rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Starttiakun lataus puskissa  (Luettu 16009 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.02.2020 kello on 15:16
Vs: Starttiakun lataus puskissa
« Vastaus #45 : 7.04.2013 kello on 10:24 »
Sama täällä. Mutta kun minä olen niin pieni mies ja erilainen nuori, niin mukana puskareissulla 650W:n Honda. Se on varalla, en ole vielä tarvinnut.  :D
Niin täälläkin...  Vaikka olen kaiken energia puolella minkä ilmaiseksi Thumb Thumb voi saada ni agrikaatti mukana kulkee vaikka ei tervetta ole tullut. Tosin kyllä käytän sitä noissa hitsaus/rälläköinti/remontti hommissa jos valtakunnan verkko ei oo saatavilla sekä sähkökatkojen varalle  Thumbd ihan mukana laite varalla olla. Jotenkin semmoinen pieni "omavaraisuus melkein kaikkeen" tuo vähän turvatumman olon....vai liekkö se sit sairautta ::)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:28
Vs: Starttiakun lataus puskissa
« Vastaus #46 : 7.04.2013 kello on 10:36 »
Minä olen koittanut sille agregaatille löytää jotain perustetta. Ei vaan ole mitään järkevää löytynyt, vaikka kuinka tekis mieli.
Saattaisi se olla talvella tarpeellinen. Moottorin esilämmitykseen, tai johonkin edes.

No minä ajan vain plus keleillä, eikä sellaiselle puntille oikein joutavaa tilaakaan olisi.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Starttiakun lataus puskissa
« Vastaus #47 : 7.04.2013 kello on 10:38 »
Minä olen koittanut sille agregaatille löytää jotain perustetta. Ei vaan ole mitään järkevää löytynyt, vaikka kuinka tekis mieli.
Saattaisi se olla talvella tarpeellinen. Moottorin esilämmitykseen, tai johonkin edes.

No minä ajan vain plus keleillä, eikä sellaiselle puntille oikein joutavaa tilaakaan olisi.
  Sama täällä.

  • Vieras
  • Vs: Starttiakun lataus puskissa
    « Vastaus #48 : 7.04.2013 kello on 11:01 »
    Minä olen koittanut sille agregaatille löytää jotain perustetta. Ei vaan ole mitään järkevää löytynyt, vaikka kuinka tekis mieli.
    Saattaisi se olla talvella tarpeellinen. Moottorin esilämmitykseen, tai johonkin edes.

    No minä ajan vain plus keleillä, eikä sellaiselle puntille oikein joutavaa tilaakaan olisi.

    Jos autossa on nestelämmitys ja lämmönvaihdin niin niin miksi kantaa moista punttia mukana? Tietty joskus harvoin kun sattuu oikeat sikatukalahelteet niin silloin haaveilee asunto-osan ilmastoinnista ja kiinteästä kunnon akrikaatista. Muutoin, ainakin meille, se akrikaatti on täysin turha kapistus.
    Se generaattori on taasen kaikissa konehuoneissa ja moottorin käyttö vaikka tyhjäkäynnillä pitää lähes pilkkahinnalla akut timmissä, jos edes joskus välttämätöntä kun aika reippaasti on akkukapasiteettia.
    Tietty meillä kun tuo uskonto kieltää (luonto) sen tyhjälaatikon katselun reisussa, emmekä omista mikroa saati kahvinkeitintä edes kotona niin mihin sitä sähköä siellä puskissa oikeen ylenmäärin tarvitsee.

    Noh toisilla on toisenlaiset tarpeet ja he varustavat vermeensä mielen mukaan Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:28
    Vs: Starttiakun lataus puskissa
    « Vastaus #49 : 7.04.2013 kello on 11:10 »
    Jos autossa on nestelämmitys ja lämmönvaihdin niin niin miksi kantaa moista punttia mukana?
    Mää en ole edes nähnyt unta mistään vesikiertoisesta lämmityksestä...

