rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mikä se on tällä hetkellä vaunujen aatelia.  (Luettu 28763 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:14.06.2024 kello on 20:51
Vs: Mikä se on tällä hetkellä vaunujen aatelia.
« Vastaus #90 : 20.11.2013 kello on 09:45 »
Kun nämä myrskyt lisääntyy ja jos kohalle osuu niin panssarivaunu. Jos jää keskelle ryteikköä ja olet sisällä, niin aja vaan pois.  :P

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Mikä se on tällä hetkellä vaunujen aatelia.
« Vastaus #91 : 20.11.2013 kello on 10:14 »
Ei ainakaan solifer..  :o

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:12.07.2021 kello on 15:39
Vs: Mikä se on tällä hetkellä vaunujen aatelia.
« Vastaus #92 : 20.11.2013 kello on 17:42 »
  Eipä taida enää olla tuotannossa HYVIÄ vaunuja. Ne entisaikojen "laatuvaunut" ainakin kalliimmat, ovat keränneet itselleen vikoja
  ihan kiitettävästi, ja ehkä ymmärrettävästi.
  Kun yleinen kustannuspaine nostaa väkisinkin valmistuvan vaunun hintaa, ja se hinnan nousuu karkoittaa ostajia. Siitä alkaa
  oravanpyörä pyörimään.
  Ja kun lopputuotteen hintaa ei voisi nostaa kustannuspaineen mukaisesti, täytyy laatua "keventää", ja oravanpyörä jatkaa
  pyörimistään.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:40
  • viva la France
Vs: Mikä se on tällä hetkellä vaunujen aatelia.
« Vastaus #93 : 20.11.2013 kello on 18:08 »
Yleensä kun puhutaan aatelisista, niin tulee mieleen rappio. Suvut ovat vuosikausia naineet ristiin ja rastiin ja jälki alkaa olla sen mukaista.
Eli hyvät vaunuilia pysykää kaukana aatelisista vaunuista. ;)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.06.2024 kello on 09:35
Vs: Mikä se on tällä hetkellä vaunujen aatelia.
« Vastaus #94 : 20.11.2013 kello on 19:18 »
Ekös tämä ole sama kuin vetoautojen aatelin etsiminen ? Jokaiselle meistä löytyy oma suosikki.
Toisaalta, voidaan ajatella että minun Hobbyni on suorastaan aatelinen. 8 v vanha, ei vian vikaa tähän mennessä. Onhan sitä korjattu mutta hajonneet osat eivät ole Hobbyn tekemiä Alde, Dometic, Thetford  ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Mikä se on tällä hetkellä vaunujen aatelia.
« Vastaus #95 : 20.11.2013 kello on 19:26 »
Ekös tämä ole sama kuin vetoautojen aatelin etsiminen ? Jokaiselle meistä löytyy oma suosikki.
Toisaalta, voidaan ajatella että minun Hobbyni on suorastaan aatelinen. 8 v vanha, ei vian vikaa tähän mennessä. Onhan sitä korjattu mutta hajonneet osat eivät ole Hobbyn tekemiä Alde, Dometic, Thetford  ;D
Kyllän se tosi asia on miks näitä  kolmen kauden vaunuja,sotketaan tähän keskusteluun...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:06
Vs: Mikä se on tällä hetkellä vaunujen aatelia.
« Vastaus #96 : 20.11.2013 kello on 19:59 »
Kyllän se tosi asia on miks näitä  kolmen kauden vaunuja,sotketaan tähän keskusteluun...

Kolmen kauden käyttäjiä on runsaasti ja kriteerit heillä muut kun vuoden ympäri vaunua käyttävät.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Mikä se on tällä hetkellä vaunujen aatelia.
« Vastaus #97 : 20.11.2013 kello on 20:04 »
Kolmen kauden käyttäjiä on runsaasti ja kriteerit heillä muut kun vuoden ympäri vaunua käyttävät.
ja voidaanko nykyään oikeesti ees puhua kolmen vuuden ajan vaunuista.. mä luulen et missään ei nykyään palellu ja kaikiss on ihan sieddettävä lämpötila ja niis neljän vuoden ajan vaunuistaki löytyy niit kylmii kohtii... enempi mikä kellekki sopii..

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.06.2024 kello on 09:35
Vs: Mikä se on tällä hetkellä vaunujen aatelia.
« Vastaus #98 : 20.11.2013 kello on 20:57 »
ja voidaanko nykyään oikeesti ees puhua kolmen vuuden ajan vaunuista.. mä luulen et missään ei nykyään palellu ja kaikiss on ihan sieddettävä lämpötila ja niis neljän vuoden ajan vaunuistaki löytyy niit kylmii kohtii... enempi mikä kellekki sopii..
Samaa mieltä. Hyvin tuo halppishobbykin pysyi lämpimänä viime talven kovimmissa pakkasissa. Sähköä/kaasua kului mutta toista tulee pistokkeesta ja toista saa lisää kaupasta. Paljon saa nimittäin kumpaakin hankkia ennen kuin poikien laatuvaunujen hintaero vs. kulutusero saadaan kuitattua  ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:10
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Mikä se on tällä hetkellä vaunujen aatelia.
« Vastaus #99 : 22.11.2013 kello on 10:40 »
Kolmen kauden käyttäjiä on runsaasti ja kriteerit heillä muut kun vuoden ympäri vaunua käyttävät.

