rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Pientä konetta pukkaa ...  (Luettu 55912 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:23
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Pientä konetta pukkaa ...
« Vastaus #75 : 7.08.2014 kello on 13:39 »
Aika pieniä kulutus lukemia dasioille antavat,just katoin työmaan Dusterin kulutusta ja tietokone näytti sellaista hurjaa lukemaa kuin 9,7l/100km.
lisäys dasiassahan on bensakone

• Vieras
  • Vs: Pientä konetta pukkaa ...
    « Vastaus #76 : 7.08.2014 kello on 14:05 »
    lisäys dasiassahan on bensakone

Ja varmaankin kyseessä on se 80-luvun 80-heppainen 1.6 vapari, nelivetoinen ?

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
      • East Coast Fellows
    « Vastaus #77 : 7.08.2014 kello on 18:49 »
    Noiden ajotietokoneiden lukemia kannattaa katsella varauksella. Testeissä on näkynyt melkoisia poikkeamia todellisuuteen ja Toyota on siinä ollut niitä pahimpia joskaan ei ole yksin siinä joukossa :)

• Vieras
    « Vastaus #78 : 7.08.2014 kello on 19:02 »
    Ajotietokoneen seuraamista tankkauksien yhteydessä kannattaa seurata niin saa selvyyden siitä miten paljon oman auton ajotieturi valehtelee. Tuossa Auris farkussa se näyttää 0.3 l/100km liian pieniä lukemia, uskaltanen sen sanoa 39 tankkauksen perusteella. Adriassa se taas näyttää saman verran liikaa...se on tankattu 137 kertaa, ei nyt aina juuri tuota 0.3 l/100km yli mutta yli se on usein ollut. Dacian ajotietokoneen kanssa en nyt ole vielä päässyt yhteisymmärrykseen, se näyttää olevan sen verran tarkka tankattava ja niitä tankkauksiakin on vasta 18 takana mutta suuntaus on siinäkin sama kuin Toyotassa ja kuten käytännössä kaikissa muissakin henkilöautoissa, liian optimistinen eli myös se näyttää alle todellisen.

Ajatelkaapa jos autonvalmistajat laittaisivat tuon ajotietokoneen lukeman näyttämään todellista lukemaa ja sitten koeajaja ajaa sen ja katsoo lukemaa....menee ajamaan toisen valmistajan auton jonka ajotietokone on säädetty valehtelemaan jopa puoli litraa sataselle...mitähän miettii se koeajaja niistä kahdesta autosta...tiedä vaikka ostaa sen jonka ajotietokone näytti pienempää lukemaa.

Sitä vartenhan ne valmistajat ovat säätäneet nuo ajotietokoneet näyttämään alle todellisen.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
    « Vastaus #79 : 7.08.2014 kello on 21:36 »
    Kuinkahan paljon tarvitsee ajaa hybridillä, jotta saadaan kalliimpi ostohinta kuitattua.

• Vieras
    « Vastaus #80 : 7.08.2014 kello on 21:39 »
    Kolmisen vuotta siihen menee kun verrokkina on samanlainen Auris farkku bensamoottorilla ja automaattivaihteist olla. 2500 euroa kalliimpi kuin se 1.6 bensa-automaatti.

• Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:22.11.2025 kello on 19:59
    « Vastaus #81 : 7.08.2014 kello on 22:25 »
    Eli 50...60 tuhatta km?

Kolmisen vuotta siihen menee kun verrokkina on samanlainen Auris farkku bensamoottorilla ja automaattivaihteist olla. 2500 euroa kalliimpi kuin se 1.6 bensa-automaatti.

• Vieras
    « Vastaus #82 : 8.08.2014 kello on 07:27 »
    Eli 50...60 tuhatta km?

Valehtelematta ainakin tuon saa ajaa mutta itse en autonvalintaa tehnytkään taloudellisuus tai viherarvojen takia vaan ihan Toyotan hybriditekniikan takia. Moni ruksii autoa valitessaan suuremman ja tehokkaamman moottorin eikä koskaan laske niille hevosvoimille kuoletusaikaa, eikä mun mielestä kuulukkaan, tunnepohjallahan moni ostaa auton, jopa Toyotan.

Hybridillä pitäisi ajaa sellaisia 30000 km per vuosi niin silloin tuo hinnaneron kuoletus onnistuisi samaan tapaan kuin dieselillä ja dieselin kanssa tuo hybridi pärjääkin ja siihenhän se on verrattavissa kun ei tarvitse maksaa sitä "dieselveroa" mutta jos on yrittäjä niin silloinhan diesel on kannattavampi.  ;)
    « Viimeksi muokattu: 8.08.2014 kello on 07:39 »

• Vieras
    « Vastaus #83 : 8.08.2014 kello on 10:35 »
    Sitä vartenhan ne valmistajat ovat säätäneet nuo ajotietokoneet näyttämään alle todellisen.
    Sen takia on parempi, ettei katsele mitään ajotietokoneita, vaan polttoainemittarin näyttämää ja tankkaa, kun sen aika on.
    Mä en ole ikinä ymmärtänyt noiden kulutuksien seuraamisia, tai kirjaamisia.
    Itse kun olen autovalintani tehnyt, olen hyväksynyt sen, että kaiken se kuluttaa, minkä sinne tankkaa.
    Jokainen litra on mennyt tarpeeseen, että on päässyt paikasta toiseen.

