Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Vetoautot => Aiheen aloitti: Haapaniemen Paroni - 15.11.2013 kello on 15:33
-
http://news.cision.com/fi/volvo-car-finland/r/riski-loukkaantua-volvo-autossa-on-pienentynyt-50-prosentilla-vuodesta-2000,c9302087
Tästä näin esm.
-
Merkki oli?Eihän vaan japanin ihme ;) :D
Volvon huolto on ihan hyvä tehdä oikeana aikana jotta säästyy pääkivulta ja ei tarvii vaihtaa uudempaan... ;)
-
Volvon huolto on ihan hyvä tehdä oikeana aikana jotta säästyy pääkivulta ja ei tarvii vaihtaa uudempaan... ;)
Ei pää kipuja ;) :D Ja uudempaan kalustoon mennään joka tapauksessa,onko se nyt vai keväällä jää nähtäväksi :D
-
Ei pää kipuja ;) :D Ja uudempaan kalustoon mennään joka tapauksessa,onko se nyt vai keväällä jää nähtäväksi :D
Taitaapi olla ilimassa pakko-oireita.... ;D...itellä oli kerran purjeveneestä mutta onneksi järkeä tuli parinviikon tunteilun jälkeen ja sain koottua ajatukset järkeviksi....
-
Taitaapi olla ilimassa pakko-oireita.... ;D...itellä oli kerran purjeveneestä mutta onneksi järkeä tuli parinviikon tunteilun jälkeen ja sain koottua ajatukset järkeviksi....
Ei pakko oireita ;) Se vaan on tämmönen tyyli jos hyvä sattuu kohdalle,niin miks sitä muille antamaan :D Ja multa saa sit hyviä vaihdokkeja ;)
-
Tarkoittaako tuo juttu sitä, että vuotta 2000 vanhemmat Volvot on sysivaarallisia, jos nykyiset on turvallisia?
Vai onko nykyiset vain välttäviä ja vanhemmat suorastaan hengenvaarallisia ;D
-
Tarkoittaako tuo juttu sitä, että vuotta 2000 vanhemmat Volvot on sysivaarallisia, jos nykyiset on turvallisia?
Vai onko nykyiset vain välttäviä ja vanhemmat suorastaan hengenvaarallisia ;D
Kyllä volvo 242 on se oikia volvo amazonin jälkeen ;D
-
Ja eikö se oo suurempi vaara loukkaantua jos joku sanoo pahasti, näihin nykyisiin kun vanhempiin volvoihin. ;D ;D Nehän nuo oiken vanhat volvot on jopa nostalgisia.
-
Nehän nuo oiken vanhat volvot on jopa nostalgisia.
Tässä menneellä viikolla just ajelin herra ison johtajan uudella v70:sellä ja totesin et kyllä näillä vanhoilla on vaan mukava ajella ;D on huomattavasti enemmän sisätilaa eikä toi a-pilari tule niin alas, et tämmönen pitkänhuiskea 170 pitkä karju lyö ottansa joka kerta kun nousee autosta :o siinä hävis se kuume vaihtaa uudempaan Volvoon Thumbd
-
Ei pakko oireita ;) Se vaan on tämmönen tyyli jos hyvä sattuu kohdalle,niin miks sitä muille antamaan :D Ja multa saa sit hyviä vaihdokkeja ;)
Ensi vuonna sattuu kohdalle:
http://autohullut.fi/tag/2014-volvo-xc90/ (http://autohullut.fi/tag/2014-volvo-xc90/)
Menehän Risto jo valmistelemaan tilauspapereita. Tulee olemaan turvallisin Volvo tähän mennessä.
(http://autohullut.fi/wp-content/uploads/2013/03/volvoxc90face.jpg)
Kyllä kelpais! Thumb
-
Ettei mee tämäkin ketju pelkäksi Volvopulinaksi, lisätään hieman Toyota-trollia ;D
mulle alko viikonloppuna naapuria lemkillä jututtaessa selviään se, mistä autojen erot muodostuu - melko pikkuasioista näymmä.
Naapuri oli pessyt justiin uuden Ravinsa ja siinä ihmettelin miksi pestä kun on 10 minuutin päästä taas likanen. Oli kuulemma kiva edes nousta autoon ilman että on lahkeet kurassa.
Naapurilla oli ennen työautona Vito ja nyt eläkkeelle jäätyään vaihtuis se tuohon Raviin. Haukkui siinä Toyotan insinöörit melko hyväksi, kun ei osata tehdä autosta semmosta jossa pysys oven sisäpuolet puhtaana. Ei kuulemma ollut Vitossa tuommoista ongelmaa.
Siinnä kateltiin miten Toyotalla ovat säästäneet ja jättäneet oven ulkoreunan tiivisteen laittamatta. Tiiviste oli pelkästään sisäreunassa.
Autot rakennetaan näymmä pienistä asioista - toisissa on sitä vastinetta rahalle ja toisissa ei ;D
-
Ensi vuonna sattuu kohdalle:
http://autohullut.fi/tag/2014-volvo-xc90/ (http://autohullut.fi/tag/2014-volvo-xc90/)
Menehän Risto jo valmistelemaan tilauspapereita. Tulee olemaan turvallisin Volvo tähän mennessä.
(http://autohullut.fi/wp-content/uploads/2013/03/volvoxc90face.jpg)
Kyllä kelpais! Thumb
Thumb :D :D
-
Kyllä on Volvo muuttunut turvalliseksi, kun myyjäkin oikein kehuu! Katsokaa linkin allekirjoitusta. :P
-
Kumman linkin, sen alkuperäisen missä on allekirjoituksessa Subarua jne. Vai kohteen joka laittoi saman linkin uudelleen :-*
-
http://news.cision.com/fi/volvo-car-finland/r/riski-loukkaantua-volvo-autossa-on-pienentynyt-50-prosentilla-vuodesta-2000,c9302087
Alkuperäisyydestä en tiedä, mutta topiikin ensimmäisyydestä löisin vetoa.
Kai joku roti on Subaru-kauppiaallakin? :D
-
http://news.cision.com/fi/volvo-car-finland/r/riski-loukkaantua-volvo-autossa-on-pienentynyt-50-prosentilla-vuodesta-2000,c9302087
Ihmekös tuo, Volvon osuus autokannasta pienentyy kokoajan... ;D
-
Tarkoittaako tuo juttu sitä, että vuotta 2000 vanhemmat Volvot on sysivaarallisia, jos nykyiset on turvallisia?
Vai onko nykyiset vain välttäviä ja vanhemmat suorastaan hengenvaarallisia ;D
Volvohan on aina ollut edelläkävijä turvallisuudessa ;) Thumb
-
Se on Ossi sun naapuri ostanut aivan väärän auton jos lahkeensuut ei saa likaantua. Mazda CX-5 ja Subaru Forester on mun nähdäkseni tällähetkellä suunnilleen ainoat tuon kokoluokan autot joissa ovien alareuna on toteutettu siten että se on osa helmaa. Eli oven avatessa kurainen osa liikkuu oven mukana pois eikä sotkeutumisen mahdollisuutta ole. Pelkkä ulompi tiivistekään ei auta kun helma jatkuu oven alapuolella ja lahkeet hieroutuu siihen.
Että ei muuta kun Subarukaupoille vaan!! :)
-
Se on Ossi sun naapuri ostanut aivan väärän auton jos lahkeensuut ei saa likaantua. Mazda CX-5 ja Subaru Forester on mun nähdäkseni tällähetkellä suunnilleen ainoat tuon kokoluokan autot joissa ovien alareuna on toteutettu siten että se on osa helmaa. Eli oven avatessa kurainen osa liikkuu oven mukana pois eikä sotkeutumisen mahdollisuutta ole. Pelkkä ulompi tiivistekään ei auta kun helma jatkuu oven alapuolella ja lahkeet hieroutuu siihen.
Että ei muuta kun Subarukaupoille vaan!! :)
Olis varmasti parempi ratkaisu ;)
ihmetytti vaan tuo homma, kun tuo Toyotan tekniikka on edelleen sama kuin oli jo 70-luvulla. Jospa se oli sitten Mersussa, Volvossa ja Volkkarissakin tuplatiivistys jo siihen aikaan ;D
-
Kapea lahkeiset housut vaan jalkaan ;) :D
-
Kapea lahkeiset kurahousut vaan jalkaan ;) :D
-
Ja uudempaan kalustoon mennään joka tapauksessa,onko se nyt vai keväällä jää nähtäväksi :D
Kun valitsee hyvän, voi sen ottaa 10v. vaihtovälillä. :D :D :D
-
Kävin koe ajamassa kaverin xc70 oli hienoinen pettymys. Kojelauta, missä on ne lämmönsäätimet, kitisi soratiellä ihan levottoman paljon, verraten 100tkm enempi ajettuun sakasalaiseen. Thumbd Alusta muljusi vähän oudosti. Thumbd On siihen hintaan mukavempi kulukusia kulkulkineita.. Esim. jokin oikea verinen maasturi.
Joko volvolla tuo neliveto on kunnossa?
http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc (http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc)
-
Hys hys, älä moiti XC70:stä kohta joku tulee päälle kuin yleinen syyttäjä. ;D
-
Kun valitsee hyvän, voi sen ottaa 10v. vaihtovälillä. :D :D :D
ihan samaa mieltä Thumb
suabbis tuo väli ollut jo 15 v ainakin
mutta hyvin tuo vetää
nyt vain peräkärryä
mutta vaunukin tulis perässä
kuin ilmaa vaan
jos selanen täällä olis 8)
-
Joko volvolla tuo neliveto on kunnossa?
http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc (http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc)
Aika nolo tuo video XC70:n kannalta, jotenkin tuolla tavalla isän RAV4 käyttäytyi myös mutta kyllä se näin on, SUBARU rules vaan. Thumb
-
Aika nolo tuo video XC70:n kannalta, jotenkin tuolla tavalla isän RAV4 käyttäytyi myös mutta kyllä se näin on, SUBARU rules vaan. Thumb
kaveri kauppas Subarua
mutta autossa ei vikkaa
vaan ,kun olis pitäny se ostaa ruåtista asti
niin ei tuota sitten niin halvalla saiskaan
kun verot ym tulis päälle
eikä sitä nyt muutenkaan henno
hyvää suabbia alkaa vaihtamaan Thumb
-
Hys hys, älä moiti XC70:stä kohta joku tulee päälle kuin yleinen syyttäjä. ;D
;D :laugh: Thumb
-
kaveri kauppas Subarua
mutta autossa ei vikkaa
vaan ,kun olis pitäny se ostaa ruåtista asti
niin ei tuota sitten niin halvalla saiskaan
kun verot ym tulis päälle
eikä sitä nyt muutenkaan henno
hyvää suabbia alkaa vaihtamaan Thumb
Sullon hyvä kaveri! :D
Meille tuli vuosien Saabeilun jälkeen Subaru ja hyvin on matka taittunut.
-
Meille tuli vuosien Saabeilun jälkeen Subaru ja hyvin on matka taittunut.
