Kirjoittaja
Aihe: Mitäs tänään tehty? (Luettu 9718810 kertaa)
« Vastaus #73576 : 12.01.2025 kello on 07:49 »
Otettu vanha tablettitietsikka käyttöön, Lenovo yhdistelmälaite Winkkari. Surface päätti taas ettei tykkää olla meillä. Meni kosketusnäyttö mykäksi, näyttö toimii van ei kosketus. Hiirellä käyttänyt jonkin aikaa kun aina lämmettyään kosketus katoaa, mutta tänään ei auennut näppis hiirellä, pitäs olla fyysinen mutta ei nyt löytynyt sitä. Tais olla viimeinen Microsoftin tuote mulle.
« Vastaus #73577 : 12.01.2025 kello on 08:33 »
Tais olla viimeinen Microsoftin tuote mulle.
Taitaa olla aika monella tämän vuoden aikana... Surface oli aikoinaan mulla matkaläppärinä töissä. Oli aika monta kertaa huollossa. Windows 10 tuki loppuu, niin pitää tutkia Linuxin tuotteita. Joskus kauan sitten oli ja jos nyt sitten palaisi jolllakin linuxin käyttöjärjestelmäll ä. Joku halpa Win 11 sitten rinnalle, jos tulee yhteensovitusongelm ia joidenkin vanhojen ohjelmien kanssa Microsoftin Officesta, mailista ja selaimesta olen päässyt jo eroon. Työelämässä ne sitoivat. Tänään olen istuskellut vain aamupuuron ja kahvin merkeissä ja selannut samalla uutisia. Nyt on povattu aurinkoista pakkaspäivää, joten päiväpatikointi metsälenkille on on ainakin suunnitelmissa. Pihavaloja pitää taas ajastaa lyhemmälle jaksolle, kun valoisa aika pitenee.
« Vastaus #73578 : 12.01.2025 kello on 08:41 »
Otettu vanha tablettitietsikka käyttöön, Lenovo yhdistelmälaite Winkkari. Surface päätti taas ettei tykkää olla meillä. Meni kosketusnäyttö mykäksi, näyttö toimii van ei kosketus. Hiirellä käyttänyt jonkin aikaa kun aina lämmettyään kosketus katoaa, mutta tänään ei auennut näppis hiirellä, pitäs olla fyysinen mutta ei nyt löytynyt sitä. Tais olla viimeinen Microsoftin tuote mulle.
Itsellä on (pääosin) vain positiivisia kokemuksia Surfacesta. Ollut ikuisuuden sellainen sekä duuni- että kotikoneena. Molemmat on kertaalleen matkan varrella päivitetty uuteen. Näppärän kokoinen laite ja perusasioihin riittää suorituskyky hyvin. Toimii myös tablettina. Päivityksen syy aiemmista uuteen oli akun keston hiipuminen ja duunikoneessa taisi alkoi näyttökin loppuvaiheessa vähän välkkyä. Duunissa päivityksen yhteydessä tuli joku maanantaikappale mitä ei saatu toimimaan ja IT joutui tilaamaan tilalle uuden. Itse en vaihtaisi tavalliseen kannettavaan. Sen verran rohjoilta ne tuntuu Surfacen rinnalla.
« Vastaus #73579 : 12.01.2025 kello on 09:20 »
Taitaa olla aika monella tämän vuoden aikana..
Mistä sä niin päättelet? Tuossa lähipiirissä aika paljon noita Surfaceja, sekä muita Windows koneita
« Vastaus #73580 : 12.01.2025 kello on 09:30 »
Mistä sä niin päättelet? Tuossa lähipiirissä aika paljon noita Surfaceja, sekä muita Windows koneita
Lähinnä ajattelin vain tuon Win 10 korvaamista, kun tuki päättyy... Alkaa olla aika monella koneet niin vanhoja, ettei normi käyttäjä pysty asentamaan Win 11 tilalle. Kepulikonstit sitten erikseen. Mulla on kolme tietsikkaa, eikä yksikään ole Win 11 kelpuutettu. Pitäisikö ehjät koneet viedä sitten sorttiasemalle? Surfacesta on sinänsä hyvät kokemukset tyovuosilta. Mukavan pieni ja kevyt kone. Ainoa vaan, että oli aika usein huollossa. Otsikon mukaan tuli äsken tehtyä varmuuskopio ulkoiselle kovalevylle käytössä olleelta ulkoiselta.
