rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Vaunun painosta vetoauton suhteen  (Luettu 24988 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:17.03.2015 kello on 19:01
Vs: Vaunun painosta vetoauton suhteen
« Vastaus #30 : 7.03.2015 kello on 17:24 »
Ironisinta on että ko vetää näin 500kilon kelkkakärryä tai tuota vaunua niin kulutus on sama. Vaikka aika tunnoton tuo on tolle vaunun kuormallekki. Jos tulee joku 70 ajelija eteen niin pääsee vielä vaunu peräs ohikin..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:53
Vs: Vaunun painosta vetoauton suhteen
« Vastaus #31 : 7.03.2015 kello on 17:32 »
..ja voikin käydä niinkin, että kärry perässä kulkee vähemmällä, mitä ilman kärryä. :P 8)

Ai mitenkö voi olla noinpäin - no, siksi meikä m-autolla kun suhaa kesärajotusten voimassa ollessa satkua. Jos puolityhjä 750kg kärry perässä ajelee sitä laillista yhdistelmänopeutta, niin se tuo riippa perässä tuo vähempi lisäkulutus, mitä +20km/h nopeuden nosto "iso-otsaiselle"  :D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.07.2018 kello on 09:39
Vs: Vaunun painosta vetoauton suhteen
« Vastaus #32 : 7.03.2015 kello on 17:44 »
On kyllä sen näköinen yhdistelmä että kelpaa mullekkin. Thumb Tuo vaan mahtane mennä jo e-luokan ajokortille ja enpä
usko monen karavaanariksi halajavan omaavan tuota pikku e:tä.
Tarttee jo ison E:n, Suburban kun on yli 3500 kg:n vehjes.
Itsellä yhdistelmänä mb e 270 cdi sekä 552L solifer.
Iso diesel menee vaunu peräs 8 litralla ja vääntää nätisti pikku kierroksilla
Näinköhän menee? Mitattu kulutus vai ajotietokoneesta katottu? Ero voi olla litrojakin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:53
Vs: Vaunun painosta vetoauton suhteen
« Vastaus #33 : 7.03.2015 kello on 17:49 »
Tarttee jo ison E:n, Suburban kun on yli 3500 kg:n vehjes.
..
Jos vaanarihommiin vain tartee kirjaimia, niin C1E:kin ("väli-E") riittää. Operaationa (ainakin 15v sitten) oli kuin pikku-e:n suoritus.. vehkeet aavistuksen järeämmät.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Vaunun painosta vetoauton suhteen
« Vastaus #34 : 7.03.2015 kello on 17:54 »
Jos vaanarihommiin vain tartee kirjaimia, niin C1E:kin ("väli-E") riittää. Operaationa (ainakin 15v sitten) oli kuin pikku-e:n suoritus.. vehkeet aavistuksen järeämmät.
Hommaa keralla,kunnon kortin ja unohtaa noi C1e...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:53
Vs: Vaunun painosta vetoauton suhteen
« Vastaus #35 : 7.03.2015 kello on 17:59 »
Hommaa keralla,kunnon kortin ja unohtaa noi C1e...
^
Jos olis vielä kakara, ammatista tietoakaan ja sotaleikit edessä, tilanne voisi olla toinen..

Kiimavaunun nyhtämisen takia ei kannata ammattia vaihtaa  :laugh:
800mk omalla kalustolla oli kokonaishinta kortille insseineen, lääkärintodistuksin een - opiskelua ei autokoulun penkillä tarvinnut lainkaan tuolloin..  Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
Vs: Vaunun painosta vetoauton suhteen
« Vastaus #36 : 7.03.2015 kello on 18:18 »
Mersu pesee sitten taloudellisuudellaa n vastaavan kokoluokan autot mennen tullen, taitaahan tuolla vaunun massallakin olla merkitystä mutta kuitenkin, vähällä menee.
Tuohon ku ottaa vielä sikspäkin olutta ja nostaa matkanopeuden yli sataseen niin saunanlauteilla putoo kulutus jo 6litraan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:54
  • Autossa on pyörät
Vs: Vaunun painosta vetoauton suhteen
« Vastaus #37 : 7.03.2015 kello on 19:07 »
Mutta eikös tuollaisten tilautojen kokonaismassat ole luokkaa 2200-2800kg?
Tuon minun teoriani mukaan voisi vaunu painaa luokkaa 1500-2000 kg
kuormattuna. Itse olen törmännyt siihen, että tila-autojen vetomassat on
aika vaatimattomia. Ja pakubusseissa tehot on vähän alhaisia.
Jaa, Transportereissa on 174-180 hepoa näissä tehokkaammissa malleissa. Tuo mun koppi ei ainakaan pahemmin perässä tunnu kun muutamat kerrat olen Volkkarilla sitä siirrellyt.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:34
Vs: Vaunun painosta vetoauton suhteen
« Vastaus #38 : 7.03.2015 kello on 19:13 »
Al-Ko:n ATC tuntuu yllättävän pätevältä "härpäkkeeltä". Ei pääse vaunu viemään autoa kovin helposti vaikka yrittäis.