Saabista kun vaihtaa Subaruun niin ei tarvitse selitellä että miksi, molemmat hiukan valtavirrasta poikkeavia automerkkejä. Meillä kävi taas niin että kolmiovinen 900 sai väistyä 14 vuoden jälkeen ja tilalle tuli Toyota....ja on saanut selitellä että miten sitä nyt saabista toyotaan...perhe-elämä ja saabismi-harrastuksen vaihduttua ensin moottoripyöräilyyn ja sieltä sitten matkailuautoiluun, hyvin ovat sittemmin ymmärtäneet.
-
Hys hys, älä moiti XC70:stä kohta joku tulee päälle kuin yleinen syyttäjä. ;D
:D En ainakaan minä ;)
-
:D En ainakaan minä ;)
Juu en tarkoittanutkaan sua, sä ymmärrät autojen ja volvojen päälle että autoja ne nekin vain ovat, ei sen kummempia. Thumb
-
Saabista kun vaihtaa Subaruun niin ei tarvitse selitellä että miksi, molemmat hiukan valtavirrasta poikkeavia automerkkejä. Meillä kävi taas niin että kolmiovinen 900 sai väistyä 14 vuoden jälkeen ja tilalle tuli Toyota....ja on saanut selitellä että miten sitä nyt saabista toyotaan...perhe-elämä ja saabismi-harrastuksen vaihduttua ensin moottoripyöräilyyn ja sieltä sitten matkailuautoiluun, hyvin ovat sittemmin ymmärtäneet.
kyl mä olen saabisti
ainakin niin kauan
kuin tuo suabbi vanhus vaan jaksaa meitä kuskata Thumb
vaikka joka vuosi
siihen saakin nyt ruveta jonkin moista remppa tekemään
niin tulee se kuitenkin halvemaksi
kuin uuteen vaihto
tai edes melkein uuteen ::)
tuosta kun ei enään vaihdossakaan saa yhtään mitään
sanoo vain myyjä
että saat alennuksen
kun et tuo suabbia tänne ???
-
Hys hys, älä moiti XC70:stä kohta joku tulee päälle kuin yleinen syyttäjä. ;D
Pärjää Volvo silti paljon paremmin kuin yksikään etuvetoinen, ja sopii paremmin vaunun veturiksi kuin mikään henkilöautohybridi. Vai oletko käynyt Väisälänmäellä kokkeilemassa?
Kuka tuollaisia mäkiä nelivetohenkilöauto lla arkikäytössä nousee?
-
No nuo videon tapaiset testit on yhtä tyhjän kanssa perusautoilijalle, ei se isän RAVikaan tuota Volvoa kummempi ole mutta kyllä se silti pelkkää etuvetoa paremmin menee minne tahansa, olen sitä sen verran kokeillut ja jos tuonne Väisälänmäelle meinaa nousta niin aika lailla tuon oloinen mäkihän se on, eipä sinne talvella kyllä ole mitään hinkua eikä enää muulloinkaan, jos olet siellä käynyt niin tietänet että aika aakeetalaaketa se nykyään on.
Etenemiskykyä on testattu TM:n talvitesteissä ja kyllä niissä etuvetoisissakin on aika lailla eroja, toiset pääsee ja toiset ei, sama juttu myös nelivetoisten suhteen mutta Subarun nelivetoa aika harva päihittää olipa mikä mäennousu kyseessä.
-
... jos tuonne Väisälänmäelle meinaa nousta niin ... jos olet siellä käynyt niin tietänet
Jo vain tietänen, kun esimerkkinä mainitsin. Lähitienoot on tutumpia kuin uskotkaan. :-X
-
kyl mä olen saabisti
ainakin niin kauan
kuin tuo suabbi vanhus vaan jaksaa meitä kuskata Thumb
vaikka joka vuosi
siihen saakin nyt ruveta jonkin moista remppa tekemään
niin tulee se kuitenkin halvemaksi
kuin uuteen vaihto
tai edes melkein uuteen ::)
tuosta kun ei enään vaihdossakaan saa yhtään mitään
sanoo vain myyjä
että saat alennuksen
kun et tuo suabbia tänne ???
Ja minä olen Volvosti,kaikkien kiusaksi ;) :D
-
Ja tää minun volvo hulluus lähtenyt siitä,kun ajoin rekkaa,niin pääsääntöisesti veturina oli volvo,josta ei pahaa sanottavaa ;) :D
-
Ja tää minun volvo hulluus lähtenyt siitä,kun ajoin rekkaa,niin pääsääntöisesti veturina oli volvo,josta ei pahaa sanottavaa ;) :D
mun saabisti urani alkoi siitä
kun joskus 90- luvun loppun aikoina hmm oliskos 97-98 olluna :-\
tuo suabbi :-* osto :)
-
mun saabisti urani alkoi siitä
kun joskus 90- luvun loppun aikoina hmm oliskos 97-98 olluna :-\
tuo suabbi :-* osto :)
Eikö oo Sipu ilkeeetä tämä merkki hulluus ;) :D Tossa just kaverille jobbasin volvon ja paperit mennään tekemään perjantaina :D
-
Eikö oo Sipu ilkeeetä tämä merkki hulluus ;) :D Tossa just kaverille jobbasin volvon ja paperit mennään tekemään perjantaina :D
onhan se
kun ei raaski millään tuosta
just tuosta yksilöstä luopua :-* Thumb
-
onhan se
kun ei raaski millään tuosta
just tuosta yksilöstä luopua :-* Thumb
Kokeileppa välillä jyllistä ;)
-
mun saabisti urani alkoi siitä
kun joskus 90- luvun loppun aikoina hmm oliskos 97-98 olluna :-\
tuo suabbi :-* osto :)
Meillä eka Saab '97. Ja tuo tallissa makaava Aero ostettiin oliko se '98 vaiko '99 en justiin muista. Silläkin sais 1500kg vetää. Vois joskus ihan huvikseen lähteä sillä reissuun. Ilmastointikin löytyy niin sillähän vois kesälomareissun heittää. Jämäkkä auto kaikin puolin, ja eikös nuo satkut olleet aika yleisiä vaunun kiskojia kultaisella '80-luvulla. Ainakin sellaisia mielikuvia mulla on.
Ihaa kommentoi, että vaihtoa Subaruun ei tarvintse selitellä.. Yllättävää kyllä mutta kun vaihdoin Subaruun niin kyllä sitä alkuun sai olla selittelemässä aikalailla. Kuitenkin sen verran eri autoja vaikka ovatkin mainstreamista poikkeavia. Jotenkin sellainen olo, että noita harvemmin ostetaan sillain "no otettasko vaikka tuo?" - ajatuksella, vaan ennemminkin hyvin tarkoituksellisesti .
Kyllä mulle Volvokin kelpais ;) ei siinä mitään. Ja moni muukin merkki. Mutta onhan tuo bokserikummajainen jotenkin sympaattinen höröttäjä :)
-
Mutta onhan tuo bokserikummajainen jotenkin sympaattinen höröttäjä :)
Ja sekin nykyään muisto vain.... :( Toista oli Leonen aikaan! :D
-
No joo, onhan tuo ääni "pilattu" KATilla ja muilla kilkkeillä. Mutta kyllä se bokseri edelleen on ja äänikin on oikea kun tarkkaan kuuntelee. Ja kiertää nätisti tappiin saakka. Ja ilman tasapainoakseleita yms hiluja.
-
No joo, onhan tuo ääni "pilattu" KATilla ja muilla kilkkeillä. Mutta kyllä se bokseri edelleen on ja äänikin on oikea kun tarkkaan kuuntelee. Ja kiertää nätisti tappiin saakka. Ja ilman tasapainoakseleita yms hiluja.
Thumb
-
Tuossa satkussa sitä on fiilistä! Turbokin potkaisee ja ei ole juuri elämää alle 2500rpm ;)
Mutta patinoitunut, pieni nahkainen sporttiratti ja jämäkkä hydraulitehostin. Ei mitään ekoiluja. Pakoputki antaa komean paukahduksen jos kierrättää rajoittajalle ja ahtimen lähtö menee oikeasti punaiseksi kun antaa kenkää tosissaan.
Jotenkin kaikki se vanhanaikaisuus saa hyvälle tuulelle aina kun tuolla pörryyttelee menemään.
Ovetkin painaa kolmiovisessa yhden pikkufiiatin verran!
-
Taas kelit muistuttaa miksi tuli valittua korkea maavarainen neliveto auto. Päääsee huoletta ajeleen vaunullekkin, vaikka se ei auratun pätkän varrella olekaan. Ei tarvi ensimmäistä penkkaa varoa ja kiinnijäämistä peljätä. Sen verran helposti vielä kulkee näissä oloissa. Ja pääseehän tuolla vielä toki vaikka matalalla etuvetoisella, mutta huomattavasti hempompaa se on korkealla Subarulla.
-
Kyllä on surkeeta lukea näitä lumijuttuja, kun täällä maa vaan pysyy mustana ja märkänä...prkl!
-
Kyllä on surkeeta lukea näitä lumijuttuja, kun täällä maa vaan pysyy mustana ja märkänä...prkl!
Sodiksessa lunta varmaan 5 xenttiä ja nyt kun laskeuduin alemmas niin Kainuussakin varmaan 3 cm. Odota kohta se on jo ovella ja pääsee taas kolatalkoisiin.. Thumb
-
Sodiksessa lunta varmaan 5 xenttiä ja nyt kun laskeuduin alemmas niin Kainuussakin varmaan 3 cm. Odota kohta se on jo ovella ja pääsee taas kolatalkoisiin.. Thumb
Tänään jo ekakerran lumet pudotin vaunun katolta. Vuokatissa oli jo se 5cm sitä lunta...
-
Tänään jo ekakerran lumet pudotin vaunun katolta. Vuokatissa oli jo se 5cm sitä lunta...
No voe p*rse.Häätyy käyvä vaunulla kanssa.Oliko hyvät kinkereet Katissa. :)
-
pääsee taas kolatalkoisiin.. Thumb
Tätä innokkasti odotellessa...
-
No voe p*rse.Häätyy käyvä vaunulla kanssa.Oliko hyvät kinkereet Katissa. :)
Oli ihan hyvät.. Thumb Kolaa sai heilutella vähän kanssa.
-
Oli ihan hyvät.. Thumb Kolaa sai heilutella vähän kanssa.
Jaa jallukolaa vai mitä kolaa..
-
Jaa jallukolaa vai mitä kolaa..
;) Eileen toista ja tänään toista..
-
Nyt eka veto Ravilla suoritettu. En voi kuin kehua. Hobby tulee todella helposti perässä, jopa helpommin kuin Volvolla.
Toyotassa huomattavasti parempi alavääntö.
Vaunu tulee paljon tasaisemmin perässä eikä "pompota" juuri ollenkaan versus Volvo. 12.5l/100km oli kulutus.
-
Siltähän tuo näyttää, että japsit on yleistymässä vetoautoina :P
Omani ei vielä ehtinyt riiviin. :o
(http://karavaanari.org/kuvat/1405532365.jpg)
-
Siltähän tuo näyttää, että japsit on yleistymässä vetoautoina :P
Omani ei vielä ehtinyt riiviin. :o
(http://karavaanari.org/kuvat/1405532365.jpg)
Joo aito Jaappanin Subaru vetää huomenna Cabbya.
