joten ymmärrän tilanteen.

Itse olen saanut pelkästään hyvää palvelua SFC-alueilla. En mene sinne uusia kaverisuhteita luomaan. Ihmissuhteet ja kaverit tulee jos on tullakseen.  ;D