Kirjoittaja
Aihe: Käteinen vai kortti (Luettu 15408 kertaa)
« Vastaus #31 : 23.01.2012 kello on 20:51 »
Käteisen otan automaatista, 240e kerralla. Vain polttoaineen maksan kortilla. En ota kuittia, etten ole muiden tiellä. 
Joo usein ainakin täällä meidän kylällä kun käy automaatilla niin siinä on sellainen joka jää surffailleen siihen automaatille. kestää,kestää ja kestää kele, tana. enkä tarkoita tällä välttämättä eläkeläisiä
« Vastaus #32 : 23.01.2012 kello on 20:58 »
Joo usein ainakin täällä meidän kylällä kun käy automaatilla niin siinä on sellainen joka jää surffailleen siihen automaatille. kestää,kestää ja kestää kele, tana.
enkä tarkoita tällä välttämättä eläkeläisiä
no mä en koskaan käy automaatilla just tuon takia jos bensaa pitää suobbiin laittaa niin sit tb:lle siellä tankataan muuten eipä mun juurikaan tarvii tankilla käydä isäntä hoitaa , kuin nostotkin seinästä ja meitin laskut .. aah kyllä tää elo on helppoo  kerran menin tankaamaan enkä muistanut tunnuksia en sitten millään ja taakse tuli tietty jonoa siinä sit panikoidessa unohtui jo oma nimikin jotta se kokemus jäi viimiseksi ..
« Vastaus #33 : 23.01.2012 kello on 21:00 »
Näitten pankkikorttien,ja muiden vastaavien korttien,joissa on tilitiedot,käyttö on nykyisin aika riskaapelia,jälki jää,ja tätä käyttää rikolliset hyväksi,täysin suojassa ei ole yksikään kortin käyttäjä,suojaukset ei toimi,rikollisissa on viisaita,osaavat kiertää suojaukset !!! 
« Vastaus #34 : 23.01.2012 kello on 21:02 »
Joo usein ainakin täällä meidän kylällä kun käy automaatilla niin siinä on sellainen joka jää surffailleen siihen automaatille. kestää,kestää ja kestää kele, tana.
enkä tarkoita tällä välttämättä eläkeläisiä
Minua tympii kaupan kassalla ja automaatilla jonniin joutavat tuhraajat. Siksi pelaan rahalla, ettei minun perässä tartte kenenkään suonta kohotella, eikä tartte pelätä tunnusnumeron kyttääjiä. 
« Vastaus #35 : 23.01.2012 kello on 21:38 »
Sipu: kyllä pitäs avainlukulista saada ihan mistä OP:sta tahansa kunhan vaan tunnuksien omistaja niitä menee henkkarien kera kysymään. LMC-99: Ei kysy kaikki paikat vielä, täälläkin kyläpahasessa toinen paikka kysyy ja toinen ei.. Hankalinta siinä mielestäni on se, että koskaan ei muista et mikä automaatti sitä kyselee ja mikä ei.. Pidän omista tuloista ja menoista tiliseurantaa plomssan tilivihossa,joka on perua jo siltä ajoilta kun vielä pelattiin shekkien kanssa.
Mullakin on tiliseuranta käytössä, tosin en käytä siihen paperia ollenkaan, vaan luvut pyörii mun pääni sisällä. Tiedän eurolleen että paljonko mihinkin olen kortilla maksanut ja yleensä noin 10€ tarkkuudella tilin saldon.. (Plus miehen tilin ja miehen toisen ja oman toisen tilin)
« Vastaus #36 : 23.01.2012 kello on 21:49 »
« Vastaus #37 : 23.01.2012 kello on 21:55 »
Nostan aina "pienet eläkkeet,mamman ja omat",lompakkoon,ja lompakko on mamman patjan alla,turha yrittää sitä ryöstää,!! 
no tuo on paras kätkö taidan ottaa kans sen käytännön ja muakun ei siit patjan päältä saadakkaan niin vaan nostettua ilman nostureita ... 
