rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Matkailuauton hankinta ja muokkaaminen  (Luettu 50170 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:57
  • Kulkija
Vs: Matkailuauton hankinta ja muokkaaminen
« Vastaus #75 : 12.05.2016 kello on 12:50 »
Omaa etsiessäni törmäsin (muistaakseni) Burstneriin, jossa oli roikkupeti edessä ja pitkittäinen kerrossänky takana. Aika eksoottinen pohja puoli-integroiduksi.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.08.2023 kello on 11:58
« Vastaus #76 : 13.05.2016 kello on 09:57 »
Haa ! Kiitos vinkistä, nyt tämä täti sinkoaa etsimään moista ihanuutta Burstnerin sivuilta  ^-^

Löytyi ! Se on Burstner Ixeo IT 666.
Ja sitten alkaa kuumeinen etsintä tuollaisesta...
« Viimeksi muokattu: 13.05.2016 kello on 10:52 »

• Kalustoon kuuluva
  • Kulkija
« Vastaus #77 : 13.05.2016 kello on 13:39 »
Kyllä taisi olla, tuo numerosarja kuulostaa tutulta. Siis vuonna 2011 tein siitä havainnon, taisi olla silloin uusi tai esittelyauto.  :)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:50
  • viva la France
« Vastaus #78 : 13.05.2016 kello on 13:55 »
Etagenbett  ( Kerrosvuode )ja hubbett ( Katto,nostovuode) hakusanoina voi etsiä myös eri malleja.

• Karavaanari
« Vastaus #79 : 13.05.2016 kello on 17:42 »
Etagenbett  ( Kerrosvuode )ja hubbett ( Katto,nostovuode) hakusanoina voi etsiä myös eri malleja.
Näitä on läppärille naputeltu jo sen verran monta kertaa että vahingossa selitin miehellenikin että automme etagenbetteihin pitäisi etsiä paremmat tyynyt  :D

Ei tule yhtäkään tulosta jos haen noiden kahden yhdistelmällä , ei vaikka niitä onkin olemassa. Kuukkelikaan ei siis ihan kaikkea tiedä  :'(

Tälläinen pohjaratkaisu olisi melkein se mitä haluaisin http://www.benimar.com.es/autocaravanas/tessoro_413-112
Pitäisi vaan tarkistaa voiko tuon istuinryhmän systeemiä muuttaa vai onko siellä alla jotain tekniikkaa. Tuollaisena se ei meille kävisi.
Maalaista kyllä myös pelottaa että onkohan tälläinen etelänmiesten tekele täällä pohjolassa talvella liian vetoinen...ei meillä kyllä ole talvisaikaan yöpymistarvetta mutta matkailuautoa käytetään meillä ihan jatkuvasti koko perheen siirtyessä paikasta toiseen. Ikävä olisi jos lapsia palelisi kauppareissulla :(
Norjasta tuollaisen saisi ns. pohjoisen varusteilla mutta sen verran hurjasti tuo hinta nousee että eipä onnistu hankinta vaikka kaikki tilit tyhjentäisi.
« Viimeksi muokattu: 13.05.2016 kello on 18:02 »

• Kalustoon kuuluva
  • Kulkija
« Vastaus #80 : 13.05.2016 kello on 23:02 »
Ei hemmetti. Pysy saksalaisissa, on mun suositus. Italiaanon jos hankkii, niin muutama tuunaus voi olla tarpeen ja sellaisista löytyy esimerkkejä orgistakin.

Mulla on Hymer Camp 502, jossa alkovi ja takana poikittain kerrossängyt. Melko vähän noita on tehty ja tarjolla. Integroituna sama on B 504, mutta niistä harvassa on takana kerrossängyt, yleensä pelkkä yhden tason peti.

Jos siis tarve neljälle pedille, joista kaksi lasten, niin kompaktimpaan tilaan ei voi saada niitä mukavasti sopimaan. Pituus 599 cm.

Edit: Siis haluatko Charlottina 4 erillistä petiä nimenomaan, vai käykö myös niin, että on parisänky + kaksi erillispetiä?

