rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: SFC -alue vai yleinen alue?  (Luettu 24056 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:50
Vs: SFC -alue vai yleinen alue?
« Vastaus #105 : 10.08.2016 kello on 22:45 »

Joku jossain kirjoitteli että kelpaahan alueilla olla kun muistaa että ollaan kausipaikkalaisten vieraina. Se siinä mahtaa ollakkin ja tämä korostuu sitten "kantapeikkojen" kanssa kun ollaan kuten kotonaan ja muut on sitten jotenkin aliarvoisempaa sakkia.
Tulee vähän sama fiilis kuin olisit jonkun mökin pihassa käymässä.. En minä halua siellä olla enkä haluaisi oman mökin pihallekkaan ketään joten ymmärrän tilanteen.

No enpä ole koskaan noin ajatellut. Vaikka viime reissuilla kahdella alueella olin reissussa olevan kausipaikkalaisen paikalla. Minä olin siinä maksava asiakas, joka tuo lisää rahaa alueelle.  ;)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:12
« Vastaus #106 : 10.08.2016 kello on 22:54 »
Persoonakysymyshän tämä onkin enkä voi puhua kuin omista näkökannoistani.. Mutta siis koitan tässä sanoa että alueilta missä olen käynyt niin ainoastaan yhdestä olen saanu ihan ala-arvoista palvelua ja se oli vuosia vuosia sitten Parkanossa. Muuten itse alueissa ei ole ollut vikaa, toiset kuppaisempia kuin toiset oli lippukylttejä tai ei.
No, taidan sitten ollakkin erakkoluonteinen vaikka ei mulla ole kanssakäymisen kanssa ongelmia ellei sitä aloiteta kännirähinällä tai muutenvaan mulkoilulla  ::)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:12.07.2021 kello on 15:39
« Vastaus #107 : 10.08.2016 kello on 23:18 »
   Onko sen kulkimemme SFC-alueella, yleisellä alueella, puskaparkissa, sukulaisten pihassa....tai jossain muualla,
   kunhan se paikka on oma valinta, eikä pakon sanelema, niin eikö silloin asiat ole keskimäärin aika hyvin.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #108 : 11.08.2016 kello on 07:34 »
Sanottakoon että otanta on pienenlainen. 3 kertaa olen tämän kokenut. Ensimmäisen, ainoan ja viimeisen.

Hyvin arvasin. Mun mielestä harmillista, että antaa yhden mielestään huonosti käyttäytyneen henkilön tai porukan rajoittaa omaa ja perheensä elämää ja mukavuutta noinkin paljon.

Vaan et toki ole ainoa ja ihan vapaasti saa reissata kokonaan alueiden ulkopuolellakin. Tässä tapauksessa vaan oudoksuttaa, kun syy siihen ilmeisesti on mainittu otanta, eikä esimerkiksi oman rauhan kaipuu tai rahan säästäminen.

• Vieras
  • Vs: SFC -alue vai yleinen alue?
    « Vastaus #109 : 11.08.2016 kello on 08:43 »

Me olemme vaimoni kanssa tässä asiassa "kaikki ruokaisia." Pääasia että saa nukkua yönsä rauhallisesti.
      Pyrimme siihen ettemme piittaa ulkopuolisista tekijöistä. Näin myös Euroopassa liikkuessa.

Samoin kun olemme liikkeellä henkilöautolla yöpyen hotelleissa. Pyrimme varaamaan hotellihuoneen joka
      olisi / on rauhallinen, turvallinen ja täyttää perustarpeet. Jos / kun on ollut "pettymys," tiedämme ettei
      tarvitse yöpyä samassa paikassa toista kertaa, oli sitten kyseessä leirintäalueet / hotellit. :) Thumb

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    « Vastaus #110 : 11.08.2016 kello on 08:50 »
    Mikä siitä leirintäalueesta tekee viihtyisän. Minulla: Sauna, ympärillä oleva polkuverkosto, nuotiopaikka, savustuspaikka, asiallinen kemsan tyhjennys paikka, asiallinen veden otto paikka, alueelta puuttuvat humalaörvelöt, eikä paikkakuntalaisia kiertämässä alueella. Aikaisemmin hyvät muksujen leikkipaikat oli plussaa.  ;D

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 17:18
    • "Where days drop as softly as fruit from trees"
    « Vastaus #111 : 11.08.2016 kello on 08:54 »
    Itse olen huomannut, että juurikin matkailuautolla liikkumisen myötä on maistunut puskailu enemmän kuin leirialueilla vierailut. Onko SFC tai ei, se ei ole niin paljoa painanut vaakakupissa, varsinkaan ensikäynnillä. Myöhemmin päätös sitten kokemuspohjalta jos uudestaan samalla suunnalla liikkunut.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:26
    • viva la France
    « Vastaus #112 : 11.08.2016 kello on 08:58 »
    Sijainti on matkalla ainut asiaan vaikuttava eli kaupallinen alue joskus, useimmin vain vapaasti
    jossain parkissa.

