Kirjoittaja
Aihe: SFC -alue vai yleinen alue? (Luettu 24121 kertaa)
« Vastaus #106 : 10.08.2016 kello on 22:54 »
Persoonakysymyshän tämä onkin enkä voi puhua kuin omista näkökannoistani.. Mutta siis koitan tässä sanoa että alueilta missä olen käynyt niin ainoastaan yhdestä olen saanu ihan ala-arvoista palvelua ja se oli vuosia vuosia sitten Parkanossa. Muuten itse alueissa ei ole ollut vikaa, toiset kuppaisempia kuin toiset oli lippukylttejä tai ei. No, taidan sitten ollakkin erakkoluonteinen vaikka ei mulla ole kanssakäymisen kanssa ongelmia ellei sitä aloiteta kännirähinällä tai muutenvaan mulkoilulla 
« Vastaus #107 : 10.08.2016 kello on 23:18 »
Onko sen kulkimemme SFC-alueella, yleisellä alueella, puskaparkissa, sukulaisten pihassa....tai jossain muualla, kunhan se paikka on oma valinta, eikä pakon sanelema, niin eikö silloin asiat ole keskimäärin aika hyvin.
« Vastaus #108 : 11.08.2016 kello on 07:34 »
Sanottakoon että otanta on pienenlainen. 3 kertaa olen tämän kokenut. Ensimmäisen, ainoan ja viimeisen.
Hyvin arvasin. Mun mielestä harmillista, että antaa yhden mielestään huonosti käyttäytyneen henkilön tai porukan rajoittaa omaa ja perheensä elämää ja mukavuutta noinkin paljon. Vaan et toki ole ainoa ja ihan vapaasti saa reissata kokonaan alueiden ulkopuolellakin. Tässä tapauksessa vaan oudoksuttaa, kun syy siihen ilmeisesti on mainittu otanta, eikä esimerkiksi oman rauhan kaipuu tai rahan säästäminen.
« Vastaus #109 : 11.08.2016 kello on 08:43 »
Me olemme vaimoni kanssa tässä asiassa "kaikki ruokaisia." Pääasia että saa nukkua yönsä rauhallisesti. Pyrimme siihen ettemme piittaa ulkopuolisista tekijöistä. Näin myös Euroopassa liikkuessa. Samoin kun olemme liikkeellä henkilöautolla yöpyen hotelleissa. Pyrimme varaamaan hotellihuoneen joka olisi / on rauhallinen, turvallinen ja täyttää perustarpeet. Jos / kun on ollut "pettymys," tiedämme ettei tarvitse yöpyä samassa paikassa toista kertaa, oli sitten kyseessä leirintäalueet / hotellit. 
« Vastaus #110 : 11.08.2016 kello on 08:50 »
Mikä siitä leirintäalueesta tekee viihtyisän. Minulla: Sauna, ympärillä oleva polkuverkosto, nuotiopaikka, savustuspaikka, asiallinen kemsan tyhjennys paikka, asiallinen veden otto paikka, alueelta puuttuvat humalaörvelöt, eikä paikkakuntalaisia kiertämässä alueella. Aikaisemmin hyvät muksujen leikkipaikat oli plussaa. 
« Vastaus #111 : 11.08.2016 kello on 08:54 »
Itse olen huomannut, että juurikin matkailuautolla liikkumisen myötä on maistunut puskailu enemmän kuin leirialueilla vierailut. Onko SFC tai ei, se ei ole niin paljoa painanut vaakakupissa, varsinkaan ensikäynnillä. Myöhemmin päätös sitten kokemuspohjalta jos uudestaan samalla suunnalla liikkunut.
« Vastaus #112 : 11.08.2016 kello on 08:58 »
Sijainti on matkalla ainut asiaan vaikuttava eli kaupallinen alue joskus, useimmin vain vapaasti jossain parkissa.
« Vastaus #113 : 11.08.2016 kello on 09:59 »
Matkailuautoilija etsii rauhallista yöpymispaikkaa, huoltomahdollisuude n lisäksi. Suomessa ei juuri missään tarvitse sijainnin olla silloin optimi, vaan voi sitä ajellakin jonkun kymmenen kilometriä hyvän paikan vuoksi. Toista oli vaunulla, kun se jäi alueelle ja toiminta tapahtui vetoautolla.
« Vastaus #114 : 11.08.2016 kello on 10:49 »
Itse olen huomannut, että juurikin matkailuautolla liikkumisen myötä on maistunut puskailu enemmän kuin leirialueilla vierailut. Onko SFC tai ei, se ei ole niin paljoa painanut vaakakupissa, varsinkaan ensikäynnillä. Myöhemmin päätös sitten kokemuspohjalta jos uudestaan samalla suunnalla liikkunut.