Bentsiinimoottori vapari ja CVT, vähän on ikävä Diisselin vääntöä, mutta eiköhän myö perille päästä ;-)
-
Ennen Volvo nyt ollut kolme kuukautta niin eksoottinen vetoauto kuin Dacia Duster. Hyvä peli tuntuu olevan.
-
Kuule siitä selviää ostamalla, saa niitä ei mistään.
Tämänkin saat peruutettua ympäri alle 15m tilassa ::)
http://www.netticaravan.fi/matkailuvaunut/Polar+950/77909
Loppuu rahat kesken,kun pitäs vaihtaa myös vetoauto ;) :D
-
Kuule siitä selviää ostamalla, saa niitä ei mistään.
Tämänkin saat peruutettua ympäri alle 15m tilassa ::)
http://www.netticaravan.fi/matkailuvaunut/Polar+950/77909
Harvoin tuollaisia tai vastaavia liikenteessä näkee. Ei kai +9 m vaunuilla vaanaritouhuja tehdä vaan ovar pelkkiä kesämökin korvikkeita? +7 m vaunuja vielä näkee tien päällä, joskus kahdeksan metrisiä.
-
Näinhän se on, aikoinaan keski-eurooppalaiset haukotteli jo Astromme nähdessään.
Tuo Kopparön Polarin omistaja kyllä väitti sillä kierrelleensä hopa Norjassa. Kerran oli Traven rannassa Kaben 880 ja chevy van.
Väitti saaneensa erikoiskohtelun jossain. Olivat avanneet jonkin takaportin jotta hän pääsi alueelle sisään.
-
Mä ainakin tiedän pariskunnan joka liikkuu Kabe 880 haciendan ja chevroletin isolla sinisellä vanilla/stargraftilla..
Ja täs muutama viikko sitten tavattiin myös Kabe 880 hacienda ja veturina vw Touran..
-
Mä ainakin tiedän pariskunnan joka liikkuu Kabe 880 haciendan ja chevroletin isolla sinisellä vanilla/stargraftilla..
Ja täs muutama viikko sitten tavattiin myös Kabe 880 hacienda ja veturina vw Touran..
Oletan että kysymyksessä on TUAREG ;)
-
Oletan että kysymyksessä on TUAREG ;)
En mää nyt kyllä päätäni laita pantiksi, mutta väitän kyllä et 80/20 ääneni annen silti Touranille.
Koska katoin et näyttää kovin "alamittaselta" veturilta. Katoin sen lisäksi nimenomaan henkilöautoksi, en maasturiksi (joilloin siis maavara olis ollut vähän isompi).
-
No huh huh . Olisi aika mahdoton yhtälö Touran ja 880 KABE , eikä vahingossakaan laillinen. Entäs jos oli uusikorinen Sharan (en kyllä tiedä saako sillä mitä kiskoa) Alan kun sattuu tänne hän tietää Touranin massat.
-
Uusi Sharan 2200 kg. 2.0 tdi + dsg.
Tässä kotinurkilla näkyy välillä Skoda Roomsterin perässä Cabby 740 vaunu. Skoka on kyllä neliveto ja vetopainot 2000 kg, mutta Cabby taitaa painaa enemmän ? Enivei, se on hurjan näköinen yhdistelmä.
-
No huh huh . Olisi aika mahdoton yhtälö Touran ja 880 KABE , eikä vahingossakaan laillinen. Entäs jos oli uusikorinen Sharan (en kyllä tiedä saako sillä mitä kiskoa) Alan kun sattuu tänne hän tietää Touranin massat.
Joo vähän kanssa ihmettelen..omassa touranissa oli sallittu 1500 max...
-
No huh huh . Olisi aika mahdoton yhtälö Touran ja 880 KABE , eikä vahingossakaan laillinen. Entäs jos oli uusikorinen Sharan (en kyllä tiedä saako sillä mitä kiskoa) Alan kun sattuu tänne hän tietää Touranin massat.
Miten mulla näkömuistissa on ihan tämmönen samanlainen, siis jopa väriltään tällänen siniharmaa..
Tuareg näyttää "matalammalta" ja siksi mää jotenki kallistuin tähän Touraniin. Mut ku bongailin tota uudenpikorista Sharania ni väittäsin ennemmin sit sekin kun toi tuareg.
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/50/VW_Touran_TDI_front-1.JPG/1024px-VW_Touran_TDI_front-1.JPG)
-
Justiin perjantaina Alatalossa erehdyin luulemaan Sharonia Touraniksi, kun naapuri sovitteli autoaan Detskun 720:n keulalle. Kehui vetopainoksi 2400kg, joten saattaa riippua koneesta ja laatikosta.
-
VW Sharan dieselistä löytyy vetovoimaa.
http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW_PDF.nsf/%28PDFsWeb%29/Sharan/$file/Volkswagen_Sharan.pdf (http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW_PDF.nsf/%28PDFsWeb%29/Sharan/$file/Volkswagen_Sharan.pdf)
-
Justiin perjantaina Alatalossa erehdyin luulemaan Sharonia Touraniksi, kun naapuri sovitteli autoaan Detskun 720:n keulalle. Kehui vetopainoksi 2400kg, joten saattaa riippua koneesta ja laatikosta.
Tai siinä oli karavaanarilisää , ainakin seuraavan paperin mukaan ei yli 2200 kg
VW Sharan dieselistä löytyy vetovoimaa.
http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW_PDF.nsf/%28PDFsWeb%29/Sharan/$file/Volkswagen_Sharan.pdf (http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW_PDF.nsf/%28PDFsWeb%29/Sharan/$file/Volkswagen_Sharan.pdf)
-
No huh huh . Olisi aika mahdoton yhtälö Touran ja 880 KABE , eikä vahingossakaan laillinen. Entäs jos oli uusikorinen Sharan (en kyllä tiedä saako sillä mitä kiskoa) Alan kun sattuu tänne hän tietää Touranin massat.
1500 tai 1600kg mallista riippuen dieseleillä. Bensalla 1300 tai 1500kg.
-
1500 kg mulla, -05 2.0 TDI. Uudemmissa varmaan 1600 kg?
Kyllä sillä vetäisi raskaampaakin ominaisuuksien puolesta, mutta tuo on raja.
Touranin massa, katso tekniset tiedot:
Sallittu perävaunumassa jarruin/jarruitta, kg 1600 / 750
http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW_Build.nsf/index5.html?readform&m=1T3
Tiguan:
Sallittu perävaunumassa jarruin/jarruitta, kg 2200 (Track&Style 2500) / 750
http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW_Build.nsf/index5.html?readform&m=5N2
Siirretty lainauksena tämä, asiaan liittyvä teksti Harvinaisia asuntovaunuja -ketjusta.
-
Tai siinä oli karavaanarilisää , ainakin seuraavan paperin mukaan ei yli 2200 kg
Katoppa tarkemmin! Neliveto-Sharanilla saa vetää sen 2400kg. Tuollaista tullut vähän katseltua, kokeiltua ja tarjoustakin kysytty. Seattina (Alhambra) sama auto on muuten tuhansia euroja halvempi.
-
Katoppa tarkemmin! Neliveto-Sharanilla saa vetää sen 2400kg. Tuollaista tullut vähän katseltua, kokeiltua ja tarjoustakin kysytty. Seattina (Alhambra) sama auto on muuten tuhansia euroja halvempi.
Ainakin 01 galaxy etu vedolla saa vetää sen 2000kg ja jarrutonta 700kg. Sama auro on kuin vw sharan ja seat alhambra.
-
Vuoteen 2008 samoja autoja. Tällöin ilmestyi Fordilta uusi galaxy ja s-max. Tekniikaltaan sama kuin Mondeo mutta vetopainot ainakin Galaxyssa vain 1800 kg. Sharan ja nykyinen Alhambra esiteltiin 2010 ja näillä ei ole mitään yhteistä Fordin kanssa. Kori ja voimalinja puhdasta Vag-autoa. 2200 kg on vetopaino minun dsg 2.0 tdi sharanissa ja nelivedossa se 2400 kg.
-
Vuoteen 2008 samoja autoja. Tällöin ilmestyi Fordilta uusi galaxy ja s-max. Tekniikaltaan sama kuin Mondeo mutta vetopainot ainakin Galaxyssa vain 1800 kg. Sharan ja nykyinen Alhambra esiteltiin 2010 ja näillä ei ole mitään yhteistä Fordin kanssa. Kori ja voimalinja puhdasta Vag-autoa. 2200 kg on vetopaino minun dsg 2.0 tdi sharanissa ja nelivedossa se 2400 kg.
Korjaan 2005 loppupuolella käytännössä 2006 Fordi muuttui omaksi ja ei oo mitään yhteistä. Tätä koria on tehty 1995-2010 Sharan ja Alhambra. Moottori on muuttunut ajan myötä ja facelift tullut tilalle. 2010 tuli uusi korimuotoilu.
-
Aihe alkoi mielenkiintoisesti mutta meni taas tuttuun ja turvalliseen vetopainojen jaappaamiseen. Jos ei palaa aiheeseen niin eipä tarvi enää tätäkään seurata...
-
Niin tämähän taisi olla harvinaiset asuntovaunut keskustelu :P
Tätä keskustelua voisi vähän siivota ja siirtää vetoauto keskustelut tänne
http://karavaanari.org/index.php/topic,9089.0.html
Ja autojen vetomassat tänne
http://karavaanari.org/index.php/topic,9083.0.html
-
Hmm. Minäkin kurkistin tänne. Eikä kukaan ole tainut vielä Volvosta keskustella. :laugh:
-
Niin tämähän taisi olla harvinaiset asuntovaunut keskustelu :P
Asiallinen ehdotus ja sen mukaan toimittu, eli tähän ketjuun liitetty off topic -jutut Harvinaisia asuntovaunuja -ketjusta. Jatkakee.
-
No niin, ensimmäinen viesti tälle foorumille! Piitkä reissu tehtynä perikunnan vaunun kans ja kuume oman vaunun hankintaan kova. Tätä foorumia paljon luettu ja siitä "viisastuneena" erehdyin vilkaisemaan veturin rek.otetta! Löytyi lukemia, omamassa 1895, kokonaismassa 2480, yhd. suurin kok. massa 3840, peräv.massa jarruin 1292, jarruitta 450!!! Tässähän putoaa kaikki uudemmat perheluokan vaunut pelistä pois? Onko tässä muita vaihtoehtoja kuin alkaa katselemaan vanhempaa vaunuluokkaa tai unohtaa rek.otteen vilkaisu? Auton vaihto ei ole vaihtoehto.
-
Mulla on Hyymerin peräss traisku ja sen päällä Smartfortwo. Tätä hankintaa en ole katunut.
(http://karavaanari.org/kuvat/1406416826.jpg)
-
No niin, ensimmäinen viesti tälle foorumille! Piitkä reissu tehtynä perikunnan vaunun kans ja kuume oman vaunun hankintaan kova. Tätä foorumia paljon luettu ja siitä "viisastuneena" erehdyin vilkaisemaan veturin rek.otetta! Löytyi lukemia, omamassa 1895, kokonaismassa 2480, yhd. suurin kok. massa 3840, peräv.massa jarruin 1292, jarruitta 450!!! Tässähän putoaa kaikki uudemmat perheluokan vaunut pelistä pois? Onko tässä muita vaihtoehtoja kuin alkaa katselemaan vanhempaa vaunuluokkaa tai unohtaa rek.otteen vilkaisu? Auton vaihto ei ole vaihtoehto.