• Karavaanari
« Vastaus #81 : 14.05.2016 kello on 10:58 »
Minä olen nainen ja niinpä päätän haluta tänään sitä ja huomenna tuota  :P
Ei vaan, oikeasti tahtoisin sellaisen ajokin jossa olisi vuoteet vain ja ainoastaan takaosassa, siis kahdet kerrosvuoteet. Näin se auton etuosa jäisi vapaaksi kaikesta nukkumiseen liittyvästä toiminnasta. Mutta tuollaisissa pohjaratkaisuissa on aina se mokkula mukana tuulenvastuksena ja lisäksi noissa on istuinryhmissä tilaa aivan liikaa meidän tarpeitamme ajatellen.

Niinpä olen nyt päättänyt haluta auton jossa on kerrosvuode pitkittäin, järkevän kokoinen vessa ja suihkutila niin ettei tarvitse mitään temppuja suihkun käyttöön vaan se on käytettävissä tasan silloin kun sitä tarvitaan. Ja koska meitä nukkujia on neljä niin olisi oltava se roikkupetikin sitten. Mutta senkin tulisi olla sellainen ettei se estä istuinryhmien käyttöä alhaalla ollessaan.

Juu, yhtälö on aika mahdoton, vähän niinkuin sekin että hyvää ei saa halvalla  ;)
Ilmeisesti meidän (tai siis minun...) on tyytyminen sellaiseen erillisvuoteellisee n roikkupedilliseen.
Mies ja poika saavat sitten könytä sinne roikkupetiin, minä ja tyttö nukumme molemmat sen verran levottomasti ettei meitä parane laittaa mihinkään korkealle tai löydämme itsemme alta aikayksikön kovin matalalta. Nyt kun tyttö on vielä pieni niin nukumme tuossa nykyisessä autossamme kahdestaan alapunkassa, yläpunkka on tyhjänä miehen ja pojan nukkuessa siellä mokkulassa.

Ja kyllä nuo etelänmiesten menokit sen verran huolestuttavat että taidamme pysytellä edelleen näissä saksalaisissa, kiitos Alan kun vahvistit epäilyjäni. Voin jättää ne pois laskuista.

Täytyy etsiä tuota mainitsemaasi autoa, yllätyin siitä että ainakin jokin Hymer Camp ei ollutkaan korttikorotusta vaativa. Minulla raasulla kun on vain tämä B-kortti. Olin jotenkin asennoitunut niin että nuo Hymerit ovat painavampia, ne kun näyttävät kovin jämeriltä peleiltä.

Miksikähän muuten noiden autojen myynti-ilmoituksissa (ja jopa valmistajien sivuilla) on niitä "auto edestä, auto takaa, auto istuu, auto makaa"- kuvia enemmän kuin kuvia sisustasta ? Olisi kovin kiva jos aina ensin olisi pohjakuva jota vilkaisemalla jo tietäisi onko auto yhtään toivotun kaltainen. Nyt pitää aina klikata turhia kuvia ennenkuin pääsee huomaamaan että sisätilat ovat täysin meille sopimattomat. Tässä olisi kyllä parantamisen varaa.

Olisi kyllä kaikken upeinta jos olisi olemassa sellainen sivusto johon voisi laittaa toiveensa ylös ja sitten näkisi kerralla minkämoisia toiveiden täyttymyksiä on olemassa. Nyt vaikka kuinka laittaa tahtovansa sitä ja tätä niin tarjotaan ihan jotain muuta  :(
Jos joku palkkaisi minut tekemään tälläisen sivuston niin tekisin sen aika vikkelästi koska nämä asiat oikeasti kiinnostavat. Tämä ihan vaan vihjeenä... ;)

• Kalustoon kuuluva
  • Kulkija
« Vastaus #82 : 14.05.2016 kello on 11:37 »
Autoissa on puoli- tai täysdinettejä. Minulla puoli-, eli ohjaamon istuimet kääntyy. Ilmeisesti et halua täysdinettiä, jossa siis penkit kahta puolen ruokapöytää. Ei vähempää voi neljälle olla kuin puolidinetti.

