rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen  (Luettu 68522 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:21
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen
« Vastaus #315 : 21.01.2016 kello on 13:23 »
Ei pitänyt >:(

Sitten pikauusinta.  Uusi hyvä, helposti muistettava päivämäärä on 4. 2. Ja ihan tänä vuonna eikä vuoden päästä.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:38
  • Autossa on pyörät

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 4.12.2025 kello on 18:00
  • Seisonta-aika
« Vastaus #317 : 21.01.2016 kello on 15:57 »
Minulla auttoi sähkösavuke ts. höyrystin  ;D

• Vieras
  • Vs: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen
    « Vastaus #318 : 21.01.2016 kello on 16:51 »
    Itse poltin 10v ajan noin askin päivässä ja lopetin kun piti todistaa parille kaverille, et se on vaan tahdosta kiinni. Lopetin ja olin vähän yli 7kk polttamatta, kunnes kesäloma reissulla norjassa alkoi tehdä taas mieli ja annoin mennä. Olinhan jo kavereille todistanut kuinka helppoa on lopettaminen  :D

Tykkään tuprutella ja välillä hyvässä seurassa tulee hyvää sikariakin polteltua. Ja tulee sitä paljon vähemmän polteltua nykyään kuin ennen tota tupakkalakkoo, nykyään menee n. puoli askia/vuorokausi.

Jep, minulla tupakointi / tupakoimattomuus "kausiluontoista."

Polttelin varmaan noin 20 vuotta ensialkuun. Aloin ajatella alinomaan  "miksi poltan?" Noin vuoden päästä tuli tunne, nyt lopetan. Tuon jälkeen meni 5,5 vuotta ilman savuakaan. Sitten aloin uudelleen polttaa noin 4 vuotta. Tuon polttamisen jälkeen, vuoden vaihtuessa aloin ajatella samoin kuten ai'emmin, miksi poltan? Äitien päivänä tuli kesken tupakoinnin tunne, ei maistu ja tumppasin savukkeen. Jälkeen meni päälle 3 vuotta ilman savuakaan.
    Nyt taas palaa... Thumbd

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:52
    • viva la France
    « Vastaus #319 : 21.01.2016 kello on 17:36 »
    Ensi kuussa tulee yhdeksän vuotta cafe creme blue pikkusikarin polton lopetuksesta, noin 30 kpl meni päivässä.
    Ei uskalla ajatellakkaan että maistaisi, sillä joskus kun joku hyvää sikaria polttaa, niin vesi herahtaa kielelle.
    Mutta Tikkakosken Diplomaati pistää nyt vaan sen askin roskiin ja lopettaa !!! ;)

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    « Vastaus #320 : 21.01.2016 kello on 18:29 »
    Ei pitänyt >:(
    et siten ollut itse tarpeeksi vittuuntunut siihen tupakointiisi
    ei muuta kuin katsot peilistä että kukas se noin tyhmä mies on
    jos yhdenkin hyödyn löydät niin polta ja polta niin että persekkin savuaa ^-^

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:35
    « Vastaus #321 : 21.01.2016 kello on 18:51 »
    Itse poltin 10v ajan noin askin päivässä ja lopetin kun piti todistaa parille kaverille, et se on vaan tahdosta kiinni. Lopetin ja olin vähän yli 7kk polttamatta, kunnes kesäloma reissulla norjassa alkoi tehdä taas mieli ja annoin mennä. Olinhan jo kavereille todistanut kuinka helppoa on lopettaminen  :D

Sinunlaisiahan on Suomi pullollaan. 'Just lopetin...'.  Seuraava sitten kun saa kädet vapaaksi.

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:18.05.2021 kello on 21:42
    • Ylöjärven koheltaja. SF-C:154955
    « Vastaus #322 : 22.01.2016 kello on 08:35 »
    Sinunlaisiahan on Suomi pullollaan. 'Just lopetin...'.  Seuraava sitten kun saa kädet vapaaksi.

En kyllä sanoisi noin. Yleensä nämä "lopettajat" palaavat tupakan ääreen täristen alle kuukauden aikana, poltellen kuitenkin salaa jossain nurkan takana.
    Ja yleisin syy tupakan taas aloittamiseen on nikotiini, ensin täristään se 3 viikkoa ja kessu huuleen ja sanotaan "ei pysty".
    Itsellä tämä ei ole ongelma, voin lopettaa koska vaan, mut mitä hyödyn siittä? Koska itse tykkään savutella. Ja hyöty väite ei ole, että rahaa säästyy, paskat. Se menee sit johki muuhun, mut tilille se ei jää se on fakta.