Näyttäishän noita uusiakin oleva, tuossa max. 1300 kg kokonaispaino ja min. 4 vuodepaikkaa. Mutta onko nuo perhevaunuja, en tiedä, riippunee mm. perheen koosta ja tilantarpeesta.
http://www.nettikaravaani.com/listAdvSearchFindAgent.php?page=&sortCol=year&ord=DESC&list_sort_col=year_DESC&id=2816959&tb=tmp_find_agent&posted_by=&new=&update=&PN%5B0%5D=adv_search&PL%5B0%5D=advSearch.php%3Fid%3D2816959%40tb%3Dtmp_find_agent
-
Mikä noista linkkisi 6 sivun vaunuista on se alle 1400 kilon perhevaunu ?
-
No niin, ensimmäinen viesti tälle foorumille! Piitkä reissu tehtynä perikunnan vaunun kans ja kuume oman vaunun hankintaan kova. Tätä foorumia paljon luettu ja siitä "viisastuneena" erehdyin vilkaisemaan veturin rek.otetta! Löytyi lukemia, omamassa 1895, kokonaismassa 2480, yhd. suurin kok. massa 3840, peräv.massa jarruin 1292, jarruitta 450!!! Tässähän putoaa kaikki uudemmat perheluokan vaunut pelistä pois? Onko tässä muita vaihtoehtoja kuin alkaa katselemaan vanhempaa vaunuluokkaa tai unohtaa rek.otteen vilkaisu? Auton vaihto ei ole vaihtoehto.
Tervetulleex!
Nikistä päätellen ajetelet "pässinsarvilla", joka on nykyään merkkiä fiiat ;D
http://www.automerkit.fi/autotieto/autoesittely/mallitiedot/yhteenveto/haku/Minivan/2008/dodge/journey/20-crd-m6-sxt-7h2340300.html?cHash=734aad1006344fe0f6dd8e062acd9855
Lähellä oli joskus tuohon vaihto..
-
Mikä noista linkkisi 6 sivun vaunuista on se alle 1400 kilon perhevaunu ?
En ehkä ymmärtänyt kysymystä, mutta eiköhän nuo kaikki sivun 6(kin) vaunut ole alle 1400 vaunuja, tai sitten haku ei toimi. Onko perhevaunulle olemassa joku yleisesti hyväksytty määritelmä? Jos on, niin hakua voi rajata tarkemmin sen mukaan. Ellei, niin se jää sitten kulloisenkin perheen omien tarpeiden mukaan rajattavaksi. Kyllä noista useimmat meidän perheelle menisi ihan ok, mutta mielummin reissaamme autolla.
Eikös tuo nyt ainakin sellaisesta mene: http://www.nettikaravaani.com/lmc/cas-familia/1416715
-
Ei muuten väliä, linkki antoi vain 6 sivua hakutuloksia joista osa varmaankin alitti painorajan ja osa ylitti.
Perhevaunusta on kai yleensä puhuttu yksilöstä tai mallista missä on parille lapselle ja aikuisille nukkumatilat + oleskelu / ruokailu , vastaavasti jotkut puhuu pariskunnan vaunuista. Niitäkin on monenkokoisia.
-
No niin, ensimmäinen viesti tälle foorumille! Piitkä reissu tehtynä perikunnan vaunun kans ja kuume oman vaunun hankintaan kova. Tätä foorumia paljon luettu ja siitä "viisastuneena" erehdyin vilkaisemaan veturin rek.otetta! Löytyi lukemia, omamassa 1895, kokonaismassa 2480, yhd. suurin kok. massa 3840, peräv.massa jarruin 1292, jarruitta 450!!! Tässähän putoaa kaikki uudemmat perheluokan vaunut pelistä pois? Onko tässä muita vaihtoehtoja kuin alkaa katselemaan vanhempaa vaunuluokkaa tai unohtaa rek.otteen vilkaisu? Auton vaihto ei ole vaihtoehto.
Jos perhevaunuksi riittää tosiaan 2- tai 3-kerrossänky, parisänky ja pöytäryhmän neljälle, vaunuja löytyy 1300kg kokonaispainoilla. Kun et lastaan yli 1292kg, niin laillinen yhdistelmä.
Mielenrauhaa painosta saa, kun säilyttää kaljalaatikon aina veturissa, niin on se 8kg siirretty pois vaunusta :laugh:
-
Ei muuten väliä, linkki antoi vain 6 sivua hakutuloksia joista osa varmaankin alitti painorajan ja osa ylitti.
Perhevaunusta on kai yleensä puhuttu yksilöstä tai mallista missä on parille lapselle ja aikuisille nukkumatilat + oleskelu / ruokailu , vastaavasti jotkut puhuu pariskunnan vaunuista. Niitäkin on monenkokoisia.
Jaa, minulla tulee kyllä 26 sivua näillä ehdoilla, uusimmat ensin: Matkailuvaunu, Myydään, Vuodepaikkoja > 4, Omamassa < 1 300 kg. Tarkoitus oli osoittaa että valinnanvaraa on.
-
Kyllä ne vaihtoehdot jää omaa ajatusta pienemmäksi nuilla ehdoilla mutta on kai tyydyttävä siihen. Joo, pässinpää on keulassa! Autossa ei muuten moittimista mutta vetopainot oli ikävä yllätys auton kokoon nähden. 5-paikkaisena olis 1520kg. Pitäs kysyä katsastusinssiltä saisko ne painot otteeseen viskaamalla takimmaiset penkit talliin.
-
Tämmöisellä tuli vedeltyä Adriaa. Painon puolesta mennään siinä rajoilla. Mutta yllättävän nätisti vetää näin pieneksi kipoksi. Alusta on tarpeeksi jämäkkä niin ei ole ongelmaa. Bensaa toki palaa aikalailla.
Kakkos (vai onko se kolmos..) autoksi hommattiin tuollainen Mitsu. 2.4i kone ja 4-vaihteinen automaatti sekä jatkuva neliveto. Hyväntuulinen auto :)
-
^
Olisit Saabistina laittanut tällaisen etanolikäyttöisen Thumb
(http://image.nettiauto.com/extra/carimg/6585301_6585400/saab-9-7x-6585342_b_53b0064dc295845c.jpg)
http://www.nettiauto.com/saab/9-7x/6585342
-
9-2X tai 9-4X ois kelvannut. Niitä vain ei ole tarjolla.
-
Jos ois rahhaa, niin joku tuomminen olis mukava laittaa tilaukseen...
http://www.whatcar.com/car-news/new-volvo-xc90-revealed-full-story/1308165 (http://www.whatcar.com/car-news/new-volvo-xc90-revealed-full-story/1308165)
http://teknikensvarld.se/wp-content/uploads/2014/08/nya-volvo-xc90-2015-148.jpg (http://teknikensvarld.se/wp-content/uploads/2014/08/nya-volvo-xc90-2015-148.jpg)
http://teknikensvarld.se/wp-content/uploads/2014/08/nya-volvo-xc90-2015-147.jpg (http://teknikensvarld.se/wp-content/uploads/2014/08/nya-volvo-xc90-2015-147.jpg)
-
On tainnu Volvolla suunnittelijat vaihtua... :o Thumb
-
Jos ois rahhaa, niin joku tuomminen olis mukava laittaa tilaukseen...
http://www.whatcar.com/car-news/new-volvo-xc90-revealed-full-story/1308165 (http://www.whatcar.com/car-news/new-volvo-xc90-revealed-full-story/1308165)
http://teknikensvarld.se/wp-content/uploads/2014/08/nya-volvo-xc90-2015-148.jpg (http://teknikensvarld.se/wp-content/uploads/2014/08/nya-volvo-xc90-2015-148.jpg)
http://teknikensvarld.se/wp-content/uploads/2014/08/nya-volvo-xc90-2015-147.jpg (http://teknikensvarld.se/wp-content/uploads/2014/08/nya-volvo-xc90-2015-147.jpg)
No hyvä kun sanoit Thumb
-
On tainnu Volvolla suunnittelijat vaihtua... :o Thumb
Paljonhan tuossa on nyky muotoilukieltä, mutta jotain löytyy vanhasta 90;stä myös.
-
Komea on tuo uusi volvon maasturi, ei puutu varmaankaan kuin se 70ke ni vois ostaa tuollaisen.
-
Eipä tuohon paljon suunnittelua ole tarvinnut. Puskurikin pöllitty mersusta :P
(http://karavaanari.org/kuvat/1409061471.jpg)
(http://karavaanari.org/kuvat/1409061515.jpg)
-
Eiköhän kaikki veto pelt kopsattu jostain toisesta ;)
-
Nyt kun ovat jättäneet Fordin osat pois tuosta uudesta mallista, niin mitä ovat laittaneet tilalle? Onko Kiinalaisen omistajan Geelyn osia vai ovatko kimpassa jonkun muun toimijan kanssa?
-
Nyt kun ovat jättäneet Fordin osat pois tuosta uudesta mallista, niin mitä ovat laittaneet tilalle? Onko Kiinalaisen omistajan Geelyn osia vai ovatko kimpassa jonkun muun toimijan kanssa?
Luulisin,että jylliksen omia osia..
-
Nuo pienemmätkin koneet on nykyään Volvon omia, ei mitään PeugeotFordeja
-
https://www.facebook.com/volvocarsfinland/photos/a.10150122651007630.295054.373310912629/10152677252342630/?type=1&fref=nf
-
Eihän tästä eilen ollut puhetta ?
Itsekin kommentoit ketjua ,anteeksi :-[
Jos ois rahhaa, niin joku tuomminen olis mukava laittaa tilaukseen...
http://www.whatcar.com/car-news/new-volvo-xc90-revealed-full-story/1308165 (http://www.whatcar.com/car-news/new-volvo-xc90-revealed-full-story/1308165)
http://teknikensvarld.se/wp-content/uploads/2014/08/nya-volvo-xc90-2015-148.jpg (http://teknikensvarld.se/wp-content/uploads/2014/08/nya-volvo-xc90-2015-148.jpg)
http://teknikensvarld.se/wp-content/uploads/2014/08/nya-volvo-xc90-2015-147.jpg (http://teknikensvarld.se/wp-content/uploads/2014/08/nya-volvo-xc90-2015-147.jpg)
-
http://www.volvocars.com/fi/all-cars/all-new-volvo-xc90/pages/default.aspx#/car
Entäs nyt ;)
-
Ootteko (http://www.topgear.com/uk/car-news/new-volvo-xc90-revealed-2014-08-26) nähnyt (http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288730191770.html?pos=ksk-trm-auto-ostu) jo (http://www.tuulilasi.fi/uutiset/lanseeraamme-koko-brandimme-uudelleen-uusin-volvo-maksaa-83-000-euroa) uuden (http://www.iltalehti.fi/autot/2014082718607538_au.shtml) Volvon (http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/volvo-xc90-julkistettu)?
-
http://www.volvocars.com/fi/all-cars/all-new-volvo-xc90/pages/default.aspx#/car
Entäs nyt ;)
Kyllä se edellinenkin näkyi naamakirjasta vaikka syötin laitoitkin
Kysymys oli siitä että asia jo eilen käsiteltiin, vai oliko eilisen jälkeen tulleet taas uudet mallit ?
