rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mikä se on tällä hetkellä vaunujen aatelia.  (Luettu 41632 kertaa)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.09.2025 kello on 17:31
Vs: Mikä se on tällä hetkellä vaunujen aatelia.
« Vastaus #75 : 24.03.2013 kello on 19:32 »

Itseäni lainaan, mutta edelleenkin odotetaan ilmenneitä laatuongelmia Classic mallin kohdalta.
Ihan mielenkiinnosta näitä kyselen.

Lähdetään nyt aluksi siitä, että ketjussa tiedusteltiin ihmisten mielipiteitä parhaimmista vaunuista ja henkilökohtaisesti varmasti kaikki saa kyseenalaistaa eri merkkejä ja malleja. Mitä sitten tulee tähän kuumaan perunaan, sain kuulla paikalliselta Kabe- kauppiaalta Classic mallien ongelmista. He kertoivat tekevänsä lähes jokaiseen myytyyn Classic malliin takuuremontteja, jotka koskevat muun muassa vuotavia pyöränkoteloita, kalusteiden kiinnityksiä sekä nämä muissakin ilmenneet ulko-ovi ongelmat. Pahoitteluni edelleen etten vastannut Kabe Classic mallia vaunujen aateliksi ja kyseenalaistin kyseisen vaunumallinsarjan. Kuten aiemmin kirjoitin oli edellä mainittu oma mielipiteeni ja toivottavasti tämä helpottaa herrojen mielipahaa. Ja kuten kirjoitin niin olen vaihtamassa vaunuani Kabeen, mutta valitettavasti en Classic sarjaan.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.05.2025 kello on 09:15
« Vastaus #76 : 24.03.2013 kello on 21:38 »
Lähdetään nyt aluksi siitä, että ketjussa tiedusteltiin ihmisten mielipiteitä parhaimmista vaunuista ja henkilökohtaisesti varmasti kaikki saa kyseenalaistaa eri merkkejä ja malleja. Mitä sitten tulee tähän kuumaan perunaan, sain kuulla paikalliselta Kabe- kauppiaalta Classic mallien ongelmista. He kertoivat tekevänsä lähes jokaiseen myytyyn Classic malliin takuuremontteja, jotka koskevat muun muassa vuotavia pyöränkoteloita, kalusteiden kiinnityksiä sekä nämä muissakin ilmenneet ulko-ovi ongelmat. Pahoitteluni edelleen etten vastannut Kabe Classic mallia vaunujen aateliksi ja kyseenalaistin kyseisen vaunumallinsarjan. Kuten aiemmin kirjoitin oli edellä mainittu oma mielipiteeni ja toivottavasti tämä helpottaa herrojen mielipahaa. Ja kuten kirjoitin niin olen vaihtamassa vaunuani Kabeen, mutta valitettavasti en Classic sarjaan.

Niin,minä en mielipahaa ainakaan ole tuntenut, muista en tiedä :D. Edelleenkin mielenkiinnosta kyselin niitä lisätietoja, kun itselläni ei tiedossa ole mitään Classic mallisarjaa koskevaa laatuongelma tihentymää. Tehdas ei myöskään liene tietoinen/huolissaan edellä esitetystä kalustekiinnitys ongelmista tahi vuotavista pyöräkoteloista (teknisesti yhteneväiset muiden Kabejen kanssa) ainakaan huoltotiedoitetta ei kyseisten asioiden tiimoilta ole vielä laadittu. Siihen en myöskään ota kantaa tällä lisätietojen kyselyllä, onko Kabe aatelinen vai ei. 

• Vieras
  • Vs: Mikä se on tällä hetkellä vaunujen aatelia.
    « Vastaus #77 : 25.03.2013 kello on 05:02 »
    sain kuulla paikalliselta Kabe- kauppiaalta Classic mallien ongelmista.

Mua ihmetyttää se että miten Kabe on onnistunut tekemään tuon Classic mallin noin virheellisesti jotta sitä saa sitten korjailla jälkikäteen ja ilmeisesti muissa Kaben valmistamissa vaunuissa samaa ongelmaa ei kuitenkaan ole, tehdäänkö ne samassa tehtaassa ja kulkeeko ne saman laaduntarkastuksen läpi ?

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
    « Vastaus #78 : 25.03.2013 kello on 10:59 »
    Mua ihmetyttää se että miten Kabe on onnistunut tekemään tuon Classic mallin noin virheellisesti jotta sitä saa sitten korjailla jälkikäteen ja ilmeisesti muissa Kaben valmistamissa vaunuissa samaa ongelmaa ei kuitenkaan ole, tehdäänkö ne samassa tehtaassa ja kulkeeko ne saman laaduntarkastuksen läpi ?

Jos tässä viitataan mun vaunussa vuotaneeseen etuikkunaan, niin ainakin tässä tapauksessa vian ilmeneminen vaati vaunun vetämistä pitkää matkaa hyvin vetisissä oloissa - kausipaikalla seisottaessa vika ei olisi tullut ilmi. Ottamatta kantaa siihen, että onko vai eikö, sama ongelma voi olla piilevänä vaikka kuinka monessa vaunussa.