Itse pidän omaa lmc tä täysin 3 vuodenajan vaununa ja talvet se katoksessa seisookin. Tosin vaikka minulla olisi vaikka polar niin samalla tavalla se polarkin seisoisi katoksessa. Talvella ollaan mökeissä aivan käytännön syistä. Pienten lasten kanssa mökki on käytännöllisempi.

Mutta asiaa.

Miksi pidän LMC tä 3 vuodenajan vaununa. Minulla ei ole oikeastaan mitään syytä siihen.

Vaunussa on foam rakenne, alden lämmitys, myös lattiassa vesikiertoinen lämmitys. Kaikki säiliöt, myös likavesi on lämpimässä tilassa. Mitään vesiputkia ei mene ulkona. Pimennysverhoissa alumiinifoliot lämmön eriistämiseksi jne.  Eli ei ole mitään syytä miksi LMC llä ei voisi talvella matkailla.


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Mikä se on tällä hetkellä vaunujen aatelia.
« Vastaus #100 : 22.11.2013 kello on 10:45 »
Itse pidän omaa lmc tä täysin 3 vuodenajan vaununa ja talvet se katoksessa seisookin. Tosin vaikka minulla olisi vaikka polar niin samalla tavalla se polarkin seisoisi katoksessa. Talvella ollaan mökeissä aivan käytännön syistä. Pienten lasten kanssa mökki on käytännöllisempi.

Mutta asiaa.

Miksi pidän LMC tä 3 vuodenajan vaununa. Minulla ei ole oikeastaan mitään syytä siihen.

Vaunussa on foam rakenne, alden lämmitys, myös lattiassa vesikiertoinen lämmitys. Kaikki säiliöt, myös likavesi on lämpimässä tilassa. Mitään vesiputkia ei mene ulkona. Pimennysverhoissa alumiinifoliot lämmön eriistämiseksi jne.  Eli ei ole mitään syytä miksi LMC llä ei voisi talvella matkailla.
Itse kun olin töissä hesassa,niin asustelin LMC 450 -85 ja tarkeni ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:15.06.2024 kello on 06:22
  • seniori
Vs: Mikä se on tällä hetkellä vaunujen aatelia.
« Vastaus #101 : 22.11.2013 kello on 18:58 »
ja voidaanko nykyään oikeesti ees puhua kolmen vuuden ajan vaunuista.. mä luulen et missään ei nykyään palellu ja kaikiss on ihan sieddettävä lämpötila ...

Kai se viikonloppujen talvikäyttöisyys Suomessa ole kiinni lähinnä varustelusta.
 
Mielestäni on oikein puhua talvivaunuista, jotka on suunniteltu ja varustettu talvisiin olosuhteisiin tänne pohjoismaihin, jossa lämpötila voi olla pitkään alle -20 astetta.

Ja kolmen vuodenajan vaunujakin on. Sellainen on esim. tuo minun retkivaunu Knaus Eifelland 395 vm.2003. Kesäisesti varusteltu.
 - seinäpaksuus vain kolme senttiä (foam)
 - ei ollenkaan sähkölämmitystä (trumatic 3002)
 - ei lämmintä harmaavesisäiliötä
 - ovi kaksiosainen (ja valo paistaa alareunasta)
 - ei talvirenkaita  ;)
 - raikasvesisäiliö kylmässä etuosassa *

* arvelen, että vesipänikkä on siirretty hankalasta paikasta sohvan alta eteen, koska vaunun aisapaino on hyvin pieni ja takakeittiön alakaapistossa on reilusti vapaata tilaa tavaroille.

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:44
Vs: Mikä se on tällä hetkellä vaunujen aatelia.
« Vastaus #102 : 22.11.2013 kello on 19:57 »
Ei ainakaan solifer..  :o

Sanoisin, että et sinäkään mitään tiedä kun noin sanot. Satun omistamaan Soliferin ja se on minun mielestä vaunujen aatelia. :D On niitä varmaan muitakin. Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:14.06.2024 kello on 20:51
Vs: Mikä se on tällä hetkellä vaunujen aatelia.
« Vastaus #103 : 22.11.2013 kello on 20:19 »
asustelin LMC 450 -85 ja tarkeni ;)
Arvelin ensin tuon -85 olleen pakkasta, kunnes oivalsin sen tarkoittavan vuosilukua. Noihan se varmaan on?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.01.2023 kello on 16:46
  • Siikajoki-Ruukki
Vs: Mikä se on tällä hetkellä vaunujen aatelia.
« Vastaus #104 : 24.11.2013 kello on 10:05 »
Meille vaunujen aatelia edustaa tällä hetkellä Detleffs. Thumb Sitä en osaa, enkä halua sanoa onko se paras.