On ja sitten kutistesukka joka peittää tuon liitoksen. Tuo koko + puolen johto taitaa tulla sarjana ja mittaa noilla kaapeleilla on niin naftisti, ettei pysty vaihtamaan toisenlaista kenkää tilalle. Johtosarjan purkaminen/vaihtaminen ei itsessään ole vaikeaa mutta nuo on vedettu hyvin suojassa ja paljon pitää purkaa edestä pois ja pohjapanssari irrottaa.
Jotenkin olen vakuuttunut siitä, että korjaamo joka mittasi latauksen ja totesi laturin vialliseksi ei mitannut kunnolla ja huomioinut hävikkiä laturin ja akun välillä.
Tähän hätää väitän että toinen reilusti mitoitettu kaapeli vanhan rinnalle on hyvä ratkaisu ja sitten kun on aikaa rakentaa itse uuden johtosarjan.
Piti se omassa käydä kattomassa mikä tilanne. Laturi ja startin solenoidi melkein koskettavat toisiaan - ei ole kuin vajaan 20cm kaapelin pätkä välissä.. Ilman tuota mutkaa riittäisi laturilta tuleva lyhyempikin (jos oman kengän sille haluaa tehdä)
.. joka jatkuu solenoidilla - minne lie seuraavaksi. Olisko kuitenkin sulakerasia "B+ bus", pääsulake jne.. ei ihan suoraan akku kuitenkaan.
Tässä sitä ylimenovastusta kait hapettuman ja korroosion kera syntyy.. tuon kyllä erottasin omille kaapelikengille, jos ongelmia aihetuttaa..
Hyvin mahtuu solenoidille kahdet kengät ja rasvaa väliin
Edit; käsiksi pääsee hyvin yläkautta, ja ovat sitä kautta startinkin irroittaneet..
E2; kyllä ne jotain parannusta tässä tuoreemmassa tehneet tuohon liitokseen kun kutistesukan alta tursuaa massaa..