rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: mitä olet viimeksi tuunannut ?  (Luettu 32439 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
Vs: mitä olet viimeksi tuunannut ?
« Vastaus #30 : 11.08.2011 kello on 08:30 »
Näin olen ymmärtänyt kertomuksesi ja nythän sen todistat.   ;D  :D  ;D

juu suabbi kyl on hieman ...no oikeastaan hitsin paljon nyt kevään ja kesän aikana rahastanut ...tai itseasias korjaamot ...no jospa nyt kestäis sit taas ...muutamat vuodet ..toivoo tää ,joka sitä rakastaa ... :)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.08.2015 kello on 17:21
Vs: mitä olet viimeksi tuunannut ?
« Vastaus #31 : 11.08.2011 kello on 10:17 »
Peruutuskamera CMOS-CAR3  tuli asennettua. Ei mitään Yle tasoista kuvaa, mutta asiana ajaa kumminkin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.05.2024 kello on 13:35
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: mitä olet viimeksi tuunannut ?
« Vastaus #32 : 11.08.2011 kello on 11:11 »
Käyttövesisäiliöitä on kolme. Yhden putsauskorkki vuosi. Vaihdoin muovisen kierreosan messinkiseen. Suihku/WC tilaan uusi pyyhenaulakko. Ei ollut kummoset tuunaamiset, ei päässyt sivut kipeytymään.  :)     ...Kuin Jaakko-Tepolla sätkää kääriessä...:D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
Vs: mitä olet viimeksi tuunannut ?
« Vastaus #33 : 11.08.2011 kello on 14:22 »
olis pient muutto mietiskelyy .. siin ohes tulis sit tuunaust oikke olantakaa ... olen täs funtsin ,et sit ku saadaan ne kamerat tän kotii valvomaan mun puolest tuota tietä ja pihaa ym .. voiskin sit muuttaa makkarin paikkaa .. tuonne parvekkeen puolesel huoneeseen  .. mut yx asia vaan mietityttää .. et käyks siin samal tappaa ko olkkaris , kun siirettiin tän  kulmasoffan ym mööpeleitten paikkaa tuonne toiselpuol olkkarii .. niin jo kuukauden pääst ne olivakki sit jo takas omil paikoil siin mis ne ain ova ollukki  ja tuol yläkerras on ihan vaan  hiukkasen enemmän tuot tuunaust  kamaa ym.. no ehkä tulis heitettyy ylimäärässii kamoi roskiin siin samas tuunaukses ..noo-oo .. iso MUTTA jos isäntä sit siel viihtyykin ja mä en niin joudun nukkumaan  sohval ex makkaris  .. ku siit tulis vierashuone tai noiden mummin silmäterien huone niinku on nytkin tuo tuleva makkari ...hmmmm ....kauhiaa mietintää päällänsä   ???  onks kenelläkään muilla näin käynyt , et just ku on saanut ne mööpelit paikoiles ni huomaaki, ettei tämä olekka kiva / hyvä ?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:07
Vs: mitä olet viimeksi tuunannut ?
« Vastaus #34 : 13.08.2011 kello on 21:16 »
olis pient muutto mietiskelyy .. siin ohes tulis sit tuunaust oikke olantakaa ... olen täs funtsin ,et sit ku saadaan ne kamerat tän kotii valvomaan mun puolest tuota tietä ja pihaa ym .. voiskin sit muuttaa makkarin paikkaa .. tuonne parvekkeen puolesel huoneeseen  .. mut yx asia vaan mietityttää .. et käyks siin samal tappaa ko olkkaris , kun siirettiin tän  kulmasoffan ym mööpeleitten paikkaa tuonne toiselpuol olkkarii .. niin jo kuukauden pääst ne olivakki sit jo takas omil paikoil siin mis ne ain ova ollukki  ja tuol yläkerras on ihan vaan  hiukkasen enemmän tuot tuunaust  kamaa ym.. no ehkä tulis heitettyy ylimäärässii kamoi roskiin siin samas tuunaukses ..noo-oo .. iso MUTTA jos isäntä sit siel viihtyykin ja mä en niin joudun nukkumaan  sohval ex makkaris  .. ku siit tulis vierashuone tai noiden mummin silmäterien huone niinku on nytkin tuo tuleva makkari ...hmmmm ....kauhiaa mietintää päällänsä   ???  onks kenelläkään muilla näin käynyt , et just ku on saanut ne mööpelit paikoiles ni huomaaki, ettei tämä olekka kiva / hyvä ?