Ymmärrettävää, että ei halua alkovia. On se ilmanvastus, maksaa ehkä 1,5 litraa sadalla kulutuksessa ja aiheuttaa tuuliherkkyyttä puoli-integroitua enemmän. En minäkään halunnut, vaan kun ei löytynyt muuten itseä miellyttävää pohjaa, niin tein sen osalta kompromissin. Matkailuauton hankinta on juuri sitä, jos et ole ostamassa autoa vain pariskunnalle.

Petipuolesta sen verran, että alkoveissa on normisti kunnolliset putoamissuojaverkot . Niin meilläkin, myös kerrossängyissä. Ite kyllä vahvasti laitan ensimmäiselle sijalle rouvan vieressä nukkumisen.

Kun vaadit erillisen suihkun, niin sitten tuo meidän pohja ei käy. Kompromissi sekin; nyt on lyhyt auto, joka sopii melkein parkkiruutuun, aina leirintäalueille ja stellplatzeille, on halpa laivalla eikä tule ihan heti 3500 kg vastaan (vaikka tulee kyllä, jos vedet päällä ajaa tai isolla tavarakuormalla). Tuo erillinen suihku ei ole välttämätön, jos käyttää leirintäalueita tai Keski-Euroopan hyvin varustettuja stellplatzeja. Eikä se mahdoton vaiva ole suihkussa käynti tuossakaan, seinä sivuun vaan ja lattian sekä seinien kuivaus lopuksi. Mulla ei tosin ole minkäänlaista käyttökokemusta erillisestä suihkusta, joten en edes tiedä.

Vaunussa olen nähnyt kahdet kerrosvuoteet, mutta on se autossa tosiaan paitsi huippuharvinainen, myös melko erikoinen ratkaisu. Liekö pitkässä juoksussa edes käytännöllinen. Jos se olisi tosi hyvä ja haluttu, niin tarjontaa olisi eri malliin.

Auton valinnassa kannattaa huomioida muitakin asioita kuin pohjaratkaisu, mutta niiden osalta viittaan muihin autonvalintaketjuih in. Joita varmaan olet jo selaillut.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
« Vastaus #83 : 14.05.2016 kello on 11:50 »

Miksikähän muuten noiden autojen myynti-ilmoituksissa (ja jopa valmistajien sivuilla) on niitä "auto edestä, auto takaa, auto istuu, auto makaa"- kuvia enemmän kuin kuvia sisustasta ? Olisi kovin kiva jos aina ensin olisi pohjakuva jota vilkaisemalla jo tietäisi onko auto yhtään toivotun kaltainen. Nyt pitää aina klikata turhia kuvia ennenkuin pääsee huomaamaan että sisätilat ovat täysin meille sopimattomat. Tässä olisi kyllä parantamisen varaa.

Olisi kyllä kaikken upeinta jos olisi olemassa sellainen sivusto johon voisi laittaa toiveensa ylös ja sitten näkisi kerralla minkämoisia toiveiden täyttymyksiä on olemassa. Nyt vaikka kuinka laittaa tahtovansa sitä ja tätä niin tarjotaan ihan jotain muuta  :(
Jos joku palkkaisi minut tekemään tälläisen sivuston niin tekisin sen aika vikkelästi koska nämä asiat oikeasti kiinnostavat. Tämä ihan vaan vihjeenä... ;)

Auton ulkopuoli kertoo paljon ja siinä ne isoimmat kolhut yleensä on. Pohjakuva olisi hyvä ja aika moni sellaisen laittaakin.

Keskimäärin ilmoitukset on puutteellisia ja usein virheellisiä, myös liikkeiden tekemät. Sivustot antaa mahdollisuuden ilmoittaa ja hakea monellakin kriteerillä mutta käytännössä tuo on erittäin epäluotettava tapa hakea kuljinta.

Minulla on jatkuva haku erittäin tarkkaan määrätyille kriteereille ja harvoin tulee ilmoitus uudesta kriteerit täyttävästä kohteesta. Yleensä samanlaisia on sitten useita myynnissä mutta joku täppi jäänyt myyjältä täyttämättä.
Mahdollisimman yksinkertainen haku antaa parhaat tulokset, tosin myös paljon sopimattomia. Sinun tapauksessa hakisin ainoastaan "kerrossänky" ja hinta kriteereinä.

