Olen viikon verran joutunut käyttämään Saab 93 1,9 Tdi koneella. Autossa on mielestäni latausongelma joka johtuu alimitoitetuista kaapeleista. Laturi on uusittu ja akku kunnossa. Auton käydessä jännite akulla 13,9- 14,1 sama lukema ajossa sytkäristä mitattuna. Kun mittaa jännitteen laturin + navalta ja akun - navalta jännite luokkaa 14,4 ja taas akun + navalta ja laturin maasta lukema taas matalampi. Kaikki + liitokset putsaamalla tuo lukema nousi mainitsemiini.
Itse pähkäilin että, vika on alimitoitetussa + kaapelissa ja laittamalla yhden kaapelin suoraan laturilta akulle ongelma poistuu. Tuossa laturin kaapeli kulkee startin kautta akulle, y haaroitus startin kohdalla.
Tuo kaapelihässäkkä on rakenteeltaan sellainen että, helpoin ratkaisu olisi laittaa toinen kaapeli laturilta suoraan akulle alkuperäisen rinnalle. Miten tuollaisen mitoittaa.
Ajovalot ja flekti päällä lukema pysyy mainitsemassani mutta, kun laittaa kulutusta enemmän jännite laskee ja on noin 13,7 mitattuna sytkäristä.
Onko akun kaapelikengät valettu johtoon? Minulla oli kerran vika jossa johto oli kaapelikengän sisltä niin hapettunut, ettei sähkö kulkenut ja kurmitettavuus oli heikko.