Anteeksi nyt kauhiasti etukäteen, oikeasti, en halua kenenkään mieltä pahoittaa missään nimessä. En tällä palstalla niin mahottomasti kirjoita/vaikuta mutta minulle tuo Sinun murre on todella vaikeaa luettavaa/ymmärrettävää, ainakin ns. "Raskaastiluettavaa". Toki jotka asuvat samalla seudulla niin tekstihän on varmasti "selkokieltä" mutta muille ehkä "vieraan oloista".?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
Vs: mitä olet viimeksi tuunannut ?
« Vastaus #35 : 13.08.2011 kello on 21:22 »
^
Se on tuolta Turun lähettyviltä, siksi lyhyttä ja oudolle varmaankin hankalaa luettavaa. Mutta persoonallista kuitenkin. Annetaan murteiden kukkia täällä ja jos joku asia jää epäselväksi, kysytään. ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.05.2024 kello on 13:35
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: mitä olet viimeksi tuunannut ?
« Vastaus #36 : 13.08.2011 kello on 21:33 »
Anteeksi nyt kauhiasti etukäteen, oikeasti, en halua kenenkään mieltä pahoittaa missään nimessä. En tällä palstalla niin mahottomasti kirjoita/vaikuta mutta minulle tuo Sinun murre on todella vaikeaa luettavaa/ymmärrettävää, ainakin ns. "Raskaastiluettavaa". Toki jotka asuvat samalla seudulla niin tekstihän on varmasti "selkokieltä" mutta muille ehkä "vieraan oloista".?

Onhan se hyvä että eri murteita on olemassa ja niitä käytetään. Mutta kuitenkin murre kirjoituksista minulla suurin osa jää lukematta, vaikea selkoisuuden takia. Sitten kun joku puhuu murteella, niin se on hyvä ja suotavaa ja sen ymmärtää kyllä.  :D

  • Vieras
  • Vs: mitä olet viimeksi tuunannut ?
    « Vastaus #37 : 13.08.2011 kello on 21:35 »
    Mutta kuitenkin murre kirjoituksista minulla suurin osa jää lukematta, vaikea selkoisuuden takia.

    Joo, hankalaa se on kun täytyy ensin yrittää kääntää se suomeksi ja sitten vielä savoksi. Meinaan tuo turun murre. ;D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:07
    Vs: mitä olet viimeksi tuunannut ?
    « Vastaus #38 : 13.08.2011 kello on 21:38 »
    ^
    Se on tuolta Turun lähettyviltä, siksi lyhyttä ja oudolle varmaankin hankalaa luettavaa. Mutta persoonallista kuitenkin. Annetaan murteiden kukkia täällä ja jos joku asia jää epäselväksi, kysytään. ;D

    Joo'o, kysytään tarvittaessa. Yhdessä lauseessa voi olla xx.x outoa juttua mikä ei mene edes lähellekään kielioppi "lakia" tms joka ei minua ainakaan haittaa mutta oikeasti mulla on todella raskaasti luettavaa tuo murre, toivottovasti ei kaikilla muilla haittaa niin paljoa. :)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:29.05.2024 kello on 13:35
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: mitä olet viimeksi tuunannut ?
    « Vastaus #39 : 13.08.2011 kello on 21:42 »
    Onhan se mahtavan hyvän kuulosta, kun se Rauman tyttö, onko se Laaksonen, puhuu Rauman murretta. Mutta mahtavuus loppuu, jos lukee hänen murre kirjoitustaan. ::)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
    Vs: mitä olet viimeksi tuunannut ?
    « Vastaus #40 : 13.08.2011 kello on 21:54 »
    Onhan se mahtavan hyvän kuulosta, kun se Rauman tyttö, onko se Laaksonen, puhuu Rauman murretta. Mutta mahtavuus loppuu, jos lukee hänen murre kirjoitustaan. ::)

    Tarkoitat varmaan Laaksosen Heliä, on Laitlast (Laitilasta) kotoisin, ja puhuu Laitilan/Uudenkaupungin murretta. Ei Rauman. ;D Hj. Nortamo taas puhui ja kirjoitti Rauman murteella aikoinaan.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:29.05.2024 kello on 13:35
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: mitä olet viimeksi tuunannut ?
    « Vastaus #41 : 13.08.2011 kello on 22:00 »
    Sitä, aivan.  :D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:08
    Vs: mitä olet viimeksi tuunannut ?
    « Vastaus #42 : 13.08.2011 kello on 22:32 »
    Meinaan tuo turun murre. ;D
    ..eikös se ole Turun yleisin koirarotu?

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
    Vs: mitä olet viimeksi tuunannut ?
    « Vastaus #43 : 13.08.2011 kello on 22:36 »
    ..eikös se ole Turun yleisin koirarotu?

    On ehdottomasti! ;D

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:25.08.2015 kello on 17:21
    Vs: mitä olet viimeksi tuunannut ?
    « Vastaus #44 : 13.08.2011 kello on 23:57 »
    Ei sole poka mikhään, saatan mieki alkaa murtheella puhuhmaan. Mutta en mie taija viittiä, ku siiton niin monta vuotta ku mie väylän varressa asuin.