|
No aikanaan lähdettiin ja kyllä oli hiljainen matka Suomeen, onneksi päivällä, yöllä ei kenties olisi uni silmään. t migel Tällainen muistomerkki löytyy tapahtumapaikan lähirannalta Virossa. ![]() https://www.google.fi/maps/place/M%C3%A4lestusm%C3%A4rk+Estonial+hukkunud+lastele/@59.09182,22.584191,16z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0x8914175ad4fdcca4 ![]() Estonia on oikeesti kaikkein järkyttävin katastrofi, jonka mä muistan. Tsunami koskettaa myös. Oltiin silloin Goassa eli aika lähellä. Missään muualla ei ole saman hotellin suomalaiset sillä tavalla "hitsautuneet yhteen". Meitä oli neljä pariskuntaa ja Tsunamin jälkeen kokoonnuttiin joka ilta hotellin ravintolaan laskemaan, että kaikki on tallella.
Vaan säästyipä pitkä penni (luulin) , ja pääsinpäs kehua retostelemaan ratkaisevaa osutta oman taloni rakentamisessa.Myöhemmin kävi ilmi, että olisivat ruiskulla ne laudat päivässä pruutanneet ![]() Majailin pikku kesämökissä minkä naapuritontille, Fagervikin kartanonrajaan nojanneelle 8000 m2 tontille se omakotitalohaussi sitten valmistui. Silloinhan oli oikein tosikunnon lama, ja rakennustyötä sai aika edullisesti kuten myös materiaaleja. Siellä koijassa sitten Estonian uppoamisyönä heräsin ällistelemään 02-03:n välillä yöllä alkaneeseen helikoptereiden pörräykseen. Avasin telkun heti yöllä, ja tekstiteeveestä sai tuon ikävän jtun lukea tapahtuneeksi. Pian sitten aamun valjetessa alkoi uutista ja kuvaakin mereltä tulla. Pidin sitä huonona vitsinä eihän se vaan ollut minun mielestäni mahdollista. Olin matkustanut kyseisellä laivalla monet kerrat kun se oli Viking Sally. Työmaa oli silloisessa Porvoon maalaiskunnassa raksalla, tunnelma oli alakuloinen.
Sent from my RM-914_eu_finland_217 using Tapatalk |