rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen  (Luettu 68599 kertaa)

• Vieras
  • Vs: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen
    « Vastaus #150 : 13.08.2012 kello on 17:04 »
    Tämä on kyllä hyvä kun sen saa näin toimiin. Vaimo tuo myös minulle kaupasta sen askin jos pyydän. Ei pidä pahana, muuta joskus illalla sanoo että taas haiset sikaarille ;D ;D

Joo`o, niin se vain on. Ei toista ihmistä, ei etes vaimoa voi ottaa niiden parhaiden ominaisuuksien mukaan. Kumppani on vähän koiran lainen, se pitää ottaa karvoineen päivinneen ihan kokonaan, tai olla ottamatta ::)

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 5.10.2025 kello on 10:42
    • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
    Vs: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen
    « Vastaus #151 : 13.08.2012 kello on 17:24 »
    Joo`o, niin se vain on. Ei toista ihmistä, ei etes vaimoa voi ottaa niiden parhaiden ominaisuuksien mukaan. Kumppani on vähän koiran lainen, se pitää ottaa karvoineen päivinneen ihan kokonaan, tai olla ottamatta ::)

Yli 31 vuotta asunut meillä kun kotonansa.......... ................... ................... ...................

nimimerkillä kotivävy ;D

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 2.01.2016 kello on 10:59
    « Vastaus #152 : 13.08.2012 kello on 17:31 »

Koirat olen meillä aina saanut ainakin joten kuten koulutettua, kun taas tuo vaimoke ei oppinut edes noutokäskyä :D

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 08:29
    « Vastaus #153 : 13.08.2012 kello on 20:35 »
    kun taas tuo vaimoke ei oppinut edes noutokäskyä :D
    Mitä käskit noutamaan?  ;)

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 2.01.2016 kello on 10:59
    « Vastaus #154 : 13.08.2012 kello on 21:41 »
    Mitä käskit noutamaan?  ;)

Tuoppa mulle yks o... -"HAE KUULE IHAN ITE VAAN"  :o

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:25.08.2024 kello on 09:31
    « Vastaus #155 : 18.08.2012 kello on 10:05 »
    Aloitin 14 vuotiaana ja tuli vedettyä 17 vuotta...nyt on savuttomuutta takana 3,5 vuotta.

Lopetin kerrasta poikki tyylillä, kun veli kertoi puhelimessa heidän työpaikallaan olevasta lakkokilpailusta ja päätin hiljakseen osallistua omillani ja kuunnella samalla heidän menestystään.

Parin viikon ajan he polttelivat muutaman tai "2 vaan" päivässä tyylillä, kunnes kaikki palasivat takaisin ennalleen, eikä kukaan lopettanut. Itse kerroin veljelle lopettaneeni vasta kuukauden kuluttua, ettei tule turhia kyselyjä pärjäämisestäni. Tuosta syystä en kertonut edes vaimolleni, kuin vasta 2 viikon päästä, tosin vaimo oli kuulemma huomannut sen jo viikon jälkeen vaatteiden hajuttomuudesta, muttei kysellyt mitään asiasta (parin vuoden takaisesta yrityksestä viisastuneena, kun silloin jatkuvasti kyseli asiasta ja annoinkin palautetta). Minusta juuri tuo jatkuva kysely asiasta tekee lopetuksesta entistäkin vaikeempaa, mäkin sanoin kaikille tuttaville, myös niille kyselijoille, että "Aloin vetää taas kun jatkuvasti kysellään, loppuu se kysely sitten...". Eihän savuttomiltakaan kysellä, että "Ootko muuten tupakkia poltellu vähään aikaa?".

Vieroitusongelmina tai fiiliksinä ilmeni "vain" ajoittaista huimausta ja sitä jatkui n. 6 viikkoa, ilmoitin silloisessa työpaikassakin, että jos kävelen trukin ympärillä tuulettumassa, niin siittä se sitten johtuu. Ei viitti isoja nostoja tehdä, kun maailma pyörii ympärillä. Lääkärilläkin kävin verenpainetta mittailemassa ja asiasta kyselemällä, niin lääkäri konsultoi riippuvuuskolleegal taan, että juuri lopettamisesta tuo voisi johtua, kun ei paineessakaan mitää vikaa ollut. Huimailut siittä loppuivat sitten aikanaan ja mielitekoja ei oikeastaan ole ollut, mitä nyt unessa on vetänyt kessun ja herättyäni on ollut jo morkkis päällä...heh. Myös jossain ketutustilanteessa saattaa olla tullut fiilis, että nyt jos polttaisin, niin vetäisin sauhut, eipä vielä ole tullut vedettyä.

Tässä mun tarina.

Onnea ja tsemiä vaan kaikille asian kanssa painiville.

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:19.11.2016 kello on 12:51

• Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:30.11.2025 kello on 22:46
    « Vastaus #157 : 2.10.2012 kello on 18:56 »
    Olen pysynyt suurin piirtein savuttomana. Muutama lipsahdus ollut mutta purkkaa kuluu edelleen ja paljon. Lievänä sivuoireena on ollut ulkonäön muuttuminen lähinnä kuulantyöntäjiä vastaavaksi. Toukokuuhun pysyi ihan ilman suurempia onkelmia mutta kun kesä tuli niin huonosta säästö huolimatta painoa tuli ihan "mukavasti" ja vaikka taas urheileminen on jatkunut erittäin aktiivisesti (useita tunteja viikossa) niin vaaka näytti lohduttomat 92,5 kg tänään. Ehkä se on aika vaihtaa lajia kuulan työntöön tai sitten aloittaa moukaria heittelee?

