Karavaanarin keskustelufoorumi
Karavaanarin keskustelut => Karavaanarin olohuone => Aiheen aloitti: K.E.V - 24.11.2016 kello on 09:08
-
http://yle.fi/uutiset/3-9311358
Että näin "meillä" Thumbd
-
Kerran olen tällä vuosituhannella ketsuppilinjoja omalla rahalla käyttänyt, jos en väärin muista. Jätetään toinen sitten väliin.
Finnlines menee aika mukavasti karavaanarin kannalta.
-
Viimeksi tuli laivamatkattua Viking Linellä - oli 1994 - jospa sitten seuraavalla kerralla jollain muulla ;D
-
Olihan siinä perustelujakin. Turun telakalla niin täyttä, että ei mahtunut, hinnan lisäksi. No, tuo hinta nyt on selkeä asia, niin "kiinalainen juttu" on Kiinan hinnoittelu, ettei Euroopan palkoilla ja kustannuksilla siihen pystytä.
Ja olihan siinä lisäksi se, että juuri tämä paja haluaa telakkateollisuutee n mukaan.
-
Kerran olen tällä vuosituhannella ketsuppilinjoja omalla rahalla käyttänyt, jos en väärin muista. Jätetään toinen sitten väliin.
Finnlines menee aika mukavasti karavaanarin kannalta.
Montakos Finnlinesin laivaa on tehty suomessa ?
Ihan vaan tuon boikotti syyn ja logiikan takia kyselen ;)
-
http://yle.fi/uutiset/3-9311358
Että näin "meillä" Thumbd
Kyllä. Mielestäni ( mutu tuntuma) Viking Line ei ole varmaan ainoa laivavarustamo joka saa veronmaksajien rahaa bisnekseen. Tulee varmaan vastaavista rahoituksista lisä infoa kun "pää" on avattu? Koomista Viking Line'n kohdalla että verorahoilla tuetaan näin ulkomaanmatkailua ohjaamalla turistien rahat mm, Viron elinkeinoelämään, ulkomaisten rekkafirmojen rantautumista Suomeen jolloin rekkakeikka on mahdollisesti pois suomalaiselta rekkafirmalta, kuten varmaan käy lukuisille erialojen sektoreille. ;D
-----------------------------------------
Kun tarvitaan lisää rahaa uusiin "hankkeisiin," hallitus käy kaikkien köyhimpien lompakoilla niin kauan kun on jotain otettavaa. ( sarkasmi sallittakoon) Guggemheim on yksi varma rahareikä joka vuotisella 1,3 miljoonan euron maksulla joka siunattu vuosi ja varmaan vain jäävuoren huippu. Tosin puhutaan maksumiehinä olevan Helsinkiläiset veronmaksajat, mutta tähän geissiin on jo sotkettu Finavia josta veronmaksajat omistavat suurimman osan, näin ymmärrän.
------------------------------------------------------------
Näin uusi hallitus lupasi kuvissa, ettei leikkaa koulutuksesta – leikkaavat kuitenkin.
"Opetusministeri Sanni Grahn-Laasonen julisti vielä puheessaan vappuna, että koulutuksesta ei pidä leikata. Nyt Grahn-Laasonen on opetusministeri ja leikkaa."
http://nyt.fi/a1305959039814
---------------------------------
Nyt se on varmaa: näin Sipilän hallitus leikkaa vähätuloisilta.
"Eduskunta hyväksyi keskiviikkona hallituspuolueiden edustajien äänillä esimerkiksi eläkkeiden ja lapsilisien leikkaukset.
Keväällä hallitus päätti leikata kansaneläkeindeksii n sidottuja etuuksia. Nyt eduskunta hyväksyi leikkaukset, jotka kohdistuvat esimerkiksi lapsilisään, kansaneläkkeeseen, takuueläkkeeseen, työttömyysturvan peruspäivärahaan ja työmarkkinatukeen.
Hallitusrintama pysyi äänestyksissä yhtenäisenä ja kaatoi kaikki opposition hylkäysehdotukset."
https://demokraatti.fi/nyt-se-on-varmaa-nain-sipilan-hallitus-leikkaa-vahatuloisilta/
-
Tämä on kyllä minusta ihan takalistosta
ovat saaneet hirmuisesti tukia :o
ja nyt kun työtä sais suomalaisille niin ne meneekin kiinaan
en tykkää , mutta joskos ne tukiaiset sitten loppuis
kun saavat halvan paatin tuohon reissaamaan ... :o
-
Olihan siinä perustelujakin. Turun telakalla niin täyttä, että ei mahtunut, hinnan lisäksi. No, tuo hinta nyt on selkeä asia, niin "kiinalainen juttu" on Kiinan hinnoittelu, ettei Euroopan palkoilla ja kustannuksilla siihen pystytä.
Ja olihan siinä lisäksi se, että juuri tämä paja haluaa telakkateollisuutee n mukaan.
"Martin Saarikangas tuohtui Viking Linesin telakkaväitteistä: "Täyttä puppua."
http://www.lansivayla.fi/artikkeli/458822-martin-saarikangas-tuohtui-viking-linesin-telakkavaitteista-taytta-puppua
-
Montakos Finnlinesin laivaa on tehty suomessa ?
Ihan vaan tuon boikotti syyn ja logiikan takia kyselen ;)
Niitä ei ole tehty Kiinassa, se on pointtini.
Italiassa tekeminen on sentään hyödyttänyt Eurooppaa, eikä aiheuta minussa samanlaisia laatuepäilyjä kuin kiinalaistelakka.
Toki kiinalaistakin on pakko väliin ostaa, mutta jos voi välttää niin teen niin.
-
"Martin Saarikangas tuohtui Viking Linesin telakkaväitteistä: "Täyttä puppua."
http://www.lansivayla.fi/artikkeli/458822-martin-saarikangas-tuohtui-viking-linesin-telakkavaitteista-taytta-puppua
Turun telakasta puhuin.
-
Mielenkiintoista!
Kyllä Finnlineskin on tilannut laivoja Kiinasta.Viikkarit aikoinaan Jugoslaviasta,että ei se niin kummallista ole.Suurin osa suomessa myytävistä vaatteista,kengistä,elektroniikasta jne tulee nykyään Kiinasta. Ja me kaikki ostamme niitä, kun ovat halvempia kuin kotimaassa tehdyt! :D
-
Mielenkiintoista!
Kyllä Finnlineskin on tilannut laivoja Kiinasta.Viikkarit aikoinaan Jugoslaviasta,että ei se niin kummallista ole.Suurin osa suomessa myytävistä vaatteista,kengistä,elektroniikasta jne tulee nykyään Kiinasta. Ja me kaikki ostamme niitä, kun ovat halvempia kuin kotimaassa tehdyt! :D
Puhut muuten ihan omiasi, älä puhu kaikkien suulla mikäli et asiasta tiedä. Pohjanmaalla tehdyt kengät nyttenkin jalassa.
Pyrin ostamaan aina kotimaassa / Euroopassa tehtyä. Mikäli esim valkosipuli tai jokin ruoka-aine on kiinassa tehtyä, se jää välittömästi kaupan hyllyyn.
Mikäli kaikki tekee kuten sinä ja kaltaisesi, tuleva sukupolvi (lapsesi , lapsenlapsesi) voi miettiä kuka sammuttaa valot......
-
Kannattaa viestit lukea niinkuin ne on kirjoitettu. Sille en voi mitään, jos joku ei ymmärrä mitä tekstissä sanotaan! ;)
-
Mielenkiintoista!
Kyllä Finnlineskin on tilannut laivoja Kiinasta.Viikkarit aikoinaan Jugoslaviasta,että ei se niin kummallista ole.Suurin osa suomessa myytävistä vaatteista,kengistä,elektroniikasta jne tulee nykyään Kiinasta. Ja me kaikki ostamme niitä, kun ovat halvempia kuin kotimaassa tehdyt! :D
Mikä Finnlinesin laivoista on Kiinassa tehty?
Ei ainakaan ne, joilla olen kulkenut.
-
MS Finnwave,MS Finnsun,MS Finnsea,MS Finnmill,MS Finnhawk. Siinä nyt muutamia nimeltä.
-
Kannattaa viestit lukea niinkuin ne on kirjoitettu. Sille en voi mitään, jos joku ei ymmärrä mitä tekstissä sanotaan! ;)
Juuri niin luettu kuin kirjoitettu .....
Ja me kaikki ostamme niitä, kun ovat halvempia kuin kotimaassa
-
Kiinalainen vesijohto.
-
MS Finnwave,MS Finnsun,MS Finnsea,MS Finnmill,MS Finnhawk. Siinä nyt muutamia nimeltä.
Äkkiä katsoen yksikään ei ole matkustajaliikentee ssä.
Voihan sitä historiaan mennä kuinka kauas tahansa - tässä on mun mielestä kyse reagoinnista tuoreeseen tapaukseen.
-
MS Finnwave,MS Finnsun,MS Finnsea,MS Finnmill,MS Finnhawk. Siinä nyt muutamia nimeltä.
Otetaan esimerkkinä vaikka tuo ensimmäinen, Finnwave. Valmistunut 2012 Jinling Shipyard, Nanjing - yard no.: JLZ07-0443
-
Taisi jäädä loppu uutisesta lukematta tuohduksissa, Suomalaisten alihankijoiden osuus noin puolet ostohinnasta! Eikä Mayerikaan laivaa Suomesta tarjonnut!
-
Suurin osa suomessa myytävistä vaatteista,kengistä,elektroniikasta jne tulee nykyään Kiinasta. Ja me kaikki ostamme niitä, kun ovat halvempia kuin kotimaassa tehdyt! :D
Ja me kaikki ostamme pääasiassa suomessa tai muualla kiinan ulkopuolella tehtyjä vaatteita sekä kenkiä, vaikka laadusta joutuu maksamaan ;D
-
Ei Suomalaisten osuus ole tule olemaan 50%, epäilen että jään noin 9,5%:tiin. Onhan mailmalla tunnettu Suomalainen suunnittelutoimisto Delta Marin myös kiinalainen. Onneksi on täällä ja antaa Suomalaisille töitä.
Saas nähdä.........
-
MS Finnwave,MS Finnsun,MS Finnsea,MS Finnmill,MS Finnhawk. Siinä nyt muutamia nimeltä.
Ei kai rahtilaivoista puhuttukaan.
-
Eipä tuo minussa mitään tunteita herätä, kuljen sillä paatilla millä helpoimmin pääsen, ensi viikolla punaisella paatilla Tallinnaan.
-
Ja me kaikki ostamme pääasiassa suomessa tai muualla kiinan ulkopuolella tehtyjä vaatteita sekä kenkiä, vaikka laadusta joutuu maksamaan ;D
Se vaan on nykyään vaikeaa, kun aina pitäisi ekaks katsoa, missä vaate/vehje on tehty. Eikä se silti välttämättä selviä.
Kaikki ne 'laatumerkit', suomalaisetkin, teettää suurimman osan juuri Kiinassa, tai muualla kaukoidässä.
-
Helppo boikotoida, kun ei oo tullut moneen vuoteen käytettyä.
-
Se vaan on nykyään vaikeaa, kun aina pitäisi ekaks katsoa, missä vaate/vehje on tehty. Eikä se silti välttämättä selviä.
Kaikki ne 'laatumerkit', suomalaisetkin, teettää suurimman osan juuri Kiinassa, tai muualla kaukoidässä.
Ei välttämättä, mutta se mikä selviää voi vaikuttaa valintaan. Jos ostat vaikka Sievin kengät, voit olla 100% varma ettei ne ole tehty kiinassa ;)
-
Ei välttämättä, mutta se mikä selviää voi vaikuttaa valintaan. Jos ostat vaikka Sievin kengät, voit olla 100% varma ettei ne ole tehty kiinassa ;)
No juu, terkkuja vaan Markulle, jos satut näkemään!