• Kalustoon kuuluva
    • Kulkija
    « Vastaus #113 : 11.08.2016 kello on 09:59 »
    Matkailuautoilija etsii rauhallista yöpymispaikkaa, huoltomahdollisuude n lisäksi. Suomessa ei juuri missään tarvitse sijainnin olla silloin optimi, vaan voi sitä ajellakin jonkun kymmenen kilometriä hyvän paikan vuoksi. Toista oli vaunulla, kun se jäi alueelle ja toiminta tapahtui vetoautolla.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:04
    « Vastaus #114 : 11.08.2016 kello on 10:49 »
    Itse olen huomannut, että juurikin matkailuautolla liikkumisen myötä on maistunut puskailu enemmän kuin leirialueilla vierailut. Onko SFC tai ei, se ei ole niin paljoa painanut vaakakupissa, varsinkaan ensikäynnillä. Myöhemmin päätös sitten kokemuspohjalta jos uudestaan samalla suunnalla liikkunut.
    Samoin.

Huoltohommien takia ei jokaöistä paikkaa tarvitse etsiä - riittää, että 1-2 krt/vko saa säiliöt tyhjiksi tai täyteen.. kesäsähkö tulee ajaessa ja taivaalta lisää.. klo 20 jälkeen tuntuu hassulta mennä "vain yöksi" johonkin kauaksi reitiltä..
    Puskaillessa oikeastaan vain roskiksen tyhjennys teettää ylimääräistä. Mitään isompaa pussia ei kannata ylläpitää, vaan pienempiä jotka mahtuu yleisiin. Muutenkaan mitään ylimääräistä roskaa tee esim. kertakäyttö ater./astioilla - ja kaikki kierrätettävä erilleen..
    Askeettisissa guormee elämyksissäkään ei lisukemakupurkkeja kerry  8)

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    « Vastaus #115 : 11.08.2016 kello on 10:50 »
    Matkailuautoilija etsii rauhallista yöpymispaikkaa,

Mitenkä sitten kulkee ajatus apsien pihalla yöpyjillä. Se on kevyttä keittoa, jos joitakin lämmityspatterien napsaminen häiritsee.  ::)

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:31.07.2025 kello on 19:14
    « Vastaus #116 : 11.08.2016 kello on 11:11 »
    Hyvin arvasin. Mun mielestä harmillista, että antaa yhden mielestään huonosti käyttäytyneen henkilön tai porukan rajoittaa omaa ja perheensä elämää ja mukavuutta noinkin paljon.
    Et tiedä perheemme elämästä ja mukavuudesta. Sitä ei lisää kuormalavoista tehtyjen rakennelmien katseleminen, itsensähäpäisy jota karaokeksi kutsutaan, huutavat kakarat, räkyttävät rakit (tosin itselläkin kaksi jotka sitten räkyttävät muiden mukana). Kun tästä pitäisi maksaa, ei kiitos.
    Haemme rauhaa ja hiljaisuutta. Myös metsänantimia otetaan löydettäessä. Tätä kirjoittaessa katselen mäntymetsää josta ei sieniä löytynyt. Vaikka parkkipaikka on, tullessamme paikalla oli yksi auto, joka kohta lähtikin. Muita ei näkynyt.
    Matkailutapamme ei liene keneltäkään pois.

• Kalustoon kuuluva
    • Kulkija
    « Vastaus #117 : 11.08.2016 kello on 11:29 »

Ei ole keskustelukaan, joka on keskustelufoorumin tarkoitus.

Jos ei keskustelua halua ei sitä kannata silloin avatakaan.

Vaan tuossapa aukesi, että vika ei olekaan SFC -alueella saatu kohtelu vaan leirintäalueet yleensä. Hyviä puskayöpymisiä vaan, ei nekään ole multa pois, kun harrastan samaa ajoittain itsekin.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:50
    « Vastaus #118 : 11.08.2016 kello on 12:04 »
    Et tiedä perheemme elämästä ja mukavuudesta. Sitä ei lisää kuormalavoista tehtyjen rakennelmien katseleminen, itsensähäpäisy jota karaokeksi kutsutaan, huutavat kakarat, räkyttävät rakit (tosin itselläkin kaksi jotka sitten räkyttävät muiden mukana). Kun tästä pitäisi maksaa, ei kiitos.
    Haemme rauhaa ja hiljaisuutta.

Näistä voin olla samaa mieltä - vaikka käytämme 90-95prosenttisesti leirintäalueita yöpymiseen.

Jos alueella on anniskelualue, me yleensä katsotaan jokin toinen. Lapset ei ole ollu koskaan meille häiriöksi ja jos olisi toisin, vaunussa on pyörät. Koirien kanssa onneksi on tultu toimeen, eikä omakaan ole mielestämme ketään häiriöksi asti räkyttänyt - toisilla voi olla eri mielipide  ;D

Kun sopivaan rauhaan lisätään se jokailtainen sauna, niin siitä voin jo sopivasti maksaakkin - vaunun suihku ei ole mun käsitys normaalista päivittäisestä hygieniasta - autoissa on parempi varustelu sen suhteen  ;)

Matkailutapanne ei ole keneltäkään pois, mutta ymmärtääkseni antaa teille paljon  Thumb  Annetaan jokaisen valita oma polkunsa  ;)

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 08:29
    « Vastaus #119 : 11.08.2016 kello on 16:58 »
    Annetaan jokaisen valita oma polkunsa  ;)
    Tuossahan tulikin kaikki. Nyt vois laittaa pisteen tähän.