rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Rojektina Kafi Future 582 -89  (Luettu 193076 kertaa)

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 7.09.2016 kello on 21:38
Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
« Vastaus #120 : 11.11.2013 kello on 12:16 »
Mihinkä nuo alarimat tulee kiinni? Eikös seinät ja koko vaunun paino ole niiden varassa??

Ulompaan lattiavaneriin ja lattiassa poikki vaunun kulkeviin runkopuihin ja vielä lopuksi sisempään lattiavaneriin. Jos nyt aivan tarkkoja ollaan, niin nehän kannattelee seiniä ja kattoa. Väliseinillä ja osalla kalusteilla on myös ratkaiseva tarkoitus katon kannattelussa. Kalusteilla saadaan osaksi seiniin kohdistuvaa painoa jaettua laajemmalle lattiarakenteille, lisäksi ne sitovat ja tukevoittavat ulkoseiniä. Tämä vaunu kun on täysin puurunkoinen. Keväällä on tarkoitus laittaa vaunun ulkopuolelle takapäähän lattiaan lisäksi paksumpi vaneri (n.10-12mm)tukevoittamaan ja jäykistämään lattiaa on meinaan aikain saatossa tukijalat työntäneet lattiaa sisälle päiten ja samaa vaneria laitetaan myös etukulmiin tukijalkojen alle, siitä myöhemmin lisää.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2013 kello on 06:53 »

• Matkailija
  • Viimeksi paikalla:22.07.2020 kello on 21:57
« Vastaus #121 : 11.11.2013 kello on 13:03 »
Kävin konttamassa oman spriten rakennetta niin seinän alarima on kiinni runkopalkkeihin kiinitettyjen lattian reunan alla olevien rimojen kyljessä.Lattia on ilmeisesti tuossa keksinnössä vain yksinkertainen vaneri ja seinän alarima tulee sen alapuolelle runkorimaan kiinni Thumbd
Pohja näyttää olevan aivan kova ja kuiva mutta keittiökalusteiden kohdalta seinä aivan pehmeä :-\

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 5.06.2024 kello on 23:26
  • Käyttäjän JanKum vaimo, jos joku muistaa :)
« Vastaus #122 : 13.11.2013 kello on 11:42 »
 Thumb Hienoa työtä olet tehnyt, tulee niin mieleen oma Kafi-projekti  :D

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #123 : 14.11.2013 kello on 11:29 »
Thumb Hienoa työtä olet tehnyt, tulee niin mieleen oma Kafi-projekti  :D

Kiitokset  Thumb , harmi ettei teidän projektijuttu näy..

Tulipa touhuttua taasen aamusta. Purin loput vanerit vasemasta seinästä ja eipä tullut yllätyksenä, että etukaari on laho ja osa poikki puustakin.

Tästäpä näkee hyvin, että missä mennään tällä hetkellä. Kaikki kalusteet on nyt purettuna. On vaan melekoinen urakka kasata kaikki takaisin paikoilleen :)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.11.2025 kello on 09:31
« Vastaus #124 : 14.11.2013 kello on 21:54 »
Onpa hieno projektikertomus kuvineen. Piti lukea kokonaan yhdellä istumalla ja nuo kuvat on kyllä todella havainnolliset.

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #125 : 15.11.2013 kello on 07:14 »
Onpa hieno projektikertomus kuvineen. Piti lukea kokonaan yhdellä istumalla ja nuo kuvat on kyllä todella havainnolliset.