-
Tämä päätöshän vaan tuo töitä suomeen lisää myöhemmin, ei ole ensimmäinen kiinan laiva mikä toiseen kertaan rakennetaan, sitte kun telakalla on taas tilaa niin tota aletaan pajottaan kuntoon. Autolautoilla kuitenkin aika eri vaatimukset viimestelyn ja turvallisuuden suhteen kun rahtilaivoilla. Myöskin jääluokituksen ja ylipäätään käytettävän teräksen pitää täyttää tietyt ehdot, perinteisestihän kiinassa dokumentit kopioidaan sen mukasiksi kun asiakas vaatii. Sama toisaalta kun suomessa, tuote on valmistettu semmosessa maassa että se auttaa myyntiä, oikeella alkuperällä ei ole niin väliä kunhan osakekurssi nousee loputtomasti.
Välistä voi tulla semmonen hölmöläisen fiilis kiinan aparaattien kanssa, kun laite on kasattu niin väärin ja vääristä osista ettei mukana tullut testilappua edes ole voinut suorittaa. Mutta onneksi sen voi sitte korjausten jälkeen myydä avain tuotteena. Laatikot sun muut kiinan lavat pitää vaan tuotantohallin takana polttaa vartioidusti ja asettaa rähjäselle fin lavalle. Tämä loppu teksti on varmaan iha fiktiota Thumb
Se on made in Finland kun tulee omasta tallista, eikä sen eteen tarvii maksella kenellekkään mistään merkeistä.
-
Ei välttämättä, mutta se mikä selviää voi vaikuttaa valintaan. Jos ostat vaikka Sievin kengät, voit olla 100% varma ettei ne ole tehty kiinassa ;)
Mutta mistä materiaalit ovat tulleet? Tiedätkö sitä?
Mitähän kiinalaiset boikotoivat kun ostavat täältä eikä tee itse?
Kiina oli koko kauppavaihdolla mitattuna Suomen viidenneksi suurin kauppakumppanina tammi-kesäkuussa Alankomaiden jälkeen ja Yhdysvaltojen edellä. Tuontimaista Kiina oli suuruusjärjestykses sä neljäs ja vientimaista kuudes.
http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/ulkomaankauppatilastot/katsaukset/maat/kiina16/index.html
-
Ei välttämättä, mutta se mikä selviää voi vaikuttaa valintaan. Jos ostat vaikka Sievin kengät, voit olla 100% varma ettei ne ole tehty kiinassa ;)
Kuten myös Topmanin Kitkat mitkä jalassa talvella.
Tässä muita kotimaisia valmistajia Thumb
https://www.kotimaisillakengilla.fi/valmistajat
-
Mutta mistä materiaalit ovat tulleet? Tiedätkö sitä?
Mitähän kiinalaiset boikotoivat kun ostavat täältä eikä tee itse?http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/ulkomaankauppatilastot/katsaukset/maat/kiina16/index.html
Joo, sianlihankin ne ostavat täältä kun siellä voi olla väärennettyä kuten maitojauheet
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/atria-aloittaa-sianlihan-viennin-kiinaan-t%C3%A4m%C3%A4-on-paras-uutinen-suomalaiselle-sianlihatuotannolle-pitk%C3%A4%C3%A4n-aikaan-1.164692
Ensin 2008
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kiinan_maitojauheskandaali
ja sitten 2013
http://yle.fi/uutiset/3-6559052
-
Niin, onhan se totta, että hieman epälojaalilta tuntuu, kun hyväksyy (tai hakee ?)tukia Suomen valtiolta ja sitten tilaa laivan Kiinasta. Mutta totta ovat myös argumentit
- hinta
- toimitusaika
sekä
- saatava laatu ja käyttövarmuus Suomen oloissa
- pysyykö hinta tarjotussa ( nyt jo julkisuudessa ollut arveluja, että hinta ei pidä)
- osaaminen ja suunnittelutaito ( Areva tulee mieleen )
jäljelle jää näistä suuinpiirtein
- moraalinen toiminta
- odottelu ja myöhästyminen (Areva)
- lopullinen hinta
- laatu ja toimivuus (uusi telakka tähän laivabusinekseen)
- markkinoiden reagointi
No, toisaalta me veronmaksajat unohdamme nopsaan, varsinkin jos kaikki menee hyvin ja hinnat ovat TKU - STO - välillä halvat ja alkoa saa vapaammin(uusi alkoholilaki).
Anteeks´ ja armoo!
-
Ei välttämättä, mutta se mikä selviää voi vaikuttaa valintaan. Jos ostat vaikka Sievin kengät, voit olla 100% varma ettei ne ole tehty kiinassa ;)
No eipä se ainakaan ennen näin ollut, pohjat kyllä teetettiin ihan jossain muualla. Törmäsin tähän kun ei saatu työmaalle sieviläisiä, kun pohjat oli loppu tehtaalta ja uusi toimitus oli jumiutunut jonnekkin eikä pohjia tehty Suomessa.
-
Et sillee.....niin makaa kuin petaa
http://www.sinivalkoinenjalanjalki.fi/tietoa-kampanjasta/
Kymppi kuussa lisää luo 10 000 uutta työpaikkaa
Suomalaisen Työn Liiton julkaisemat laskelmat osoittavat, että jos jokainen suomalainen ostaisi kuukaudessa 10 eurolla lisää suomalaisia tuotteita ja palveluita, syntyisi 10 000 vuosityöpaikkaa. Laskelma perustuu Suomalaisen Työn Liiton teettämiin Suoman kansantalouden panos-tuotostaulukoita soveltaviin täsmätutkimuksiin. Tilastokeskuksella sekä Oulun yliopistolla työskennellyt emeritusprofessori Osmo Forssell on päivittänyt panos-tuotoslaskelmia vuodesta 1960 lähtien
-
On turha jeesustella kiinantilauksien kanssa. Ostamme tavaraa muilta, myymme muille. Olemme osa globaalia taloutta. Suomi ei pysty kilpailemaan perustuotteiden (joka on matkustaja-alus telakkateollisuudes sa) tuottamisessa. Tuotanto on Kiinassa yms maissa edullisempaa.
Kun yrityksen tarkoitus on tuottaa omistajilleen voittoa, miten Viking Linen hallitus olisi perustellut osakkeenomistajille kotimaista hankintaa?
Onkohan aloittaja edes lukenut aloituksen linkin uutista?
-
Ei vaikuta, en ole käyttänyt ennenkään edes kilpailijankaan aluksia ja luultavasti ei vaikuta jatkoonkaan.
-
On turha jeesustella kiinantilauksien kanssa. Ostamme tavaraa muilta, myymme muille. Olemme osa globaalia taloutta. Suomi ei pysty kilpailemaan perustuotteiden (joka on matkustaja-alus telakkateollisuudes sa) tuottamisessa. Tuotanto on Kiinassa yms maissa edullisempaa.
Kun yrityksen tarkoitus on tuottaa omistajilleen voittoa, miten Viking Linen hallitus olisi perustellut osakkeenomistajille kotimaista hankintaa?
Kummasti isot risteilijäfirmatkin tilaa Suomesta paattinsa, kylläkin Saksalaisen Meyer telakan kautta. Turussa niitä vaan tehdään.
Sekä esim Raumalla mihin tuli Tanskasta iso tilaus http://www.suomenmaa.fi/?app=NeoDirect&com=6/27/126956/7bfd9dc182
Onkohan aloittaja edes lukenut aloituksen linkin uutista?
Hyppää pituutta.... kun alat höpisemään taas ???
-
Mielensäpahoittajie n kannattaisi ottaa ne suomilasit pois päästä ja siirtyä tälle vuosituhannelle.
Ryssät ne suurimmaksi osaksi ovat laivat tehneet Suomessa vajaat 15 vuotta jo lukuunottamatta pientä suomalais vähemmistöä telakoilla.
On alihankkijan alihankkijaa sitä myötä myös veronkiertoa ja suomalaisten palkkojen polkemista.
Hyvä vaan että tilaus meni Kiinaan onhan ne tehneet laivoja jo silloin kun suomalaiset kurkisteli luolasta ulos ja mietti että uskaltaakohan ulos astua.
-
On turha jeesustella kiinantilauksien kanssa. Ostamme tavaraa muilta, myymme muille. Olemme osa globaalia taloutta. Suomi ei pysty kilpailemaan perustuotteiden (joka on matkustaja-alus telakkateollisuudes sa) tuottamisessa. Tuotanto on Kiinassa yms maissa edullisempaa.
Kun yrityksen tarkoitus on tuottaa omistajilleen voittoa, miten Viking Linen hallitus olisi perustellut osakkeenomistajille kotimaista hankintaa?
Onkohan aloittaja edes lukenut aloituksen linkin uutista?
Mielestäni on todella kummallista kun hallitus aikoi leikata 200 000 euroa sotaveteraaneilta. Vastaavasti pörssiyhtiötä tuetaan kymmenillä miljoonilla euroilla vuodessa jonka veronmaksajat kustantavat.
Edelleen linkistä voi jokainen lukea mitä voi tapahtua ellei fyrkkaa tule veronmaksajilta.
"Viking Line on pörssiyhtiö. Meidän pitää pystyä takaamaan työtä henkilökunnallemme ja kannattavuutta osakkeenomistajille ."
http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000001878079.html
-
Mielensäpahoittajien kannattaisi ottaa ne suomilasit pois päästä ja siirtyä tälle vuosituhannelle.
Ryssät ne suurimmaksi osaksi ovat laivat tehneet Suomessa vajaat 15 vuotta jo lukuunottamatta pientä suomalais vähemmistöä telakoilla.
On alihankkijan alihankkijaa sitä myötä myös veronkiertoa ja suomalaisten palkkojen polkemista.
Hyvä vaan että tilaus meni Kiinaan onhan ne tehneet laivoja jo silloin kun suomalaiset kurkisteli luolasta ulos ja mietti että uskaltaakohan ulos astua.
näin se menee. mutta voidaan sanoa että suomessa tehty ja puolalaiset sen rakensi :D :D
-
Kummasti isot risteilijäfirmatkin tilaa Suomesta paattinsa, kylläkin Saksalaisen Meyer telakan kautta. Turussa niitä vaan tehdään.Hyppää pituutta.... kun alat höpisemään taas ???
Luksusristeilijä on osaamista ja laatutyötä vaativa tuote, toisin kuin vinkkarin porauslautta.
No, eipä aloituksessa kummempaa kommenttia ollut. Vain äänestys ja alapeukku. Linkin uutisessa kerrottiin että kotimaiselta valmistajalta kysyttiin. Ei voinut toimittaa koska täystyöllisyys oli aiemmista tilauksista.
-
näin se menee. mutta voidaan sanoa että suomessa tehty ja puolalaiset sen rakensi :D :D
Näinkin voi luulla. Tunnen vähän noita laivanrakentajiakin , ne on ainakin suomalaisia ja tänne veronsa maksavat . On siellä varmaan montaa kansallisuutta. Mutta ei kuten Olkiluodossa.
Jamppahan tuohon osaa vastata tarkemmin.
Ryssät ne suurimmaksi osaksi ovat laivat tehneet Suomessa vajaat 15 vuotta jo lukuunottamatta pientä suomalais vähemmistöä telakoilla.
2013 Helsingin telakka siirtyi venakoille
http://www.hs.fi/talous/a1382931080415
Kannattaa varoa hissejä sit uusissa laivoissa.
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/kiinassa-taas-jarkyttava-onnettomuus-nainen-sai-surmansa-karmealla-tavalla-hississa/5245222
Kiinalaisnainen oli poistumassa hissistä 10.30 aikaan aamupäivällä, kun se yllättäen lähtikin ylöspäin, ja 24-vuotias uhri jäi niskastaan kiinni.
Hänet saatiin irrotettua puolen tunnin jälkeen ja kiidätettiin sairaalaan. Lääkäreiden mukaan nainen ei osoittanut mitään elonmerkkejä, ja hänet julistettiin kuolleeksi.
