Emännän vierestä heräsin kelloradion myötä paikallisradion uutisiin. Eihän sieltä toki, kuin televisiostakaan, muuta tullut kuin Estoniaa mutta meni kyllä muutama hetki ennen kuin yhtään ymmärsimme minkä kokoluokan onnettomuudesta oli kyse.
Jos oikeen muistan niin kävin aamuyöstä kaveria laivassa moikkaamassa, ja samalla hain ne Kiilin kanavan tilaukset , niin hän sanoi että vähän aikaisemmin upposi matkustajalaiva Viron rannikolla.
Tänään onkin kulunut sitten 24 vuotta Estonian uppoamisesta. Ja 4 vuotta tästäkin aloituksesta.
Niin se aika vaan kuluu.
Muistan tapahtuneen seuraavasti: Oli kova vesisade ja myrskytuuli ent,kotikulmilla. Join aamukahvin, valmistauduin lähtemään töihin. Ajoin tukikohtaan, kuten pääsääntöisesti aina ellen / ellemme olleet jo jossakin komennuskohteen pidemmässä työprosessissa.
Astuin tukikohdan ovesta sisään. Kolme työkaveria oli jo paikalla. Hyvän huomenen tervehdysten jälkeen yksi työkavereista kysyi." Oletko kuunnellut uutisia? Vastasin, en ole. Hän totesi." On tapahtunut kauhea asia, Estonia on uponnut."Tämä tapahtuma on jäänyt mielen syövereihin.
Kattelin kamarin ikkunasta ku helikopterit meinas tulla ikkUnasta sisään ja ihmettelin mikä nyt on sitten tv auki tulihan sieltä tietoa, tyksin matkaa kilometrin verran.
Olenko vielä unenpöpperössä, mutta Estoniahan upposi tänään vuonna 1994 eli 24 vuotta sitten.
Vaan se ei asiaa muuta. Heräsin kotona Rovaniemellä silloisen tavan mukaan kelloradion 7.00 aamu-uutisiin. Tuttu laiva, olin sillä ollut muistaakseni reittimatkalla Tukholmaan kun oli vielä nimeltään Viking Sally.
Olenko vielä unenpöpperössä, mutta Estoniahan upposi tänään vuonna 1994 eli 24 vuotta sitten.
Vaan se ei asiaa muuta. Heräsin kotona Rovaniemellä silloisen tavan mukaan kelloradion 7.00 aamu-uutisiin. Tuttu laiva, olin sillä ollut muistaakseni reittimatkalla Tukholmaan kun oli vielä nimeltään Viking Sally.
Olet. Aihe aloitettu 4v sitten
Itse olin kotona Helsingissä , uutisista seurasin surullista tarjontaa.