Hienoa, että kiinnostusta on Rojektiamme kohtaan  Thumb. Kuvia laitan aina kun on jotain tapahtunut vaunulla. Ovat vaan aika yksipuoleisia tässä vaiheessa, vaan eipä tuo kuvaaminen paljoa maksa nykypäivänä. Itse olen huomannut kun olen kaahlannut josjonkinlaisia rojektitoppiikkeja niin kuvat kertoo toisinaan paremmin kuin kirjoitettu teksti. Joten kuvia tulee vielä jatkossakin ja ilokseni olen huomannu, että ollaan pysytty asialinjalla keskusteluissamme. Tuntuu jotenkin vaan olevan hippasen hiljaista täällä Projektit-osion puolella taitaa kaikkimuut touhuta vaunujaan etteivät kerkiä päivitellä juttujaan, mutta kuitenkin Kafi-projekteja odottelen lisää nähtäväksi näille sivuille  Thumb.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #126 : 15.11.2013 kello on 09:24 »
Melekonen mestari olet ja puuhastelija.  Thumb  Minunkin pitäisi irroitella kattolistat, venttiilit, kattoluukku ja ikkunat, että voisi laittaa uudet tiivistemömmöt. Kaikki hommat on vain tehtävä ulkosalla, kun ei ole sisätilaa puuhastelua varten. Ja jos olisi, silloin minulla olisi vielä Nalle-Sisu -70:nen.  :D

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #127 : 15.11.2013 kello on 11:47 »
Melekonen mestari olet ja puuhastelija.  Thumb  Minunkin pitäisi irroitella kattolistat, venttiilit, kattoluukku ja ikkunat, että voisi laittaa uudet tiivistemömmöt. Kaikki hommat on vain tehtävä ulkosalla, kun ei ole sisätilaa puuhastelua varten. Ja jos olisi, silloin minulla olisi vielä Nalle-Sisu -70:nen.  :D

Yritystä on kyllä ollut... Thumb

Ulkona joudun itsekkin touhuilemaan, tuo kevytkatos joka tuli tekastua on toiminut hyvänä suojana sateilta ja jopa jo lumeltakin. Nyt kun olen touhunnut sisätiloissa, niin olen pyrkinyt liimaamaan pintapellin saumat sisältä käsin ja keväällä otan ja laittelen butyylit sitten ulkopuolille. Vielä pikkurutistus niin olisi seinät valmiit eristeiden osalta ei niin haittaisi jos talveksi rupiaa, sillä levytyshommeleita voi tehdä pikkupakkasillakin. Sitten alkaakin kalusteiden fixsailu ja pitäisi suunnitella myös intekroitu Mikroaalto-uuni keittiön yläkaappiin yms..  :D

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.01.2020 kello on 22:59
« Vastaus #128 : 15.11.2013 kello on 19:59 »
Ole sitten tarkkana butyylin kanssa. Minä ostin Wurthin tavaraa ja vähän huolestuttaa oliko se asiallista kamaa. Keväällä pitää käyttää joku lyhyt listan pätkä irti ja tarkistaa onko pysynyt tavara notkeana. Nyt käyttäisin ehkä koriliimaa jokaisen listan alla - ei näitä vanhoja jaksa kahteen kertaan kunnostaa, eli uudelleen irroituksen voisi ehkä unohtaa.

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #129 : 16.11.2013 kello on 18:38 »
Ole sitten tarkkana butyylin kanssa. Minä ostin Wurthin tavaraa ja vähän huolestuttaa oliko se asiallista kamaa. Keväällä pitää käyttää joku lyhyt listan pätkä irti ja tarkistaa onko pysynyt tavara notkeana. Nyt käyttäisin ehkä koriliimaa jokaisen listan alla - ei näitä vanhoja jaksa kahteen kertaan kunnostaa, eli uudelleen irroituksen voisi ehkä unohtaa.

Ok, pitääpi selvitellä minkä merkkisiä butyylejä kanssa vaunuilijat ovat käyttäneet ja toimivaksi todenneet. Tuota Wurtin tuotetta jo kerran pyörittelin hyppysissäni, mutta jätin vielä hyllylle koska ei ole vielä akuuttia tarvetta. Olen lukenut että, joku olisi kättänyt nauhaa seinille ja tuubi tavaraa katolle. Mikä on hyväksi todettu tapa? Vinkkejä saa laitella  Thumb. Tuo liimamassa voisi toimia aivan hyvin listojen allakin pitämässä kosteuden ulkopuolella. Ja tuosta olen kyllä samaa mieltä, ei ainakaan samaa vaunua viitsisi toistamiseen purkaa  ;)
« Viimeksi muokattu: 17.11.2013 kello on 09:20 »

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 22:04
    • Matkailuvinkkejä
« Vastaus #130 : 16.11.2013 kello on 19:48 »
Liimamassassa on se vika mikä on silikonissakin, jos sauma repeää, ei se liimaannu takaisin kuten butyylimassasauma, vaan jää vuotamaan.
Mikä butyyli on paras, en tiedä.

• LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:57
« Vastaus #131 : 16.11.2013 kello on 19:51 »
Ok, pitääpi selvitellä minkä merkkistä butyyliä kanssa vaunuilijat ovat käyttäneet ja toimivaksi todenneet. Tuota Wurtin tuotetta jo kerran pyörittelin hyppysissäni, mutta jätin vielä hyllylle koska ei ole vielä akuuttia tarvetta. Olen lukenut että, joku olisi kättänyt nauhaa seinille ja tuubi tavaraa katolle. Mikä on hyväksi todettu tapa? Vinkkejä saa laitella  Thumb. Tuo liimamassa voisi toimia aivan hyvin listojen allakin pitämässä kosteuden ulkopuolella. Ja tuosta olen kyllä samaa mieltä, ei ainakaan samaa vaunua viitsisi toistamiseen purkaa  ;)

Kannattaisi kuitenkin harkita sitä liimamassan käyttöä, en suosittele, sano muut mitä hyvänsä.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:26.08.2025 kello on 06:06
« Vastaus #132 : 16.11.2013 kello on 20:08 »
Liimamassassa on se vika mikä on silikonissakin, jos sauma repeää, ei se liimaannu takaisin kuten butyylimassasauma, vaan jää vuotamaan.
Mikä butyyli on paras, en tiedä.
Minä laitoin wurtin butyylilla kattoluukut ja ei vuoda. Kävin tsekkaan massan ja oli joustavaa. Reilun vuoden ollut nyt katolla ilman suojauksia. Voipi tietty löytyä parempiakin mut pidin lähtökohtaisesti wurtin tuotetta laadukkaana  :o
Viime keväänä samalla butyylilla etuboxin päällä olevat alumiinilistat ja lokasuojan suojuksien siistiminen. Ei valittamista. Ps. En ole sidoksissa Wurttiin mitenkään
mut ajattelin vain ottaa kantaa.  ;)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:10
  • Oululainen terwaporwari
« Vastaus #133 : 16.11.2013 kello on 20:45 »
Välillä seuraan aika huvittuneena näitä "mikä paras massa merkiltään"keskusteluja.Kokemu sta ja tietoa myyntipuolelta lähes kolmenkymmenen vuoden ajalta.Hyvä että keskustellaan,mikäpä siinä.Eräs asiakas oli fanaattinen tietyn hitsauspuikkomerkin kannattaja.Meni hiljaiseksi kun tuotantolaitoksessa hihnalta tuli viiteen erimerkkiseen laatikkoon puikkoja.Hänen suosikkiaan ja niitä "huonoja"puikkoja.Totesi "kyllä sitä on ollut sokea".Se on pääasia että vaunut pysyis kuivana.

• LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:57
« Vastaus #134 : 16.11.2013 kello on 21:14 »
Välillä seuraan aika huvittuneena näitä "mikä paras massa merkiltään"keskusteluja.Kokemu sta ja tietoa myyntipuolelta lähes kolmenkymmenen vuoden ajalta.Hyvä että keskustellaan,mikäpä siinä.Eräs asiakas oli fanaattinen tietyn hitsauspuikkomerkin kannattaja.Meni hiljaiseksi kun tuotantolaitoksessa hihnalta tuli viiteen erimerkkiseen laatikkoon puikkoja.Hänen suosikkiaan ja niitä "huonoja"puikkoja.Totesi "kyllä sitä on ollut sokea".Se on pääasia että vaunut pysyis kuivana.

Anteeksi jos en huomannut, mutta mikä oli vastauksesi. :-[