Hississä vikaa jo aiemmin
Talon asukkaiden mukaan hississä oli pahoja toimintahäiriöitä jo aiemmin. Se tärisi ja saattoi yhtäkkiä pudota jonkin matkaa. Hissi huollettiin viime vuonna.
Kyseessä on jo toinen rakentamiseen liittyvä kammottava onnettomuus Kiinassa parin päivän sisään. Maanantaina perheenäiti kuoli, kun liukuportaiden ylätasanne petti äkisti hänen altaan. Nainen löydettiin kuolleena portaiden koneistosta muutaman tunnin jälkeen.
Onnettomuudet ovat herättäneet kiinalaisissa suurta suuttumusta. Niiden on arveltu liittyvän nopeasti kaupungistuvassa maassa esiintyvään vakavaan korruptioon ja rakennusmääräysten törkeään laiminlyöntiin.
Rullaportaisiin kuolleen naisen kuolema johtui todennäköisesti tavaratalon laiminlyönneistä, kertoo BBC. Työntekijät olivat huomanneet irronneen paneelin viisi minuuttia ennen tragediaa, mutta he eivät tehneet mitään.
Kyseiset kaksi tapausta ovat vain pieni osa Kiinassa viime vuosina tapahtuneista rakentamiseen liittyvistä onnettomuuksista.
-
Pomppaan asiassa toiseen! mistähän päin uudet lentohävittäjät tulee! Oisko Winka alkeiskoneesta korwaaja. olisi kotimainen, vaihettais vain moottorit noista f-16 koneista, pyssyt siipien alle ja muutama ohjus pöksään.. Oisko pisneksen paikka ;)
-
Muistaakseni se hintaero oli yli 30 miljoonaa euroa. Minulle se summa on ainakin rahaa. Ero taisi olla yli 20 %. Laitapa johonkin elintarvikkeeseen tuo prosentti hintaa lisää ja mieti onko hinta silloin tuotteelle ok.
Kun lisäksi tuotanto on ko ajanjaksolle täynnä, niin helppoa on laittaa niin isohintainen tarjous ettei kauppaa varmasti tule (ja naureskella vinosti). Saksan telakat eivät sovellu niin hyvin tuollaisten rakentamiseenkaan kuin Turku.
Jos kauppa olisi tullutkin "suomalaiselle" yhtiölle kyllä siirtohinta- ja emoyhtiön veloitusjärjestelmä t sivukonttorin telakasta huolehtivat ettei Suomen korkeita veroja paljoakaan makseta.
Työllistäminen olisi ollut ainoa arvo kaupan tullessa. Niistä tulevat verot ovat pieni osa tuollaisen kaupan kokonaisveroista.
Asia on nähtävä joka suunnasta eri osapuolien silmillä katsoen niin saa asiasta kokonaiskuvan. Suomalaisen Työn Liiton osuus on varsin pieni siinä katselussa, joillekin henkisesti hyvinkin tärkeä.
-
Kyllä se on vaan pakko tunnustaa, että jos ihan totta puhutaan, niin se ydinosaaminen on Suomalaisten käsissä Thumb mutta jos puhutaan ketkä ne laivat oikeesti tekee, siis nämä haalarimiehet ??? niin kyllä se on Viro, Latvia, Liettua, Puola, Venäjä ja Italia varmaankin ne suurimmat maat ja Suomalaiset on jo vähemmistöä
-
Pomppaan asiassa toiseen! mistähän päin uudet lentohävittäjät tulee! Oisko Winka alkeiskoneesta korwaaja. olisi kotimainen, vaihettais vain moottorit noista f-16 koneista, pyssyt siipien alle ja muutama ohjus pöksään.. Oisko pisneksen paikka ;)
Puolustusministeri Jussi Niinistö ostaa " Rojalti" Trump'ilta.... ;D ;D
-
Kyse ei ole Helsingin Telakan siirtymisestä ryssille vuonna 2013 vaan työntekijöistä jotka jo aikapäiviä sitten ovat olleet itänaapureista tulleita, niin Helsingissä, Turussa ja Raumalla.
Tunnen minäkin noita rakentajia,olen myös ollut tekemässä Baltic Princessiä ja Viking expressiä ja silloin jo enemmistö oli ulkomaalaisia.
-
Kaippa niistäkin jotain suomeen jää , jos ei muuta niin hyvät muistot. ;D
Kaverilla alihankintafirma joka tekee laivoissa "eräitä asioita" myös Turussa. hänellä töissä ihan suomalaisia ja käyvät tekemässä "samoja asioita" pitkin eurooppaa muillakin telakoilla.
-
Kyse ei ole Helsingin Telakan siirtymisestä ryssille vuonna 2013 vaan työntekijöistä jotka jo aikapäiviä sitten ovat olleet itänaapureista tulleita, niin Helsingissä, Turussa ja Raumalla.
Tunnen minäkin noita rakentajia,olen myös ollut tekemässä Baltic Princessiä ja Viking expressiä ja silloin jo enemmistö oli ulkomaalaisia.
Oliko kyseiset, erimaiden kansalaiset ulkomaalaisen / ulkomaalaisten firmojen palkkalistoilla?
Jos oli, verot tietysti "valuivat" ulos Suomesta, kuten median mukaan mahdollisesti myös lapsilisät yms... :-\ :-\
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000714151.html
-
Tuosta lentokoneiden uusimisesta:
Keskusteluun tulisi ensin saada asia jolla päätettäisiin tarvitaanko hankittavia koneita puolustus- vai hyökkäyssotaan. Koneet ovat silloin helpompia hankkia kun tiedetään mihin niitä mahdollisesti käytetään sillä laitteet ovat erilaisia. Ei niitä asevarustuksella tarpeen mukaan voi määritellä.
Hölmöille myydään mitä he haluavat ostaa eli ilmassa lentäviä lentokoneita.
-
Se on tämä laivanrakennus suomessakin kovinkin kansainvälistä. onneksi on Wärtsilän moottorit kotimaisia tekosia vai mitäs sanotta?
-
Mutta mistä materiaalit ovat tulleet? Tiedätkö sitä?
Kävele Sinä vaan niillä kiinalaisilla kengilläsi, jos ovat mielestäsi laadukkaammat :laugh:
-
Kyllä se on vaan pakko tunnustaa, että jos ihan totta puhutaan, niin se ydinosaaminen on Suomalaisten käsissä Thumb mutta jos puhutaan ketkä ne laivat oikeesti tekee, siis nämä haalarimiehet ??? niin kyllä se on Viro, Latvia, Liettua, Puola, Venäjä ja Italia varmaankin ne suurimmat maat ja Suomalaiset on jo vähemmistöä
tästä tuli mieleen kun olin nostamassa muotteja länsimetron otaniemen asemalla, työ miehet oli kaikki puolasta puutavara tuli venäjältä(suomessa kun ei ole puuta) lv kilpisellä autolla, raudat virosta. samalla oli juttu lehdessä pääurakoitsiasta että heillä on kotimaisuus aste 90% tällä työmaalla. no juu 10 mestaria, 9 oli suomalaisia ja 1 virolainen, duunarit puolasta.
-
Työntekijöissä ei ole kysymys pelkästään telakan työtekijöistä, vaan alihankkijoita on ympäri Suomea. Puhumattakaan kerrannaisvaikutuks ista:
http://www.savonsanomat.fi/talous/Meyer-Turun-telakan-j%C3%A4ttiristeilij%C3%A4tilaukset-s%C3%A4teilev%C3%A4t-ty%C3%B6t%C3%A4-koko-maahan/853408
-
Kaverilla alihankintafirma joka tekee laivoissa "eräitä asioita"
Munkin kaverilla on :P :P :P :-*
-
Tuosta lentokoneiden uusimisesta:
Keskusteluun tulisi ensin saada asia jolla päätettäisiin tarvitaanko hankittavia koneita puolustus- vai hyökkäyssotaan. Koneet ovat silloin helpompia hankkia kun tiedetään mihin niitä mahdollisesti käytetään sillä laitteet ovat erilaisia. Ei niitä asevarustuksella tarpeen mukaan voi määritellä.
Hölmöille myydään mitä he haluavat ostaa eli ilmassa lentäviä lentokoneita.
Tottakait pitää olla itse puolustus ohjuksia ja ammuksia, joita voi sitten tarpeen mukaan muuttaa hyökkäyswoittoiseks i. Niin kuin Japanissa jossa on itsepuolustusjoukko ja ja aseita iliman atomiasetta
-
Tuosta lentokoneiden uusimisesta:
Keskusteluun tulisi ensin saada asia jolla päätettäisiin tarvitaanko hankittavia koneita puolustus- vai hyökkäyssotaan. Koneet ovat silloin helpompia hankkia kun tiedetään mihin niitä mahdollisesti käytetään sillä laitteet ovat erilaisia. Ei niitä asevarustuksella tarpeen mukaan voi määritellä.
Hölmöille myydään mitä he haluavat ostaa eli ilmassa lentäviä lentokoneita.
Niinpä, siinäpä kysymys?
Vaikea asia kun ei tiedä kukaan tulevaisuutta. Jos Suomi ei liity Natoon, joutuu olemaan Trump'in etupuskurina, jos Putin aikoo saada 1900-luvun alun valtion rajat takaisin, toisin sanoen päivittää Venäjän kartan. ;D
Vaikka Suomi ei olisi Naton jäsen, niin naapurin Putin uudistaa / tehostaa kaikesta huolimatta kalustoaan lähellä Suomen rajaa. Tuskin yksikään täällä surffailevista on tämän asian uutispimennossa.???
Mutta kaiken kaikkiaan turha näitä asioita minun on pohtia. Vallitseva olotila on erittäin hyvä ja tulevaisuudessa toimin tilanteen mukaan. ;D
-
Hölmöille myydään mitä he haluavat ostaa eli ilmassa lentäviä lentokoneita.
Vedessä lentävät lentokoneet oli kaupasta loppu.
Vai kutsutaanko niitä sukellusveneiksi?
-
Kävele Sinä vaan niillä kiinalaisilla kengilläsi, jos ovat mielestäsi laadukkaammat :laugh:
Kävelen niillä kengillä jotka miellyttävät jalkaa, silmää ja lompakkoa. En osta mitään sen perusteella missä ne on tehty (Paitsi ranskalaismerkkisiä autoja en osta, niittenkään tekomaasta ei aina tiedä). Tiesitkö että lähes kaikki puhelimet tehdään Kiinassa?
Selvisikö kenkäraaka-aineet?
-
Vedessä lentävät lentokoneet oli kaupasta loppu.
Vai kutsutaanko niitä sukellusveneiksi?
Wai Hydrokoptereiksi ;)
-
:-)
-
Kaverilla alihankintafirma joka tekee laivoissa "eräitä asioita" myös Turussa.
Munkin kaverilla on :P :P :P :-*
Minäkin olen eräitä asioita laivoissa tehnyt, jopa Turussa
-
Minäkin olen eräitä asioita laivoissa tehnyt, jopa Turussa
No en nyt ala toisen firman tehtäviä ja urakoita enempää raottamaan, nehän ei kai kuulu kenellekään.
-
Jos elämässä / tuotteissa on kauhea Kiinalasten pelko, niin kannattaa sammuttaa valot ja ruveta takaisin omavaraisuuteen /kivikauteen.
Sillä suurin osa tunnetuistakin brändeistä käyttää Kiinasta tulevaa komponenttiä , kuka enemmän kuka vähemmän.
Minä olen toimittanut erätä asioita Raumalle.
-
Minäkin olen eräitä asioita laivoissa tehnyt, jopa Turussa
Niin minäkin ja molemmissa, sekä ylä että alapunkassa.
-
Niin minäkin ja molemmissa, sekä ylä että alapunkassa. 
Ryypättyäkin on tullut ja ylensyötyä.