• Karavaanari
« Vastaus #84 : 14.05.2016 kello on 13:04 »
Autoissa on puoli- tai täysdinettejä. Minulla puoli-, eli ohjaamon istuimet kääntyy. Ilmeisesti et halua täysdinettiä, jossa siis penkit kahta puolen ruokapöytää. Ei vähempää voi neljälle olla kuin puolidinetti.

Meillä on juuri tälläinen puolidinetti ja sellaisen haluan seuraavaankin ajokkiin. Ihan jo senkin takia että tuollaisessa voi sen pöydän korvata koiran häkillä ja siitä tulee samalla pöytä. Monikäyttöisyys kunniaan siis.
Ymmärrettävää, että ei halua alkovia. On se ilmanvastus, maksaa ehkä 1,5 litraa sadalla kulutuksessa ja aiheuttaa tuuliherkkyyttä puoli-integroitua enemmän. En minäkään halunnut, vaan kun ei löytynyt muuten itseä miellyttävää pohjaa, niin tein sen osalta kompromissin. Matkailuauton hankinta on juuri sitä, jos et ole ostamassa autoa vain pariskunnalle.

Aikoinaan meillä oli hevosauto, korkea kuin mikä koska oli kahdelle hevoselle mitoitettu. Siihen otti tuuli melkoisen kivasti kun pieni poni vaan oli painona auton itsensä ollessa riittävän kevyt minun B-kortilleni. Vaikkei tämä nykyinen matka-ajokki olekkaan vielä ehdotellut tuulen mukana lentelyä, ilmeisesti paripyörätkin ovat hieman hillinneet tuulen mukaan lähtöään,  niin kovasti minua vaan tuo puoli-integroitu miellyttäisi.
Petipuolesta sen verran, että alkoveissa on normisti kunnolliset putoamissuojaverkot . Niin meilläkin, myös kerrossängyissä. Ite kyllä vahvasti laitan ensimmäiselle sijalle rouvan vieressä nukkumisen.
Mietipä tilannetta että naisihmiselle iskee pissahätä keskellä yötä. Johan siinä onnistuu takertumaan siihen putoamisesteeseen ihan kunnolla. Minä ainakin onnistuisin, olen sen verran sähäkkä käänteissäni.  ;D
Ja kun viime reissulla sain yöllä jalkaani suonen vedon niin oli päästävä aikalailla vikkelästi lattialle seisomaan, unenpöpperössä olisin ihan taatusti saanut itseni solmuun sen turvaesteen kanssa jos olisin ollut ylhäällä alkovissa nukkumassa.

Kun vaadit erillisen suihkun, niin sitten tuo meidän pohja ei käy. Kompromissi sekin; nyt on lyhyt auto, joka sopii melkein parkkiruutuun, aina leirintäalueille ja stellplatzeille, on halpa laivalla eikä tule ihan heti 3500 kg vastaan (vaikka tulee kyllä, jos vedet päällä ajaa tai isolla tavarakuormalla). Tuo erillinen suihku ei ole välttämätön, jos käyttää leirintäalueita tai Keski-Euroopan hyvin varustettuja stellplatzeja. Eikä se mahdoton vaiva ole suihkussa käynti tuossakaan, seinä sivuun vaan ja lattian sekä seinien kuivaus lopuksi. Mulla ei tosin ole minkäänlaista käyttökokemusta erillisestä suihkusta, joten en edes tiedä.

Olin siinä uskossa että tämä vapaasti käytössä oleva suihku on turhaa hienostelua...vaan kun tyttö sattuikin oksentamaan liikkuvassa ajopelissä niin kylläpä vaan helpotti toimintaa kun hänet sai siistittyä ripeästi siinä suihkun lattialla. Oli sen verran viileä sää ettei lasta olisi kehdannut autosta uloskaan lennättää, kivempaa oli heivata hänet sinne suihkutilaan. Tämän kokemuksen jälkeen päätin että meillä on aina oltava ajokissa erikseen suihkupaikka, ihan varmuuden vuoksi.

