Kirjoittaja
Aihe: Hiukkassuodatin ja dieselöljyn laatu (Luettu 69719 kertaa)
« Vastaus #136 : 19.07.2017 kello on 12:41 »
Eikö siinä ole viiksiä, joista voi vaihtaa, vaikka kepissä automaatti olisi päällä....?
Valitettavasti ne ratin takana olevat viikset puuttuvat ja jos vaikka automaattipuolella laittaisi pykälää pienemmälle, vaihde vaihtuu hetken päästä takaisin sille isommalle vaihteelle. Mutta silti jos itsellekin olisin matkailuautoa laittamassa niin on tuo robottivaihteisto sen 2300 euron arvoinen. Nykyaikaan kuuluu se että autoillessa itse tehdään mahdollisimman vähän. 
« Vastaus #137 : 19.07.2017 kello on 12:48 »
Valitettavasti ne ratin takana olevat viikset puuttuvat ja jos vaikka automaattipuolella laittaisi pykälää pienemmälle, vaihde vaihtuu hetken päästä takaisin sille isommalle vaihteelle.
Niinhän sen kuuluukin tehdä.... Automaattiasennossa, jos tuikkaa vaihdetta, niin se on ohjelmoitu pysymään tietyn ajan päällä. Siksi se on luonnikas niissä kiihdytyksissä, jos haluaa kierroksia ennen isompaa. Ainakin ne on toiminut näin, ellei ole muutettu.
« Vastaus #138 : 19.07.2017 kello on 17:42 »
Eli voidaanko olla viimein yhtämielisiä siitä että Fiat Ducatolla kuten monella muullakin merkillä ajavan kannattaa pitää kierrokset reilusti yli sen ALIMMAN kierrosluvun jolla saavutetaan maksimiväännöt.
Subarun ja Toyotan käyttöohjekirjoissa kin sanotaan että käytetään "Sport-asentoa kun vedetään peräkärryä tai matkailuvaunua.
Ihan miten kukakin haluaa. Itse en näe mielekkääksi tuollaista vaan annan automaatin hoitaa asia. Mutta jos saat siitä mielenrauhaa tai jotain muuta helpotusta niin tee toki miten hyväksi haluat. En vain ymmärrä miksi tästä pitäisi jotenkin yleisesti ja julkisesti sopia... Subaru ja Toyota (en tiedä mitkä mallit, minun Toyotissa ei kyllä moista mainittu ohjekirjoissa) saattaa tuollaista mainita, eli ilmeisesti ohjelmisto ei itsessään osaa ottaa asiaa automaattisesti riittävästi huomioon.
« Vastaus #139 : 19.07.2017 kello on 17:59 »
Ihan miten kukakin haluaa. Itse en näe mielekkääksi tuollaista vaan annan automaatin hoitaa asia. Mutta jos saat siitä mielenrauhaa tai jotain muuta helpotusta niin tee toki miten hyväksi haluat. En vain ymmärrä miksi tästä pitäisi jotenkin yleisesti ja julkisesti sopia...
Jokainen särkee autonsa parhaaksi katsomallaan tavalla. Kun CO2-päästöt ovat ainoa automaailman pelastava seikka, toimivat valmistajatkin tämän aneen mukaan. Säätävät vaihteiston siten että moottori on jatkuvasti alikierroksilla. Ja saahan huoltokin töitä tukkeutuneen hiukkasloukun ja jumiutuneen EGR:n muodossa. Ja kun ei mene päästötestistä läpi, tekee asentajaharjottelij a "puhdistushuollon" moottoritiellä
« Vastaus #140 : 19.07.2017 kello on 18:49 »
Itse olen ruvennut käyttämään automaatin sport-asentoa. Toki ärsyttää, että se pitää aina valita erikseen, kun lähtee liikkeelle. Auto vedättää epäterveellisenkuul oisesti economyllä varsinkin ylämäessä. Kulutuksessa eroa ei ole tai se on mitätön. Varsinaisesti en ole mitannut.
« Vastaus #141 : 19.07.2017 kello on 19:01 »
Usealla valmistajalla tuo onkin suositus. Itse vedän Subarulla aina sportilla.
« Vastaus #142 : 19.07.2017 kello on 19:03 »
Ja kun ei mene päästötestistä läpi, tekee asentajaharjottelij a "puhdistushuollon" moottoritiellä 
Kyllä tuon huomaa itsekin kun on tovin pyörinyt vain nurkka-ajoa, turtunut siihen autonkin pikku hiljaa kasvavaan hengettömyyteen ja sitten lähteekin vähän pidemmälle pätkälle jossa paikat pääsee jälleen kunnolla puhdistumaan, niin autohan on jälleen pirtsakka oma itsensä 
« Vastaus #143 : 19.07.2017 kello on 20:21 »
« Vastaus #144 : 19.07.2017 kello on 21:52 »
Muuten asiaan puuttumatta mutta näköjään 90 % elää edelleen corola DX aikaa. Kannattaa tutustua siihen oman auton vääntökäyrään. Ja sitten kun sen tuntee, niin ajelee niillä kierroksilla tasanopeudet kun vääntö käyrä on ylhäällä. Jos kierrokset on kovat ja käyrä aleneva, niin kohta on erg ja loukku tukossa. Ilmeisesti moottorin valmistajien pitäisi pitää kurssi aina auton ostajalle jotta pääsisivät pois nokikierteestä. Nimimerkillä: ei yhdessäkään autossa ongelmia päästölaitteiden kanssa ja nykyisellä matkamökillä noin 140 000 km takana.
« Vastaus #145 : 19.07.2017 kello on 22:04 »
Jos kierrokset on kovat ja käyrä aleneva, niin kohta on erg ja loukku tukossa.
Mitä tällä tarkoitit?
« Vastaus #146 : 20.07.2017 kello on 16:22 »
Tässä lueskellu,tänään tosta Diiselistä,niin minkä Ketjun Diisseli,sit ois parasta 
« Vastaus #147 : 20.07.2017 kello on 17:14 »
Nesteen diesel, mutta moni ostaa ABC:ltä bonuksien takia. Teboilin dieselissä kuulemma rikkiä liikaa, näin olen lukenut täällä orgissa...mutta eiköhän sekin dieseli ole rajojen sisäpuolella silti.
« Vastaus #148 : 20.07.2017 kello on 18:16 »
Mikä tahansa keskieurooppalainen voittaa Nesteen dieselin. On se kumma juttu, kun reissussa kulutus laskee, vaikka ajetaan kovempaa, madellaan ruuhkassa ja kaupunkiajoa piisaa.
« Vastaus #149 : 20.07.2017 kello on 20:06 »
Mikä tahansa keskieurooppalainen voittaa Nesteen dieselin. On se kumma juttu, kun reissussa kulutus laskee, vaikka ajetaan kovempaa, madellaan ruuhkassa ja kaupunkiajoa piisaa.
Tänään tankkasin Jyväskylässä Shell Diiseliä
|