-
tässä kun on puhuttu, mistä tilataan, kuka tekee, mitä tekee missäkin. tuli vaan mieleen finnjet http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000001633533.html se oli kova laite monessa mielessä 8)
-
Vedessä lentävät lentokoneet oli kaupasta loppu.
Vai kutsutaanko niitä sukellusveneiksi?
Se on nimeltään maaefektialus - hassu lentokoneen tapainen veneeksi luokiteltu, jolla liidellään vetten yllä. Kato Vaik Guugelist :laugh:
(http://www.rusgate.fi/wp-content/uploads/2014/03/ekranoplan.jpg)
Pataruskien Kaspianmeren divisioonien oli tarkoitus äkkiä valloittaa roudaten raskasta kalustoa noilla.. 60..70-luvulla
-
Miks pitää laittaa boikottiin,totuushan on et nää baatit suomessa tekee venäläiset,virolaiset,puolalaiset,latvialaiset,italiaanot yms,tämä ryhmä on suurin osa esim Turun telakalla,ei siellä paljon suomalaisia näy ,suurinosa ulkomaan halpatyövoimaa,alihankkijoillakin suurinosa ulkomaan työvoimaa,toisin olis jos käytettäis suomalaista työvoimaa mutta kun ei,ni ian sama menikö tilaus kiinaan
-
Se on nimeltään maaefektialus - hassu lentokoneen tapainen veneeksi luokiteltu, jolla liidellään vetten yllä. Kato Vaik Guugelist :laugh:
(http://www.rusgate.fi/wp-content/uploads/2014/03/ekranoplan.jpg)
Pataruskien Kaspianmeren divisioonien oli tarkoitus äkkiä valloittaa roudaten raskasta kalustoa noilla.. 60..70-luvulla
No PERHANA! nythän löysit ennen näkemättömän lentoveneen ainaski itelle! on siinä melekonen tuuppari vai pitäiskö sanoa ..... perkules kun en sanoja löydä ;D ;D
-
Miks pitää laittaa boikottiin,totuushan on et nää baatit suomessa tekee venäläiset,virolaiset,puolalaiset,latvialaiset,italiaanot yms,tämä ryhmä on suurin osa esim Turun telakalla,ei siellä paljon suomalaisia näy ,suurinosa ulkomaan halpatyövoimaa,alihankkijoillakin suurinosa ulkomaan työvoimaa,toisin olis jos käytettäis suomalaista työvoimaa mutta kun ei,ni ian sama menikö tilaus kiinaan
Lue vastauksen 54 linkin juttu.
-
Miks pitää laittaa boikottiin,totuushan on et nää baatit suomessa tekee venäläiset,virolaiset,puolalaiset,latvialaiset,italiaanot yms,tämä ryhmä on suurin osa esim Turun telakalla,ei siellä paljon suomalaisia näy ,suurinosa ulkomaan halpatyövoimaa,alihankkijoillakin suurinosa ulkomaan työvoimaa,toisin olis jos käytettäis suomalaista työvoimaa mutta kun ei,ni ian sama menikö tilaus kiinaan
Aivan. Boikottiimpa hyvinkin. Immeiset tilaa ulkomailta netistä tavaraa suuret määrät. Entäs jos sitä boikotoitas. Ainut asia mistä puhutaan, on alimmassa kastissa olevat Lidlin asiakkaat. ::)
-
Joskushan se on pakko tilata sama tavara ulkomailta, kun se on joka tapauksessa Kiinassa valmistettu ja tulisi liian kalliiksi hankkia se Suomesta. Ajoittain taas tavaraa ei ole Suomesta saatavillakaan. Vaan enpä ole muuta kuin liikuntakamppeita pitkiin aikoihin tilaillutkaan, osasyynä se, että itellä on verkosto kunnossa Suomesta hankkimiseen.
Herkimmin ulkomailta tavaraa tilaavia kritisoi ne, jotka ei kielitaidon tai uskalluksen puutteen tai jonkun muun syyn vuoksi itse pysty tilausta tekemään.
-
Herkimmin ulkomailta tavaraa tilaavia kritisoi ne, jotka ei kielitaidon tai uskalluksen puutteen tai jonkun muun syyn vuoksi itse pysty tilausta tekemään.
Ihanko totta ::)
Voi olla myös ne jotka ajattelee pitemmälle, tiedä häntä..
-
Mulla 3 eri tilausta ollut vetämässä;
- kinkkilän dx (tilattu 17.10) seisonut Guangzhou terminaalissa 6.11 alkaen. Dx vaan toivoo vain malttia Thumbd
- Suom. väliskäsi e-ville ei ole sen parempi (tilattu 2.11, tavaraa oli muka), jos ei Mäntsälän varastosta tule. Seisoo 23.11 alkaen Shenzhen terminaalissa edelleen.
- eudx (tilattu 7.11), Hollannista tuli paketti. Hain omasta postista 23.11
Kahdessa ekassa jännätään tulli- ja alv-haavia..
-
Lompakko valitettavan usein kehottaa tilaamaan ulkomailta. Laitetaan esimerkki eiliseltä, panssarilasi huawei p9 puhelimeen, gigantti 29,90e ja kiinasta 4,40e 3kpl. Läpinäkyvä suoja puhelimen taakse, gigantti 20e ja kiinasta 1,15e. Minä en oikeen ymmärrä ulkomaaltatilauksen kritisointia, tullithan niistäkin maksellaan jos kalliimpaa tilataan. Näitäkään tilaamiani tarvikkeita ei suomessa tehdä, kauppias vaan ottaa "kohtuullisen" siivun kulujensa päälle ja joskus se on mielestäni liikaa.
-
Turha se täällä on jeesustella kotimaisen ostamisen kannalla kun volvoonkin tilaillaan osat ulkomailta ::) miksei nekin voisi kotimaasta ostaa.
-
Ei kaikki tilaa. Itse viimeksi jarrulevyt siniseltä ostin. ::)
-
No kuiteski tilaat vaikka nyt yhet levyt ostit joita ei kannata ulkomailta tilata ku ei ne täälläkään mitään maksa :D
-
Mulla 3 eri tilausta ollut vetämässä;-
-
-
Kahdessa ekassa jännätään tulli- ja alv-haavia..
Minä tilasin porakoneen akkuja ihan kotimaasta. Kesti toista kuukautta, kun seiso postin varastossa.
Nopeemmin olis saanu suoraan valmistajalta Kiinasta. ;D[/list]
-
Turha se täällä on jeesustella kotimaisen ostamisen kannalla kun volvoonkin tilaillaan osat ulkomailta ::) miksei nekin voisi kotimaasta ostaa.
Johan sen joku kirjoitti - miksi pitäisi maksaa täsmälleen samasta osasta 2-3 kertainen hinta?
Jos näytät mulle paikan, josta saan suomessa tehtyjä Volvon alkuperäisosia, niin muutan heti ostokäytöstäni ;)
-
Ei kaikki tilaa. Itse viimeksi jarrulevyt siniseltä ostin. ::)
Minä jakopään osat,lasin pyyhkijän sulat :laugh:
-
Minä jakopään osat,lasin pyyhkijän sulat :laugh:
Paljonko muuten maksoi jakopäänosat marmoritiskillä? ;D
-
Ja kannattaa nakella puhelimet sun muut tabletit ja tietokoneet läppäreistä puhumattakaan mäkeen heti. Suurin osa kiinasta kotosin.
Taitaa olla aika harvala eu alueella valmistetut vehkeet ? Kaiken maailman kiinalaiset lenovot sun muut, miten joku edes ilkiää myydä niitä ? Nehän on kiinalaisia kaikilta osilta ;)
-
Paljonko muuten maksoi jakopäänosat marmoritiskillä? ;D
En muista,mutta ei ne kalliita ollut ;) :D
-
En muista,mutta ei ne kalliita ollut ;) :D
No hyvä. Pitää enskerralla hakea Wetteriltä, kun alkuperäiset osat, maksoi nyt melkeen 130e kuluineen ;D
-
No kuiteski tilaat vaikka nyt yhet levyt ostit joita ei kannata ulkomailta tilata ku ei ne täälläkään mitään maksa :D
Ostan maailmalta VAIN tavaraa mitä ei täältä saa. Just Samsungin töllöön muuntajan, italiasta. Muualla ei kyseistä edes ollut olisi pitänyt ostaa koko piirikortti.
Sitten läppäriin emon, senkin italiasta , ei ollut muualla kuin kiinassa ja jenkeissä muuten myynnissä , italian lisäksi.
Komponentit Uraltonesta tai Partcolta
-
Tässä hyvä tuote, tosin ei välttämättä vaihtoehto kun eri linjalla:
http://megastar.tallink.com/fi/
-
Tässä hyvä tuote, tosin ei välttämättä vaihtoehto kun eri linjalla:
http://megastar.tallink.com/fi/
Itse ottanut Eckerön , SFC-kortilla sai siitäkin 30€ 145€:n matkasta pois.
Hyvät aikataulut ja ihan ok paatti.
Lisäksi yhtiökin kotimainen ;) ;) ;)
-
Ostan maailmalta VAIN tavaraa mitä ei täältä saa.
Ostatko ::)
Eikö näitä saa Suomesta :D Kaikkea saaa halavalla kun osaa etsiä :D Thumb :laugh:
Ostin uudenveroiset Nivot (testin mukaan 97% uudenveroiset), jousineen ja yläpäineen
http://www.ebay.de/itm/221123897890?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
149€
rahti
28€
ja tunnin juttu kun vaihdoin
Kyllä passoo 8)
-
Itse ottanut Eckerön , SFC-kortilla sai siitäkin 30€ 145€:n matkasta pois.
Hyvät aikataulut ja ihan ok paatti.
Lisäksi yhtiökin kotimainen ;) ;) ;)
Eckeröllä Tallinnaan ja Tallinkilla Tukholmaan tehty matkat jo monta vuotta.
-
Ostatko ::)
Eikö näitä saa Suomesta :D
KÄYTETTYINÄ :P :P :P
En ole löytänyt ::)
-
On niitä myynnissä ollut. Et ole vaan viitsinyt etsiä kun olet sortunut tilaamaan ulkomailta :-*
ja kiertämään suomalaiset kiskurihinnat.
Eli tässäkin raha ratkaisi ulkomaalaisen eduksi :-*
-
Mä ostan sieltä mistä halvimmalla saan ja lähes sama koskee risteylyjäkin.
Tallinkin buffet pöytä on mennyt niin surkeaksi että Viikkarilla tai Eckeröllä
seuraavan kerran. Riippuu suunnasta.
Köyhä ei voi tukea Suomen kalliita hintoja. MUTTA kun hinta on kohdillaan niin
diili syntyy Suomessa Thumb
Puhun käyttötavaroista ja alkoholista.
-
^ Minäkin katson hinnan aina omasta näkökulmasta ja myös sen mitä maksan! olipa se mikä tahansa mitä tarvitsen. harmihan se on kun joutuu ulkomailta tilaamaan, se nyt on tätä aikaa.
-
Jos kaikki maailmassa jättäisi ulkomaiset tuotteet hankimatta loppuisi suomessa autoilu alle puolessa vuodessa.
Parin vuoden päästä oltaisiin jo lähellä keräily taloutta.
Ja jos kaikki ulkomaiset ihmiset suhtautuisivat suomalaisiin tuoteisiin kuten jotkut kiinalaisiin, ei paljon ulkomaanmatkailu harrastettaisi.
Tosin ei kotimaankaan. Eli ostetaan sieltä mistä saadaan ja nekin ostaa sieltä mistä saavat. ;)
-
Mulla on ostamisen kanssa järjestys
1. Ostan paikallisesta liikkeestä
2. Ostan verkosta kotimaasta
3. Ostan verkosta ulkomailta.
Tämä järjestys, MIKÄLI hintaero ei ole TOLKUTON.
