Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Karavaanarin kielet...

<< < (2/5) > >>

pamaus:
Kielten opiskeluun, niin kouluille kuin yrityksille.

https://kahoot.com/

Lerssinen:
Englanti menee kuin tyhjää vaan, ruåtsia en osaa montaa sanaa eikä kiinnosta. Venäjää jokusen jutun ja vähän Saksaakin..

Alan:
Mielenkiinnolla seuraan lasten kieltenopiskelua jatkossa, mutta noista ensimmäisten vuosien jutuista ei vielä pysty päättelemään.

Positiivista on se, että englannin opinnot on aikaistettu alkamaan jo toisella luokalla.

Tämä harrastus on kyllä hyvä motivoimaan kieliopintoja, kun skidit näkee, että vieraille kielille ja vielä muillekin kuin ”peli”englannille on käyttöä. Pk-seudun ulkopuolella kun tuo kansainvälisyys ei viel hirveästi näy, kun siihen ei laske turvapaikanhakijoit a.

Team Ahma:
Suommee ja savvoo, hilijjoo ja kovvoo sekä hiukan Aavasaksaa.

noooh... suomi, ruotsi, englanti, eesti, saksa, venäjä, italia - kaikkia juuri sen verran että normaaliolosuhteiss a pysyy hengissä.

Team Ahma:

--- Lainaus käyttäjältä: hartsakoski - 12.05.2018     kello on 19:13 ---Nyt olen kyllä asiasta täysin samaa mieltä.Aina olen tuota kieliopin pänttäystä ihmetellyt,tekee meistä turhaan arkoja vieraan kielen käyttäjiä.Ymmärretä änhän mekin,jos joku ulkolainen latelee sanoja vähän väärässä järjestyksessä suomen kielellä.

--- Lainaus päättyy ---
Juuri näin. Ei sillä ole pa*kankaan väliä osaatko "ääntää possessiivisuffiksi n monikon viidennessä persoonassa allatiivein höystettynä"  jos osaat edes muutaman sanan mikä on lähelläkään sitä mitä tarkoitat. Ja loput sanat voi vaikka keksiä itse.... kyllä se toinen osapuoli pyytää tarkennusta ellei ymmärrä !

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View