rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Apukaukovaloista  (Luettu 23057 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
  • Tyhmä
    • Urheilua aktiiveille
Vs: Apukaukovaloista
« Vastaus #15 : 4.12.2013 kello on 13:45 »
Kyllä mulle ainakin tulee volvoon lisäpitkät,sitä valoa,kun ei ole koskaan liikaa,jäänyt vaan mieleen tuolta raskaan kaluston puolelta ;) :D

Samaa mieltä Tikkakosken diplomaatin kanssa siitä että valoa ei ole koskaan liikaa. Vaikka itsellä ei lisäpitkiä ole niin harkinnassa ovat kuitenkin olleet jo pidempään. Pidemmillä matkoilla tuonne pohjoiseen ois joskus käyttöä. Usein tulee ajeltua hiljaiseen aikaan aamulla tai iltamyöhällä ja silloin niitä vois käyttää tarvittaessa. Valinnan vaikeus lähinnä, että mitä laittaa.

Silti toisaalta mielipiteeni on myös sitä mieltä, että hyvät lähivalot on kaiken perusta. Aiemmin omistamassani diesel Subarussa vm2008 on ollut parhaat valot tähän saakka mitä meillä ollut. Siinä oli bi-xenonit ja apukoulovalo halogeenit. Saabeissakin oli hyvät, mutta tuon suben lyhyet vei voiton.

Minkälaiset sitä pitäis laittaa, että ois hyvät, ei näyttäis kovin rumalta ja kuitenkaan ei houkuttelis pojankosseja repimään niitä irti kaljarahan puutteessa? Eikös jotku halvat Bilteman ämpärit menestyneet TM testissä joskus?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Apukaukovaloista
« Vastaus #16 : 4.12.2013 kello on 13:58 »
Samaa mieltä Tikkakosken diplomaatin kanssa siitä että valoa ei ole koskaan liikaa. Vaikka itsellä ei lisäpitkiä ole niin harkinnassa ovat kuitenkin olleet jo pidempään. Pidemmillä matkoilla tuonne pohjoiseen ois joskus käyttöä. Usein tulee ajeltua hiljaiseen aikaan aamulla tai iltamyöhällä ja silloin niitä vois käyttää tarvittaessa. Valinnan vaikeus lähinnä, että mitä laittaa.

Silti toisaalta mielipiteeni on myös sitä mieltä, että hyvät lähivalot on kaiken perusta. Aiemmin omistamassani diesel Subarussa vm2008 on ollut parhaat valot tähän saakka mitä meillä ollut. Siinä oli bi-xenonit ja apukoulovalo halogeenit. Saabeissakin oli hyvät, mutta tuon suben lyhyet vei voiton.

Minkälaiset sitä pitäis laittaa, että ois hyvät, ei näyttäis kovin rumalta ja kuitenkaan ei houkuttelis pojankosseja repimään niitä irti kaljarahan puutteessa? Eikös jotku halvat Bilteman ämpärit menestyneet TM testissä joskus?
Thumb Hommaa vaan ne lisäpitkät,vaikka jotkut on täälä vastaan,ne on näitä kehä kolmosella ajavia ;)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.03.2015 kello on 16:49
Vs: Apukaukovaloista
« Vastaus #17 : 4.12.2013 kello on 14:09 »
Ei minulla ole mitään kunnollisia valoja vastaan, mutta mikä ...tana joitain kuskeja vaivaa kun yöllä kohdatessa tienpäällä läväytetään ne pitkät päälle 4-5m. ennen kohtaamista, ajele siinä sitten sokeana parisataa metriä prkl..???

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Apukaukovaloista
« Vastaus #18 : 4.12.2013 kello on 14:11 »
Ei minulla ole mitään kunnollisia valoja vastaan, mutta mikä ...tana joitain kuskeja vaivaa kun yöllä kohdatessa tienpäällä läväytetään ne pitkät päälle 4-5m. ennen kohtaamista, ajele siinä sitten sokeana parisataa metriä prkl..???
Sitä kanssa ihmetellyt itse..

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:28.04.2015 kello on 16:47
Vs: Apukaukovaloista
« Vastaus #19 : 4.12.2013 kello on 14:41 »
Jos vastaantulijalla on kirkkaalla ilmalla sumuvalot päällä, minä ainakin "vedän" pitkät päälle ! :(

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:47
Vs: Apukaukovaloista
« Vastaus #20 : 4.12.2013 kello on 14:44 »
Jos vastaantulijalla on kirkkaalla ilmalla sumuvalot päällä, minä ainakin "vedän" pitkät päälle ! :(
Tuollainen kansanpoliisi mentaliteetti vielä kun saatais pois...niin hyvä olis.  :(

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.12.2023 kello on 10:08
Vs: Apukaukovaloista
« Vastaus #21 : 4.12.2013 kello on 14:51 »
Ei minulla ole mitään kunnollisia valoja vastaan, mutta mikä ...tana joitain kuskeja vaivaa kun yöllä kohdatessa tienpäällä läväytetään ne pitkät päälle 4-5m. ennen kohtaamista, ajele siinä sitten sokeana parisataa metriä prkl..???

Eikös tuo ole se oikeaoppinen tapa.

Itse ainakin entisissä autoissa pyrin aina räppäämään pitkät päälle juuri ennen kohtaamista. Tiiä sitten, oliko 4 metriä, vai just konepellin kohdalla, mutta en halunnu sukeltaa pimeyteen ilman pitkiä. Mutta siis sellaisella oletuksella, että suoraan kuskin silmiin ei porota, jollei sitten katso kohti.
Vastaantulijahan seuraa piennarviivaa noissa kohtaamistilanteiss a siten, ettei voi tietää minkä merkkinen auto vastaan tuli. Jos taas se keulamerkki kiinnostaa niin paljon, että sitä pitää kurkkia, niin oma moka.