-
Ootteko (http://www.topgear.com/uk/car-news/new-volvo-xc90-revealed-2014-08-26) nähnyt (http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288730191770.html?pos=ksk-trm-auto-ostu) jo (http://www.tuulilasi.fi/uutiset/lanseeraamme-koko-brandimme-uudelleen-uusin-volvo-maksaa-83-000-euroa) uuden (http://www.iltalehti.fi/autot/2014082718607538_au.shtml) Volvon (http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/volvo-xc90-julkistettu)?
Kyl se näkyy kun Tikkakoskelle tulee, itsellä ei varaa.... eikä halua ostaa uutta
-
Kyl se näkyy kun Tikkakoskelle tulee, itsellä ei varaa.... eikä halua ostaa uutta
Heh,heh ;) :D
-
Kysymys oli siitä että asia jo eilen käsiteltiin, vai oliko eilisen jälkeen tulleet taas uudet mallit ?
Jos ei Polarista juttua tai kuvia tule niin sitten Volvosta. ;)
Ja kyllä mulle kelpaisi ja olisin valmis (jos ei olisi Adriaa) vaikka ostaamaankin jos Suomessa ei olisi autoveroa, ei kiinnosta maksaa autosta veroja lähemmäs 20k€ pelkästään valtiolle...(huom. Toyotassa autoveroa oli vain hiukkasen päälle 4k€ mutta eihän se mikään maasturi olekkaan.)
Ihan oikeesti, joka on päässyt ajamaan tuollaista maantiemaasturia niin eikö olekkin aika hieno olo katsella liikennettä sieltä korkealta ja kaikkien niiden hienojen hienouksien keskellä. 8)
Täytynee käydä katsomassa tuokin Volvo jahka se tulee tuonne Dacia - myymälään. ;D
-
Jos ei Polarista juttua tai kuvia tule niin sitten Volvosta. ;)
Ja kyllä mulle kelpaisi ja olisin valmis (jos ei olisi Adriaa) vaikka ostaamaankin jos Suomessa ei olisi autoveroa, ei kiinnosta maksaa autosta veroja lähemmäs 20k€ pelkästään valtiolle...(huom. Toyotassa autoveroa oli vain hiukkasen päälle 4k€ mutta eihän se mikään maasturi olekkaan.)
Ihan oikeesti, joka on päässyt ajamaan tuollaista maantiemaasturia niin eikö olekkin aika hieno olo katsella liikennettä sieltä korkealta ja kaikkien niiden hienojen hienouksien keskellä. 8)
Täytynee käydä katsomassa tuokin Volvo jahka se tulee tuonne Dacia - myymälään. ;D
Sori kanssa lukijat,kun tulee mainostettua :(
-
Sori kanssa lukijat,kun tulee mainostettua :(
Ei siinä mitään, tarjoat sitten treffeillä Volvolta ja Polarilta saaduilla sponsorirahoilla herkkuja. ;)
-
Ei siinä mitään, tarjoat sitten treffeillä Volvolta ja Polarilta saaduilla sponsorirahoilla herkkuja. ;)
Näin tehdään Thumb ;)
-
Täytynee käydä katsomassa tuokin Volvo jahka se tulee tuonne Dacia - myymälään. ;D
Onko Fiiattikin nykyään samassa, ja Lada?
Meinaa että lienevätkö keskittäneet näitä merkkejä... ;D
-
Kova on uuden XC90 lähtöhinta yli 80.000
-
Kova on uuden XC90 lähtöhinta yli 80.000
Ja pikkuisen on löydetty myös persoonallisuutta. Onneksi
-
XC90
(http://karavaanari.org/kuvat/1409145549.jpg)
-
Kova on uuden XC90 lähtöhinta yli 80.000
Ai se on noin kallis, sitten saa jäädä liikkeeseen, sillä rahallahan saa jo Mersunkin. ;D
Luulin sen olevan siellä 60 k€ nurkilla.
-
Ai se on noin kallis, sitten saa jäädä liikkeeseen, sillä rahallahan saa jo Mersunkin. ;D
Luulin sen olevan siellä 60 k€ nurkilla.
Jokuhan täälä kirjoitti jotta köyhät puuhuu hinnoista,mutta en minä :D
-
Ai se on noin kallis, sitten saa jäädä liikkeeseen, sillä rahallahan saa jo Mersunkin. ;D
Luulin sen olevan siellä 60 k€ nurkilla.
Tuo uuden xc90 lähtöhinta on 1000 € euroa enemmän kuin uuden ML mersun.
-
Tuo uuden xc90 lähtöhinta on 1000 € euroa enemmän kuin uuden ML mersun.
Että halvalla lähtee Thumb
-
Se, joka uuden ostaa on joko oikea rahamies tai sitten ei omaa muuta elämää kuin auton omistamisen.
Vaan jos ei tiedä, mihin ylimääräisen kymppitonnin tai useamman käyttäisi, niin ostaa poies vaan! Valtio saa verotuloja, ja se on hyvä.
-
Se, joka uuden ostaa on joko oikea rahamies tai sitten ei omaa muuta elämää kuin auton omistamisen.
Vaan jos ei tiedä, mihin ylimääräisen kymppitonnin tai useamman käyttäisi, niin ostaa poies vaan! Valtio saa verotuloja, ja se on hyvä.
Alani en tarkoittanut itseäni vaan rahamiehiä ;)
-
XC90
(http://karavaanari.org/kuvat/1409145549.jpg)
Peskele kun on ruma keula! En osta.
-
Peskele kun on ruma keula! En osta.
No mikäs nyt Wine ;) :D Ja mua ei mielytä toi valkonen väri,joutus taas vaihtamaan nimi merkkiä :D
-
On se hieno!
-
No mikäs nyt Wine ;) :D Ja mua ei mielytä toi valkonen väri,joutus taas vaihtamaan nimi merkkiä :D
Ruma mikä ruma! RUMA !
-
Kaunis on , mutta kun minun rahat ei riitä. :(
Sitä paitsi se on raktori. ;)
-
Jos sen omaks sais ni kyllä siihen silmä tottuis varmaan!
-
Ostaisin parinkympin suparun tai vokkelon, ja lopulla veneen. 8)
-
Ostaisin parinkympin suparun tai vokkelon, ja lopulla veneen. 8)
Entäs loput rahat ;) :D
-
Eli hieno tai ei tuo uusi XC90, mutta kyllä se nippa nappa kelpaisi. Kiva olisi lmc:tä vedellä.
Toiselle kallis, toiselle ei.
Tähän on kuitenkin pakko kertoa juttu eräästä "duunarista", joka oli ostanut vähänkäytetyn BMW, joka meni tankkaamaan ja viereiselle tankille tuli samanlainen BMW, joka oli aivan uusi ja se oli paikallisen pohatan uusi auto.
Keskusteli meni näin.
Duunari tuumasi tälle uuden BMW omistajalle pohatalle, että on rahan tuhlausta ostaa uutta 70.000 € Bemaria, kun käytetyn saa halvemmalla.
Tähän uuden bemarin omistaja tuumasi duunarille, että niihän se on tuhlausta, mutta on tyhmää laittaa kaikkia rahoja käytettyyn autoon.
(http://karavaanari.org/kuvat/1409155968.jpg)
-
Väri oikea ja,ja....
-
Tähän on kuitenkin pakko kertoa juttu eräästä "duunarista", joka oli ostanut vähänkäytetyn BMW, joka meni tankkaamaan ja viereiselle tankille tuli samanlainen BMW, joka oli aivan uusi ja se oli paikallisen pohatan uusi auto.
Keskusteli meni näin.
Duunari tuumasi tälle uuden BMW omistajalle pohatalle, että on rahan tuhlausta ostaa uutta 70.000 € Bemaria, kun käytetyn saa halvemmalla.
Tähän uuden bemarin omistaja tuumasi duunarille, että niihän se on tuhlausta, mutta on tyhmää laittaa kaikkia rahoja käytettyyn autoon.
Melkein kun se rasvakoura, joka kerran tuli töihin nyrkit savessa ja kiroili Ladaansa, joka oli matkalla hajonnut. Veti hetken henkeä ja tokaisi, ...että ...kele, seuraavaks mä ostan Mersun ja se on tän vuoden mallia!!
Ja osti kans, kahdeksan vuoden päästä.
-
Auto vaihtui vaunuun. Vaunun paino 1797 kg, kokonaispaino 2000 kg. No eipä ollut veturia, joten sellasta hankkimaan. Nyt veturina Volvo S80 2.5 tdi vm 00. Vetokyky 1800, eli 3 kiloa pelivaraa. Mittarissa 565 tkm. No besserwissereille, vaunu kausipaikalle ja vetohommat jää pariin kesälomareissuun.
-
Laskeeko poliisi ratsiassa vaunun painoksi omapainon vai kokonaispainon? Joku väitti että kokonaispainon
-
Omapainon
-
Uusi xc90 mennyt selkeästi parempaan suuntaan. Vanha malli olikin todella ruma. Jossakin vain pisti silmään, että uuden mallin jarrullinen vetopaino 2700 kg. Onhan se 99% riittävä, mutta mistähän moinen johtuu? Eikös tällä edellisellä saanut sen 3500 kg vetää?
-
Ei saanut, oisko ollut 2400 kiloa tms
-
Laskeeko poliisi ratsiassa vaunun painoksi omapainon vai kokonaispainon? Joku väitti että kokonaispainon
... saattavat myös punnita. Kellä vaunu painaa omapainon verran? Sillä, joka ei ole hankkinut lisävarusteita uuteen, ja on hinaamassa sitä liikkeestä kotiinpäin.
-
... saattavat myös punnita. Kellä vaunu painaa omapainon verran? Sillä, joka ei ole hankkinut lisävarusteita uuteen, ja on hinaamassa sitä liikkeestä kotiinpäin.
Toisissa on ne varusteet ostettaessa. ;)
-
Laskeeko poliisi ratsiassa vaunun painoksi omapainon vai kokonaispainon? Joku väitti että kokonaispainon
Suomessa omapainon, Euroopassa, maasta riippuen, kokonaispainon.
-
Kokonaispainon mukaan pitää vetoauto mitoittaa, vähintään. Jos aikoo oikeasti liikkua sen kanssa.
-
Tuo uuden xc90 lähtöhinta on 1000 € euroa enemmän kuin uuden ML mersun.
Tuossahan on kysymys 1927 yksilön numeroidusta sarjasta.
Jos olisi useampi "satanen" löysää rahaa tilillä, tilaisin heti ensiviikolla omani - vai ottaisinko kuitenkin Mersun, kun se on ihan oikea maasturi... hymmmmm... vaikea olisi valinta.
Jospa minä kuitenkin laitan sen vuosimallin -12 - -14 mallin XC70:n - muutaman vuoden päästä ;D
Edit:
Jos tuosta First Edition sarjasta saisi numeron 66, niin pitäskö ottaa hieman lainaa... ;D Thumb
-
Suomessa omapainon, ..
Onko tämä varmaa tietoa?
