Kirjoittaja
Aihe: Käteinen vai kortti (Luettu 15406 kertaa)
« Vastaus #46 : 24.01.2012 kello on 09:08 »
« Vastaus #47 : 24.01.2012 kello on 09:42 »
Varsinkin tuolla Etelä-Euroopassa laskevat senttejä. Suomi oli onneksi niin fiksu maa, että jätti yksi- ja kaksi-senttiset kokonaan pois. Kyllä vie aikaa, kun laskevat noista munuaisenkiven kokoisista lanteista sopivaa rahaa. Niitä kun ei juurikaan voi käsitellä kuin pinseteillä.
Kortilla on aina tasaraha.
Senttien pois jättäminen aiheutti sen, että ihmisten käsitys pieni hintaisista tuotteista mureni. Esim. Hollannissa isommat ostokset on melkein samaa luokkaa meidän kanssa. Mutta pikku nippelit huomattavasti halvempaa. Kirpputoreilla pikkunippeleiden hinta ero on meihin nähden satoja prosentteja. (Kaasupullon kierrettävä paineen säädin 40 senttiä). 
« Vastaus #48 : 24.01.2012 kello on 18:46 »
Laskut maksetaan verkkopankissa. Lompakossa muutama kymppi käteistä millä pikkuhankinnat, muulloin korttimaksuna. Suosin runsasta nippua luottokortteja koska silloin tietää ettei joudu pulaan. Joku niistä aina käy jossakin Polttoaineet ostan aina kortilla. Aivan sama sitten missä maassa tankkaan (shell, tb, st1 ja dkw). Joku noistakin käy aina. Suuria määriä käteistä en koskaan kanna lompakossa.
« Vastaus #49 : 24.01.2012 kello on 19:34 »
Muutama saturainen riihikuivaa pitää taskussa olla, ettei koirat kintulle kuse. Sanoo tänäänkin Lidilin kassajonossa korttijen kanssa tuhraavien takana vartonut. 
« Vastaus #50 : 24.01.2012 kello on 20:08 »
näitä juttui kun ny täs oon lukenu niin saan varmaan kaamean paniikin ku seuraavan kerran maksan kortilla tai jos ei satu olemaan tasa raha kädessä ja joutuu viel kassa antamaan rahasta takasin 
« Vastaus #51 : 24.01.2012 kello on 20:31 »
Muutama saturainen riihikuivaa pitää taskussa olla, ettei koirat kintulle kuse. Sanoo tänäänkin Lidilin kassajonossa korttijen kanssa tuhraavien takana vartonut. 
Kortin kanssa tuhratessa saattaa mennä 20 sekuntia per asiakas pitempään kuin käteisellä maksettaessa. Sano vaan, että tykkäät käsitellä rahaa ja saat siitä hyvä mielen. 
« Vastaus #52 : 24.01.2012 kello on 21:42 »
Ei kortin kanssa maksaessa mene yhtään sen kauempaa kuin rahalla maksaessa. Taitaa olla nopeampaa kun ei asiakkaana tarvise laskea saiko oikein rahasta takaisin.
Itse maksan pienet ostokset käteisellä ja suuremmat kortilla.
Korttimaksaminen on hyvin turvallista kun pitää PIN koodin omana tietonaan.
« Vastaus #53 : 24.01.2012 kello on 21:49 »
Ei kortin kanssa maksaessa mene yhtään sen kauempaa kuin rahalla maksaessa. Taitaa olla nopeampaa kun ei asiakkaana tarvise laskea saiko oikein rahasta takaisin.
Itse maksan pienet ostokset käteisellä ja suuremmat kortilla.
Korttimaksaminen on hyvin turvallista kun pitää PIN koodin omana tietonaan.
Meneekö eri aika pientä ostosta maksaessa, kuin vähän suurempaa. 
« Vastaus #54 : 24.01.2012 kello on 22:01 »
Kortin kanssa tuhratessa saattaa mennä 20 sekuntia per asiakas pitempään kuin käteisellä maksettaessa. Sano vaan, että tykkäät käsitellä rahaa ja saat siitä hyvä mielen. 
Työpaikalla on mahdollisuus maksaa ruoka ruokalipuilla, joita saa kymmenen lipun sarjassa. Sapuska otetaan seisovasta pöydästä ja maksetaan tiskillä. Muut maksu jonossa olevat ruokailijat ei tykkää kun heitän välistä ruokalipun tiskille, heidän tuhratessa korttinsa kanssa. Jostakin ihmeellisestä syystä, muilla kahdella sadalla, ei näy ruokalippuja olevan. Vain minulla "rikkaalla" on näköjään vara maksaa lippunipusta 56e. 
« Vastaus #55 : 24.01.2012 kello on 22:19 »
« Vastaus #56 : 24.01.2012 kello on 22:26 »
Työpaikalla on mahdollisuus maksaa ruoka ruokalipuilla, joita saa kymmenen lipun sarjassa. Jostakin ihmeellisestä syystä, muilla kahdella sadalla, ei näy ruokalippuja olevan. Vain minulla "rikkaalla" on näköjään vara maksaa lippunipusta 56e. 
Eiks tää oo vähän sama juttu kun tossa tankkaamisessakin.. Osa ihmisistä (itse mukaan lukien) tankkaa vaikka 5 kertaa viikossa 20€, kun se on niin kallista laittaa tankki täyteen..  Itteetä välillä oikein huvittaa, kun kolmatta kertaa menee tankkaamaan sen 20€ viikon sisällä.. Ihan niinkun ei ekalla kerral olis voinu tankat heti 60€..
« Vastaus #57 : 24.01.2012 kello on 22:51 »
« Vastaus #58 : 24.01.2012 kello on 23:12 »
Eiks tää oo vähän sama juttu kun tossa tankkaamisessakin.. Osa ihmisistä (itse mukaan lukien) tankkaa vaikka 5 kertaa viikossa 20€, kun se on niin kallista laittaa tankki täyteen.. Itteetä välillä oikein huvittaa, kun kolmatta kertaa menee tankkaamaan sen 20€ viikon sisällä.. Ihan niinkun ei ekalla kerral olis voinu tankat heti 60€..
Tankkaaminen on niin turhauttavaa puuhaa, että se tankki pitää ajaa tyhjäksi ja tankata täyteen. Harmittaa vieläkin kun viime viikolla tankkasin hlöauton ja sattui olemaan 100€ ylimääräistä taskussa jolla ajattelin tuon maksaa. Raha loppui kesken ja en saanut kun vajaat 62 litraa tankiin kun summa tuli jo täyteen. Tosin se tankki on papereitten mukaan 63 l joten ei se kauhean vajaaksi tainnut jäädä.
« Vastaus #59 : 24.01.2012 kello on 23:22 »
^Ihan sivuhuomautuksena, että ollaan mekin tankattu autoon 92 litraa dieseliä vaikka ohjekirjan mukaan tankki vetää vain 90 litraa.. Eikä siis ollut polttoaine edes loppu..
|