rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen  (Luettu 68466 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Tupakkamiehen tuska ja tupakoinnin lopettaminen
« Vastaus #330 : 22.01.2016 kello on 16:49 »
Aikanaan lopetin tupakoinnin pikkusikareilla, mutta pikku hiljaa alkoi mennä 30 kpl päivässä lopetus sikareita.
Ne kun sisältävät tuota koukuttavaa nikotinia paljon enemmän kuin normi tupakka. Eli en kyseistä tapaa suosittele.

Tupakan polton, niin kuin muidenkin riippuvuutta aiheuttavien aineiden käytön voi lopettaa, kun sormia napsauttaa. Jos ei voi, sitten on muutakin vialla.  ::)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:57
  • Kulkija
« Vastaus #331 : 22.01.2016 kello on 16:52 »
Höpöstä tullut jo oikeasti orgin koomikko. Tuollee kun päästäisin eroon alkoholismeista tai lääkeriippuvuuksist a, niin se olisi Suomi nousussa. :laugh:

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:40
    • circleset
« Vastaus #332 : 22.01.2016 kello on 17:00 »
Ketjua en todellakaan lähtenyt lukemaan läpi mutta kommentoidaan kun on ajankohtainen aihe itsellekin.

Joulukuun alussa tuli poltettua toistaiseksi viimeinen rööki. Nyt menossa kolmas lopetuskerta eli pari kertaa aiemmin on tullut lopetettua. Ensimmäisellä kerralla oli polttamatta yli 4 vuotta ja toisella kerralla 7 kk.

Nyt en meinaa antaa pirulle enää pikkusormea ja "kokeilla" pikkujouluissa tms. koska noistahan se lähtee: poltetaan pikkupäissään => kaverin röökejä silloin tällöin => pelkästään sikareja => lipeää lapasesta normisti ja menee taas se aski päivässä.

Ja itse en pidä minään lopettamisena jos käyttää mitään nikotiinituotteita. Meni mullakin kesälomakuukausi helposti ilman röökiä kun oli torni nuuskaa Ruotsista ostettuna. Nuuska, purkka tai mikä tahansa nikotiinivalmiste käytössä niin nikotiinikoukku on edelleen kiinni. Ja yleensä rahaa menee aina saman verran päivässä noihin käytti mitä käytti.

Itse olen päässyt irti ja voisi sanoa jopa helposti Champixilla. Tällä kolmen kerran kokemuksella mennyt aina samalla kaavalla:

- eka päivä vähän sumussa
- ekan viikon jälkeen tunne että nyt ollaan irti nikotiinista
- ekan kuukauden jälkeen fläsärit että "nyt piti sytyttää rööki" on nollassa tai lähes nollassa

Kaikille noi napit ei käy mutta mulle on käynyt hyvin. Ainoa haitta vaikutus vatsan toiminta alkuvaiheessa. Osalla on kuulemma mennyt uniin ja ovat joutuneet lopettamaan kuurin. Itse en ole millään kerralla syönyt noita 3 viikkoa kauempaa koska ei ole ollut enää mitään tarvetta ja ne on käytännössä jäänyt ottamatta.

Tsemppiä kaikille lopettajille ja uusi yritys jos ei onnistunut. Tällä kertaa itsellä on mennyt jopa ilman perinteistä painonnousua kun ajoitin kuntokuurin eli treenit min 4 krt / vko lopettamisen kanssa samaan aikaan.

Tässä vaiheessa röökistä irti ollessa miettii että miten tyhmä sitä onkaan polttaessa. Negatiivisia puolia kun ei ole vaikea hakea: 7 vuotta vähemmän elinaikaa, keuhkoahtauman riski, huonompi kunto, haisee pahalle, turha rahanmeno jne. Toki voi muistella sitä nikotiinin aiheuttamaa autuasta tunnetta: aamurööki kahvin kanssa jne.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #333 : 22.01.2016 kello on 17:02 »
Höpöstä tullut jo oikeasti orgin koomikko. Tuollee kun päästäisin eroon alkoholismeista tai lääkeriippuvuuksist a, niin se olisi Suomi nousussa. :laugh:

Kirjoitin: Sitten on muutakin vialla. Mitenkäs ne tilastot kertoo, monellako kymmenestä on muutakin vialla. Sodan jälkeen kun veteraaneilla oli "muutakin vialla", se pantiin sodan rasitusten syyksi. Minkä syyksi nyt pannaan, olisiko yleisen velttouden, löperyyden ja käsien roikuttaminen syy.  :(

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
« Vastaus #334 : 22.01.2016 kello on 17:13 »
Lääkäriltä saa reseptin .
On kaksi lääkettä jotka tekee jotain ,en tiedä mitä.
Toinen teki mulle pahaa oloa.
Toinen,se Champix, lopetti tupakointini ja helpolla noin seittemän vuotta sitten .
Kun lopetin lääkityksen aloin polttamaan kahdessa viikossa .
Sitten otin toisen kuurin ko.lääkettä ja söin sen loppuun asti, siihen se sitten loppui.
Tätä ennen olin viitisentoista vuotta yrittänyt lopettaa eri nikotiiivalmisteill a ,purkalla ,-laastareilla.