Niimpä,  mutta kun . . .  Ei taida kenelläkään tätä sivustoa käyttävällä olla vielä olla tuota käytössä . . . 

Ja ne jotka täällä kyselee, ostelee vielä "viimevuosituhannen" härpäkkeitä "alitehoisiin" vetureihin . . .

Näin se vain menee . . .

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:54
  • Autossa on pyörät
Vs: Vaunun painosta vetoauton suhteen
« Vastaus #39 : 7.03.2015 kello on 19:16 »
Niimpä,  mutta kun . . .  Ei taida kenelläkään tätä sivustoa käyttävällä olla vielä olla tuota käytössä . . . 

Ja ne jotka täällä kyselee, ostelee vielä "viimevuosituhannen" härpäkkeitä "alitehoisiin" vetureihin . . .

Näin se vain menee . . .
Meittin alueella on monessakin. Ainoa ongelma on kun ne ei vedä vaunua mihinkään ikinä.
Ovat ostaneet vaunut missä tuo vakiona, eli maksaneet tyhjästä. Parempi kun saa ruksaa varusteisiin tuon jos kokee tarvitsevansa

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.03.2019 kello on 10:55
Vs: Vaunun painosta vetoauton suhteen
« Vastaus #40 : 7.03.2015 kello on 19:24 »
Jaa, Transportereissa on 174-180 hepoa näissä tehokkaammissa malleissa. Tuo mun koppi ei ainakaan pahemmin perässä tunnu kun muutamat kerrat olen Volkkarilla sitä siirrellyt.

Uudemmissa kyllä, mutta ei ole silloin ollut kun itse viimeksi pikkubussilla
isohkoa vaunua vetelin. VW/LMC. Nyt näkyy saavan noita n. 150-180 hp
busseja useampiakin, VW/MB merkkisiä useampiakin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:54
  • Autossa on pyörät
Vs: Vaunun painosta vetoauton suhteen
« Vastaus #41 : 7.03.2015 kello on 19:28 »
Vanhimmat T5 Transporterit jo toistakymmentävuott a vanhoja.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:34
Vs: Vaunun painosta vetoauton suhteen
« Vastaus #42 : 7.03.2015 kello on 19:33 »
Meittin alueella on monessakin. Ainoa ongelma on kun ne ei vedä vaunua mihinkään ikinä.
Ovat ostaneet vaunut missä tuo vakiona, eli maksaneet tyhjästä. Parempi kun saa ruksaa varusteisiin tuon jos kokee tarvitsevansa

Näin se menee, ne joilla on rahaa  ( tai velkaa ? ) ostaa vaik' ei tarviskaan ominaisuuksia . . .

Ja ne jotka tarvitsisivat niitä ominaisuuksia heillä ei ole varaa kuin vanhoihin "romuihin" . . .

Ja kun "vanhaa romua" vedetään nippanappa vetokyvynrajoilla olevalla veturilla niin lopputulema on sitte sitä "itteesä" . . .

Tais tulla jo "kipurajan ylitys", alkaa "älämölö" . . .

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.03.2019 kello on 10:55
Vs: Vaunun painosta vetoauton suhteen
« Vastaus #43 : 7.03.2015 kello on 19:41 »
Vanhimmat T5 Transporterit jo toistakymmentävuott a vanhoja.

Jep. Mulla olikin T4... ;)

Viimeisiä niitä vm. 2003.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:37
Vs: Vaunun painosta vetoauton suhteen
« Vastaus #44 : 7.03.2015 kello on 20:15 »
^
Transporterin T4 mallinkin sai 150 heppasena jo -98 alkaen. Bensakoneella jo yli 200 heppaa.
Dieseli 5 sylinterisenä ja bensa 6 sylinterisenä.