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:16.11.2024 kello on 03:10
    « Vastaus #79 : 26.03.2013 kello on 01:07 »
    12 vuota työskentilin kaabejen parissa ja tuli nähtyä monen laista viimeisinä vuosina. Esim laturi päivityksiä ja ja laturi vikoja, ja sama uudelleen kun päivitys ei toimi uudessa laturissa. Näitä oli suomessa 2011 noin toista sataa ja kun ongelmat alkoivat niin suomen agentti ei tehnyt mitään, pomon piti soittaa tehtaalle että mitäs nyt. Kabe ei mun mielestä koskaan kerro edes huolto liikkeille ongelmista mitä asiakkaat joutuu kärsimään.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    « Vastaus #80 : 4.04.2013 kello on 09:14 »
    Ei meikäläisellä ole vaunujen aatelista tietoa. Mutta katsoiko veljet, varsinkin etelän matkaajat, eilen TV:stä ohjelmaa, Ääliö ulkomailla. Sillä oli hyvä vaunu etelän matkalaisille. Tiirasin, mutta en saanut selvää minkä merkkinen vaunu oli. Niin, miksi neljän vuoden ajan vaunua varastoon seisomaan talveksi.  ;)

• Vieras
    « Vastaus #81 : 4.04.2013 kello on 18:43 »
    Hymer siinnä laadukas ja lämmin

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:10.09.2017 kello on 12:45
    « Vastaus #82 : 21.04.2013 kello on 11:36 »
    Hymer siinnä laadukas ja lämmin
    kas kun ei starttaako (carthago) ..

• Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    « Vastaus #83 : 21.04.2013 kello on 11:40 »
    Ei meikäläisellä ole vaunujen aatelista tietoa. Mutta katsoiko veljet, varsinkin etelän matkaajat, eilen TV:stä ohjelmaa, Ääliö ulkomailla. Sillä oli hyvä vaunu etelän matkalaisille. Tiirasin, mutta en saanut selvää minkä merkkinen vaunu oli. Niin, miksi neljän vuoden ajan vaunua varastoon seisomaan talveksi.  ;)
    Et säilyy talven hyvänä ;) :D

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:42
    • viihtyy puskissa
    « Vastaus #84 : 19.11.2013 kello on 13:08 »
    Ihan kaikkea en ketjusta ole lukenut läpi, mutta alkperäiseen kysymykseen, ehdottomasti Knaus Eifelland 395 Truma 3002:lla :) Otetaanko kisa puskaparkissa viihtymisessä :) ( Noh, tämä on tuunattu ledivaloilla ja matkapuhelintukiase man 300ah akustolla) Ja aika monta hymiötä vielä tuohon :)

t: Elwari

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:30.11.2025 kello on 21:04
    • seniori
    « Vastaus #85 : 19.11.2013 kello on 16:32 »
    Minä olen lukenut vain edellisen  ;D

Ja olen täysin samaa mieltä. Tuo Knaus Eifelland 395 on ehdottomasti retkivaunujen aatelia (kolmen vuodenajan). Kevyt vetää ja siirrellä, korkea maavara, suuret ikkunat, tilavat sohvat, takakeittiö, hyvä C4-kemssa, tilava WC, jne. Se on sisältä jopa suurempi kuin ulkoa eikä herätä kateutta eikä kiinnosta varkaita.

• Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    « Vastaus #86 : 19.11.2013 kello on 17:21 »
    Ihan kaikkea en ketjusta ole lukenut läpi, mutta alkperäiseen kysymykseen, ehdottomasti Knaus Eifelland 395 Truma 3002:lla :) Otetaanko kisa puskaparkissa viihtymisessä :) ( Noh, tämä on tuunattu ledivaloilla ja matkapuhelintukiase man 300ah akustolla) Ja aika monta hymiötä vielä tuohon :)

t: Elwari
    Polar ;) :D

• Vieras
    « Vastaus #87 : 19.11.2013 kello on 20:12 »

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:18.12.2021 kello on 12:06
    • ei hölmö edes kysy
    « Vastaus #88 : 19.11.2013 kello on 20:20 »
    Mietiskelin pitkään kannataisko osallistua jutusteluun ;D Se aateli nyt on vähän semmonen kyseenalainen arvo,niitä taitaa olla sillä arvolla kehitysvammasta kaikenlaiseen vialliseen versioon. :laugh: Siis oikeesti.minä haeskelen :-\ vaunua joka kestää kuosissa talven kylmillään ja käytössä sitä voi käyttää reippaammin kuin nukketaloa. Thumb Uudesta asti se toimii niin ettei tarvitse kontata pitkin lattioita ihmettelemässä miksi tämä ei toimi.  :'( Minulla on nyt ollut kaksi  aivan uutta vaunua ja yksi melkein uusi joissa kaikissa on omat hyvät puolensa minun mielestäni.Viimeise n kohdalla olin vähän pettynyt kun muista kuin tuosta pingviini vaunusta ei soliferin lisäksi löytynyt tuollaista pesuhuonemallia pariskunnalle.Kabel la semmosta ei löytynyt parivuoteella.Cabby lta löytyi yksiakselinen kriteerit täyttävä.Tulevaisuu s näyttää onko uretaanirunko kosteutta  hylkivämpi kuin nuo muut styroksi, foami ja rimarunkoiset.Aika näyttää onko tuo aatelia ilman perinnöllisiä vikoja Thumb

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:13
    • Etelä-Pohjanmaa
    « Vastaus #89 : 20.11.2013 kello on 09:25 »
    Lapsiperheille LMC  :P