Minä en lainkaan uskoisi poliisina, että autossa koko perhe kyydissä, mutta tyhjää vaunua kiskotaan.. siis tapauksessa, jossa auton kytkentämassa on aivan hilkulla vs. vaunu omapaino. Laput alle ja tod. paino toteamaan - laki lähtee tästä.
Totuus onkait Suomessa, että asiaa ei valvota.. ainoastaan katsastuskonttorill a saattavat asiassa neuvoa, mutta ei hekään sakkoja kirjoittele vaikka yhdistelmä olisi laiton..
-
^ Minullakin on käsitys että, joko todellista painoa tai omapainoa käytetään.
-
Tätä paino asiaa olen selvittänyt oikein poliisin/ katsastusmiehen kanssa ja se mene näin.
Minun tapauksessa Volvo V70 vetokyky on 1800 kg.
Vaunu LMC 720 omamassa 1580 kg ja kokonaismassa 1900 kg.
Minä voi siis lain mukaan laittaa vaunuun 220 kg tavaraa, koska auton vetokyky on 1800 kg. Ja tämä paino mitataan vaunun renkaista puntarilla maahan. Osa painosta menee vetoaisan kautta myös autoon.
Oleellisinta on se, että vaununi paino, joka kohdistuu renkaiden kautta maantiehen, ei saa ylittää 1800 kg ja tämä voidaan vain puntarilla todistaa.
Sitten käytännön vinkki. Poliiseja on maantiella hyvin monenlaisia osa tietää tämän ja osa ei.
Jos poliisi alkaa väittämään, että et saa vaunua vetää ja alkaa kirjoittamaan rikesakkoa.
VINKKI: Ota tämä rikesakko ja ruuvaa vaunusta vähäksi aikaa jalat alas ja jatka matkaa tunnin päästä uudestaan.
Toinen vaihtoehto on se ja tämä koskee varsinkin vanhoja vaunuja, joihin on jo vähän kosteutta rakenteisiin kertynyt.
Älä koskaan alkaa väittämään Poliisin kanssa, mitä vaunusi painaa ja mitä ei.
Tästä nimittäin seuraa se, että olet vaunusi kanssa kohta Poliisin puntarissa.
ESIM: Solifer jubilee 550 vm -90, omakohtainen kokemus.
Vaunun omamassa on papereiden mukaan 910 kg ja kokonaismassa on 1060 kg. Eli tavaraa saa laittaa sen 150 kg. Olen nimittäin käynyt joskus oman Jubileen kanssa puntarissa ja totuus on aivan toista. Ja sitten kun on vetoauto, jolla saa vetää 1100 kg niin niin, en suosittele puntariin joutumista poliisin kanssa.
-
Kyllä Suomessa sakot sa jos painot ei mene oikein. Olin työhommissa vetämässä Mitsu L200 4WD jonka vetokyky on 2700 kg. Kuormana kokonaispainoltaan 2000 kg trailerissa oli 1430 kg työkone ja traileri painaa 570 kg. Sakot tuli mutta yllättävästä asiasta, aisapainosta, sitä oli aivan liikaa. Yhdistelmä oli tosi hyvä vetää ennen punnitusta. Ensin punnittiin aisapaino, sitten akselit ja sitten siirrettiin työkonetta taaksepäin. Kuorman siirron jälkeen ei punnittu kuin aisapaino...jota oli 60 kg kun suurin maksimi tuolle autolle on 102 kg. Loppumatka mentiin kuuttakymppiä kun kärry vei autoa enkä minä.
-
Siis tämä puntarointi on yllättävän yleistä loppujen lopuksi, en vain ole ikään kuullut, että vaunua olisi puntaroitu.
Tuossa yksi kaverini omistaa pienen tukkirekka firman, niin usein on ollut puhetta, että hän joutuu vähintään kerran kuussa puntariin rekan kanssa ja se ei kuulemma ole enää halpaa hommaa, kun kuorma ylittyy ja puut joutuu jättämään tienvarteen.
Ehkä hyvä näin, onhan ne tukkirekan massat aivan toista kuin asuntovaunun.
Eipä ole muistikuvassa, että joku olisi tappanut asuntovaunulla vastaantulijan.
-
Tuossa yksi kaverini omistaa pienen tukkirekka firman, niin usein on ollut puhetta, että hän joutuu vähintään kerran kuussa puntariin rekan kanssa ja se ei kuulemma ole enää halpaa hommaa, kun kuorma ylittyy ja puut joutuu jättämään tienvarteen.
HYVÄ kun punnittevat. Yx kunnon ylikuorma rikkoo miljoonien edestä tietä.
-
Ei nyt täysin topiciin liity mutta kuitenkin osin. Soitin tutulle poliisille kesäkuun lopulla ja kysyin miten menee nykyään painot vetohommissa (työkaverilla ei "pikku E" korttia) eli saako vetää jarrullista kärryä (kok. massa 1950 kg) Transportterilla (kokonaismassaa en muista mutta -13 mallinen vuokra portteri) jos pitää huolen että todellinen massa ei ylitä 750 kg (kevytperävaunun max. paino). Ei onnistu enää, ennen onnistui mutta nykyään katsotaan kaikki massat tien päällä rekisteriotteista ja verrataan ajokortin luokkiin ... Eli, nykyään ratsioissa ei katsota enää maalaisjärjellä peräkärryn todellista massaa vaan rekisteriotteiden kokonaispainoja + ajokortin luokkia mitä saa kuljettaa, näin annoin ymmärtää itselleni.
-
Eikös aina ole katsottu ajokortin riittävyys rekisteriotteista (kokonais massat)?.?.
Tässä käsityksessä olen itse ainakin ollut.
Ylipainosta sakot saa todellisten, punnittujen, massojen mukaan...
-
Entis vanhaan, jokin aika sitten vielä käyttivät maalaisjärkeä liikkuvat, katsoivat kärryn omamassan otteesta ja kuorman, päättivät sitten jatkaako ilman vaakaamista vai vaakaamisen kautta matkaa. Nykyään ei ole aikaa/resursseja tms. tuollaiseen ja siirrytty yhtenäiseen käytäntöön katsoa koknaismassat papereista. No, ei niitä liikkuviakaan ole enää ...
-
Eikös aina ole katsottu ajokortin riittävyys rekisteriotteista (kokonais massat)?.?.
Tässä käsityksessä olen itse ainakin ollut.
Ylipainosta sakot saa todellisten, punnittujen, massojen mukaan...
Noin ainakin nettikeskusteluissa on mainittu. Omaa kokemusta "ylityksistä" ei ole, kun kortti riittää paitsi linja-autoon.
-
Joo ja sitten vaan puntariin henkilöautotkin. 5 raavasta miestä kyytiin ja viikonloppu evät konttiin. H-auto puntariin, kantavuus rýlitetään heittämällä. Jos uskotaan ihan mitä se rekisteriote sanoo. muuten matkailuautot jäävät kaikki tien raviin, jos ne punnitaan. Samon h-autot, kun ne matkaa mökille.
http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/autojen-kantavuus
-
No, ei niitä liikkuviakaan ole enää ...
On ne samat sällit siellä, erilailla organisoituna vaan.
Mutta se on totta, että joutuvat keskittymään nykyään olennaiseen, ja sitten niillä on erilaisia teemaviikkoja, jolloin saatetaan olla tarkempia. Näistä yksi on kuulemma niin keväällä kuin syksyllä ja ajoittuu mökkikauden alkuun ja loppuun; silloin tutkivat peräkärryjä, kuormausta ja kuorman sidontaa.
Sitä kun jatkuvasti on huono omatunto tien päällä, niin jää nää Polliisi-Arskan (nimi muutettu) jutut mieleen.
-
Eikös aina ole katsottu ajokortin riittävyys rekisteriotteista (kokonais massat)?.?.
Tässä käsityksessä olen itse ainakin ollut.
Näin on ollut, aina.
-
Oiskohan näistä vetoautoiksi ;)
http://www.iltalehti.fi/autot/2014090418631942_au.shtml
-
Oiskohan näistä vetoautoiksi ;)
http://www.iltalehti.fi/autot/2014090418631942_au.shtml
....vaikka voissa paistais! >:D
-
....vaikka voissa paistais! >:D
Tekihän ne aikonaan kunnon maastoajonevoja jolla rullattiin intissä :D
-
Jos ois rahhaa, niin joku tuomminen olis mukava laittaa tilaukseen...
Näyttää niitä 18 kpl:tta olla Suomeen tulossa.
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/volvo-xc90n-first-edition-myytiin-loppuun-47-tunnissa
Suomeen on tulossa 18 Volvo XC90 First Editionia. Niiden keulalla on uusi 2,0-litrainen kaksoisahdettu dieselmoottori, joka kehittää 165 kW ja 470 Nm. Kaikki erikoismallit ovat mustia ja niissä on 21-tuumaiset pyörät. Varusteisiin kuuluu ruskea nappanahkaverhoilu ja nahkaa on riittänyt pähkinäpuisilla viilutuksilla koristeltuun kojelautaan.
Tuollainen 1st - edition sarja on muuten aika hieno tapa saada suuren autoyleisön kiinnostus, olihan Ford Ka:sta myös mutta eihän siinä mitään erikoista muuta ollut kuin ne 1st - edition merkit B-pilarissa. ;D
-
Oli kerenny numero 66 mennä, niin jätin tilaamatta. ;)
-
Just passeli vaunun vetoon :D
http://www.iltalehti.fi/autot/2014100918732095_au.shtml
-
Ihan ok jos on vain auto sopiva vetokäyttöön. Jahka pääsee projektiasteesta myyntimoottoriksi.. .
-
Ihan ok jos on vain auto sopiva vetokäyttöön. Jahka pääsee projektiasteesta myyntimoottoriksi.. .
Kyllä tuo XC Coupe varmasti sopisi ;D
-
Vetoauto vaihtui Insigniasta allekirjoituksen mukaiseen mekkeriin, ensimmäinen automaattivaihteine n vetoauto meidän perheessä.
Kevättä odotellessa.
-
Vetoauto vaihtui Insigniasta allekirjoituksen mukaiseen mekkeriin, ensimmäinen automaattivaihteine n vetoauto meidän perheessä.
Kevättä odotellessa.
Laatikko oiken mutta merkki väärä ;) :D
-
Vetoauto vaihtui Insigniasta allekirjoituksen mukaiseen mekkeriin, ensimmäinen automaattivaihteine n vetoauto meidän perheessä.
Kevättä odotellessa.
Mulla on tollanen kutoskoneella ja sillä vaunu tuli ainakin huomaamatta perässä. Uskoisin tuon pienemmänkin jaksavan kyllä hyvin suoriutuvan.
-
No nyt on hyvä vetoauto Thumb
-
Laatikko oiken mutta merkki väärä ;) :D
Kävin mä Kaivokselan Biliassakin, mutta ei päästy kauppoihin :D
No nyt on hyvä vetoauto Thumb
Kiitoksia Thumb
-
Näin uudella xc90 ajetaan ojaan
http://youtu.be/tbB3-tfE0Tk (http://youtu.be/tbB3-tfE0Tk)
-
Mitä tästä opimme ?
Ei kannata antaa nukkehahmojen ajaa autoa naru perseessä (auton) ;D
-
Tuohan on kuin, merkistä riippumatta, elävästä elämästä. Suoralla tiellä ilman syytä ojaan, ainostaan se aukion ainoa pylväs puuttuu.
