rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Automaattinen lämmityskytkin?  (Luettu 35019 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Automaattinen lämmityskytkin?
« : 14.02.2011 kello on 20:28 »
No oikeastaan olisi tarkoitus kysyä semmoista ,että onko jollain tiedossa tai taitoa, miten saisi kätevästi auton lämpiämään, jos ei ole sähköä saatavilla, eli kaasu lämmitys päälle ilman että tarvii olla jonkun painamassa primuksen on/off kytkintä fyysisesti?

Eli semmoinen kaukokäynnistys systeemi..

Matkantekoa helpottaisi jos auton saisi edes 12tuntia aijemmin lämpiämään, ennen kuin itse astuu vankkuriin.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Automaattinen lämmityskytkin?
« Vastaus #1 : 14.02.2011 kello on 21:11 »
Nyt on asian tuntijat varmaankin tuutimassa, kun ei kukaan kommentoi. Ymmärtääkseni on olemassa semmonen vastaanotin, kun siihen soittaa, niin silloin se ohjaa releen vetämään ja sitten releen kautta pannulle ohjaus.  ::)

• Vieras
  • Vs: Automaattinen lämmityskytkin?
    « Vastaus #2 : 14.02.2011 kello on 21:22 »
    Olen itse aloittanut jo kyselyn samantapaisesta systeemistä.Mutta mulla tosin on käytössä jäykkäsähkö.
    http://karavaanari.org/index.php/topic,637.msg8073.html#msg8073
    Seuraile tuota.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:08
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #3 : 14.02.2011 kello on 21:41 »
    Niin, noilla kaikilla ei saa kaasupuolta starttaamaan. Siellä JUSHI:n  linkissä lisätietoa

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
    « Vastaus #4 : 14.02.2011 kello on 21:47 »
    No oikeastaan olisi tarkoitus kysyä semmoista ,että onko jollain tiedossa tai taitoa, miten saisi kätevästi auton lämpiämään, jos ei ole sähköä saatavilla, eli kaasu lämmitys päälle ilman että tarvii olla jonkun painamassa primuksen on/off kytkintä fyysisesti?

Matkantekoa helpottaisi jos auton saisi edes 12tuntia aijemmin lämpiämään, ennen kuin itse astuu vankkuriin.

Eikö siinä Primuksessa ole viikkokelloa jolla sen saa päälle haluttuun aikaan?

• Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    « Vastaus #5 : 14.02.2011 kello on 22:43 »

Arvaa olisinko kysymyksen heittänyt jos olisi kello.. ;)

• LämmitinGuru
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:57
    « Vastaus #6 : 14.02.2011 kello on 22:52 »

Eipä siitä kellosta ole paljon hyötyä, jos on epäsäännölliset vaunulla käynnit, kuten minulla.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
    « Vastaus #7 : 14.02.2011 kello on 23:07 »
    Eipä siitä kellosta ole paljon hyötyä, jos on epäsäännölliset vaunulla käynnit, kuten minulla.

No eipä tietenkään silloin. Tuli vain mieleen, jos vaunulla käydään viikottain.

• Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    « Vastaus #8 : 16.02.2011 kello on 14:27 »

No niin tässä lisää tietoa asiasta, josta lähdin ensin kysymään.

Muutamalta elekrtoalan ihmiseltä kyselleenä sain semmoisia vastauksia kuten ..ovat rakentaneet gsm kännykästä kyseisen laitteen, ei kuulemma kovin vaikea homma?

Tässä yksi markkinoilla oleva joka toimii 12v mutta hintava mielestäni.

http://www.celotron.com/new/indexsf.htm

Lisätietoa pukkaa asiasta ajoittain s-postiin,mutta ajattelin laittaa tähän väliaika tietoa.

• LämmitinGuru
    • Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #9 : 16.02.2011 kello on 17:17 »

Nyt kun luin tekstisi tarkkaan niin huomasin, että sinulla on ilmeisesti Aquaflex-lämmitin. Empä ole tuota koskaan ajatellut Aquaflexin suhteen. Nyt on pöydällä yksi pannu niin voinkin hieman tutkia tuota asiaa.

• Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    « Vastaus #10 : 17.02.2011 kello on 08:20 »
    Nyt kun luin tekstisi tarkkaan niin huomasin, että sinulla on ilmeisesti Aquaflex-lämmitin. Empä ole tuota koskaan ajatellut Aquaflexin suhteen. Nyt on pöydällä yksi pannu niin voinkin hieman tutkia tuota asiaa.

-Niin muuten onkin Aguaflex, toivottavasti tuo ei johtanut kenenkään ajatusta asiasta hakoteille..!

Edit: lainaus korjattu, Ylläpito
    « Viimeksi muokattu: 17.02.2011 kello on 08:21 »

• LämmitinGuru
    • Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #11 : 17.02.2011 kello on 08:32 »
    -Niin muuten onkin Aguaflex, toivottavasti tuo ei johtanut kenenkään ajatusta asiasta hakoteille..!

Edit: lainaus korjattu, Ylläpito

Ei johda, mietin sitä vaan, että mihin kaukokäynnistys Aquaflexissä kytketään, mutta taisi jo selvitä minulle. ;)

• Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    « Vastaus #12 : 17.02.2011 kello on 08:48 »
    Ei johda, mietin sitä vaan, että mihin kaukokäynnistys Aquaflexissä kytketään, mutta taisi jo selvitä minulle.

Jään mielenkiinnolla odottamaan vastausta..jos tuo asia ratkeaa.
    Kännyköistä taisi mainita joka niitä oli rakennellut, merkin ja mallinkin mutta ei kai se ole ongelma vaikka en niitä muista.

• LämmitinGuru
    • Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #13 : 17.02.2011 kello on 09:11 »
    Aquaflexin osalta kytkentä on selvä, mutta se mitä kaukokäynnistystä haluaa käyttää tai tehdä itse on toinen juttu. Toivottavasti ei mennyt ohi aiheen. :-[

• Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    « Vastaus #14 : 17.02.2011 kello on 09:26 »
    Aquaflexin osalta kytkentä on selvä, mutta se mitä kaukokäynnistystä haluaa käyttää tai tehdä itse on toinen juttu. Toivottavasti ei mennyt ohi aiheen.

-Tuosta kaukokäynnistyksest ä..itse olin vain ajatuksissa jumittunut kännykkään, kun en muusta ymmärrä.
    Näissä elektroonisissa asioissa ymmärrykseni on samaa tasoa, kuin sian ymmärrys pohjantähdestä.

-Eli jos haluan auton lämpimäksi vaivattomasti niin soitto no:xxx ja naks, lämmitys alkas.

-Kaavat ja ohjeet tee se itse miehelle, olis kova sana.