Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Karavaanarin kielet...

<< < (4/5) > >>

norlet:
Suomee just osaa jotenkii...ja savvoo..ja englantia ehkä jotenkin että pärjää? ruottii muutamia sanoja.... viroo  tekis mieli kun on melkein sukulaiskieltä..... mut onneks lapset osaa enkkuu ja tytär jopa venäjää (Thumb ees perus juttuja) mut henk. koht. harmittaa kun aikanaan ei ollut motivaatiota opiskella noita kieliä kun niitä kuitenkii tässä glopalisoituvassa maailmassa tarvii Thumb...

Tarvasjoki:

--- Lainaus käyttäjältä: norlet - 12.05.2018     kello on 22:15 ---Suomee just osaa jotenkii...ja savvoo..ja englantia ehkä jotenkin että pärjää? ruottii muutamia sanoja.... viroo  tekis mieli kun on melkein sukulaiskieltä..... mut onneks lapset osaa enkkuu ja tytär jopa venäjää (Thumb ees perus juttuja) mut henk. koht. harmittaa kun aikanaan ei ollut motivaatiota opiskella noita kieliä kun niitä kuitenkii tässä glopalisoituvassa maailmassa tarvii Thumb...

--- Lainaus päättyy ---
viiskyt luvul ei paljo motivaatio tarvittu ku ei ollu ku laskento ,kielioppi , ja maantieto, jaa mut oli terveys Oppi , ja oli kokeet nii oli kysymys : Mist saa eniten C vitamiini nii mä mä vatasi et apteeki hyllyt nll paljo ko markoi löytyy , arvatkaa mikä oli numero ? No sehän oli viiva eikä auttanu vasta väite väki oli tosi asia

Haoltu:

--- Lainaus käyttäjältä: norlet - 12.05.2018     kello on 22:15 ---Suomee just osaa jotenkii...ja savvoo..ja englantia ehkä jotenkin että pärjää? ruottii muutamia sanoja.... viroo  tekis mieli kun on melkein sukulaiskieltä..... mut onneks lapset osaa enkkuu ja tytär jopa venäjää (Thumb ees perus juttuja) mut henk. koht. harmittaa kun aikanaan ei ollut motivaatiota opiskella noita kieliä kun niitä kuitenkii tässä glopalisoituvassa maailmassa tarvii Thumb...

--- Lainaus päättyy ---

Viron kieli voi tuntua helpolta. Mutta tosiasiassaei  jos haluaa oppia puhumaan kuin maan kansalaiset ei ole yksinkertaista.

Pate:

--- Lainaus käyttäjältä: Haoltu - 13.05.2018     kello on 00:06 ---Viron kieli voi tuntua helpolta. Mutta tosiasiassaei  jos haluaa oppia puhumaan kuin maan kansalaiset ei ole yksinkertaista.

--- Lainaus päättyy ---
Olin 2,5 vuotta töissä Virossa ja siinä ajassa oppi varomaan sanomisiaan  :)

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 12.05.2018     kello on 21:39 ---Ja se kieliioppi on ymmärretyn kielen perusta.
Ja yleensä jos johonkin asiaan suhtautuu kielteisesti ei sitä opi.

--- Lainaus päättyy ---

Kyse onkin painotuksista. Tietenkin peruskielioppi pitää olla hallussa. Kieliopetuksessa pitäisi vaan panostaa enemmän puhumiseen ja kuullun sekä tekstin ymmärtämiseen, ainakin mun kouluaikana mentiin liikaa tekstin tuottaminen edellä.

Sitten kun kieltä käyttää enemmän alkaa tulla kielikorvaa ja ne artikkelit ja prepositiotkin rupeaa menemään kohdalleen. Mulla on koko ajan vaikeuksia jälkimmäisissä, että olenko esimerkiksi saapumassa to England vai in England vai mitä.

Artikkeleista tässä: http://materiaalit.internetix.fi/fi/kielet/englanti11/e1_lesson2.htm

Tärkein osattava asia kielessä kuin kielessä Pohjoismaiden eteläpuolella: kun tilataan tai pyydetään jotain, niin ei unohdeta sanoa please, bitte, per favore, s'il vous plait tai mitä se milläkin kielellä on. Ja tervehtiä ja kiittää tietysti, ne kannattaa opetella. On palvelu parempaa ja ääritapauksessa jopa niin, että ei jää palvelu kokonaan tuon vuoksi saamatta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View