rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Käteinen vai kortti  (Luettu 15358 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
Vs: Käteinen vai kortti
« Vastaus #90 : 26.01.2012 kello on 21:19 »
^

Ei kysellä korttia enää nykyään, kun näpytellään pin-koodi, aiemmin se oli rutiini yli 50 e ostoksissa.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
« Vastaus #91 : 26.01.2012 kello on 21:30 »
^
monessa paikassa mennyt siihen koodi juttuun, vaan ei kaikkialla. esim meidän teboil menin joku viikko sitten ja löin tankin täyteen painelin maksaan niin eukko kassalla maksun jälkeen papeereita tivaamaan sanoin jottei ole nyt mukana myyjä siihen että täytyy olla minä siihen että ime tankista pois jos ei kelepaa:D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
« Vastaus #92 : 26.01.2012 kello on 22:11 »
Itse olen hyvilläni jos henkilöllisyys tarkistetaan. Valitettavasti moni kassa ei sitä tee ja voisin maksaa kenen kortilla vaan.

Huvittava tapaus sattui meillekin kun tankkasin auton. Menin sisälle asemalle maksamaan ja kassa pyysi henkkareita, sanoin ettei ole mukana ja toisekseen kortti ei ole minun, en ole Leena (nimi keksitty) kuten varmasti huomaat. Kassa tähän; ai jaa ja antoi kuitin allekirjoitettavaks i.

Kortti oli vaimoni nimissä ja hän istui autossa odottamassa kun kävin maksamassa, eli oltaisiin me tuolta poiskin päästy jos kassa olisi vaatinut oikean henkilön paikalle. Kassa ei edes kysynyt kenen kortti on kun kerroin ettei se ole minun.   

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #93 : 26.01.2012 kello on 22:29 »
Itse olen hyvilläni jos henkilöllisyys tarkistetaan. Valitettavasti moni kassa ei sitä tee ja voisin maksaa kenen kortilla vaan.

Huvittava tapaus sattui meillekin kun tankkasin auton. Menin sisälle asemalle maksamaan ja kassa pyysi henkkareita, sanoin ettei ole mukana ja toisekseen kortti ei ole minun, en ole Leena (nimi keksitty) kuten varmasti huomaat. Kassa tähän; ai jaa ja antoi kuitin allekirjoitettavaks i.

Kortti oli vaimoni nimissä ja hän istui autossa odottamassa kun kävin maksamassa, eli oltaisiin me tuolta poiskin päästy jos kassa olisi vaatinut oikean henkilön paikalle. Kassa ei edes kysynyt kenen kortti on kun kerroin ettei se ole minun.

Semmosta se on, sen kätevän kortin kanssa.  :D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:26
« Vastaus #94 : 26.01.2012 kello on 22:37 »
Muistelen, että ainakin aiemmin oli niin, että henkilöllisyys piti, siis kauppiaan/myyjän velvollisuus, varmentaa (esim ajokortista) yli 30€ ostoksissa. Mutta pienemmissäkin ostoksissa saa halutessaan niin tehdä. Ts. asiakkaan on syytä pitää ao. papereita mukana kassalla. Kuitin myyjäkappaleeseen  myyjä laittoi tarkistamansa hlön HeTun loppuosa - siis oli hänen velvollisuus nähdä se ao. dokumentista. Se, että asiakas itse kertoo tai kirjoittaa sen (oikean tai väärän ), on myyjän "tappioksi" ongelmatilanteessa. .

Näin siis aikakaudella; "magneettiraita ja sulkulistat"..

Sen sijaan nykyaikana; siru, online ja PIN aikakaudella myyjän ei tarvitse tarkistaa henkilöllisyyttä - tosin kait edelleen saa sen halutessaan tehdä.. Sen on kait edelleen kortin väärinkäyttöä, jos sitä käyttää joku muu kuin siinä mainittu. En ainakaan itse halua riskeerata, esim. vaimon korttia, vaikka hän istuisi autossa suht. lähellä.. Myyjän velvollisuus on takavarikoida kortti ja toimittaa se esim. Luottokuntaa, jos kyse sen korteista. Automaateilla tilanne hieman toinen..