Kirjoittaja
Aihe: Vaunun peruutusvalo (Luettu 22069 kertaa)
« Vastaus #31 : 30.04.2013 kello on 18:39 »
Ilmeisesti olet asentanut pillin
Tottahan toki. Ensin tilasin Hellan kuvastosta kaivetun numeron perusteella oikealle puolelle takavalon, jossa oli se puuttuva peruutusvalo ja seuraavaksi siihen peruutusvaloon polttimon Biltemasta.  Aikanaan oli yllätys, kun uuden vaunun perässä ei ollutkaan peruutusvaloa, mutta onneksi se ei ollut ongelma 
« Vastaus #32 : 30.04.2013 kello on 19:04 »
« Vastaus #33 : 30.04.2013 kello on 22:07 »
Ja mä en ymmärrä että mitä virkaa tolla peruutus valolla on
Meikäläinen ku ei oikein osaa peruuttaa päivänvalollakaan, kuis sitten pimmeessä??? Laitoin varmuuden vuoksi 7 ja 13 reikäiset pisorasiat. 
« Vastaus #34 : 30.04.2013 kello on 22:49 »
Laitoin varmuuden vuoksi 7 ja 13 reikäiset pistorasiat. 
Varmuuden maksimointia??
« Vastaus #35 : 30.04.2013 kello on 23:07 »
Varmuuden maksimointia??
Onneksi pihassa on vain kahdenlaisia pistotulppia. 
« Vastaus #36 : 30.04.2013 kello on 23:17 »
« Vastaus #37 : 1.05.2013 kello on 07:14 »
äärivaloista ni niitä ei koskaan voi olla liikaa ne on vaan niin hienon näköisiä kun niitä on asennettu asiallisesti ja reilusti 
On se noin.  Hienon näköistä ajaa rekan perässä jossa koko takaseinä muurattu valonauhalla ja ne takavalot myös nykyään on monessa rekassa näyttävät..matkailu autoissa ja -vaunuissa voisi olla niitä oransseja sivuvaloja enemmän kuin ne pakolliset 2, itse lisäsin viime kesänä yhdet lisää ja josko tänä kesänä saisi lisättyä vielä yhdet, hienompi hämärässä. Kerran näin yhden uuden täysintegroidun johon omistaja oli asentanut sivuvaloja metrin välein, vähänkö se näytti siistiltä, arvatkaa vaan. Ja mä oon nyt sitten ihan selvinpäin, eilen otin vain vaimon tekemää simaa. 
« Vastaus #38 : 1.05.2013 kello on 08:33 »
Hienon näköistä ajaa rekan perässä jossa koko takaseinä muurattu valonauhalla ja ne takavalot myös nykyään on monessa rekassa näyttävät... Hienoa kyllä. Ja usein niin laitonta... Minulle kerran urputtivat katsastuksessa ylimääräisestä peuutusvalosta, sellaisesta jolla näki minne peruuttaa eikä ollut vain merkkivalo muille. Toki tässä asiassa on vika Suomen naurettavissa valomääräyksissä, mutta se nakertaa rotan lailla, että määräyksien noudattamista ei vaadita ja valvota tasapuolisesti.
« Vastaus #39 : 1.05.2013 kello on 08:46 »
« Vastaus #40 : 1.05.2013 kello on 10:32 »
Hienoa kyllä. Ja usein niin laitonta... Minulle kerran urputtivat katsastuksessa ylimääräisestä peuutusvalosta, sellaisesta jolla näki minne peruuttaa eikä ollut vain merkkivalo muille. Toki tässä asiassa on vika Suomen naurettavissa valomääräyksissä, mutta se nakertaa rotan lailla, että määräyksien noudattamista ei vaadita ja valvota tasapuolisesti.
Nyt tosin kekkoslovakia on menossa hieman Eu-suuntaan - purettu kansallisia koukeroita - sitä harmonisointia  Mullekin aikoinaan urputti katsuri kuorkin työvalo kytkennästä kun valintakytkin oli unohtunut "peruutusvalot" asentoon; oli 4 pakkivaloa kun sai olla 2 kpl. No, nyt sekin pykälä on korjattu; >6m autoissa tai perävaunuissa saa olla 4, paitsi M1 luokan eli m-autoissa  ) Takavalojen kahdennuspykäläkin on muuttunut, vuorovilkkukytkentä kin ja yläjarruvalotkin sallittuja, etuäärivalo saa näyttää pun. taakse jne.
« Vastaus #41 : 1.05.2013 kello on 11:12 »
Tottahan toki. Ensin tilasin Hellan kuvastosta kaivetun numeron perusteella oikealle puolelle takavalon, jossa oli se puuttuva peruutusvalo ja seuraavaksi siihen peruutusvaloon polttimon Biltemasta.  Aikanaan oli yllätys, kun uuden vaunun perässä ei ollutkaan peruutusvaloa, mutta onneksi se ei ollut ongelma 
Mulla on sellainen tunne että ei mene kauaa kun tuo pilli pitää olla myös näissä matkakulkimissa..
« Vastaus #42 : 1.05.2013 kello on 12:20 »
Ei kai, eihän ne yleensä osaa peruuttaa joten tarpeeton. A-autoihin kylläkin niin kaikki osaa väistää 
« Vastaus #43 : 1.05.2013 kello on 12:30 »
On se tuo piippari jo Toyotan hybrideissäkin, se tosin on aika vaimea ja se kuuluu pelkästään sisälle, täytyyhän kuljettajan tietää että nyt on peruutusvaihde päällä.  Mutta tuo peruutusvalohan on muita varten, niitä vartenhan ne vilkut ja jarruvalotkin ovat, mitäpä hyötyä kuskille niistä on.
|