Suihkussa käydään kyllä muualla kuin autossa jos vaan on mahdollista mutta hätätapauksia varten tämä vapaasti käytössä oleva suihkujuttu on aivan ehdoton.

Olen tottunut siihen ettei auto mahdu mihinkään kunnolla, jopa tavallinen jenkkipakuni on kiitettävän haasteellinen kaupunkien parkkiruutuihin halutessani.

Toki sellainen kompakti, lyhyt ajokki olisi kiva mutta tässä on ensimmäinen juttu jossa olen suosiolla jo valmis antamaan periksi.
Vaunussa olen nähnyt kahdet kerrosvuoteet, mutta on se autossa tosiaan paitsi huippuharvinainen, myös melko erikoinen ratkaisu. Liekö pitkässä juoksussa edes käytännöllinen. Jos se olisi tosi hyvä ja haluttu, niin tarjontaa olisi eri malliin.

Auton valinnassa kannattaa huomioida muitakin asioita kuin pohjaratkaisu, mutta niiden osalta viittaan muihin autonvalintaketjuih in. Joita varmaan olet jo selaillut.

Vaan entäs jos onkin niin että porukka ei ole vaatinut tälläisiä tulpakerrosvuoteell isia ratkaisuja ? Tulee väkisinkin mieleeni kun muutama vuosi sitten päätin haluta oksasilppurin mutta suuren tontin takia halusin polttomoottorikäytt öisen.

Kyselin sellaista melkoisen monesta paikasta ja yhdessä liikkeessä myyjä selitti minulle hyvin alentuvasti(kuten tyhmälle naiselle kuuluukin selittää >:() että sellaisia ei valmisteta koska niille ei ole kysyntää, kyllä sähkökäyttöiset ovat aivan hyviä. En ostanut, millä ihmeen ilveellä minä tuonne 500-600 metrin päähän talosta saan jatkoroikan vedettyä...turvalli sesti siis.

Kun sitten markkinoille tuli niitä polttomoottorikäytt öisiä niin meillekkin hommattiin sellainen. Harmitti vietävästi etten laittanut sen "ei niille ole kysyntää"-miehen nimeä ylös...olisin varmasti käynyt vähän virnuilemassa. (sori, meni ihan off topic mutta kysytä/tarjonta esimerkkinä tämä saanee olla)

Tottahan se on että kompromisseihin on nöyrryttävä mutta jos löytäisi edes lähestulkoon toivemallisen auton niin sellainen pakettiin sitten vaan.

Ne moninaiset autojen ulkopuoliset kuvat ovat ihan ok jos ollaan myymässä jotain iäkkäämpää autoa mutta onko ihan upouudestakin autosta pakko olla kuvia jokaisesta mahdollisesta katselukulmasta...J a vaikka autoon kuuluukin olennaisesti muitakin seikkoja kuin se pohjaratkaisu niin on silläkin melkoisen paljon merkitystä kun reissaa, vallankin lasten kanssa.

• Karavaanari
« Vastaus #85 : 14.05.2016 kello on 13:12 »
Auton ulkopuoli kertoo paljon ja siinä ne isoimmat kolhut yleensä on. Pohjakuva olisi hyvä ja aika moni sellaisen laittaakin.

Keskimäärin ilmoitukset on puutteellisia ja usein virheellisiä, myös liikkeiden tekemät. Sivustot antaa mahdollisuuden ilmoittaa ja hakea monellakin kriteerillä mutta käytännössä tuo on erittäin epäluotettava tapa hakea kuljinta.

Minulla on jatkuva haku erittäin tarkkaan määrätyille kriteereille ja harvoin tulee ilmoitus uudesta kriteerit täyttävästä kohteesta. Yleensä samanlaisia on sitten useita myynnissä mutta joku täppi jäänyt myyjältä täyttämättä.
Mahdollisimman yksinkertainen haku antaa parhaat tulokset, tosin myös paljon sopimattomia. Sinun tapauksessa hakisin ainoastaan "kerrossänky" ja hinta kriteereinä.