Ketkä ei ole saanut lopetettua niin menkää nyt ihmeessä lääkärille ja koettakaa noita lääkkeitäkin.
Mulle se oli ainakin ihan helppo kokemus ja nyt olen pirun tyytyväinen ,tää on kai parasta mitä mulle on elämässä tapahtunut että se tupakointi loppui.
Ainoa miinus oli aikamoinen painon nousu jonka hävittäminen on vieläkin kesken,mutta kun se ruoka alkoi maittamaan niin helkutisti.
Annoin itselleni luvan herkutella kunhan en vain ala polttamaan .

Ja ennenkaikkea ei pidä lannistua ja syyllistyä jos palaa tupakoimaan .
Nikotiini on yksi koukuttavimmista huumeista ,ei siitä ole helppo päästä eroon mutta aina kannattaa koettaa . Thumb Thumb

Kun  on välillä viikkoja tai kuukausia polttamatta saa elimistö sinä aikana vähän toipua .
Kun on niin pitkä tauko että ne ensimmäiset henkoset sattuu kurkkuun ja yskittää on kurkku ja keuhkoputki saanut jo hyvän tauon.
Tervaa on jo irronnut värekarvoista ja ne on hetken jo toimineet taas  ^-^
Eihän siinä savussa ole kuin satoja vai tuhansiako niitä oli erittäin myrkyllisiä aineita.

• LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:55
« Vastaus #335 : 22.01.2016 kello on 17:44 »
Kerrompa tässä myös oman tarinani.
Vaimo lopetti tupakoinnin 2014 marraskuussa terveydellisistä syistä ja silloin rupesin ajattelemaan, että minäkin lopetan. 2015 kevään aikana päätin lopettaa kokonaan, mutta annan itselleni aikaa päätöksen tekemiseen eli päätin, että lopetan juhannusaattona. Thumb
Juhannusaaton aamuna huomasin, että askissa on 16 tupakkaa ja totesin niiden riittävän sen päivän. Iltapäivällä huomasin, että täytyy hieman käyttää sähkötupakkaa, jotta tupakat riittää sen päivän. Illalla klo 22.30 poltin viimeisen tupakan. Thumb
Kolmantena yönä oli järjettömiä painajaisia, taistelin jossain kopissa tiikereitä vastaan. Viikon päästä huomasin, että ei ole enään aamuröhää vaan kurkku tuntuu avoimelta. Thumb
Kuukauden päästä ajattelin, että nyt säästän noin 200 € kuukaudessa rahaa, mutta halusin, että kuukausikuluni voivat olla nykyisellä tasolla, joten päätin ostaa uudemman auton.
Kävin Jyväskylästä hakemassa neljä vuotta vanhan mersun, mutta pähkäilin, että ostanko käteisellä vai osamaksulla ja päätin ostaa siten, että maksan käteisellä niin, että osamaksuksi tulee 200 € viiden vuoden ajaksi eli se säästö.
Nyt kun menen kellariin niin en menekkään tupakalle vaan esimerkiksi pesemään uutta autoa tai lähden sillä ajelulle. Mielestäni tei järkevän ratkaisun ja itse olen tyytyväinen.
Ne joille se on vaikeampaa kuin minulle, en teitä tuomitse vaan kehoitan yrittämään uudelleen.
En käyttänyt mitään korvikkeita. ;)
Tässä se minun tupakka on nyt.

« Viimeksi muokattu: 22.01.2016 kello on 18:41 »