Samoin. Huoltohommien takia ei jokaöistä paikkaa tarvitse etsiä - riittää, että 1-2 krt/vko saa säiliöt tyhjiksi tai täyteen.. kesäsähkö tulee ajaessa ja taivaalta lisää.. klo 20 jälkeen tuntuu hassulta mennä "vain yöksi" johonkin kauaksi reitiltä.. Puskaillessa oikeastaan vain roskiksen tyhjennys teettää ylimääräistä. Mitään isompaa pussia ei kannata ylläpitää, vaan pienempiä jotka mahtuu yleisiin. Muutenkaan mitään ylimääräistä roskaa tee esim. kertakäyttö ater./astioilla - ja kaikki kierrätettävä erilleen.. Askeettisissa guormee elämyksissäkään ei lisukemakupurkkeja kerry 
« Vastaus #115 : 11.08.2016 kello on 10:50 »
Matkailuautoilija etsii rauhallista yöpymispaikkaa,
Mitenkä sitten kulkee ajatus apsien pihalla yöpyjillä. Se on kevyttä keittoa, jos joitakin lämmityspatterien napsaminen häiritsee. 
« Vastaus #116 : 11.08.2016 kello on 11:11 »
Hyvin arvasin. Mun mielestä harmillista, että antaa yhden mielestään huonosti käyttäytyneen henkilön tai porukan rajoittaa omaa ja perheensä elämää ja mukavuutta noinkin paljon.
Et tiedä perheemme elämästä ja mukavuudesta. Sitä ei lisää kuormalavoista tehtyjen rakennelmien katseleminen, itsensähäpäisy jota karaokeksi kutsutaan, huutavat kakarat, räkyttävät rakit (tosin itselläkin kaksi jotka sitten räkyttävät muiden mukana). Kun tästä pitäisi maksaa, ei kiitos. Haemme rauhaa ja hiljaisuutta. Myös metsänantimia otetaan löydettäessä. Tätä kirjoittaessa katselen mäntymetsää josta ei sieniä löytynyt. Vaikka parkkipaikka on, tullessamme paikalla oli yksi auto, joka kohta lähtikin. Muita ei näkynyt. Matkailutapamme ei liene keneltäkään pois.
« Vastaus #117 : 11.08.2016 kello on 11:29 »
Matkailutapamme ei liene keneltäkään pois.
Ei ole keskustelukaan, joka on keskustelufoorumin tarkoitus. Jos ei keskustelua halua ei sitä kannata silloin avatakaan. Vaan tuossapa aukesi, että vika ei olekaan SFC -alueella saatu kohtelu vaan leirintäalueet yleensä. Hyviä puskayöpymisiä vaan, ei nekään ole multa pois, kun harrastan samaa ajoittain itsekin.
« Vastaus #118 : 11.08.2016 kello on 12:04 »
Et tiedä perheemme elämästä ja mukavuudesta. Sitä ei lisää kuormalavoista tehtyjen rakennelmien katseleminen, itsensähäpäisy jota karaokeksi kutsutaan, huutavat kakarat, räkyttävät rakit (tosin itselläkin kaksi jotka sitten räkyttävät muiden mukana). Kun tästä pitäisi maksaa, ei kiitos. Haemme rauhaa ja hiljaisuutta.
Matkailutapamme ei liene keneltäkään pois.
Näistä voin olla samaa mieltä - vaikka käytämme 90-95prosenttisesti leirintäalueita yöpymiseen. Jos alueella on anniskelualue, me yleensä katsotaan jokin toinen. Lapset ei ole ollu koskaan meille häiriöksi ja jos olisi toisin, vaunussa on pyörät. Koirien kanssa onneksi on tultu toimeen, eikä omakaan ole mielestämme ketään häiriöksi asti räkyttänyt - toisilla voi olla eri mielipide  Kun sopivaan rauhaan lisätään se jokailtainen sauna, niin siitä voin jo sopivasti maksaakkin - vaunun suihku ei ole mun käsitys normaalista päivittäisestä hygieniasta - autoissa on parempi varustelu sen suhteen  Matkailutapanne ei ole keneltäkään pois, mutta ymmärtääkseni antaa teille paljon  Annetaan jokaisen valita oma polkunsa 
« Vastaus #119 : 11.08.2016 kello on 16:58 »
Annetaan jokaisen valita oma polkunsa 
Tuossahan tulikin kaikki. Nyt vois laittaa pisteen tähän.
|