Useasti monessa tuotteessa vaan painuu tuonne 3:n ostopaikkaan, ikävä kyllä :(
Suomalaiset yritykset ei ole vielä oikein hokanneet kunnolla tuota verkon voimaa, voittoa revitään aika reilusti.
-
On niitä myynnissä ollut. Et ole vaan viitsinyt etsiä kun olet sortunut tilaamaan ulkomailta :-*
Elä höpötä, halpoja Volvon nivoja ettii muutkin , suomessa niitä ei moni ruksannut ees uuteen, kun kaikista , myös turvavarusteista joutuu vielä autoveron maksamaan uuteen tilatessa. 2:s tai 3:s omistaja taas ei raaski pistää reilua tonnia takaiskareihin, ostaa ,mieluimmin vallilantakomonkier rejouset.
sit valittaa kun p*rse ylhäällä ja auto pompottaa ;D :laugh:
Eli tässäkin raha ratkaisi ulkomaalaisen eduksi :-*
elä yritä, kerro kädet etupuolella miten itte olisit tehnyt
-
minkälaisen tuotteen saisi käteen jos menisi ostamaan 100% suomalaisen tuotteen? eli koko tuoatanto ketju olisi suomessa valmistettu.
-
minkälaisen tuotteen saisi käteen jos menisi ostamaan 100% suomalaisen tuotteen? eli koko tuoatanto ketju olisi suomessa valmistettu.
Sievi.
-
minkälaisen tuotteen saisi käteen jos menisi ostamaan 100% suomalaisen tuotteen? eli koko tuoatanto ketju olisi suomessa valmistettu.
Elintarvikkeissa tuo onnistuu ja aika pitkälle puu ja paperiteollisuuden tuotteissa, tosin koneita noihin ei saisi tehtyä
-
Elä höpötä, halpoja Volvon nivoja ettii muutkin , suomessa niitä ei moni ruksannut ees uuteen, kun kaikista , myös turvavarusteista joutuu vielä autoveron maksamaan uuteen tilatessa. 2:s tai 3:s omistaja taas ei raaski pistää reilua tonnia takaiskareihin, ostaa ,mieluimmin vallilantakomonkier rejouset.
sit valittaa kun p*rse ylhäällä ja auto pompottaa ;D :laugh:elä yritä, kerro kädet etupuolella miten itte olisit tehnyt
jos tarvetta ois ollut niin tottakai ulkomailta tilannut oisin.
-
Elintarvikkeissa tuo onnistuu ja aika pitkälle puu ja paperiteollisuuden tuotteissa, tosin koneita noihin ei saisi tehtyä
ehkä vähän parempaan tulokseen päästään, naapurin isäntä, tuhti peräkärry, valtran traktori, koivu klapi :D. ei siltikään saada 100% suomalaista tuoatonta.
-
jos tarvetta ois ollut niin tottakai ulkomailta tilannut oisin.
Mutt sä ootkin rahajätkä. Minä tuhlaan ennemmin reissaamiseen :o
-
Samoinhan toimit itsekkin. Tilasit ulkomailta vaikka saarnasit ulkomailta hankkimista vastaan :P
No sallitakoon poikkeus jos kerran on ollut liian kova kiusaus tilata kotomaan ulkopuolelta kun halvalla sai ;)
Mutta eikö ole hyvä että on kotimaiselle toimittajalle vaihtoehto :-* jää enemmän reissaamiseen Thumb joka on pääasia kuitenkin tässä harrastuksessa.
-
Samoinhan toimit itsekkin. Tilasit ulkomailta vaikka saarnasit ulkomailta hankkimista vastaan :P
No sallitakoon poikkeus jos kerran on ollut liian kova kiusaus tilata kotomaan ulkopuolelta kun halvalla sai ;)
Mutta eikö ole hyvä että on kotimaiselle toimittajalle vaihtoehto :-* jää enemmän reissaamiseen Thumb joka on pääasia kuitenkin tässä harrastuksessa.
Kotimaasta ei löydy noita käytettynä, jos löydät lupaan ostaa pois, kohtuuhinnalla.
-
Tuskin kohtuu hinnalla, minäkin otan siitä välistä ;)
-
Mulla on ostamisen kanssa järjestys
1. Ostan paikallisesta liikkeestä
2. Ostan verkosta kotimaasta
3. Ostan verkosta ulkomailta.
Järjestys on se että ostan sieltä mistä edullisimman saan. Kun oma talous on lähempänä mitä kansantalous, ostan mistä parhaaksi näen. Vaikka Kiinasta tai vinkuintiasta. Ei ole minun periaatteellinen asia huolehtia kauppiaimme katetuotoista.
-
Tuskin kohtuu hinnalla, minäkin otan siitä välistä ;)
S***nan kapitalisti ;D
Järjestys on se että ostan sieltä mistä edullisimman saan. Kun oma talous on lähempänä mitä kansantalous, ostan mistä parhaaksi näen. Vaikka Kiinasta tai vinkuintiasta. Ei ole minun periaatteellinen asia huolehtia kauppiaimme katetuotoista.
Ostan firmalle kaikenlaisia varaosia aika paljon.
Ensin katson kotimaan, eli muutamat firmat. Niistä saa takuulla oikean ja ovat lähellä eli tavara tulee heti.
Toissijaisesti ebay.co.uk tai de. Eli eu:n sisämarkkinoilta , tavara tulee kohtuunopeaa, sisältää alv:n ja ei joudu tullimaksujen kynsiin.
Kolmanneksi jostain hevon ***ta jos ei muualta löydy, tai jätän ostamatta. Thumb
-
Ettei nyt olisihieman someraivon kanssa mopo karannut käsistä. Ihan samalla tavalla takuu varmasti Viking Linekin on toiminut. Ostavat sieltä mistä saavat mitä tarvitsevat, millä aikataululla tarvitsevat ja hintaan joka on kilpailukykyinen. Mittakaava on toki eri mutta samasta asiasta on kyse. Ja joskus se että on tullut ehkä lähdettyä porukan mukana raivostumaan vaikka ehkä asia ei niin vakava ollutkaan on vaikea tunnustaa.
Itse käytän Viikkaria edelleen kun tarpeet ja hinta kohtaavat. Keväällä päivä tukholmasta risteily Helsingistä meni Siljalla. Olivat ilmeisesti ainakin lasten leikkitilat remontoineet. Oli aivan eri planeetalta joten ensi kerrallakin jos lompakko antaa myöden suosin tuolla reitillä Siljaa.
-
Eikö sole jo moneen kertaan vatvottu että kauppana on nykysin koko maailma ja vastuu on ostajalla.
Kaukokaupassa on vain tavaran laatu vaikea todeta ostettaessa . Mielestäni yllättävän hyvin nettikauppiaiden kuvaukset pitää paikkansa.
Toisaalta "USEASTI" kalliimman laatutuotteen ostaminen kotimaasta on paskapuhetta , se on vain hinnoiteltu kalliimmaksi ,pakattu näyttävästi että tuottoa tulisi tarvittava määrä vähintään.
Mikä muuten selittää nämä ylettömät bäkfiidei hinnat kuin että ohjevähittäismyynti hinta on pilvissä ja mielikuvituksen tuotetta.
Eli samoin minä ,ostan sieltä mistä ilmeisesti halvimmalla saa.
Ihan 100% ostoista ei ole onnistunut mutta 96% kyllä.
Vaatteita ,viinaa ja lääkkeitä en ole vielä rohjennut ulukomailta tilata :-[
-
Ettei nyt olisihieman someraivon kanssa mopo karannut käsistä. Ihan samalla tavalla takuu varmasti Viking Linekin on toiminut. Ostavat sieltä mistä saavat mitä tarvitsevat, millä aikataululla tarvitsevat ja hintaan joka on kilpailukykyinen. Mittakaava on toki eri mutta samasta asiasta on kyse. Ja joskus se että on tullut ehkä lähdettyä porukan mukana raivostumaan vaikka ehkä asia ei niin vakava ollutkaan on vaikea tunnustaa.
No niin. Loppuihan se Viking Linen morkkaus, kun kalikka alkoi useamman nilkkaan kapsamaan. ;D
-
Keneltä loppui keneltä ei, katselee tuloksia niin mielipiteitä on muillakin. Niin makaa kuin petaa....
Ostakaa vain kaikki ulkomailta, tarina jatkuu
https://karavaanari.org/index.php/topic,17977.msg348611/topicseen.html#new
-
Keneltä loppui keneltä ei, katselee tuloksia niin mielipiteitä on muillakin. Niin makaa kuin petaa....
Ostakaa vain kaikki ulkomailta, tarina jatkuu
https://karavaanari.org/index.php/topic,17977.msg348611/topicseen.html#new
Jos ostan kiinalaisen tuotteen Suomesta, niin miten se pelastaa maailman?
Latin latia se ei paranna kansantaloutta.
-
Jos ostan kiinalaisen tuotteen Suomesta, niin miten se pelastaa maailman?
Latin latia se ei paranna kansantaloutta.
No ainakin sen tuotteen ALVin verran parantaa valtion taloutta. Lisäksi tuotteen myyjän saaman palkan kautta kaikkine kerrannaisineen.
-
Vedämpä pisenksistä sivujuonen! miksi ulkomaalaiset firmat kaivaa suomesta kultapitoista malmia, mitä suomi siitä saa? ja miksi suomalaiset ei kaiva kultaa itse, onko kysymys siitä että ei ole halua/vehkeitä vai siitä että myydään lupia joista saadaan helpommalla rahaa. vaiko onko se päätöksen teko vaikiaa päättäjille jotta perustetaan oma kultakaivos omalle maalle ja onko tämän maan kultapitoisuus pieni jotta ei omien kannata kaivella..kysympähä n vain
-
Vedämpä pisenksistä sivujuonen! miksi ulkomaalaiset firmat kaivaa suomesta kultapitoista malmia, mitä suomi siitä saa? ja miksi suomalaiset ei kaiva kultaa itse, onko kysymys siitä että ei ole halua/vehkeitä vai siitä että myydään lupia joista saadaan helpommalla rahaa. vaiko onko se päätöksen teko vaikiaa päättäjille jotta perustetaan oma kultakaivos omalle maalle ja onko tämän maan kultapitoisuus pieni jotta ei omien kannata kaivella..kysympähä n vain
Niin no....
Miksiköhän suomalaiset metsäyhtiöt omistavat valtavia maa-aloja Etelä-Amerikassa ja myyvät Suomesta isoja metsäalueita esim. saksalaisille.
-
Vedämpä pisenksistä sivujuonen! miksi ulkomaalaiset firmat kaivaa suomesta kultapitoista malmia, mitä suomi siitä saa? ja miksi suomalaiset ei kaiva kultaa itse, onko kysymys siitä että ei ole halua/vehkeitä vai siitä että myydään lupia joista saadaan helpommalla rahaa. vaiko onko se päätöksen teko vaikiaa päättäjille jotta perustetaan oma kultakaivos omalle maalle ja onko tämän maan kultapitoisuus pieni jotta ei omien kannata kaivella..kysympähä n vain
En tiejä ymmärsinkö asian oikein mutta ei kuulemma ole Suomessa pääomia millä saisi kaivoksen auki tai alkuun tai mitä se onkaan.
Pirkanmaalla lupaavaa esiintymää nyt tutkitaan ja sitten vasta koeporataan niin ehkä kymmenen vuoden työllä siittä saattaa kehittyä kaivostoimintaa.
-
Kaivostoiminta on sen verran isojenpoikien leikkiä että Suomessa ei siihen rahat riitä.
