Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Karavaanarin kielet...

<< < (3/5) > >>

Hesus:
mun mielestä yks esimerkki asian nurinkurisuudesta on se, että muistan kun joskus englannin kielen opettaja sanoi luokassa että "älkää sanoko näin, vaikka amerikkalaisissa elokuvissa puhutaankin niin, se on VÄÄRIN!"

Oiskos se kuitenkin parempi, että osattais puhua niin että tullaan ymmärretyksi? mutta ei, pitää pyrkiä jo ala-asteella täydellisyyteen ja pilkunviilaamiseen, jos keskityttäis olennaiseen me kaikki oltais parempi puhumaan niitä kieliä mitä on opiskeltu.

sitten sitä vasta saakin ihmeellisiä katseita jos puhuu kirjakieltä... luullaan vielä hienostelijaksi  :o

seppoko:
 Keskikoulussa 50-luvun lopussa ruåtsinkielen opettaja sanoi, että minä opetan kieliopin, sanat saatte opetella vaikka kauppatorilla.

Ei innostanut opiskella.

"Masi":
Sian saksa on helppo kieli, kas kun siinä ei ole kielioppia.
Ja se kieliioppi on ymmärretyn kielen perusta.
Ja yleensä jos johonkin asiaan suhtautuu kielteisesti ei sitä opi.
Aksentti on sitten eri asia.

Tarvasjoki:
Hi o se esperantto hävinny ku piti olla yre aikka olla nii kansaväline kiäli ku piti kaikkie oppi ei oo enää puhuttu mittää enää nyky aikka .Kysy vaa , kyl mun mielest tää turu murre o pararast vaik sanova mitä vaa, eik. näi o. Se o iha sama ku savolane ei kuiteska ymmärrä tätä turu murret. Eikä englatti.

smy:
Mutta ottaa vaikka englannin niin sehän on melkoisen haastava kieli.

a an ihan turhia. Ne voi ottaa mukaan kun haluaa hienostella.
Koulussa nuo opetettiin ensimmäisenä ja täytettiin lokerikkoja koska on a ja koska an.
Nykyäänkin pitää miettiä mutta who cares...

Pitääkö laittaa the eteen vai ei.. ääh...

Epäsäännölliset verbit tietty pitää osata kun eivät osanneet standardoida. Mutta kuinka moni ulkokielinen suomessa puhuu suomen kieliopin oikein.

Eli ongelma on se että mennään väärin päin. Kielioppi voisi tulla perässä hyvinkin. Eihän kielioppia opeteta puhumaan opetteville/oppiville lapsillekaan vaan ne oppivat sen automaattisesti.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View