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:16.02.2022 kello on 23:11
    « Vastaus #158 : 3.10.2012 kello on 11:55 »
    Hieman yli vuosi ilman..10kg plussaa :( nyt ruokavalion muutoksella -5kg :) Tätä jatketaan niinkauvan että olen tyytyväinen..Menis varmaan nopeemmin kuin 0,5kg/viikossa jos liikkuis enemmä. Mut hyvä näinkii  Thumb

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 6.12.2025 kello on 15:13
    « Vastaus #160 : 15.07.2013 kello on 20:35 »
    Kokemuksen rintaäänellä voin sanoa, että kyllä osaat. On kuin pyörällä ajo tai uimataito, kerran opittua ei ikinä unohda. :( :(

Uimataidosta

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013071517267294_uu.shtml

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288582504436.html

Pari läheltäpiti tapausta tänään. Onneksi jalat ei jäänyt pohjaan koska silloin nokka ei olisi ollut enään pinnalla.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:54
    • Oululainen terwaporwari
    « Vastaus #161 : 15.07.2013 kello on 22:47 »
    Tuli poltettua n.35 vuotta,ja nyt uskallan sanoa etten aloita uudestaan.Vaikka olen vasta puoli vuotta ollut ilman savuja ei kertakaikkiaan tee enää mieli.Kuinkahan monesti minäkin "leikisti"lopetin?Nyt iski vaan sellainen uho päälle että nyt jätkä lopetat etkä pelleile.Ankaran painin siinä tammikuisessa illassa Siwan nurkalla kävin itseni kanssa,koira ihmetteli varmaan että miksi ei mennä mihinkään?En enää ostanut askia,ja päätös on pitänyt.Paino ei ole noussut,vaan noin 5 kg laskenut,en tiedä olenko senkin suhteen saanut otetta itsestäni.En ole käyttänyt mitään korvikkeita,ainoastaan pahaa sisua.En ole kokenut mitään vierotusoireita kuten ennen"leikisti"lopettaessa.Silloin huimas ja pyörrytti,kylmä hiki tuli otsalle.Psyykkistä,en tiedä?Olen itsekin ihmeissäni,miten tämä näin helposti kävi?!Mutta...tuskin kärsii leikitellä.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 1.03.2025 kello on 10:03
    • Porvoo
    « Vastaus #162 : 15.07.2013 kello on 23:04 »
    Olen lopettanut v. 1991 ja sen jälkeen olin vuosia ns. viihdetupakoitsija. Kokonaan polttamatta olen ollut 8 vuotta, siis ei enää edes yhtä hatsia ja myös vältän savuisia tiloja.

Olin viime keväänä työterveyshuollon järjestämässä määräikaistarkastuk sessa ja sen myötä spirometriassa. Pelottavaa on, että puhalluskäyrässä näkyy tupakointihistoria koko loppuelämän. Käyrä on tietysti loivempi kun olen lopettanut. Vaan mieleen tulee, millaisen tuloksen puhaltaisin jos edelleen polttaisin.

Keuhkoahtauma on niin pelottava tauti, etten uskalla enää koskaan polttaa. Sen verran addiktoituva tupakalle olen, etten uskalla myöskään maistaa.

Harvakseltaan näen edelleen unta, että mokasin tän jutun  :o

Tsemppiä kaikille, jotka tän kanssa kamppailee.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    « Vastaus #163 : 16.07.2013 kello on 10:04 »
    Sori kunen kahlannut koko ketjua läpi  ;D
    Viisi vuotta sitten koko elämän kestänyt tuopakointi loppui kuin itsestään Shampixilla .
    En edes ajatellut lopettamista vakavasti kun lääkäri sitä suositteli .
    En edes uskonut kun olen kaksikymmentä vuotta  kaikenmaaliman laastareilla yrittänyt.
    Tuolla lääkkeellä se loppui kiun itsestään eikä sen koomin ole mieli tehnyt kun tupakan haju suorastaan etoo nykyisin

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
    « Vastaus #164 : 16.07.2013 kello on 10:12 »

Keuhkoahtauma on niin pelottava tauti, etten uskalla enää koskaan polttaa. Sen verran addiktoituva tupakalle olen, etten uskalla myöskään maistaa.

Harvakseltaan näen edelleen unta, että mokasin tän jutun  :o

Tsemppiä kaikille, jotka tän kanssa kamppailee.

Itse aikoinaan tupakoinut muutaman vuoden ja siitä eroon päässeenä katson ihmeissäni vierestä kun isäni tekee kuolemaa juuri tuon keuhkoahtuman takia (tukehtuu pikkuhiljaa) yksi kavereistani on jo mullissa..
    Tsemppiä täältäkin niille ja voimia jotka sitä lopettamista ajattelevat TUPAKISTA PÄÄSEE EROON  helppoa se ei kaikille ole,  mutta lopputulos kannattaa varmasti.

PS :Lopeta tupakointi ennen kuin se lopettaa sinut..