Nykyisin auto hoitaa tuon vaihtamisen, niin ei tarvitse siihen kajota. Tosin perässä ajaessa vaihtaa lyhyet, kun näkyy edellä ajavan takavalot, eli aivan liian aikaisin.
Ja täällä kehäteiden ympäristössä kun nyt ei muutenkaan noita pitkiä juurikaan tarvitse.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Apukaukovaloista
« Vastaus #22 : 4.12.2013 kello on 14:58 »
Eikös tuo ole se oikeaoppinen tapa.

Itse ainakin entisissä autoissa pyrin aina räppäämään pitkät päälle juuri ennen kohtaamista. Tiiä sitten, oliko 4 metriä, vai just konepellin kohdalla, mutta en halunnu sukeltaa pimeyteen ilman pitkiä. Mutta siis sellaisella oletuksella, että suoraan kuskin silmiin ei porota, jollei sitten katso kohti.
Vastaantulijahan seuraa piennarviivaa noissa kohtaamistilanteiss a siten, ettei voi tietää minkä merkkinen auto vastaan tuli. Jos taas se keulamerkki kiinnostaa niin paljon, että sitä pitää kurkkia, niin oma moka.

Nykyisin auto hoitaa tuon vaihtamisen, niin ei tarvitse siihen kajota. Tosin perässä ajaessa vaihtaa lyhyet, kun näkyy edellä ajavan takavalot, eli aivan liian aikaisin.
Ja täällä kehäteiden ympäristössä kun nyt ei muutenkaan noita pitkiä juurikaan tarvitse.
Itsellä tyyli kanssa jos perävalot näkyy,niin puoli valot päälle ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:47
Vs: Apukaukovaloista
« Vastaus #23 : 4.12.2013 kello on 15:02 »
Nykyisin auto hoitaa tuon vaihtamisen, niin ei tarvitse siihen kajota. Tosin perässä ajaessa vaihtaa lyhyet, kun näkyy edellä ajavan takavalot, eli aivan liian aikaisin.
Ja täällä kehäteiden ympäristössä kun nyt ei muutenkaan noita pitkiä juurikaan tarvitse.
Missä vaiheessa tuollainen automaattivaihtaja sitten kytkee päälle kaukovalot kohtaamistilanteess a?

  • Vieras
  • Vs: Apukaukovaloista
    « Vastaus #24 : 4.12.2013 kello on 15:32 »
    Missä vaiheessa tuollainen automaattivaihtaja sitten kytkee päälle kaukovalot kohtaamistilanteess a?

    Aavistuksen verran myöhemmin kuin mitä itse vaihtaisi, eli siinä vaiheessa kun vastaantullut auto on täysin ohittanut, silloin rävähtää pitkät takaisin päälle, autokoulussahan opetettiin että pitkät voi laittaa päälle silloin kun ollaan vastaantulevan takaoven tienoilla, noin ainakin mulle on sanottu ja noin myös olen tehnyt tähän asti, nyt sitten automatiikka hoitaa hiukan myöhemmin....no eipähän ainakaan häikäisty takanaistujatkaan.  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:02
    • viva la France
    Vs: Apukaukovaloista
    « Vastaus #25 : 4.12.2013 kello on 16:21 »
    Minulla on sitikassa tuo valo-automaatikka. Syttyvät itsekseen ja sammuvat, vaihtaavat pitkät ja niin ees pois päin.
    Tunneliin kun ajat, niin valot syttyy. Sitten siellä tunnelissa kun ruuuhka aikaan jono pysähtyy ja olet rekan taka niin alkaa se valoshow
    kuin Dannyllä aikanaa välkyy ja räpsyy kun automaatikka miettii pitäisiikö polttaa pitkiä ja saa aikaa päätöksen, niin tulee liian kirkasta ja kas kummaa valot sammuu. Mutta muuten ovat kyllä oiva lisävaruste.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:54
    Vs: Apukaukovaloista
    « Vastaus #26 : 4.12.2013 kello on 19:02 »
    Raapisit päätäsi harvemmin....


    Tuollaiset kommenttisi voisit jättää omaan pikku pääkkysi sisään . . .

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:12
    Vs: Apukaukovaloista
    « Vastaus #27 : 4.12.2013 kello on 19:25 »
    Tuollaiset kommenttisi voisit jättää omaan pikku pääkkysi sisään . . .

    Niin pitäisi,. vaan joskus ei malta, kun joku luuluu tietävänsä kaiken.   ;D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:20
    Vs: Apukaukovaloista
    « Vastaus #28 : 4.12.2013 kello on 20:53 »
    Mulla autossa tehtaan vakiot. Se vaihtaa ensin jolla häikäisee periaatteella menty. Yleensä vastaan tuleva vaihtaa ensin joskus ei kumpikaan vaihda. ;D ;D ;D Ei niitä vastaantulijan lamppuja tarvi tollistella ne on pyöreet tai soikeat ja kirkkaat tai siniset. ;D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    Vs: Apukaukovaloista
    « Vastaus #29 : 4.12.2013 kello on 21:08 »
    Ei niitä vastaantulijan lamppuja tarvi tollistella ne on pyöreet tai soikeat ja kirkkaat tai siniset. ;D

     Thumb Monesti tulee vastaan noita tollistelijoita ja alkavat räpsytteleen valojansa. Loppuu se tollistelu nopeasti kun laitan pitkät päälle  :D