rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Elintason nousu  (Luettu 37891 kertaa)

• Vieras
  • Vs: Elintason nousu
    « Vastaus #60 : 29.01.2011 kello on 16:41 »
    Sitäpaitsi keski-ikä täällä on montaa muuta foorumia selkeästi vanhempi

Vuosi sitten infon puolella oli keski-ikä kysely ja se oli 48 vuotta vajaan 50 henkilön otantana.

• Vieras
    « Vastaus #61 : 29.01.2011 kello on 16:50 »
    Se, se vain on jotenkin kumma, että juuri ne jotka ovat itse lahjaksi saadulla uutteruudellaan, pystyneet oravanpyörässä korkeammalle nousemaan,  ovat ensimmäiseksi heikompiaan polkemasssa?

Mutta miten osuvasti Eino Leino riimitteli joskus Hymyilevässä Apollossaan: Ei kait tyystin paha ole ihmisistä kenkään, toinen on vain heikompi toista ???
    « Viimeksi muokattu: 29.01.2011 kello on 17:22 »

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 9.01.2026 kello on 23:40
    Vs: Elintason nousu
    « Vastaus #62 : 29.01.2011 kello on 16:53 »
    Se, se vain on jotenkin kumma, että juuri ne jotka on lahjaksi saadulla uutteruudellaan ovat ensimmäiseksi heikompiaan polkemasssa?

Mutta miten osuvasti Eino Leino riimitteli joskus Hymyilevässä Apollossaan: Ei kait tyystin paha ole ihmisistä kenkään, toinen on vain heikompi toista ???
    Täh ?

• Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 5.10.2025 kello on 10:42
    • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
    « Vastaus #63 : 29.01.2011 kello on 17:15 »
    Taitaa olla vähän niin että ne jotka on luonut olemisensa omalla työllään eivät juuri asiasta hiisku. Mutta ne jotka aivan todistettavasti ovat saaneet perintönä rahaa ja omaisuutta (1 - 2 perillistä) mielellään kehasevat sillai vaivihkaa että kuinka he ovat työllään kaikki tienannut.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    « Vastaus #64 : 29.01.2011 kello on 17:20 »
    Taitaa olla vähän niin että ne jotka on luonut olemisensa omalla työllään eivät juuri asiasta hiisku. Mutta ne jotka aivan todistettavasti ovat saaneet perintönä rahaa ja omaisuutta (1 - 2 perillistä) mielellään kehasevat sillai vaivihkaa että kuinka he ovat työllään kaikki tienannut.
       Näin se muuten on . Aikoinaan vanha viisas ukko kertoi; Markka riittää,jos se on ylimääräinen !!! ;)

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 9.01.2026 kello on 23:40
    « Vastaus #65 : 29.01.2011 kello on 17:47 »
    Ihan totta. Perintöä taitaapi saada suurten ikäluokkien lapset. Moni nyt 40 luvulla syntynyt ei varmaan perintöä taas ole saanut. Silloin kuitenkin elettiin niukkuudessa, mutta heillä taas oli mahdollisuus pärjätä. Työstä ei pulaa, inflaatio söi lainojen korot. Asuntojen hinnat reaalipalkkaan nähden paljon nykyistä halvempia.
    Milläs nykyiset tavalliset työntekijät 25 v--> eteenpäin omaisuutta hankkivat kun työpaikat on määräaikaisia, asunto,sähkö,ruoka jne. kalliita ja nettopalkat riittävät juuri ja juuri pakollisiin menoihin. Taskussa voi olla osamaksu iphone, mutta ei se paljoa elintason noususta kerro. Enemmänkin siitä että maailma muuttuu.

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:22.12.2021 kello on 14:47
    « Vastaus #66 : 29.01.2011 kello on 18:21 »
    Joskus olen ihmetelly että mistä nuo nuoret sitä rahaa tekee,kun  tälle asuntoalueelle  nuorena avioparina rakensimme tämän tönömme,niin ei siihen aikaan ,(70 luvun lopulla),juuri  kenelläkään
     ollut 2 autoa pihassa puhumattakaan matkailuautosta tai mistään öhyveneestä.Tuolla kadun alapäässä taisi yhdellä asianajajalla olla 2 autoa.
    Tänä päivänä kun katselen tuota viereistä uutta aluetta ,johon on rakennettu tämän vuosituhannen puolella ,niin talot ovat järjestään  puolta isompia ja monessa  pihassa väh. 2 autoa ,joista toinen  maasturi tai asuntoauto.
    En tiedä onko saatu lottovoitto vai mikä ,mutta ei kai  niitä ilmankaan ole saanu. ::) :o
    Ei sillä ,että niitä kadehtisin ,mutta ihmetellä kai sentään  saan. ;D ;D ;D