« Vastaus #38 : 23.01.2012 kello on 21:58 »
« Vastaus #39 : 23.01.2012 kello on 22:59 »
Kortteja oli ennen useampia, kun työn vuoksi matkustelin siellä sun täällä. Oli Amex (jopa kaksi, oma ja firman), Diners Club, Eurocard ja VISA, kun oli paikkoja, joissa joku kortti kävi ja joku ei. Nyt on vain VISA/pankkikortti. Varsinkin Venäjällä ja muissa entisissä Neuvostovaltioissa liikkuminen isomman rahasumman kanssa oli aika riskaabelia. Kerran hävisi junassa yöllä tietämättäni 3000 $ ja sen jälkeen tulivat kortit.
Pankkikorttia olen käyttänyt tasan yhden kerran, kun lentokoneessa ei käynyt käteinen. Käteisellä maksan aina, kun se on mahdollista paitsi S-kaupat. Niistä täytyy ottaa se kuukausittainen 5,5 %:n "alennus". Kassalla meinaa aina palaa käämit, kun se kassapääte on niin uskomattoman hidas. Rahaa täytyy kuitenkin olla lompsassa aina sen verran, että ei tarvitse piioille päivää sanoa. Laskut tulevat E-laskuina tai suoraveloituksena ja hoituvat verkkopankin avulla.
« Vastaus #40 : 24.01.2012 kello on 00:02 »
Terve! Kyllä vaan kassalla välillä jurppii, kun "joku" laskee senttejä ja kun ei riitä niin pannaan "tarjous kaffepaketti" pois ja kun ei vieläkään riitä, pannaan "tarjous makkarakin" syrjään, ja sitten käydään vielä vaihtamassa se "margariini paketti" oikeaksi, mikä on tarjouksessa!  Opettelisivat käymään kaupassa, ja käyttämään korttia, ettei lopu kassalla sentit kesken.  Ei muuten ole kaukana enää se aika, kun ei käteinen raha kelpaa normi kaupassa,  mitäs sitten tehään?
« Vastaus #41 : 24.01.2012 kello on 06:12 »
Rahankuljetus yritykset rikastuu kun roudaa setelit ja kolikot takasi pankkiin, ja on siinä yrittäjälläkin riskinsä kun kassassa rahaa. Ite käytän yleensä korttia, polttoaineet omalla luottokortilla. Laskut netin kautta, pitää vaan virus ym ohjelmat kunnossa niin riskit minimaaliset (tai pieni palkka suojaa kun tili aina lähes tyhjä). Avainlukulistan jumiuduttua jouduin uusimaan myös ajokortin kun oli vanha pahvinen eikä kelvannut pankille (kyllä tympäs), eikä muita henkkareita.
« Vastaus #42 : 24.01.2012 kello on 06:16 »
Terve!
Opettelisivat käymään kaupassa, ja käyttämään korttia, ettei lopu kassalla sentit kesken. 
Ei sillä kortilla tee mitään mikäli siellä tilillä ei ole katetta, kaikilla ei mene niin hyvin kuin toisilla. Ne ostokset mitä itse teen hoidan kortilla, lompakossa on harvoin edes kolikoita, Iisalmessa kun ei tarvitse pysäköidessäänkään muuta kuin parkkikiekko. 
« Vastaus #43 : 24.01.2012 kello on 06:27 »
« Vastaus #44 : 24.01.2012 kello on 07:53 »
En ole käyttänyt käteistä juuri lainkaan sitten opiskelupäivien. Mulla ei ole kolikoita lompakossa. Harvakseltaan tuosta on ollut ongelmaa, sillä vielä nykyäänkin silloin tällöin törmää paikkoihin joissa ei käy kuin käteinen.
Kaupolla maksan sirukortilla, ja pankkiasiat hoidan nettipankitse. En näe kovin suurta riskiä nettipankissa, etenkin kun olen pienehkön pankin asiakas joka ei varmaankaan kiinnosta rikollisia yhtä paljon kun isommat pankit ja toisaalta kaikki näkemäni nettipankkihuijauks et toistaiseksi ovat olleen niin tökeröitä että niihin lankeaminen olisi lähes mahdotonta.
|