PS. Tämälaisesta keskustelusta kaverin kaa aikoinaan lopetinkin tupakanpolton ja tienasin 100€  8)

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:50
    • Oululainen terwaporwari
    « Vastaus #323 : 22.01.2016 kello on 09:55 »
    Itse vuosikymmeniä tupakoineena,mutta lopettaneena (aikoinaan useammankin kerran :laugh:),en tuomitse näitä useammin yrittäneitä.
    Itsekin polttaisin vielä jos ei olisi ollut noita sydäreitä,terveydelliset syyt painaa niin paljon vaakakupissa.
    Tosin tuttavapiirissä on useampi syöpään kuollut jotka ei ole koskaan polttaneet.
    Minun nenään tupakansavu haisee edelleen hyvältä,mutta tupakoitsijan vaatteisiin tai autoon pinttynyt haju on suorastaan ällöttävä.
    Kukin tehköön kuten haluaa,erilaisia lakeja ja sääntöjä lienee Suomenmaassa jo aivan tarpeeksi.
    PS.
    Miksi muuten tupakointi on niiiin tuomittavaa,mutta alkoholin (edes liikakäyttö)ei ole?

• Vieras
    « Vastaus #324 : 22.01.2016 kello on 10:58 »

Miksi muuten tupakointi on niiiin tuomittavaa,mutta alkoholin (edes liikakäyttö)ei ole?

Alkoholi oikein käytettynä on lääke. Otappa joku kerta, kun vatsatauti pukkaa päälle, lasi piripintaan täytettynä vodkaa tai kosua ja juo se kerralla. Tavallisen vatsataudin tuo nujertaa.  ;)

Tupakasta taas ei kait ole mitään hyötyä.

Eikö tuohon riippuvuudesta eroonpääsyyn kuulu tuo repsahtamisen hyväksyminen? Ei se maailman loppu ole, siitä seuraa vain uusi aloitus ja sinnikkäämpi yrittäminen.

Tsemmppiä kaikille ongelman parissa painiville.   Thumb Thumb Thumb

Itsellä ei noita ongelmia ole, tupakkaa kuluu vain 2-3 kpl vuodessa, enkä ole aikaissa vähentää.  :D

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:35
    « Vastaus #325 : 22.01.2016 kello on 11:16 »
    PS.

Vastaamatta varsinaiseen kysymykseen, niin silloin kun vielä sai polttaa 'joka paikassa', niin oli se joskus aika tuskaa. Joku kun oikein röyhytti, niin siinä kirveli lähiympäristönkin silmät ja suut ja vaatteet haisi niin, että ne piti kotona riisuakin ulkona!

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:21
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    « Vastaus #326 : 22.01.2016 kello on 11:42 »
    PS.

Otetaan esimerkiksi suht. paljon puhuttu parveketupakointi. Savu leviää joka paikkaan!
    Toinen esimerkki. Vielä kun asuin ns. kotona ja isä tupakoi ja nappasi jonkun paukun silloin tällöin,  niin minäkin "tupakoin" mutta en ottanut napanteria passiivisesti.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:57
    • Kulkija
    « Vastaus #327 : 22.01.2016 kello on 15:08 »
    Alkoholi oikein käytettynä on lääke. Otappa joku kerta, kun vatsatauti pukkaa päälle, lasi piripintaan täytettynä vodkaa tai kosua ja juo se kerralla. Tavallisen vatsataudin tuo nujertaa.  ;)

En suosittele herkkävatsaisille. Voi tulla höveli mieli, mutta myös helvetilliset vatsakivut, jos tyhjään vatsaan ottaa. Niin minulla.

Snapsi menee joskusharvoin, ruuan kanssa.

Lopetin tupakoinnin 2002 kurkkukipujen kannustamana. Jos istun nuotiokahveilla niin yhä vielä alkaa käsi eksyä kohti povitaskua, vähän samanlainen loppuelämän pakkoreaktio kuin kaksipyöräisen himo keväällä teiden sulettua.

Jos yrittäisin lopettaa niin vaihtaisin tupakat pikkusikareihin, etenkin jos en pitäisi niistä. Jäisi polttaminen kuin itsestään vähemmälle ja pääsisi helpommin irti kokonaan.

• Vieras
    « Vastaus #328 : 22.01.2016 kello on 15:51 »
    Mun oli niin helppo lopettaa kun kaks eri syöpää
    löysivät, onko sillä tupakilla mitään tekemistä
    niiden kanssa, en tiedä.

Yks naapuri polttelee niitä pikkusikareja,
    kyllä on kiva mennä ihan viereen, kun tuoksuu
    niin hyvälle. :)

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:52
    • viva la France
    « Vastaus #329 : 22.01.2016 kello on 16:05 »
    Aikanaan lopetin tupakoinnin pikkusikareilla, mutta pikku hiljaa alkoi mennä 30 kpl päivässä lopetus sikareita.
    Ne kun sisältävät tuota koukuttavaa nikotinia paljon enemmän kuin normi tupakka. Eli en kyseistä tapaa suosittele.