Yritin tätä "kerrossänky" hakua muutamana päivänä ja aina vaan tuli näitä tälläisiä mokkuloita jollainen meillä jo on.
Ja sitten vaunuja, kyllä niissä on jos jonkinlaisia ihania kerrosvuode-systeemejä.

On muuten aivan törkeää kuinka paljon jopa kotimaan myyjäliikkeiden ilmoituksissa on virheitä !
Kun olimme tätä nykyistä ajokkia ostamassa niin hämmästelin  myyjälle paria ilmoituksessa ollutta lisävarustekohtaa ja selvisi ettei autossa niitä olekkaan vaikka ilmoituksessa niin luvataan. Selitys oli että ohjelma mukamas automaattisesti antaa niitä lisäherkkuja ja etteivät mitenkään saa niitä kaikkia poistettua ilmoituksesta. Just joo, uskokoon ken tahtoo.

• Kalustoon kuuluva
  • Kulkija
« Vastaus #86 : 14.05.2016 kello on 13:23 »
Ei siihen suojaverkkoon takerru. Mutta jos korkealla oleva peti ei miellytä niin sitten ei alkovia.

Pakko sanoa, että perustelu erilliselle suihkulle on aika kevyt. Ihan saman asian hoitaa yhdistelmäratkaisuk in.

Onnea auton etsintään - mun mielestä kannattaa listata vaatimukset tärkeysjärjestyksee n ja tinkiä niistä loppupään jutuista. Ainakin teillä erillinen suihku on sellainen.

Ite aloittaisin priorisoinnin auton kunnosta. Sitten siitä, että kaikille on valmiit sängyt, asunto-osa on laadukas, kantavuus riittävä ja tehoa tarpeeksi. Satasen lätkä. Sitten iso jääkaappi, kohtuullinen pituus, vetotapa ja tyyppi (integroitu, alkovi jne). Riittävät ulkoiset ja sisäiset tavaratilat. Sitten muut, ehkä jotain tärkeää unohtui.

• Vieras
  • Vs: Matkailuauton hankinta ja muokkaaminen
    « Vastaus #87 : 14.05.2016 kello on 13:29 »
    Tuikkaampa oman mielipiteeni! se minkä sinä ite päätät laittaa kulkimeksi on se sinulle oikia ja sopiva, käytäntö toteutuu sitten jokaisella reissulla jotka ovat todennäköisesti hieman erillaisia riippuen useista seikoista, täydellistä kuletinta saa etsiä ikuisuuksia ja voipi käydä jotta sekään ei täysin miellytä. onnea löytymiseen

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
    « Vastaus #88 : 14.05.2016 kello on 13:40 »
    Ei sen tarvitse verkko olla, tukeva kangas ajaa saman asian

• Kalustoon kuuluva
    • Kulkija
    « Vastaus #89 : 14.05.2016 kello on 16:02 »
    Tuikkaampa oman mielipiteeni! se minkä sinä ite päätät laittaa kulkimeksi on se sinulle oikia ja sopiva, käytäntö toteutuu sitten jokaisella reissulla jotka ovat todennäköisesti hieman erillaisia riippuen useista seikoista, täydellistä kuletinta saa etsiä ikuisuuksia ja voipi käydä jotta sekään ei täysin miellytä. onnea löytymiseen

Olen vähän eri mieltä.

Sitä saattaa innostuksissaan priorisoida vääriä asioita ja tehdä väärissä kohdissa kompromisseja. Omat lähtökohdat toki pohjaksi, mutta yhtä kivalta tuntuvaa, mahdollisesti merkityksetöntä asiaa ei kannata ehdottomaksi vaatimukseksi asettaa.

Saattaa sitten ruveta kaduttamaan ihan tosissaan ja edessä kulkineen vaihto, joka olisi voitu välttää pohtimalla tarkemmin. Niissä harvoin voittaa.

Pienien puutteiden kanssa voi oppia elämään. Ei kai se kenenkään suosikkipuuhaa tuo alkoviin kipuaminen ole, mutta sen välttääkseni olisi pitänyt tinkiä todella monesta muusta vaatimuksesta.