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:26.08.2025 kello on 06:06
« Vastaus #336 : 22.01.2016 kello on 17:49 »
Aivan loistava veto mjo  Thumb Thumb Thumb Tsempit kaikille lopettamiseen pyrkiville.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:52
  • viva la France
« Vastaus #337 : 22.01.2016 kello on 17:56 »
Kerrompa tässä myös oman tarinani.
Vaimo lopetti tupakoinnin 2014 marraskuussa terveydellisistä syistä ja silloin rupesin ajattelemaan, että minäkin lopetan. 2015 kevään aikana päätin lopettaa kokonaan, mutta annan itselleni aikaa päätöksen tekemiseen eli päätin, että lopetan juhannusaattona. Thumb
Juhannusaaton aamuna huomasin, että askissa on 16 tupakkaa ja totesin niiden riittävän sen päivän. Iltapäivällä huomasin, että täytyy hieman käyttää sähkötupakkaa, jotta tupakat riittää sen päivän. Illalla klo 10.30 poltin viimeisen tupakan. Thumb
Kolmantena yönä oli järjettömiä painajaisia, taistelin jossain kopissa tiikereitä vastaan. Viikon päästä huomasin, että ei ole enään aamuröhää vaan kurkku tuntuu avoimelta. Thumb
Kuukauden päästä ajattelin, että nyt säästän noin 200 € kuukaudessa rahaa, mutta halusin, että kuukausikuluni voivat olla nykyisellä tasolla, joten päätin ostaa uudemman auton.
Kävin Jyväskylästä hakemassa neljä vuotta vanhan mersun, mutta pähkäilin, että ostanko käteisellä vai osamaksulla ja päätin ostaa siten, että maksan käteisellä niin, että osamaksuksi tulee 200 € viiden vuoden ajaksi eli se säästö.
Nyt kun menen kellariin niin en menekkään tupakalle vaan esimerkiksi pesemään uutta autoa tai lähden sillä ajelulle. Mielestäni tei järkevän ratkaisun ja itse olen tyytyväinen.
Ne joille se on vaikeampaa kuin minulle, en teitä tuomitse vaan kehoitan yrittämään uudelleen.
En käyttänyt mitään korvikkeita. ;)
Tässä se minun tupakka on nyt.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Hieno tupakki sinulla, tuon rinnalla malrboro on aika kalpea. ;) Thumb

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #338 : 22.01.2016 kello on 17:58 »
Aivan loistava veto mjo  Thumb Thumb Thumb Tsempit kaikille lopettamiseen pyrkiville.

Hän ei olekkaan, veltto, löperö ja käsien roikuttaja.  Thumb

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.11.2025 kello on 20:18
« Vastaus #339 : 22.01.2016 kello on 18:36 »
Vaikeata se on lopettaminen, vaatii rutkasti itsekuria ja useilta useamman yrityksen, ennenkuin onnistuu.
Elokuun 2pvä tänä vuonna tulee 15 vuotta, siitä kun lopetin. 5 vuotta sitten pössyttelin pikku kaljassa yhden sauhun, maistui pahalta, eikä jäänyt enää koukkuun.

Tapoja lopettamiseen on monia ja mikä toimii toisella, ei välttämättä ole taas jollekin muulle ollenkaan oikea tapa.
Onnistuakseen pitää olla tahtoa ja riittävästi motivaatiota. Itse tarvi yrittää useamman kerran, ennenkuin onnistui.
Tuli kuitenkin polteltua poikavuosista asti ja tapa oli kyllä sitkeässä.

Tsemppiä kaikille, jotka sen päätöksen lopettamisesta ovat tehneet  Thumb.
Jos kuitenkin sorrut, ole armollinen itsellesi ja yritä uudelleen, joskus se kuitenkin sitkeällä yrittämisellä onnistuu.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.04.2023 kello on 16:44
  • Nurmijärvi
« Vastaus #340 : 22.01.2016 kello on 19:14 »
Tämän vuoden syyskuussa tulee 20v täyteen, ilman sauhuja.
Eikä ollu kovinkaan vaikeeta lopettaa, kerrasta poikki.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:15
« Vastaus #341 : 22.01.2016 kello on 19:21 »
4:s päivä tätä kuuta tuli 11v kun vetasin viimisen sikarin juniorin varpajaisissa  Thumb se on helppoa, kun on jääräpäinen luonne  ;)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.05.2022 kello on 08:44
« Vastaus #342 : 22.01.2016 kello on 23:56 »
Onnea niille jotka ovat tupakasta eroon päässeet! Mulle se ei ole koskaan maistunutkaan. Nyt olen töissä muutamaa tyyppiä seurannut kun ovat hiljattain lopettaneet. Hienosti pärjäävät! Kävivät työterveydestä hakemassa lääkkeet. Suosittelen tämänkin foorumin retkahtaneille samaa.. Ei ole häpeä pyytää siihen apua, jos itsellä on OIKEASTI halua lopettaa.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:26.08.2025 kello on 06:06
« Vastaus #343 : 23.01.2016 kello on 11:44 »
Samanlainen tarina, joskin 15 vuotta sitten  :)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 23:56
« Vastaus #344 : 23.01.2016 kello on 15:58 »

Vuodenvaihteessa tuli 40 vuotta täyteen lopettamisesta. Helppoa oli, tosin sen jälkeen olen polttanut yhden sikarin reilu 30 vuotta sitten.  ;D