Ja aivan aina, jokaisen auton kohdalla nettikeskusteluissa on hirveä määrä ihmisiä, jotka on päässeet niin pieniin kulutuslukemiin vastaavilla autoilla kuin itsellä ollut, että mun autot ei ole tyhjäkäynnilläkään kuluttaneet niin vähää   :)

• Vieras
    « Vastaus #84 : 8.08.2014 kello on 10:43 »
    Ja aivan aina, jokaisen auton kohdalla nettikeskusteluissa on hirveä määrä ihmisiä, jotka on päässeet niin pieniin kulutuslukemiin vastaavilla autoilla kuin itsellä ollut, että mun autot ei ole tyhjäkäynnilläkään kuluttaneet niin vähää   :)

Juu niitä on aina ja joka paikassa, jokaiselta löytynee väh. yksi sellainen kaveri jonka auto kuluttaa litrasta puoleentoista vähemmän kuin itsellä. Mä nyt yritän ainakin NÄISSÄ autoasioissa puhua vain totta kun eihän autoharrastaja voi autoista ruveta valehtelemaan...nar raa jossain muussa jos sille päälle ryhtyy.    :D

Aika moni muukin näyttää pääsevän Auris hybridillä tuohon hiukan yli viiden litran keskikulutukseen kuin allekirjoittanut. Ehkä se normaalissa käytössä on tuon auton normikulutus. Ensimmäinen hybridi -10 mallinen vei 5.2 l/100km ja nyt tämä nykyinen desin vähemmän.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
    « Vastaus #85 : 8.08.2014 kello on 11:08 »
    Juu niitä on aina ja joka paikassa, jokaiselta löytynee väh. yksi sellainen kaveri jonka auto kuluttaa litrasta puoleentoista vähemmän kuin itsellä.

Niin

Meillä neiti taitaa olla Alfan pääkäyttäjä ja joskus sällikin on sitä lainaillut. Itse ajan sillä harvoin, haen sen neidin luota jos ydinkeskustaan on asiaa tai jokin muu syy jonka takia haluan pikkuautolla ajaa.
    Sällillä se oli pari viikkoa kun hän oli myynyt edellisen oman autonsa ja haki uutta.
    Lapsilla auton kulutus on 1 - 2l/100km pienempi kun minulla.

Merkkifoorumilla kulutuskeskusteluis sa tuon saman huomaa erot on isoja ja nuo meidän lukemat mahtuvat hyvin otantaan.

Toisaalta kun sälli lainaa meiltä asauton meille jää hänen C-max käyttöön ja siinä tilanne on toisin päin, C-maxin kulutus on meillä litran verran pienempi kun sällillä. Ajo hyvinkin samanlaista ja pääosin pätkäajoa.

• Vieras
    « Vastaus #86 : 8.08.2014 kello on 11:12 »
    Alfahan jo merkkinä kuuluu siihen sarjaan että sillä ei välttämättä ajatella polttoaineen kulutusta joten en ihmettele tuollaista hajontaa. Meillä vaimo jo ottaa Toyotan niin heti tipahtaa pari desiä vastaavalla kaupunkireissulla kuin mulla. Ja mä sentään olen perehtynyt tuohon hybridin ajotyyliin mutta vaimo ajaa rauhallisemmin sitten muuten, ei kiihdyttele samalla tavalla ja ei ohittele.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
    • Kulkija
    « Vastaus #87 : 8.08.2014 kello on 17:09 »
    ...tunnepohjallahan moni ostaa auton, jopa Toyotan.

Saisin tän naurun loppumaan niin olisi helpompi kirjoittaa. Huh.  ;D

Joo ja Tojotan omistajana voin sanoa.

• Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:22.11.2025 kello on 19:59
    « Vastaus #88 : 11.08.2014 kello on 16:09 »
    Ennen kuin kuutiotuumat ja väännöt alkavat jälleen sinkoilemaan, niin paluu alkuperäiseen aiheeseen.
    Auto Bild lehdessä 15/2014 on hyvä yhteenveto uusista pikkukoneista. Kaikkiaan löytyy tiedot 12:sta kolmisylinterisestä autosta.

Paluu menneisyyteen;
    - ei unohdeta, että liikenteessä oli melkoinen määrä kolmesylinterisiä koneita jo -50-luvulla. Eli DKW ja Wartburg. Olivat kaksitahtisia, mutta kuitenkin.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:25
    « Vastaus #89 : 11.08.2014 kello on 16:40 »
    Paluu menneisyyteen;
    - ei unohdeta, että liikenteessä oli melkoinen määrä kolmesylinterisiä koneita jo -50-luvulla. Eli DKW ja Wartburg. Olivat kaksitahtisia, mutta kuitenkin.

Eikös Suzukilla (?) ollut ihan nykyaikana? Nelitahtinen.