-
Tuohan on kuin, merkistä riippumatta, elävästä elämästä. Suoralla tiellä ilman syytä ojaan, ainostaan se aukion ainoa pylväs puuttuu.
Ja se siltarummun pää...
-
Kivasti tuli 200km syksyllä Avensiksen perässä 2.4 bensa automaatti. Mökille lisä majoitukseksi. Katsotaan jos ens kesänä jaksaa lähteä hinailee johonkin.
(http://i9.aijaa.com/t/00820/13621363.t.jpg) (http://aijaa.com/DmR6P4)
-
http://www.iltalehti.fi/autot/2015010718983713_au.shtml
-
Niin onko Volvolla ollut yhtään uutta mallia siellä testissä.
Ehkä oikea otsikko olisi ollut, että vuonna 2014 testatuista uusista autoista turvallisimmat olivat ....
-
Jaa-a. Liekkö saksalaismerkkien lobbaus mennyt arviointiperusteiss a paremmin läpi, kuin kiinalaisten.
-
Ei oo näköjään kiinanpoloset saaneet tekeleitään testiin.
-
Mut olihan siinä Intialainen kuvassa etusivulla ?
-
Niin siis eikös volvon emoyhtiö ole kiinasta joten miten sen nyt ottaa ;D
Ei oo näköjään kiinanpoloset saaneet tekeleitään testiin.
-
tämmöstä tällä kertaa..
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/ruotsissa-listattiin-turvallisimmat-autot--yllattaako-voittaja/66myXDCP?ref=iltalehti:4331&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=1.173869347.1248199714.1429343565
-
Vuodesta 2007 eteenpäin.. Eli kun Fordin pohjalle alettiin Volvoja tekemään, ei ennen. :laugh:
-
Hyvin onnistunut aiheen aloitus otsikko Thumb
-
Onse mainonta ja kilipailu kowaa automarkkinolla ;)
-
Onse mainonta ja kilipailu kowaa automarkkinolla ;)
Tämmöstä tää elämä on ;)
-
Volvo on Volvo ja kuulemma BMW ja Audi on pikkuhiljaa lähestymässä Volvon tasoa :D
-
Volvo on Volvo ja kuulemma BMW ja Audi on pikkuhiljaa lähestymässä Volvon tasoa :D
Lähetymässä ;) :D
-
Kyllä tuollaiset passiiviset turvalaitteetkin ovat joskus kullanarvoisia....
"Auton harvinainen ominaisuus pelasti 10-vuotiaan pyöräilijän nelostiellä"
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1441430447572.html
-
Toinen autoista oli V70 vm 2004, toinen oli japanilainen.
http://www.hs.fi/m/kotimaa/a1438828091017
-
Tässä vanhassa tutussa ketjussa voi jatkaa pulinaa Volvon turvallisuudesta, kun pysyy kohtuuden ja sääntöjen rajoissa. :)
-
Niin siis eikös volvon emoyhtiö ole kiinasta joten miten sen nyt ottaa ;D
Eikös silloin Volvo ollut ennen amerikkalainen kun Ford omisti sen. Vai mitä tarkoitat. Muuttuko tilanne riippuen kuka ostaa pörssissä osakkeita :P
-
Vakuutusyhtiö Pohjola keräsi eniten rekisteröityjen automerkkien talvihinaustiheyttä kuvaavan tilaston Taloussanomien pyynnöstä.
Merkkikohtaiset erot ovat isoja. Japanilainen Toyota pärjäsi parhaiten eli jätti harvimmin tielle suhteessa autojen määrään. Ero kakkoseen Volkswageniin oli viidennes.
Noin kaksi kertaa Toyotaa herkemmin hyytyivät Mercedes-Benz, Honda ja Audi.
Pohjoisiin oloihin valmistettu Saab pärjäsi yllättävän heikosti, sillä niitä hinattiin kahdeksan kertaa useammin kuin Toyotoja.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2016/01/14/hinaustilasto-julki-nama-autot-hyytyvat-homma-lahti-lapasesta/2016427/304
-
Ihan mielenkiintoinen tilasto. Vielä kun saisi enemmän taustatietoja kuten keskimääräiset ajomäärät millä voisi korjata suuntaan jos toiseen lukemia. Tekstissä mainittiin että valtaosa tielle hyytymisistä tulee diesel-polttoaineen hyytymisestä suodattimeen. Tuossa tietenkin kärsii ne merkit joilla dieseleiden osuus on suuri. Mutta asiaan voi vaikuttaa suunnittelulla.
Toki listasta pitäisi erottaa käyttäjän mokat, iso osa dieselien hyytymisestä on käyttäjäperäisiä, eli kesälaatua tankissa kun tulee talvi ja pakkaset.
Harvoin näkee tutkimusta missä on pyritty tasoittamaan em kaltaisia muuttujia. Viime vuonna oli ainakin yksi ja se muuttikin suhteita jonkun verran, ei toki paljon. Ne mitkä on hännillä ei pomppaa kärkeen ja toisin päin.
-
Eikös listan loppupää edusta merkkejä, joilla ei perinteisesti ajeta kovinkaan paljoa ja joilla bensiinimoottoreide n osuus on korkea?
Mielestäni lista korreloi kohtuullisen hyvin yleisiä vikatilastoja.
-
Pohjoisiin oloihin valmistettu Saab pärjäsi yllättävän heikosti, sillä niitä hinattiin kahdeksan kertaa useammin kuin Toyotoja.
Saabin puolustukseksi voinee todeta että alkaa ne uusimmatkin Saabit olemaan jo...viisi-kuusi vuotiaita joilla jo mittarissa helposti ensimmäinen satatuhatta. Vuosien 1996-2010 aikana mulla oli Saab 900 joka ei kertaakaan jättänyt tielle, kerran se jäi tosin käynnistymättä kun akku 8 vuoden ikäisenä jätti...tosin omalle pihalle.
Ja taloutemme toinen henkilöauto (vielä tuo tuossa pihassa seisoo) eli pari vuotta vanha Dacia on ollut yhtä luotettava kuin Toyotakin vaikka tilastot kertovat toisin.
-
Itselleni on kovasti jäänyt kuva, ettei tuo tojo ole dsl-merkkinä kovinkaan yleinen (saati työsuhdeautona) - varsinki kun ajetaan työmatkaliikenteen ruuhkavirrassa.. Tietyt merkit ovat enempi edustettuja kolareissa kuin toiset - se ei taida viitata vikaisuuten.
Tuo yhden vakuutusyhtiön "otanta" taisi olla pienen huipun läpileikkaus. Epäselvää on onko tuo vain Pohjolan pokat ja millähän merkillä "merkkikohtainen" kasko tulee Pohjolasta.. Työsuhdeautolle aika yleistä on käyttäjän huolettomuus. Lisäksi kun uusissa autoissa on (laatu)merkin puolesta eu-laajuinen sijais/hinaus/huoltopalvelu, herkkyys jo ovien jäätymisessä on aika alhaalla soittaa hinuri: -> korjaamolle sulatukseen..
En tiedä onko tuo lista jotenki suhteutettu merkin yleisyyteen; yleisintä merkkiä saa siten hinata satoja päivässä vs. yhden ferrarin hinaus kuussa, tuo saman %-lukeman.. jos tuon tojon koko kirjon ottaa tilastoihin, niin ei varmaan puolessa rekisterissä olevista ole hinauspalvellullist a kaskoa. Sama klonksuissa ja nisuissa..
Saab onkin tilastollinen kummajainen; viimeiset 39 kpl ensirekisteröitiin vuonna 2012 (vrt Tojo 13 388 kpl) - kaikesta huolimatta se suht. yleinen näky ruuhkassa - tai oma silmä on "harjaantunut" 8)
-
Mersussa (ainakaan E) ei taida tuo naftasuotimen jäätyminen olla kovin yleinen ongelma.
Se kun on siellä koneeseen upotettuna, ainakin V6 CDI:ssä sylinterikansien väliin ;D
Itse tosin vaihdan sen vuosittain, eli joka syksy.
Vaikkei välttämättä olisi kai pakko näillä n. 40tkm vuosittaisilla ajoilla ?
Varmuudessa vara parempi, kun ei kuitenkaan ole kovin arvokkaasta osasta kyse Thumb
-
Saab onkin tilastollinen kummajainen; viimeiset 39 kpl ensirekisteröitiin vuonna 2012 (vrt Tojo 13 388 kpl) - kaikesta huolimatta se suht. yleinen näky ruuhkassa - tai oma silmä on "harjaantunut" 8)
Silmä harjaantuu. Itse näen aina sitä merkkiä/mallia, jollainen itsellä on, on ollut tai on suunnitelmissa hankkia.
Huomasin vasta eilen, että naapurustossa kotimatkani varrella on viimeksimainitunlai nen auto, ollut varmaankin jo pari vuotta, mutten vaan ole kiinnittänyt erityistä huomiota kaikenmaailman kotteroihin.
-
Saksalainen Katsastusraportti paljastaa vikaherkimmät autot - Katso, miten autosi sijoittuu
Saksan suurimman katsastusyrityksen TÜV-katsastusraportti julkaistiin viime vuoden lopulla ikäluokkien mukaisissa ryhmissä.
Raportti pohjautuu 8,9 miljoonasta määräaikaiskatsastu ksessa saatuihin saatuihin tietoihin ja vikaprosentti ilmentää niitä vikoja, jotka ovat johtaneet auton hylkäämiseen katsastuksessa.
http://www.iltalehti.fi/autot/2016012020985818_au.shtml
Volvo V70 sijalla 109, kun taas Volvo XC60 sijalla 12, 2-3 vuotta vanhoissa autoissa.
-
kahenkympin koiranluut ja automaattiautoissa käyttämätön (jumissa oleva) käsijarru vaikuttaa vahvasti.
-
http://www.iltasanomat.fi/a/1453343193002
-
Mulla saattaa olla kohta laatuajan päästömanipuloimato n Touran myynnissä, halavalla. Tilalle tuolta Saksan listan kärjestä (ajokilometrit huomioituna) eräs.
-
kahenkympin koiranluut ja automaattiautoissa käyttämätön (jumissa oleva) käsijarru vaikuttaa vahvasti.
Vaikka käytän käkkäriä joka kerta niin joka kerta se pomppaa katsastuksessa :laugh: Samanlainen p*ska jo 140-sarjasta lähtien, mutta yksinkertainen rassata sitten sen verran kuntoon uusintaa varten että saa leiman.
-
No itsellä ei vielä käsijarrusta eikä muustakaan kiinni tämä nykyinenkään 4v aikana , tosin jarrut laitoin ilman leimaukkoakin.
Kuukauden sisällä pitäisi taas käydä :)
Isotpojat kertoo ettei koiranluitakaan kannata ostaa mist sattuu, eikä kässärinhihnoja
-
Eilen leimasin saksan ihmeen, ei moitteita. Kävin syömässä sillä välin. ;)
-
Vaikka käytän käkkäriä joka kerta niin joka kerta se pomppaa katsastuksessa :laugh: Samanlainen p*ska jo 140-sarjasta lähtien, mutta yksinkertainen rassata sitten sen verran kuntoon uusintaa varten että saa leiman.
