Kirjoittaja
Aihe: Rojektina Kafi Future 582 -89 (Luettu 193113 kertaa)
« Vastaus #121 : 11.11.2013 kello on 13:03 »
Kävin konttamassa oman spriten rakennetta niin seinän alarima on kiinni runkopalkkeihin kiinitettyjen lattian reunan alla olevien rimojen kyljessä.Lattia on ilmeisesti tuossa keksinnössä vain yksinkertainen vaneri ja seinän alarima tulee sen alapuolelle runkorimaan kiinni  Pohja näyttää olevan aivan kova ja kuiva mutta keittiökalusteiden kohdalta seinä aivan pehmeä
« Vastaus #122 : 13.11.2013 kello on 11:42 »
 Hienoa työtä olet tehnyt, tulee niin mieleen oma Kafi-projekti 
« Vastaus #123 : 14.11.2013 kello on 11:29 »
« Vastaus #124 : 14.11.2013 kello on 21:54 »
Onpa hieno projektikertomus kuvineen. Piti lukea kokonaan yhdellä istumalla ja nuo kuvat on kyllä todella havainnolliset.
« Vastaus #125 : 15.11.2013 kello on 07:14 »
Onpa hieno projektikertomus kuvineen. Piti lukea kokonaan yhdellä istumalla ja nuo kuvat on kyllä todella havainnolliset.
Hienoa, että kiinnostusta on Rojektiamme kohtaan  . Kuvia laitan aina kun on jotain tapahtunut vaunulla. Ovat vaan aika yksipuoleisia tässä vaiheessa, vaan eipä tuo kuvaaminen paljoa maksa nykypäivänä. Itse olen huomannut kun olen kaahlannut josjonkinlaisia rojektitoppiikkeja niin kuvat kertoo toisinaan paremmin kuin kirjoitettu teksti. Joten kuvia tulee vielä jatkossakin ja ilokseni olen huomannu, että ollaan pysytty asialinjalla keskusteluissamme. Tuntuu jotenkin vaan olevan hippasen hiljaista täällä Projektit-osion puolella taitaa kaikkimuut touhuta vaunujaan etteivät kerkiä päivitellä juttujaan, mutta kuitenkin Kafi-projekteja odottelen lisää nähtäväksi näille sivuille  .
« Vastaus #126 : 15.11.2013 kello on 09:24 »
Melekonen mestari olet ja puuhastelija.  Minunkin pitäisi irroitella kattolistat, venttiilit, kattoluukku ja ikkunat, että voisi laittaa uudet tiivistemömmöt. Kaikki hommat on vain tehtävä ulkosalla, kun ei ole sisätilaa puuhastelua varten. Ja jos olisi, silloin minulla olisi vielä Nalle-Sisu -70:nen.
« Vastaus #127 : 15.11.2013 kello on 11:47 »
« Vastaus #128 : 15.11.2013 kello on 19:59 »
Ole sitten tarkkana butyylin kanssa. Minä ostin Wurthin tavaraa ja vähän huolestuttaa oliko se asiallista kamaa. Keväällä pitää käyttää joku lyhyt listan pätkä irti ja tarkistaa onko pysynyt tavara notkeana. Nyt käyttäisin ehkä koriliimaa jokaisen listan alla - ei näitä vanhoja jaksa kahteen kertaan kunnostaa, eli uudelleen irroituksen voisi ehkä unohtaa.
« Vastaus #129 : 16.11.2013 kello on 18:38 »
Ole sitten tarkkana butyylin kanssa. Minä ostin Wurthin tavaraa ja vähän huolestuttaa oliko se asiallista kamaa. Keväällä pitää käyttää joku lyhyt listan pätkä irti ja tarkistaa onko pysynyt tavara notkeana. Nyt käyttäisin ehkä koriliimaa jokaisen listan alla - ei näitä vanhoja jaksa kahteen kertaan kunnostaa, eli uudelleen irroituksen voisi ehkä unohtaa.
