Kiitokset kaikille, jotka auttoivat minua tuossa. Jatkoin kuitenkin sinnikkäästi kaupan tekoa ja nyt näyttää kyllä melko läpinäkyvältä touhulta.
Olen sunnuntaina menossa hakemaan tuota Mercedes Benz 608 vm. 77. Löytyy seuraavasta linkistä:
http://www.nettikaravaani.com/muu-merkki/608/1380464Sain tingittyä hinnan siis 3800 euroon. Moottori on remontoitu, samoin jarrut ja olkatapit ovat uudet. Olen kerran käynyt autoa katsomassa, mutta silloin en muistanut noita huoltokirjoja vilkaista, koska olin isäni kanssa liikenteessä ja hänellä oli kiire hääpäiväänsä viettämään.

Tänään vielä soitin ja varmistin, että mitä kaikkea on remontoitu ja mitkä kaikki toimii. Hyvältä kuulosti ainakin siihen asti, kun kysyin että löytyykö sinulla kuitit noista kaikista huolloista. Vastaus oli että ei mistään löydy, kaikki on tehty ite.
Eli ainoastaan maalipinnassa olisi autossa sanomista. Remontoidulla koneella on ajettu 50 tkm ja kaikki öljyt on vaihdettu 10 tkm sitten.
Vielä tekisi mieli mennä itse tutkimaan ja katselemaan, josko myyjä sittenkin puhuisi totta, mutta tämä kauppa haiskahtaa ja todella!
Neuvoja, vinkkejä, kokemuksia?
Kiitos kaikille vastauksista.

Oli erittäin hyvin sanottu by Vemppu: "Ei maailmasta kauppatavara lopu", ja jos tuo onkin vain kusetusta, niin ei kun seuraavaa kohdetta katsomaan.
EDIT:
Vielä oma pohdinta, että jos myyjä noin paljon huoltaisi ja duunaisi autoaan, niin sen luulisi myös sisältä olevan vähintään sellaisessa kunnossa, että kengät pitää ottaa pois kun menee sisään. Kuitenkin lattialla oli halvat matot ja kaappien ovet olivat vähän miten sattuu kiinni ja vessa oli melko kolkko ilmestys. Kuka muka toimii niin, että sisätiloilla ei ole niin väliä kunhan tekniikka on viimeisen päälle?