    Jaa mut onhan mulla joku tuhiseva Webasto siellä moottorin kyljessä. Jos siihen laittaisi kiertovesipumpun ja jonkinlaisen kellon.
    Toisaalta aika tarpeeton varmaan kesäkeleillä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:14.06.2024 kello on 14:32
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Starttiakun lataus puskissa
    « Vastaus #50 : 7.04.2013 kello on 11:13 »
    Pilkkireissulta lähtiessä pakkasaamuna. Jos vaikka vaihtimen pumppu ei lähde käyntiin, agria silloin tarvitaan. Vika on semmonen, että se keksii tulla yleensä hankalimmalla hetkellä.  ;)
    Usealle agri on turha kapistus. Varsinkin tuvan lämmössä istuskellessa.  ;D

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 8.07.2022 kello on 08:20
      • Omat kotisivut
    Vs: Starttiakun lataus puskissa
    « Vastaus #51 : 7.04.2013 kello on 11:13 »
    Niinhän se pitäis tehdä. Ensin tarvitaan tosin starttiapua, jotta saatais käyntiin.  :D

    Nyt tuli mieleen toinen juttu..
    Nyt kun on se kenno siellä katolla, niin voisiko jotenkin siitä haaroittaa sellaiset hieman sievemmät johdot sinne starttiakulle?
    Kenno ylläpitäisi siten molemmat akut latinkissa. Onko siinä jotain ongelmaa ja jos on, niin miten sen voisi ratkaista.

    Tämä olisi vallan mainio seisontajaksoillaki n, kun kenno hoitaisi ylläpidon kaikille akuille.
    Voihan tämän haaroituksen tehdä mutta pitää muistaa laittaa diodi estosuuntaan kennon/säätimen suuntaan ettei hupipuoli kuluta starttiakkua..toisa alta hupipuolen suuntaan pitäisi myös laittaa diodi estosuuntaan ettei startatessa käy köpelösti...tämä siis jos kennolta/säätimeltä tuleva johto on uudisasennus.
    Tossa erittäin pikaisesti kyhätty kuvatus aiheesta....liekkö etes sinneppäin. Diodeiksi riittävästi virtaa kestävät tietysti.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:28
    Vs: Starttiakun lataus puskissa
    « Vastaus #52 : 7.04.2013 kello on 11:18 »
    Mites jos ton diodin sijasta olisi kaksi säädintä?

  • Vieras
  • Vs: Starttiakun lataus puskissa
    « Vastaus #53 : 7.04.2013 kello on 11:19 »
    Pilkkireissulta lähtiessä pakkasaamuna. Jos vaikka vaihtimen pumppu ei lähde käyntiin, agria silloin tarvitaan. Vika on semmonen, että se keksii tulla yleensä hankalimmalla hetkellä.  ;)
    Usealle agri on turha kapistus. Varsinkin tuvan lämmössä istuskellessa.  ;D

    Meillä ainakin se moottoritilassa oleva pumppu on samanlainen alde kuin paisuntasäiliössä ja sen varapumppu on kaapissa muiden varaosien kanssa. Nykyään on tuo jääkaapinkin poltin varalla uuden suuttimen kanssa kun se reisussa väliin kiukuttelee.

    Ja muuten; kumman luulet toimivan luotettavammin, sen lämmönvaihtimen moottoripumpun kun versus joskus mahdollisesti tarvittavan agrigaatin ;)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 8.07.2022 kello on 08:20
      • Omat kotisivut
    Vs: Starttiakun lataus puskissa
    « Vastaus #54 : 7.04.2013 kello on 11:25 »
    Mites jos ton diodin sijasta olisi kaksi säädintä?
    Diodit on pikkusen halvempia..yksi säädin riittänee tuohon kennon ja diodien väliin.Voihan olla että jo säätimessä on diodi (ja muuten taitaa ollakkin) valmiina mutta virrankestosta ei tietoa joten varmistukseksi noi pari diodia lisää kytkentään..paree ottaa varman päälle.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:28
    Vs: Starttiakun lataus puskissa
    « Vastaus #55 : 7.04.2013 kello on 11:25 »
    Meillä ainakin se moottoritilassa oleva pumppu on samanlainen alde kuin paisuntasäiliössä ja sen varapumppu on kaapissa muiden varaosien kanssa. Nykyään on tuo jääkaapinkin poltin varalla uuden suuttimen kanssa kun se reisussa väliin kiukuttelee.

