rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: mitä olet viimeksi tuunannut ?  (Luettu 55160 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
Vs: mitä olet viimeksi tuunannut ?
« Vastaus #60 : 18.08.2011 kello on 10:40 »
kiitoksii ääni murteel ja turhan hopöttäjälle   :D :D :D :D

nyt sit keksimään, mitä me orgilaiset käytetään sanasta TUUNAUS .. ehdotuksia ?

mä vois ehdottaa päivitämistä ... esimerkiksi , jos teen remonttia ..tai en mää , mut tuo ukkokulta ..niin  PÄIVITETÄÄN  esm.tätä asuntoa ,autoa ym .. miltä kuulostais ?

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:32
  • Epsoo
« Vastaus #61 : 18.08.2011 kello on 10:49 »
PÄIVITETÄÄN  esm.tätä asuntoa ,autoa ym .. miltä kuulostais ?

Juu, ja sitten vois päivitellä mitä tuli tehtyä ;D ;D

Miten olis modata? (=modifiointi)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:21
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #62 : 18.08.2011 kello on 10:56 »
Kaikki on "tuunaamista" jopa makuuhuoneessa  :D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:17
« Vastaus #63 : 18.08.2011 kello on 10:58 »

Jos me aletaan modaamaan noita kulkineita, eikös me olla sitten Moderaattoreita ??? ;D ;D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #64 : 18.08.2011 kello on 11:01 »
Entäs makuuhuoneessa tapahtuva puuhastelu, en tarkoita nukkumista, onko se päivittämistä.  ;D ;D

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #65 : 18.08.2011 kello on 11:04 »

ei kannata kaikkii tekemissii ainakaan ihan läheisille päivittää .. vaikka enhän minä mittää oo tehnykkää ..vaa  nuo kaverit  ;D ;D ;D

toi modata on kyl niin hieno nimi , et kaverini luulevat mun tehneen jotain ihan hienoakin .. vaikka en niin kaksista saakkaan aikasiks  :)

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #66 : 18.08.2011 kello on 11:06 »
Entäs makuuhuoneessa tapahtuva puuhastelu, en tarkoita nukkumista, onko se päivittämistä.  ;D ;D

päivitetään lapsia maailmaan ... tuunataan lapsia maailmaan ... modataan lapsia maailmaan .. valkatkaa siit sitten..  :D :D :D :D kuolen nauruun  ;D ;D ;D

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #67 : 18.08.2011 kello on 11:17 »
Modata on hienompi sana kuin esim. muikun puhkasu. Vaikka ei samaa tarkoitakkaan.  :D

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:32
  • Epsoo
« Vastaus #68 : 18.08.2011 kello on 12:06 »

http://sivistyssanakirja.com/ kertoo seuraavaa:

Tuunata Virittää, rakentaa, korjata autoa, tietokonetta yms. Myös sama kuin duunata.

Modifioida muokata, muunnella; määrittää, muuttaa, modifiointi.

Moderoida valvoa, säännellä, toimia moderaattorina

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:17
« Vastaus #69 : 18.08.2011 kello on 12:22 »

Modifioida muokata, muunnella; määrittää, muuttaa, modifiointi.

Moderoida valvoa, säännellä, toimia moderaattorina

Eikös "modaus" ole noita molempia - omassa mielessä enemmän moderointia.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.09.2019 kello on 14:18
  • Volvo XC60 D3 2,4 aut 205hv Polestar vm2010
« Vastaus #70 : 18.08.2011 kello on 13:35 »
Sain piirrettyä ja leikattua tarrasta pari karhutarraa, viel ku sais tuusattua ne kulkineen kupeeseen

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:14
« Vastaus #71 : 19.08.2011 kello on 21:08 »
kiitos ...tuosta murre jutusta ... kaivaa äidinkielenkirjaa ... :D  niin muuten tuli mieleen sellainen asia tuohon murre juttuun että ..  meille  jo Tarvonsaarenkansako ulussakin opetettiin  aikoinaan Raumankieltä , kun kerran siellä asuttiin Raumallakin  ...no yritän  muistaa kirjottaa sujuvaa suomea .. vaikka se on aika vaikeaa ja tulee kauheasti virheitä, kuten yhdyssanat, pilkut ja pisteet , joskus menee sekaisin kirjaimetkin jopa .. (on kai lukihärö... suomeksi lukuhäiriö)...jos kuitenkin sorrun murre sanoihin  niin muistuttakaa sitten taas siittä asiasta .. niin yritän parantaa tapani .. en jaksa alkaa noita aikaisempia kirjoituksiani nyt tuunaamaan suomeksi , mutta sen voin sanoa , ettei ne ole mitään hirveän tärkeitäkään .. ihan vain turhanpäivästä höpinää .. joten ei ole paljoa menettänyt , jos ei niistä mitään ymmärrä...kunhan vain jotain höpöttelen täälläkin .. aikani kuluksi ..ps. oli vaikeaa kirjottaa suomea , kun väkisin meinaa tulla näitä murresanoja ..huoh   :D :D :D :D :D enkä ole siittä asiasta kenellekkään vihainen , en itsekkään osaa , kuin hiukkasen raumankieltä .. sekin jo taitaa olla unohduksissa ja turunmurretta , jos taas joku alkais puhua tai kirjoittaa savoa .. en ymmärtäisin yhtään  mitään .. vielä selvennän yhden jutun , joka varmaankin ärsyttää , kun en käytä ISOJA kirjaimia .. johtuu ihan siittä, että minua ärsyttää suuresti , kun laitan yhden ison kirjaimen ja kauheella kiireellä sit txt naputtelen ... tuleekin ne kaikki ISOILLA kirjaimilla .. usein menee tuo nappula vahingossakin  alas ja jää sit ikään kuin päälle ..vaikka tarkoitus onkin txt pienillä kirjaimilla .. :(  no tulipas taas höpistyy .. ottakaapa tuostakin nyt sitten selvää  ???  ;D ;D ;D nyt olen sitten tuunannut  turunmurteen .. suomenkieleen ...nauraa ... :D :D :D

Kiva ettet vetänyt "herhneitä nokkaan", se ei tosiaankaan ollut minun tarkoitus missään nimessä, mulle on vaan oikeasti todella vaikeaselkoista tuo murre lukea. Yksi tuttu on Raumalta lähtöisin, joskus kun otetaan miestä väkevämpää niin pitää pyytää puhumaan suomea ettei mene yksin puheluksi hänellä kun muut ei ymmärrä mistä puhutaan ;D

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #72 : 19.08.2011 kello on 21:18 »
Nukkumatilan TV hiihteli seinä kiinikkeessään ajon aikana. Nyt ei hiihtele, laitoin taakse tukitangon.  :D

• LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:57
« Vastaus #73 : 19.08.2011 kello on 21:26 »
Tänään laatoitin terassia. Laatankoko 49x49 ja oli aika painava sovitella useampaan kertaan. Itsehän tieni valitsin. ;)

• Vieras
  • Vs: mitä olet viimeksi tuunannut ?
    « Vastaus #74 : 20.08.2011 kello on 00:20 »
    Duunasin valot vaunuun koska olen itse duunari.Niin minä ajattelen tästä lähtien. ;D