« Vastaus #73581 : 12.01.2025 kello on 10:26 »
No se Win10 kyllä toimii edelleen ja aika monet jatkaa sen käyttöä. Mitä alaa seurannut. Ei se Linuxiin hyppääminen ole kaikille "pala kakkua". Ja Apple maksaa 2-3 x uuden Win11 koneen hinnan. Noita soivia virallisia 11 koneita saa kumminkin kohtuu edullisesti. Itsellänikin niitä löytyy.
« Vastaus #73582 : 12.01.2025 kello on 11:03 »
No se Win10 kyllä toimii edelleen ja aika monet jatkaa sen käyttöä. Mitä alaa seurannut. Ei se Linuxiin hyppääminen ole kaikille "pala kakkua". Ja Apple maksaa 2-3 x uuden Win11 koneen hinnan. Noita soivia virallisia 11 koneita saa kumminkin kohtuu edullisesti. Itsellänikin niitä löytyy.
Nämä on toki ne vaihtoehdot... Ainahan voi jatkaa 10:llä, vaikka ei tietoturvapäivityks iä saisikaan. Linux tarvitsee kyllä perehtymistä. Aikoinaan sitä huvikseni käytin, mutta jonkin verran oli yhteensovitusongelm ia joidenkin vanhojen ohjelmien kanssa. Varmaan on siinäkin kehitystä tapahtunut. Käytettyjen markkinoita olen alustavasti katsellut, mutta aika marginaalisesti löytyy pieniä Win 11 matka kannettavia, joissa on kosketusnäyttö. Toki niitäkin löytyy, mutta ei ole vielä ajankohtainen. Kohta varmaan kysyntä kasvaa. Nuo pari vaatimusta on kuitenkin aika ehdottomia mulle. Vanha matkakone Win 10 järjestelmällä on ollut hyvä, mutta sitä ei saa päivitettyä.
« Vastaus #73583 : 12.01.2025 kello on 12:15 »
« Vastaus #73584 : 12.01.2025 kello on 12:17 »
Nämä on toki ne vaihtoehdot...
Ainahan voi jatkaa 10:llä, vaikka ei tietoturvapäivityks iä saisikaan. Linux tarvitsee kyllä perehtymistä. Aikoinaan sitä huvikseni käytin, mutta jonkin verran oli yhteensovitusongelm ia joidenkin vanhojen ohjelmien kanssa. Varmaan on siinäkin kehitystä tapahtunut. Käytettyjen markkinoita olen alustavasti katsellut, mutta aika marginaalisesti löytyy pieniä Win 11 matka kannettavia, joissa on kosketusnäyttö. Toki niitäkin löytyy, mutta ei ole vielä ajankohtainen. Kohta varmaan kysyntä kasvaa. Nuo pari vaatimusta on kuitenkin aika ehdottomia mulle. Vanha matkakone Win 10 järjestelmällä on ollut hyvä, mutta sitä ei saa päivitettyä.
Tuossa on Lenovo Yoga x380 i7 esim reilun 200€😁
« Vastaus #73585 : 12.01.2025 kello on 13:46 »
Tuossa on Lenovo Yoga x380 i7 esim reilun 200€😁
Kerro enemmän. Kiinnostaa...
« Vastaus #73586 : 12.01.2025 kello on 15:28 »
Lupailevat huonoa keliä viikolle. Tuossa viritellyt jalkineisiin edelleen järeämpää liukkauden estoa. Nimimerkillä "Ylilyönti on elämän mauste."  
« Vastaus #73587 : 12.01.2025 kello on 16:15 »
Pitkälle se menikin mutta lopultakin; hiihtokiima on alkanut😍 16km kirpsakassa kelissä makkaran paiston lomassa. Tutunnäköiset teräspiikit tuossa edellä 
« Vastaus #73588 : 12.01.2025 kello on 16:34 »
« Vastaus #73589 : 12.01.2025 kello on 18:08 »
Tämä toimii kaasarivehkeelle. Ruiskukamppeelle, jonka oletan 2006 auton olevan, ei kaasuun kannata koskea startatessa. ECU (Engine Control Unit) hoitaa käynnistyksen. Kuljettaja vääntää avainta.
Jos ei kaikissa niin ainakin osassa ruiskusysteemejä on huuhtelutoiminto eli kun painat kaasun pohjaan starttauksen yhteydessä niin lopettaa ruiskutuksen. Tällä voi kuivata esim. kastuneet tulpat. Toki ruiskutuksessa nämä on harvinaisia tilanteita mutta mahdollisia esim. suuttimen jäädessä vuotamaan jne.
|