Ok, pitääpi selvitellä minkä merkkisiä butyylejä kanssa vaunuilijat ovat käyttäneet ja toimivaksi todenneet. Tuota Wurtin tuotetta jo kerran pyörittelin hyppysissäni, mutta jätin vielä hyllylle koska ei ole vielä akuuttia tarvetta. Olen lukenut että, joku olisi kättänyt nauhaa seinille ja tuubi tavaraa katolle. Mikä on hyväksi todettu tapa? Vinkkejä saa laitella  . Tuo liimamassa voisi toimia aivan hyvin listojen allakin pitämässä kosteuden ulkopuolella. Ja tuosta olen kyllä samaa mieltä, ei ainakaan samaa vaunua viitsisi toistamiseen purkaa 
« Viimeksi muokattu: 17.11.2013 kello on 09:20 »
« Vastaus #130 : 16.11.2013 kello on 19:48 »
Liimamassassa on se vika mikä on silikonissakin, jos sauma repeää, ei se liimaannu takaisin kuten butyylimassasauma, vaan jää vuotamaan. Mikä butyyli on paras, en tiedä.
« Vastaus #131 : 16.11.2013 kello on 19:51 »
Ok, pitääpi selvitellä minkä merkkistä butyyliä kanssa vaunuilijat ovat käyttäneet ja toimivaksi todenneet. Tuota Wurtin tuotetta jo kerran pyörittelin hyppysissäni, mutta jätin vielä hyllylle koska ei ole vielä akuuttia tarvetta. Olen lukenut että, joku olisi kättänyt nauhaa seinille ja tuubi tavaraa katolle. Mikä on hyväksi todettu tapa? Vinkkejä saa laitella . Tuo liimamassa voisi toimia aivan hyvin listojen allakin pitämässä kosteuden ulkopuolella. Ja tuosta olen kyllä samaa mieltä, ei ainakaan samaa vaunua viitsisi toistamiseen purkaa 
Kannattaisi kuitenkin harkita sitä liimamassan käyttöä, en suosittele, sano muut mitä hyvänsä.
« Vastaus #132 : 16.11.2013 kello on 20:08 »
Liimamassassa on se vika mikä on silikonissakin, jos sauma repeää, ei se liimaannu takaisin kuten butyylimassasauma, vaan jää vuotamaan. Mikä butyyli on paras, en tiedä.
Minä laitoin wurtin butyylilla kattoluukut ja ei vuoda. Kävin tsekkaan massan ja oli joustavaa. Reilun vuoden ollut nyt katolla ilman suojauksia. Voipi tietty löytyä parempiakin mut pidin lähtökohtaisesti wurtin tuotetta laadukkaana  Viime keväänä samalla butyylilla etuboxin päällä olevat alumiinilistat ja lokasuojan suojuksien siistiminen. Ei valittamista. Ps. En ole sidoksissa Wurttiin mitenkään mut ajattelin vain ottaa kantaa. 
« Vastaus #133 : 16.11.2013 kello on 20:45 »
Välillä seuraan aika huvittuneena näitä "mikä paras massa merkiltään"keskusteluja.Kokemu sta ja tietoa myyntipuolelta lähes kolmenkymmenen vuoden ajalta.Hyvä että keskustellaan,mikäpä siinä.Eräs asiakas oli fanaattinen tietyn hitsauspuikkomerkin kannattaja.Meni hiljaiseksi kun tuotantolaitoksessa hihnalta tuli viiteen erimerkkiseen laatikkoon puikkoja.Hänen suosikkiaan ja niitä "huonoja"puikkoja.Totesi "kyllä sitä on ollut sokea".Se on pääasia että vaunut pysyis kuivana.
« Vastaus #134 : 16.11.2013 kello on 21:14 »
Välillä seuraan aika huvittuneena näitä "mikä paras massa merkiltään"keskusteluja.Kokemu sta ja tietoa myyntipuolelta lähes kolmenkymmenen vuoden ajalta.Hyvä että keskustellaan,mikäpä siinä.Eräs asiakas oli fanaattinen tietyn hitsauspuikkomerkin kannattaja.Meni hiljaiseksi kun tuotantolaitoksessa hihnalta tuli viiteen erimerkkiseen laatikkoon puikkoja.Hänen suosikkiaan ja niitä "huonoja"puikkoja.Totesi "kyllä sitä on ollut sokea".Se on pääasia että vaunut pysyis kuivana.
Anteeksi jos en huomannut, mutta mikä oli vastauksesi. 
|