Eikö se kannattas silloin tarkastaa ennen katsastusta kuntoon?
Mullakin vuosi takaperin kyllä pomppasi kässäristä, kun en viitsinyt kiristää säätöä. Enää en tee samaa virhettä.
Volvossa onneksi on hyvä tuo kässäri, aina toimii, kunhan vaan on säätö kohdallaan. Vectraan piti aina vaihtaa vaijeri ennen katsastusta, kun talvella piti katsastaa. Kerran oli vaihdosta jo kaksviikkoa niin oli katsastuksessa jo vesi sisällä ja jäässä.
-
Eilen leimasin saksan ihmeen, ei moitteita. Kävin syömässä sillä välin. ;)
Niin sen tein minäkin, tosin luin asemalla uusimman TM:n ja join kahvia.
Ei huomautuksia, muuta kun katsastusmies sanoi ettei ikinä uskoisi kilometerjä ja kuntoa Thumb
Käsijarru tosin porsi lähes kohta katsastuksen jälkeen, kun lähdin syksyn reissulle.
Rupesi kahnaamaan kuskin puolelta kiinni. Ainoa ongelma oli +1l/100km kulutus ;D
-
Minä laitaa sinne kuoren sisälle esim hydrauliöljyä tai hhs 5000. Ei mitään hhs 2000. Molemmista päistä suhhuuttaa kunnolla ja vaijeria heiluttelee. Njet roplem. Halvimmat vaijerit nk-merkkiset laitoin ei mitn ongelmaa. Edelliset kesti 200tkm
-
Kaikki vaijerit ei kestä öljyä vaijerin ja kuoren väliin. Jos on perusvaijeri niin ok mutta muovipäällystetty voi turvota ja jämähtää paikoilleen. Vedenkestävää valkovaseliinia haitarikumeihin on yksi tapa välttääongelmia.
-
Kaikki vaijerit ei kestä öljyä vaijerin ja kuoren väliin. Jos on perusvaijeri niin ok mutta muovipäällystetty voi turvota ja jämähtää paikoilleen. Vedenkestävää valkovaseliinia haitarikumeihin on yksi tapa välttääongelmia.
Mulla on toisenlainen ongelma. Lumilingossa vaijeri, jonka pitäisi kytkeä linkous päälle, jämähtää aina kovemmalla pakkasella!! Ilmeisesti kuoren sisäpuolella oleva muovi kutistuu niin paljon, ettei vaijeri enää liiku. >:D
-
Hieman menee ohi aiheen,mutta työkaveri laittoi ihan uuden Kia Sorento dieselin,jo kolmas ko.tyyppiä hänelle.
Ei ole viikon aikana tarvinnut käydä kuin 2krt päivässä Delta-Autossa.
Moottorin vikavalo palaa,tai ohjaustehostin on pelistä pois.
Rupee ottaan rauhallistakin miestä pattiin!
Jännä nähdä onko vain pakkasen aih.juttuja?
Lisätään vielä,että edellisissä malleissa ei mitään ongelmia.
-
Diesel Fiatilla töissä kulukenu sulattelemassa Valametin ja Casen suodattimia :D
-
TUolta löytyy Trafin vikatilasto
http://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/katsastus
-
Diesel Fiatilla töissä kulukenu sulattelemassa Valametin ja Casen suodattimia :D
Mitenkäs nuo nyt liittyi toisiinsa?? ::)
-
Kaikk diisseleitä :)
-
Kaikki vaijerit ei kestä öljyä vaijerin ja kuoren väliin. Jos on perusvaijeri niin ok mutta muovipäällystetty voi turvota ja jämähtää paikoilleen. Vedenkestävää valkovaseliinia haitarikumeihin on yksi tapa välttääongelmia.
Tiedän, sillä ehdotin kyseisiä tuotteita, koska eivät turvota muovilaatuja. Hyvä pointti tämä on. Nuissa wurthin purkeissa lukee, että ei turvota muovi-osia. Ja 5000 laitoin, koska pysyy juoksevampana ja ei nahista ihan niin paljon kuin 2000. Toinen myös on ATF öljy.
-
Kaikk diisseleitä :)
Ja osassa kesälöpöä tankissa...
-
Ja osassa kesälöpöä tankissa...
Monta tankillista ajettu kaikilla ennen talven tuloa talviaineella. Niin ja toi henkilöfiatti on vetoauto ;D
-
Monta tankillista ajettu kaikilla ennen talven tuloa talviaineella.
Miksi niitä suodattimmia sitten piti sulatella? ::)
-
Miksi niitä suodattimmia sitten piti sulatella? ::)
Hyvä kysymys, käynti ja veto loppui, molemmilla pääsi juuri ja juuri pajalle. Jossakin tankin syövereissä täytyy olla parafiinista kesäainetta. Vallu teki saman perättäisinä päivinä, ekana lämmitettiin suodatin, toisena päivänä uusi ja vieläkin oirehtii -25 alapuolella. Runkotankki ei ole muovitankkia kummempi.
-
Diesel Fiatilla töissä kulukenu sulattelemassa Valametin ja Casen suodattimia :D
Työkoneita tankatan pikkusäiliöistä peräkärreiltä ja Hiasen lavalta .
Niissä muutama sata litraa löpöä reagoi enempi lämpötilanvaihtelui lle ja veden kehitykseen joka sitten kulkeutuu
koneiden tankkiin ja järjestelmiin.
Ei se löpö mene hyhmään ellei ole väärää laatua.
Tietääkö nyky käyttäjät enää vedenpoistosta mitään.
Kun viitsii sateella tankatessa katsoa ettei sada tankin korkkiin ,ei sinne juurikaan enään vettä tankkiin tule.
Eikä painepesurilla ruiskuta tankin korkkiin perusteellisesti ei tankkiin vettä juuri joudu.
-
Helsingin taksin kyydissä äsken istuin ja kyselin mitä mieltä autoista. Tuumasi että jos on asiakas niin skoda suberb. Mutta kuskina niin tällä hetkellä paras ajo-ominaisuus Volvolla. Meinasi että lopuilla ei merkitystä.
-
Työkoneita tankatan pikkusäiliöistä peräkärreiltä ja Hiasen lavalta .
Niissä muutama sata litraa löpöä reagoi enempi lämpötilanvaihtelui lle ja veden kehitykseen joka sitten kulkeutuu
koneiden tankkiin ja järjestelmiin.
Ei se löpö mene hyhmään ellei ole väärää laatua.
Tietääkö nyky käyttäjät enää vedenpoistosta mitään.
Kun viitsii sateella tankatessa katsoa ettei sada tankin korkkiin ,ei sinne juurikaan enään vettä tankkiin tule.
Eikä painepesurilla ruiskuta tankin korkkiin perusteellisesti ei tankkiin vettä juuri joudu.
Ei tankata pikkutörpöistä, sama käyttäjä huolehtii myös sen fiatin vedenpoistosta ja suodattimesta. Mielenkiintoista että samalla kohtelulla ranskanferku pelaa ilman ongelmia.
-
Helsingin taksin kyydissä äsken iskuin ja kyselin mitä mieltä autoista. Tuumasi että jos on asiakas niin skoda suberb. Mutta kuskina niin tällä hetkellä paras ajo-ominaisuus Volvolla. Meinasi että lopuilla ei merkitystä.
Hämmästelen kyllä, kun tuo Volvo ei tunnetusti ole niitä ketterimpiä kaupunkiautoja :o
-
Ei tankata pikkutörpöistä, sama käyttäjä huolehtii myös sen fiatin vedenpoistosta ja suodattimesta. Mielenkiintoista että samalla kohtelulla ranskanferku pelaa ilman ongelmia.
No nyt kannattaisi koneet ajaa lämpimään yön ajaksi. Odottaa sakan ja veden laskeutuvan tankin pohjalle. Seuraavana aamuna tai päivällä lasket ainetta niin kauan että pohjaropusta tulee puhdasta polttoainetta. Suodattimet vaihtoon. Jos tämä tehdään päivän päätteeksi niin se on ihan sekaisin polttoaineessa ja ei ikinä lähde pois.
Kohta on kommonraileissa suutin vikaa, kun vedellä ajetaan tai vajailla paineella polttoaineen puutteessa. Kyllä se vedestä tai kesä laadusta kertoo kun suodattimet jäässä. Nykyään kesä ja talvilaatu ei sekoidu keskenään. Onkohan farmi säiliöstä laskettu vedet ja sakka pois. Mitä olen nähnyt, farmi säiliö on yleensä kallellaan niin että imee kaiken veden ja sakan mitä pohjalta löytyy.
-
Kohta on kommonraileissa suutin vikaa, kun vedellä ajetaan tai vajailla paineella polttoaineen puutteessa.
Meinaatko, että vettä voi päästä suodattimen läpi? Ei kai se voi olla edes mahdollista?
Viimeiset talvet olen käyttänyt Tourania kovemmilla pakkasilla tallista käsin, eli lämpötila sahannut ylös alas. Silti ei vikoja, kun pa-suodatin vaihdettu vuosittain. Eikös nykyään ole jäänesto dieselissä mukana ilman, että tarvii lisätä.
Ainoa vika ollut vuosittain porsinut vetoakselin suojakumi, jonka yhdistän tuohon tallin käyttöön, kun en muutakaan keksi. Asentaja (Kari-huolto) käyttää vain orkkisosia.
-
Meinaatko, että vettä voi päästä suodattimen läpi? Ei kai se voi olla edes mahdollista?
Viimeiset talvet olen käyttänyt Tourania kovemmilla pakkasilla tallista käsin, eli lämpötila sahannut ylös alas. Silti ei vikoja, kun pa-suodatin vaihdettu vuosittain. Eikös nykyään ole jäänesto dieselissä mukana ilman, että tarvii lisätä.
Ainoa vika ollut vuosittain porsinut vetoakselin suojakumi, jonka yhdistän tuohon tallin käyttöön, kun en muutakaan keksi. Asentaja (Kari-huolto) käyttää vain orkkisosia.
Kyllä se vaan mennä porskuttaa vesi että suhina käy. Jos sulla tankissa on epäpuhtauksia niin ne on sekasin keskenään. Yön yli, kun laite seisoo kerrostuu vesi ja töhnö tankin pohjalle. Tämähän menee suodattimiin ja siitä pumpulle ekana. Tulee käynti ongelmia viimeistään talvella. Työkoneissa tahtoo olla yleinen ongelma, jos on huoleton kuski eikä laske tankista vesiä esim kaivinkone.
Henkilö autoissakin kannattaa pitää tankki täynnä paukkupakkasillakin . Ihan oikein teet kun suodattimet vaihdat vuosittain halpaa korjausta ja säästää paljon pumppua ja suuttimia. Kommonraileihin en suosittele juuri mitään muutako puhdasta diisseliä, jos haluaa laittaa voitelua diisseliä sekaan, niin siihen tarkoitettua mömmöä.. Muttako kun henkilöautot tankataan huoltamolla, niin ei sieltä tuu epäpuhtauksia, kuten farmisäiliöstä. Aiv astiasta jos tankkaa niin tulee melko pian entinen polttoaine järjestelmä. Pian on pumput ja suuttimet vaihdossa ja muovitankki vaihto kunnossa.