-
Vedämpä pisenksistä sivujuonen! miksi ulkomaalaiset firmat kaivaa suomesta kultapitoista malmia, mitä suomi siitä saa? ja miksi suomalaiset ei kaiva kultaa itse, onko kysymys siitä että ei ole halua/vehkeitä vai siitä että myydään lupia joista saadaan helpommalla rahaa. vaiko onko se päätöksen teko vaikiaa päättäjille jotta perustetaan oma kultakaivos omalle maalle ja onko tämän maan kultapitoisuus pieni jotta ei omien kannata kaivella..kysympähä n vain
Jos olen oikein ymmärtänyt erään artikkelin jossa asiaa analysoitiin, kyse lienee lainsäädännöstä. Jos tosiaan noin on, on ihmeellistä ettei lakia voida / kyetä muuttamaan? Olen ymmärtänyt elämässäni että kaikki lait ovat ihmisten laatimia. En pidä ongelmana jos lakeja halutaan muuttaa. Tuskin yksikään laki on ajaton / ikuinen joka on ihmisen toimesta tehty.
Minusta syy on juuri päättäjissä, tai ovat täydellisen tietämättömiä / osaamattomia pellejä tai sitten kuuluisa "omalehmä ojassa" toimintatapa joka tuottaa rahallista etuutta toimia bulvaaneina.
Edelleen noita kaivauksia taitaa päästä tekemään jokainen valtio joka vain kykenee saapumaan Suomeen. Noiden tekojen negatiiviset vaikutukset jää suomalaisten veronmaksajien maksettavaksi.
-
No ainakin sen tuotteen ALVin verran parantaa valtion taloutta. Lisäksi tuotteen myyjän saaman palkan kautta kaikkine kerrannaisineen.
Hyvä, 10 pistettä ja papukaijamerkki. Thumb Tsahkali tuota ei ymmärtänyt kuten ei kaikki muutkaan.
Edelleen noita kaivauksia taitaa päästä tekemään jokainen valtio joka vain kykenee saapumaan Suomeen. Noiden tekojen negatiiviset vaikutukset jää suomalaisten veronmaksajien maksettavaksi.
Senhän takia ne tänne tulee kun tietävät ettei erämaan raiskaaminen aiheuta jälkiseurauksia.
-
^^ Niimpä! taitaa olla tämäkin kulttuurin sanelema tapa toimia! Siksiköhän suomi on jäämässä kehityksen kelkasta kun maan tapa muuttuu pisneksissä niin hitaasti! sosiaalipuolella kyllä on muutoksen tuomaa uudistusta kiitos maailman poliitiikan :-\
-
Sievi.
Kyllä Sievin osakeenemmistä on Ruåttalaisten käsissä ollu jonku aikaa jo.
Veljekset on edelleen Suåmen toiminnan johdossa mutta sinne sekin omistajuus meni.
Ruåtsin armeijan saapaskaupat sen taisi tehdä.
Honkarakenne on vielä omistajasuvun käsissä eivätkä luopuneet mistään vaikka Venäläiset yritti ostaa .
Kesällä Venäjällä puurakentaminen koki jonkun vapautuksen ja sinne muuten mahtuu muutama kämppä lisää.
Tottakai ne yrittää ostaa meiltä huipputuotteen valmiina kun ovat jo isot kaistaleet Suomea ostaneet.
-
^
No eikös se Sievi tee edelleen suomessa ne kengät ja työllistää paikallisia jne ?
-
Ja Viking aikananaan työllistää myös suomalaisia uuteen laivaan.
-
Ihan totta :) :laugh: :laugh:
Tuskin yhtään enempää jos se olisi täällä tehty.
-
^
No eikös se Sievi tee edelleen suomessa ne kengät ja työllistää paikallisia jne ?
http://www.sievi.com/fi/yritys/sievin-tehdas/ (http://www.sievi.com/fi/yritys/sievin-tehdas/)
-
Aikoinaan kun Venäjällä uusrikkaat saivat omistukseensa uusia ja hienoja autoja, oli ongelmana huolto/korjaus omassa maassa, tuotiin autot suomeen korj/huoltoon. laivoja sielläkin osataan edelleenkin tehdä mutta se huolto voisi olla meijjän juttuja rakentamisen lisäksi. omassa laiv...a,,paatissa pitäisi hieman köliä kunnostaa.
-
Aikoinaan kun Venäjällä uusrikkaat saivat omistukseensa uusia ja hienoja autoja, oli ongelmana huolto/korjaus omassa maassa, tuotiin autot suomeen korj/huoltoon. laivoja sielläkin osataan edelleenkin tehdä mutta se huolto voisi olla meijjän juttuja rakentamisen lisäksi. omassa laiv...a,,paatissa pitäisi hieman köliä kunnostaa.
Sitä voi Kiinalaisen telakan jäljiltä mikä ei ikinä ainuttakaan matkustajalauttaa ole tehnyt , riittää
-
Sitä voi Kiinalaisen telakan jäljiltä mikä ei ikinä ainuttakaan matkustajalauttaa ole tehnyt , riittää
Pitäähän kiinan poikienki jostain aloittaa matkutuslaivojen teon, ja suomi on nyt se oppityö maana
-
Alkaahan ne tekeen volvojakin :-* ja eivät ennen niitä ole tehnyt ::) miksei nyt yks pikku paatti siinä samalla.
-
Alkaahan ne tekeen volvojakin :-* ja eivät ennen niitä ole tehnyt ::) miksei nyt yks pikku paatti siinä samalla.
Senkun vaan, ei kai mun tartte niitä ostaa :-*
Tehdäänhän siellä vaikka mitä muitakin.
Osaa ihan aitoja heidän markkinoille. Loput kopioitu muista merkeistä jotka suosittuja.
-
, oli ongelmana huolto/korjaus omassa maassa,
Meillä täällä on firma joka huoltaa noita venäläisten veneitä. Syksyllä ne ajetaan tänne, viedään halliin ja talven aikana huolletaan ja varustellaan, keväällä hakeevat pois. Pirun isoja ovat ja aika monessa liehuu ihan joku muu lippu kuin venäjän, varmaankin verotus syistä.
-
Meillä täällä on firma joka huoltaa noita venäläisten veneitä. Syksyllä ne ajetaan tänne, viedään halliin ja talven aikana huolletaan ja varustellaan, keväällä hakeevat pois. Pirun isoja ovat ja aika monessa liehuu ihan joku muu lippu kuin venäjän, varmaankin verotus syistä.
Niimpä! hyvä vain jotta raha liikkuu ja töitä riittää. on muuten tuolla virossa nuo pikkupaatit hyvälaatuisia ja edullisia
-
Ihan totta :) :laugh: :laugh:
Tuskin yhtään enempää jos se olisi täällä tehty.
Mahdolliset työntekijät voi olla kansallisuuksia joiden BKT on alhaisin...kun vielä joku päivä hallitus poistaa minimipalkan sitovuuden, ei työvoimakustannukse t ole rajoittava tekijä.
No, tämä on vain minun mielipide.
-
Eiköhän se itse tuote ja sen tarjoama ilo ja kuitenkin suomalaisten työvalvonnassa tuotettu alus ole ihan ok.Pernon telakka on täystyöllistetty ja sitä myötä pois kuvioista.Kiitos ja kummarrus Meyerin perheelle että saivat telakan toimimaan jota suomalaiset eivät pystyneet.
Ja entäs Uudenkaupungin autotehdas jota myös työllistävät ulkomaiset tahot ja rekrytointi on kovassa tahdissa päällä...Että pitäiskö kuitenkin olla kiitollinen,sillä luohan uusi laiva uusia työpaikkoja vuosiksi eteenpäin. t migel Thumb
-
Senkun vaan, ei kai mun tartte niitä ostaa :-*
Ei tarvi ei.
Jo vain sullekkin kelpaa. Kun saat Lidlistä liittymistarjouksen a ilmaisen risteilyn Kiinassa valmistettuun viikkariin ja kotoa noudetaan Kiinassa tehdyllä Volvolla. :D
-
Ei tarvi ei.
Jo vain sullekkin kelpaa. Kun saat Lidlistä liittymistarjouksen a ilmaisen risteilyn Kiinassa valmistettuun viikkariin ja kotoa noudetaan Kiinassa tehdyllä Volvolla. :D
Eiks sulla kanssa Kiinan ihme :laugh:
-
http://www.made-in-china.com/productdirectory.do?word=fiat+ducato+parts&subaction=hunt&style=b&mode=and&code=0&comProvince=nolimit&order=0&isOpenCorrection=1 (http://www.made-in-china.com/productdirectory.do?word=fiat+ducato+parts&subaction=hunt&style=b&mode=and&code=0&comProvince=nolimit&order=0&isOpenCorrection=1)
Tuohon hakukenttään voitte kirjoittaa vaikka minkä auton,moottripyörän,skootterin ,pälynimurin tai minkä tahansa vimpaimen -parts
-
Ei tarvi ei.
Jo vain sullekkin kelpaa. Kun saat Lidlistä liittymistarjouksen a ilmaisen risteilyn Kiinassa valmistettuun viikkariin ja kotoa noudetaan Kiinassa tehdyllä Volvolla. :D
En käy risteilyillä , laivalla vain kun menossa tai tulossa.
En käy Lidlissä , on muita kauppoja jotka sopivat valikoimiltaan meille
Valitan.
Enpä noita ole Suomessa vielä nähnyt, iltapaskaa oot lukenut.
Eiköhän se itse tuote ja sen tarjoama ilo ja kuitenkin suomalaisten työvalvonnassa tuotettu alus ole ihan ok.Pernon telakka on täystyöllistetty ja sitä myötä pois kuvioista.Kiitos ja kummarrus Meyerin perheelle että saivat telakan toimimaan jota suomalaiset eivät pystyneet.
Ja entäs Uudenkaupungin autotehdas jota myös työllistävät ulkomaiset tahot ja rekrytointi on kovassa tahdissa päällä...Että pitäiskö kuitenkin olla kiitollinen,sillä luohan uusi laiva uusia työpaikkoja vuosiksi eteenpäin. t migel Thumb
Nuohan ovat ihan eri asia, ne tuovat suomalaisille työtä Thumb Lisää vaan yrityksiä tänne!
Samanlailla tuo laiva olisi työllistänyt vaikka se olisi missä tehty, ei sinänsä lisää työtä mitenkään
-
Mikelille.
Se Perniöön telakka on ihan perseestä. Ainakin palkkaus.
-
Ei tarvi ei.
Jo vain sullekkin kelpaa. Kun saat Lidlistä liittymistarjouksen a ilmaisen risteilyn Kiinassa valmistettuun viikkariin ja kotoa noudetaan Kiinassa tehdyllä Volvolla. :D
Kyllä Kiinassa tehty Volvo on aivan mutua .Ei löydy Suomesta eikä Euroopasta yhtään Kiinassa tehtyä Volvo vielä vuosikausiin jos koskaan tule löytymäänkään . Volvo suunnitellaan , kori ja moottorit Ruotsissa ja kootaan niin kauan kuin kapasiteetti riittää myös Ruotsissa
Onko Grimaldi maffian Finnlines tai Viron maffin Talllink parempi vaihtoehto :o :o :D VL on ainakin kaikkein enemmän Suomalainen yritys , tietenkin laivan tilaus oli vähän ihmeellinen mutta niin on viinan ostot Virostakin Thumbd
-
^
Siinähän se on. ;D
(https://karavaanari.org/kuvat/1480188010.jpg)
-
^
Siinähän se on. ;D
(https://karavaanari.org/kuvat/1480188010.jpg)
Katoppa Oikea Merkki ;D :laugh:
-
^
Siinähän se on. ;D
(https://karavaanari.org/kuvat/1480188010.jpg)
Kiinnostaa, hinta kuitenkin sellainen että ei kynnet pysty ...
-
Tämä merkki!
http://www.iltalehti.fi/autot/2016102122497673_au.shtml
-
Kokoluokka näyttää olevan pienempi mitä oletin, ei siltikään ole varaa tällä hetkellä.