    Ja muuten; kumman luulet toimivan luotettavammin, sen lämmönvaihtimen moottoripumpun kun versus joskus mahdollisesti tarvittavan agrigaatin ;)
    Heh..
    Aika moista varustamista. Pitäiskö minunki alkaa haalia varaosia matkaan.
    Ton pilkkijutun vois varmistaa sillä, että ottaa sekä varapumpun ja agregaatin mukaan. Vai olisko viisaampi jättä se pilkkiretki vain tekemättä varmuuden vuoksi.  :)

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    Vs: Starttiakun lataus puskissa
    « Vastaus #56 : 7.04.2013 kello on 11:30 »
    Heh..
    Aika moista varustamista. Pitäiskö minunki alkaa haalia varaosia matkaan.
    Ton pilkkijutun vois varmistaa sillä, että ottaa sekä varapumpun ja agregaatin mukaan. Vai olisko viisaampi jättä se pilkkiretki vain tekemättä varmuuden vuoksi.  :)
      Niin..ja heinäkuussa voi jättää pois myös sen kairan.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:28
    Vs: Starttiakun lataus puskissa
    « Vastaus #57 : 7.04.2013 kello on 11:30 »
    Diodit on pikkusen halvempia..yksi säädin riittänee tuohon kennon ja diodien väliin.Voihan olla että jo säätimessä on diodi (ja muuten taitaa ollakkin) valmiina mutta virrankestosta ei tietoa joten varmistukseksi noi pari diodia lisää kytkentään..paree ottaa varman päälle.
    Juu ei paljon viitsisi viritellä.
    Mun retkuiluautosta on jo kerran kennon kaapelit sytyttänyt auton tuleen Saksassa, kun se on ollut Kurtin omistuksessa.
    Nyttemmin on uudet vahvemmat johdot ja uusi säädin diodilla ja lisäksi sulakkeet säätimen ja akun välissä.

  • Vieras
  • Vs: Starttiakun lataus puskissa
    « Vastaus #58 : 7.04.2013 kello on 11:34 »
    Heh..
    Aika moista varustamista. Pitäiskö minunki alkaa haalia varaosia matkaan.
    Ton pilkkijutun vois varmistaa sillä, että ottaa sekä varapumpun ja agregaatin mukaan. Vai olisko viisaampi jättä se pilkkiretki vain tekemättä varmuuden vuoksi.  :)

    Aikanaan varoittelivat, että jos käyttää sitä alden pumppua jatkuvalla kierrolla niin se on lyhyikäinen? Ei ole vielä mennyt, koputan puuta. Ei vara venettä kaada. Mukana on myös yksi vara-sekoitinhana keittiöön ja mm sulakkeita, ym
    Tietty me jotka liikutaan lomilla enimmäkseen kaukana kaikista palveluista niin varustaudumme eri tavoin ;) En itse pidä edes peräkärrysaunaa saati sen katolla kulkevaa soutuvenettä mitenkään ylivarusteluna ;)
    Mutta kaikki saa toimia tarpeidensa mukaan Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:14.06.2024 kello on 14:32
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Starttiakun lataus puskissa
    « Vastaus #59 : 7.04.2013 kello on 14:32 »
    Meillä ainakin se moottoritilassa oleva pumppu on samanlainen alde kuin paisuntasäiliössä ja sen varapumppu on kaapissa muiden varaosien kanssa. Nykyään on tuo jääkaapinkin poltin varalla uuden suuttimen kanssa kun se reisussa väliin kiukuttelee.

    Ja muuten; kumman luulet toimivan luotettavammin, sen lämmönvaihtimen moottoripumpun kun versus joskus mahdollisesti tarvittavan agrigaatin ;)

    Agrilla voi ladata suoraan akkuja tai lämmittää lohkolämmitintä. Sen kerran kun olen agria koekäyttänyt hyvin on toiminut. Joku sanoo että pakkasreissulla ilmalämmitys härpäkkeellä toimiva auton moottori lämmitetään vepastolla tai vastaavalla. Ne vasta ovatkin vikaherkkiä.  ;)
    Jokkainen tyylillään.   :D