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
    « Vastaus #67 : 29.01.2011 kello on 18:24 »
    Taitavat usein olla pankin tai luottoyhtiöiden omaisuutta ne. 8)

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    « Vastaus #68 : 29.01.2011 kello on 18:32 »
     Pankaapas merkille Lapin kävijät; Kun lähtee Torniosta ylöspäin,on komioita taloja ja hyvin hoidettuja pihoja,ihmettelen vaan,mistä vetävät varallisuutta,eihän siellä ole mitään näkyvää tuotantoa ???  ;) ;)

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:22.12.2021 kello on 14:47
    « Vastaus #69 : 29.01.2011 kello on 18:35 »
    Poroja ,Poroja ,vaan ei kahvinporoja ;D ;)

• Vieras
    « Vastaus #70 : 29.01.2011 kello on 18:35 »
    niin ei siihen aikaan ,(70 luvun lopulla),juuri  kenelläkään ollut 2 autoa pihassa puhumattakaan matkailuautosta tai mistään öhyveneestä.

Olen saanut sellaisen käsityksen että ei silloin -60 tai -70 luvulla tainnut pankista pahemmin saada asuntolainaakaan sellaisia summia kuin nykyään.
    Tarvinneeko tuota omaa rahaa olla enää ollenkaan kun pankista lainaa lähtee pyytämään. Itse olen sitä sukupolvea jolle ehdotettiin ASP:tä ja sen avulla asuntolainan saaminen olikin sitten helpompaa.

• Vieras
    « Vastaus #71 : 29.01.2011 kello on 18:39 »
    Pankaapas merkille Lapin kävijät; Kun lähtee Torniosta ylöspäin,on komioita taloja ja hyvin hoidettuja pihoja,ihmettelen vaan,mistä vetävät varallisuutta,eihän siellä ole mitään näkyvää tuotantoa ???  ;) ;)

Taitaa ne uudet ökytalot olla paikallisia kauppiaita?

• LämmitinGuru
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:35
    « Vastaus #72 : 29.01.2011 kello on 18:46 »
    Olen saanut sellaisen käsityksen että ei silloin -60 tai -70 luvulla tainnut pankista pahemmin saada asuntolainaakaan sellaisia summia kuin nykyään.
    Tarvinneeko tuota omaa rahaa olla enää ollenkaan kun pankista lainaa lähtee pyytämään. Itse olen sitä sukupolvea jolle ehdotettiin ASP:tä ja sen avulla asuntolainan saaminen olikin sitten helpompaa.

-70 luvun lopulla oli työväen säästöpankissa sellainen kuin " sukuoikeus lainaan " pykälä ja sellaisella sain lainan taloon, vaikka ei itsellä ollut säästöjä.

• Vieras
    « Vastaus #73 : 29.01.2011 kello on 18:56 »

Kyllä -70 luvulla sai pankista lainaa helposti.

Pankin johtajaa kun kätteli niin kysyi paljonko.

Silloin vielä johtaja itse tapasi asiakkaita ja
    oli näkyvillä konttorissa. Muistanpa hyvinkin
    kun konttorin ovesta sisään astuin niin
    johtaja oli siinä vastaanottamassa asiakkaita
    kättelemällä.

• Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 5.10.2025 kello on 10:42
    • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
    « Vastaus #74 : 29.01.2011 kello on 19:09 »
    Täällä maalaispankissa sai takavuosina lainan puhelinsoitolla jos siihen oli vakuudet kunnossa. Nimen kävi laittamassa silloin kun nosti. Kaikki tunsi toisensa.  :)
    Nyt kun pojat on joutunut ottaan pieniä autolainoja niin aikaa menee tietokoneista huolimatta hyvinkin tunti (ihan papereiden tekoon) ja paperia tulostetaan vinot pinot niin lainan ottajalle kuin takaajallekkin. Minun ensimmäinen laina 1970 luvun lopulla oli 1 ainut paperi (vieläkin tallessa, mutta maksettu). Nyt valehtelematta tulostetaan 15 arkkia. ??? Ja mikä kauheinta nuorelta otetaan 2 - 3000 euron lainasta kuluja 150 euroa. OP.

Molemmille pojille se on työssäkäyntiä varten välttämätön, että on jonkinlainen auto. Muita kulkuyhteyksiä ei ole.
    « Viimeksi muokattu: 29.01.2011 kello on 19:12 »