-
^
Siinähän se on. ;D
(https://karavaanari.org/kuvat/1480188010.jpg)
Eihän tuo mikään Volvo ole se on Geely ;D ;D ;D
-
^
Siinähän se on. ;D
(https://karavaanari.org/kuvat/1480188010.jpg)
Niin Geely ! Jos jokin taho omistaa jotain se ei tee siitä siellä valmistettua. Ei Volvo ennen ollut kai iltapaskanlukijan mielestä amerikkalainen kun Ford omisti . Vai mitä :-*
-
Äänestykseen ei ole tullut uutta ja keskustelu on livennyt jo muualle. Kiitos mielipiteistänne.
-
Kannattaa kuitenkin muistaa, että Viking line työllistää noin 3000 ihmistä.
Varmaan myös muistetaan, että Silja Line teki uusimmat Superseacat laivat Italiassa taisi olla peräti 3 kappaletta.
Tai että Finnlinesin 6 uusinta laivaa kaikki on tehty Kiinassa.
-
Kyllä! nyt sitten muistamme päivittää itsemme tähän päivään ja jätämme menneet taakse.
-
No ainakin sen tuotteen ALVin verran parantaa valtion taloutta. Lisäksi tuotteen myyjän saaman palkan kautta kaikkine kerrannaisineen.
Suomen talous kohenee sillä, että myydään jotain ulos, ei sillä, että minun vähäiset rahani siirretään jonkun muun taskuun täällä Suomessa.
Tuntuu olevan vaikea ymmärtää.
-
Vedämpä pisenksistä sivujuonen! miksi ulkomaalaiset firmat kaivaa suomesta kultapitoista malmia, mitä suomi siitä saa?
Siksi kun suomalaiset on tyhmiä.
Kaivosverosta on puhuttu vuosikymmeniä, vaan mitää ei tapahdu.
-
Siksi kun suomalaiset on tyhmiä.
Kaivosverosta on puhuttu vuosikymmeniä, vaan mitää ei tapahdu.
Ite puhun rohkeudesta ja ja toisaalta pölijyydestä! mutta kanssasi samaa mieltä
-
Kannattaa kuitenkin muistaa, että Viking line työllistää noin 3000 ihmistä.
Varmaan myös muistetaan, että Silja Line teki uusimmat Superseacat laivat Italiassa taisi olla peräti 3 kappaletta.
Tai että Finnlinesin 6 uusinta laivaa kaikki on tehty Kiinassa.
Finnlines on 100% italialainen yhtiö.
Finnlinesin Suomesta liikennöivä matkustaja/rahtilaivasto on tehty Italiassa EU:n alueella.
https://www.finnlines.com/fi/rahti/laivastoTyöllistää Suomessa ihan kiitettävästi satamatoiminnoissa ja osittain laivoillakin.
Rahtipaatteja jotka jostain johonkin menevät on tehty mm Kiinassa
-
Siksi kun suomalaiset on tyhmiä.
Kaivosverosta on puhuttu vuosikymmeniä, vaan mitää ei tapahdu.
Niin en tiedä onko kyse tyhmyydestä vaan siitä luodaanko työpaikkoja vaiko eikö.
Tähän päälle tietysti vielä luontoarvot.
Kumpi ompi parempi hylätty kaivos, josta maksetaan veroja vai toimiva kaivos, jossa väkeä on töissä. Vai ei kaivosta ollenkaan ?
-
Kyllä Kiinassa tehty Volvo on aivan mutua .Ei löydy Suomesta eikä Euroopasta yhtään Kiinassa tehtyä Volvo vielä vuosikausiin jos koskaan tule löytymäänkään . Volvo suunnitellaan , kori ja moottorit Ruotsissa ja kootaan niin kauan kuin kapasiteetti riittää myös Ruotsissa
Onko Grimaldi maffian Finnlines tai Viron maffin Talllink parempi vaihtoehto :o :o :D VL on ainakin kaikkein enemmän Suomalainen yritys , tietenkin laivan tilaus oli vähän ihmeellinen mutta niin on viinan ostot Virostakin Thumbd
http://www.iltalehti.fi/autot/2016110222555825_au.shtml
kyllä tuon uutisen mukaan S90:n valmistus viedään kiinaan mistä se tuodaan euroopan markkinoille.
Nyt oli vikingillä hyvä mahdollisuus verhoutua telakkojen kiireyden taakse miksi tilata uusi kiinasta niin ei paista ihan niin pahasti läpi. Saavat syyn ottaa kiinalaisen laivan. Mutta ihan sama mä en siihen astu mulla harvemmin oo mikään kiinalainen laite kovin pitkään toiminut. aika iso imagollinen riski muutenkin. Ottaen huomioon että Tallink on tilannut aika paljon laivoja juuri suomesta.
-
Viedään ! Eli suunnitelmia on, mitä sitten ?
Ei niitä ainakaan vielä näy ja tuo rahtaus hieman epäilyttää. Nuo melkeinkiinlaiset kin tehdään euroopan markkinoille esim Slovakiassa, Sloveniassa ,Tsekeissä jne.
Ja taas Kiinan markkinoille menevät Audit, VW:t jne Kiinassa.
-
Niin en tiedä onko kyse tyhmyydestä vaan siitä luodaanko työpaikkoja vaiko eikö.
Tähän päälle tietysti vielä luontoarvot.
Kumpi ompi parempi hylätty kaivos, josta maksetaan veroja vai toimiva kaivos, jossa väkeä on töissä. Vai ei kaivosta ollenkaan ?
Pääsääntöisesti ei ollenkaan nykyisillä edellytyksillä.
Silläkin rahalla, mitä Sippilä on työntaänyt Terrafameen, olisi kaivoksen porukkaa voinut pitää 20v vetämässä lonkkaa, siis jos rahaa pitää jonnekin syytää.
Ja kun se mätäpaise joskus saadaan kiinni, KAIKKI lopputyöt, vesistöjen puhdistusta myöten, maksatetaan meillä.
-
Nyt oli vikingillä hyvä mahdollisuus verhoutua telakkojen kiireyden taakse miksi tilata uusi kiinasta niin ei paista ihan niin pahasti läpi. Saavat syyn ottaa kiinalaisen laivan. Mutta ihan sama mä en siihen astu mulla harvemmin oo mikään kiinalainen laite kovin pitkään toiminut. aika iso imagollinen riski muutenkin. Ottaen huomioon että Tallink on tilannut aika paljon laivoja juuri suomesta.
Ehkäpä halpiselektroniikal la ja laivoilla on jonkilainen ero. Jos tutkit laitetta millä viestisi laitoit luettavaksemme, 99%:n todennäköisyydellä se on tehty Kiinassa.
Viking Line on on yritys. Yritykset tekevät päätöksensä liiketaloudellisin perustein, lakia noudattaen.
Yrityksen tehtävä ei ole turvata ulkopuolisen yrityksen(Suomessa olevien ulkomaalaisomisteis ien) työllisyyttä. Työllisyyden hoitaminen on valtion tehtävä. Siihen on oma ministerikin.
Koitapa jättää kaikki Kiinalaiset tuotteet pois käytöstä. Havumajassa, turkisvaatteessa(olettaen että suomalainen eläin) ja nuotiolämmössä niitä ei ole.
-
Ehkäpä halpiselektroniikal la ja laivoilla on jonkilainen ero. Jos tutkit laitetta millä viestisi laitoit luettavaksemme, 99%:n todennäköisyydellä se on tehty Kiinassa.
Viking Line on on yritys. Yritykset tekevät päätöksensä liiketaloudellisin perustein, lakia noudattaen.
Yrityksen tehtävä ei ole turvata ulkopuolisen yrityksen(Suomessa olevien ulkomaalaisomisteis ien) työllisyyttä. Työllisyyden hoitaminen on valtion tehtävä. Siihen on oma ministerikin.
Koitapa jättää kaikki Kiinalaiset tuotteet pois käytöstä. Havumajassa, turkisvaatteessa(olettaen että suomalainen eläin) ja nuotiolämmössä niitä ei ole.
Kyse on lyhyesti markkinataloudesta päätavoitteena tehdä maksimaallisen hyvä rahallinen tulos voimassa olevien lakien ja asetuksien mukaan piittamatta mahdollisista negatiivisista seurauksista.
Ehkä kaivosteollisuus on karmein esimerkki kuinka ulkomaalainen firma voi toimia Suomessa, poimia rusinat päältä ja jättää murut leipojan siivottavaksi, siivoojan piikkiin jonka Suomen laki mahdollistaa.
Koomista ja surkuhupaisaa, mitään rikosta ei tapahdu, lain mukaan on eletty. ;D
Viking Line tapauksessa voidaan kysyä, onko veronmaksajien-,ja kansantalouden etu tukea pörssiyhtiötä useiden vuosien ajan kymmenillä miljoonilla euroilla joka vuosi veronmaksajien rahoilla, joista jaetaan osakkaiden tuottoina niiden omistajille?
Me tavalliset tallaajat tuskin yksikään osaamme / tiedä millaisia veroteknillisiä järjestelyjä käytetään että nettotuotto olisi kaikkein maksimaallisin.
Kyllä. Työllisyyden hoitaminen (työn järjestäminen) kuuluu valtiolle. Ellen aivan väärin ole lukenut / ymmärtänyt, se lukee perustuslaissa.
Työllistämistä yritetään, ainakin tällainen kuva annetaan hallituksen taholta rahvaalle. Tuttuakin tutumpi klisee,"meidän täytyy saada suomalaisille ja Suomen talous tätä kautta nousuun." Tämän kliseen kuulin viimeksi katsoessani Tressiklubia ministeri Orpon lausumana.
Työllistämisestä ajattelen, ja ajatellut jo vuosien ajan, että suuri intohimo ja kiima puhua työllistämisestä, on sanojen helinää ja tyhjänpäiväistä retoriikkaa jota markkinoidaan rahvaalle.
Ajattelen työehtosopimusten mitätöinnin olevan ainoa kuningasajatus jolloin avautuvat halpatyö- markkinat joiden pääasiallinen tarkoitus saada palkkakustannukset mahdollisimman minimiin.
Jo nyt on ihmisiä jotka ovat niin pienellä palkalla,että joutuvat seisomaan leipäjonoissa, jos on uskominen mediaan ja asianomaisten lausuntoihin.
Markkinatalous ei halua tuntea edellä esille tullutta ilmiötä, vaan markkinatalouden kannattajat puhuvat,"meidän täytyy kyetä pitämään hyvinvointivaltion säilyvyys." Tuskin yksikään asioita hieman kyseenalaistava, realistisen ajattelun omaava ihminen ei voi olla huomaamatta tällaista kaksinaismoralismia . :-\ :-\
-
ihminen ei voi olla huomaamatta tällaista kaksinaismoralismia . :-\ :-\
Että asutaan Virossa ja sieltä kommentoidaan Suomen olosuhteita >:(
-
Että asutaan Virossa ja sieltä kommentoidaan Suomen olosuhteita >:(
Eiköhän Harri nähnyt Mailmaa Enemmän,kun Sinä.
-
Eiköhän Harri nähnyt Mailmaa Enemmän,kun Sinä.
Mistäpä näkemiseni tiedät?
Mielestäni kaksinaismoralismia on juuri se että (jostain syystä) vaihdetaan asuinmaata ja sieltä kommentoidaan entisen asuinmaan nykyistä toimintaa.
Mitäs Tikkakoskella ollaan tästä mietitty?
-
Mistäpä näkemiseni tiedät?
Mielestäni kaksinaismoralismia on juuri se että (jostain syystä) vaihdetaan asuinmaata ja sieltä kommentoidaan entisen asuinmaan nykyistä toimintaa.
Mitäs Tikkakoskella ollaan tästä mietitty?
Vuoden päästä muutto Viroon :laugh:
-
Täällä asutaan ulkomailla, mutta onneksi ei pohjois koreassa. Siellä asuu kommentoimaton väki ja semmoisen väen kaverit jotka haluaa mielipiteiden vaihtoa rajoittaa. ;)
-
Että asutaan Virossa ja sieltä kommentoidaan Suomen olosuhteita >:(
Hyvähän se on että kommentoidaan, varsinkin jos maan asukkaat ei ymmärrä omia etujaan tai toimiaan ::)
-
Hyvähän se on että kommentoidaan, varsinkin jos maan asukkaat ei ymmärrä omia etujaan tai toimiaan ::)
Entä se kaksinaismoralismi?
-
Entä se kaksinaismoralismi?
No sitähän kai esiintyy muuallakin, muttei oikein tähän aiheeseen kuulu.
-
Samoin minä olen erittäin maahanmuuttoystäväl linen vaikka kohdemaatani en ole vielä valinnut.
Mutta tuskin se tuohon lahden toiselle puolelle vain jää,kyllä lämpimämpää pitää olla.
-
Mistäpä näkemiseni tiedät?
Mielestäni kaksinaismoralismia on juuri se että (jostain syystä) vaihdetaan asuinmaata ja sieltä kommentoidaan entisen asuinmaan nykyistä toimintaa.
Mitäs Tikkakoskella ollaan tästä mietitty?
Kyllä asuu Virossa. (viittaus ai'empaan) Ja ennen Viroa asui vuosia, vuosia Espanjassa. Thumb Valitettavasti olen edelleen verovelvollinen Suomeen terveydenhoitomaksu ineen vaik'ei ole muita oikeuksia karrikoidusti todettuna kuin äänestämiset. Thumbd Kuulumme samaan sarjaan Suomessa käydessä kuin esim, saksalainen turisti. Thumbd
Suomen kansalaisena minulla on perustuslain mukainen, 100% oikeus kommentoida samoja asioita kuin Suomessa asuvilla. Näen ehkä jopa asiat paremmin ja laaja-alaisemmin "ulkopuolisena" ;D
Tiedätkö sinä miksi me (vaimo) olemme muuttaneet pois Suomesta, ellet, silloin ei pitäisi itse moralisoida kaksinaismoralismii n viittaavia tekstejä. Yleisellä tasolla analysoidessa, intuitiona tämän tapainen kirjoittelu voi herättää lukijassa mietteitä asianomaisen omaavan kateutta, katkeruutta, kaunaa, jne. Haluaisi toimia samoin, mutta jostain syystä on siihen kykenemätön.
Vinkkinä kohdaltamme voin sanoa että kaikki asiamme kestää takuu varmasti päivänvalon, joten vastaavanlaiset kirjoittelut voi jokainen jättää aivan suosiolla unholaan. Thumb
Vakuudeksi tarkennan ettei kyseessä ole veropakoilu, rikollisuus tai kaikki, edes sellaisiin viitauksiin liittyvät asiat. ;D
Kansalaisuuteeni viitaten totean seuraavaa: Voin aikanaan muuttaa tarvittaessa kansalaisuuteni virolaiseksi. Olen ai'emmin tuonut esille kulkevani omia polkujani. Tässä edelleen yksi syy lisää omalle polulle jota pidän kohdallemme "etuoikeutettuna" asiana. Tällaisiin "etuoikeuksiin" pääsee olemalla ennakkoluuloton ja hyvällä itsetunnolla varustettu. Thumb Thumb
Täytyy muistaa että jos on äänestänyt aikoinaan (v.1994 ?) EU:hun liittymisen puolesta, on samalla äänestänyt erään EU:n keskeisen "peruspilarin," ihmisten ja tavaran vapaanliikkumisen puolesta EU: jäsenvaltioissa. Thumb
Olen vaimoni kanssa toteuttanut äänestyksen tulosta liikkumisella / asumalla ja edelleen asuvana vapaasti EU:n jäsenvaltioiden alueilla. Toki myös Suomessa, viimeksi 19.11.2016 kello:10.40-21.30 välisenä aikana. Toki hypätty aika-ajoin "aisan" yli joskus Aasian puolelle(kin)
Mautoilija lienee nyt tässä asiassa "aamua viisaampi?"
-
Kyllä Kiinassa tehty Volvo on aivan mutua .Ei löydy Suomesta eikä Euroopasta yhtään Kiinassa tehtyä Volvo vielä vuosikausiin jos koskaan tule löytymäänkään.
Ei kai nyt sentään ihan pelkkää mutua, vaikka vielä ei Kiinassa tehtyjä Volvoja täällä näykkään.
Lainaus, jossa Samuelsson valottaa tulevaisuuden suunnitelmia:
"Volvon ylin pomo Håkan Samuelsson kertoi, että Kiinasta tulee yhä tärkeämpi valmistuspaikka Volvolle. Tavoitteeksi on asetettu jopa 800 000 auton vuosittainen myynti vuoteen 2020 mennessä, joten tuotantoakin pitää järjestellä uudestaan. Kiina ei tule jäämään vain S90:n valmistusmaaksi, vaan myös nykyisen ja seuraavan sukupolven S60:tä sekä V60:tä ja tulevan 40-sarjan autoja tehdään siellä. Volvo ei kuitenkaan vielä vahvistanut, onko Kiina jatkossa niiden ainoa valmistusmaa."
En usko, että tällaista ihan turhaan julkisuuteen tuodaan.
-
Hei, miksi eri autoja tehdään eri paikoissa ?
No on h***tin kallista kuskauttaa kymmeniätuhansia autoja maanosasta toiseen.
Esim Audi A6
http://www.autowiki.fi/index.php/Audi_A6
Valmistaja ja valmistusmaa Audi,
Saksa, Kiina, Intia
VW Passat
Valmistaja ja valmistusmaa Volkswagen,
Saksa, Kiina, Brasilia
Toyota Corolla
Valmistaja ja valmistusmaa Toyota,
Japani, Kanada, Yhdysvallat, Australia, Turkki, Intia, Iso-Britannia, Brasilia, Malesia, Pakistan, Thaimaa, Filippiinit, Indonesia, Taiwan, Kiina
Ford Fiesta
valmistusmaa Ford,
Brasilia, Saksa, Meksiko, Kiina, Intia, Englanti ja Etelä-Afrikka
Ford Focus
valmistusmaa Ford Motor Company,
Saksa, Espanja, Italia, Venäjä, USA, Meksiko, Argentiina, Kiina, Taiwan, Filippiinit ja Etelä-Afrikka
MB C
valmistusmaa Mercedes-Benz,
Bremen, Saksa
Sindelfingen, Saksa
East London, E-Afrikka
Juiz de Fora, Brasilia
Pune, Intia
Pekan, Malesia
Samut Prakan, Thaimaa
Ho Chi Minh City, Vietnam
Wanaherang, Indonesia
MB E
Valmistusmaa Egyptin lippu Egypti
Indonesia
Intia
Itävalta
Malesian lippu Malesia
Saksan lippu Saksa
Thaimaan lippu Thaimaa
jne
Ei kai kannata ääri-ihmisten yrittää itseeän ja kaltaisiaan viihdyttää kovin hirveästi.
Globaalissa maailmassa ;) ;) ;)
-
Elikkä kun ostaa ulkolaista niin ulkolainen ostaa suomalaista ;)
-
No sitähän kai esiintyy muuallakin, muttei oikein tähän aiheeseen kuulu.
Sittenhän viestin voi poistaa :-* :-*
Kyllä asuu Virossa. (viittaus ai'empaan) Ja ennen Viroa asui vuosia, vuosia Espanjassa. Thumb Valitettavasti olen edelleen verovelvollinen Suomeen terveydenhoitomaksu ineen vaik'ei ole muita oikeuksia karrikoidusti todettuna kuin äänestämiset. Thumbd Kuulumme samaan sarjaan Suomessa käydessä kuin esim, saksalainen turisti. Thumbd
Suomen kansalaisena minulla on perustuslain mukainen, 100% oikeus kommentoida samoja asioita kuin Suomessa asuvilla. Näen ehkä jopa asiat paremmin ja laaja-alaisemmin "ulkopuolisena" ;D
Tiedätkö sinä miksi me (vaimo) olemme muuttaneet pois Suomesta, ellet, silloin ei pitäisi itse moralisoida kaksinaismoralismii n viittaavia tekstejä. Yleisellä tasolla analysoidessa, intuitiona tämän tapainen kirjoittelu voi herättää lukijassa mietteitä asianomaisen omaavan kateutta, katkeruutta, kaunaa, jne. Haluaisi toimia samoin, mutta jostain syystä on siihen kykenemätön.
Vinkkinä kohdaltamme voin sanoa että kaikki asiamme kestää takuu varmasti päivänvalon, joten vastaavanlaiset kirjoittelut voi jokainen jättää aivan suosiolla unholaan. Thumb
Vakuudeksi tarkennan ettei kyseessä ole veropakoilu, rikollisuus tai kaikki, edes sellaisiin viitauksiin liittyvät asiat. ;D
Kansalaisuuteeni viitaten totean seuraavaa: Voin aikanaan muuttaa tarvittaessa kansalaisuuteni virolaiseksi. Olen ai'emmin tuonut esille kulkevani omia polkujani. Tässä edelleen yksi syy lisää omalle polulle jota pidän kohdallemme "etuoikeutettuna" asiana. Tällaisiin "etuoikeuksiin" pääsee olemalla ennakkoluuloton ja hyvällä itsetunnolla varustettu. Thumb Thumb
Täytyy muistaa että jos on äänestänyt aikoinaan (v.1994 ?) EU:hun liittymisen puolesta, on samalla äänestänyt erään EU:n keskeisen "peruspilarin," ihmisten ja tavaran vapaanliikkumisen puolesta EU: jäsenvaltioissa. Thumb
Olen vaimoni kanssa toteuttanut äänestyksen tulosta liikkumisella / asumalla ja edelleen asuvana vapaasti EU:n jäsenvaltioiden alueilla. Toki myös Suomessa, viimeksi 19.11.2016 kello:10.40-21.30 välisenä aikana. Toki hypätty aika-ajoin "aisan" yli joskus Aasian puolelle(kin)
Mautoilija lienee nyt tässä asiassa "aamua viisaampi?"
Mistähän terveydenhoitomaksu ista on kyse? Palkastani veroa maksan, siitä verottaja lähettää vuosittaisen todisteen. Palauttaen ylimääräiset tai laskuttaen maksamattomat. Kiinteistö(i)stä erillinen lasku.
Kuten jo aiemmin olen todennut, kommentoin ainoastaan kirjoitettuun. Asuinpaikaksi on kerrottu Viro, kansalaisuutta ei. Kristallipalloni ei ennusta.
Muuttosi syitä en arvaile, eivätkä ne minua kiinnosta. Yleisellä tasolla, intuitiona analysoidessa haluat jollain tapaa selitellä toimintaasi, mutta jostain syystä olet siihen kykenemätön.
Itsekin olen joskus äänestänyt.
Päivä päivältä on ihminen viisaampi. Aina oppii jotain uutta. Aamu on edellistä iltaa viisaampi
Keltaisia pallukoita ihan kivasti.
-
Olet sinä Mautoilija aika witun hankala ihminen ainakin näin netissä, en ehkä haluaisi tutustua livenä näillä tähän astisilla kommenteilla.
-
Olet sinä Mautoilija aika witun hankala ihminen ainakin näin netissä, en ehkä haluaisi tutustua livenä näillä tähän astisilla kommenteilla.
Älä pelkää Thumb, en minäkään.
Asiasi keskusteluun oli?
-
Näin kevennyksenä, että asiat ei mene liian vakavaksi, on M/S Viking Grace rakennettu Turun telakalla. Ja maksoi 240 miljoonaa euroa.
Taitaa olla uusin matkustajalaiva, joka seilaa Suomessa ja on myös tehty Suomessa.
Mikä lie onkaan edellinen matkustajalaiva, joka seilaa Suomessa ja on tehty myös Suomessa.
Viking XPRS ??
-
Eiköhän tää ollu tässä, kun uutta sisältöä ei hevin ilmaannu.
Muita ketjuja riittää juttualustoiksi.