rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 9953750 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:31
  • Autossa on pyörät
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #71850 : 31.12.2023 kello on 14:04 »
Pitkällä kävelyllä käytiin, yksi "väsynyt kulkija" istui hangessa. Autettiin jälkeille ettei tule lopullinen uni. Oli ihan järjissään. Hyvää Uutta vuotta toivotteli.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:56
  • Lempäälä
« Vastaus #71851 : 31.12.2023 kello on 14:40 »
  Kylän ympäri latu avattu suksilla "tarpoen", tuleva asuntomessualue on lyhentänyt perinteistä latu-uraa. Sanoin vaunun omistajalle, pitäiskö ilmoittaa polliisille,kun on kolme kaivinkonetta ja monenlaisia lavoja tuotu mun latu-uralle.
  Ilmeisesti oon ainoa pitkillä/leveillä suksilla hiihtävä tällä kylällä? Suksilla tehtyä latua saattaa joku toinenkin hiihtää? En tiedä ketään joka nykyään vie suksensa autolla koneladun varteen. Varmaankin "hiihto" tapahtuu telkkaria katsellen?
  Vajaa 50 v. sitten oli kylällä hiihtokilpailutkin joka talvi, osallistujia "vauvasta"---muariin ja vaariin riitti joka sarjaan.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:25
« Vastaus #71852 : 31.12.2023 kello on 14:56 »
Havaittu että elämä on mukavampaa, kun ei tartte nettiin hevonpaskaa kirjoitella.

Teitkö 'Uudenvuodenlupaukse n' ?   ;D

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:57
« Vastaus #71853 : 31.12.2023 kello on 15:36 »

Havaittu samalla, että elämä on mukavampaa, kun ei tartte nettiin hevonpaskaa kirjoitella.

Tuon jo olen aiemmin sisäistänyt ja sen ettei kannata prosoitua kaikesta paskasta . . .

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:57
  • Retkeilijä
« Vastaus #71854 : 31.12.2023 kello on 15:39 »
Todettu että Savikoskella vielä ammattilaisia ;D

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:05
  • "Where days drop as softly as fruit from trees"
« Vastaus #71855 : 31.12.2023 kello on 18:11 »
Kuivattelin tuossa ohuvia lihansoiroja pariin eri settiin. Ensimmäinen koiruuksille herkkupaloiksi kun ei noissa "koiranherkuista" ole uskominen mitä mahtavat sisältää. Omatekele on kuivattua naudanlihaa ja sitä kun ei syötetä kourakaupalla, niin riittää pitkään. Toinen satsi tuli tehtyä ihan itselle. Siihen latasin makua jotta on mieluista ja tulihan suunmyötäinen tulos vaikka itse sanonkin. Mielipide asioita ovat.

Olen tässä jonkin matkaa testaillut eri kokoonpanoja ja tässä vähän mietteitä.

Ensinnäkin tuon lihan suhteen olen todennut, että vaikka jotkut suosittelevat naudan paahtopaistia kustannus syistä, niin käytännössä naudan ulkofile on usein tarjouksessa ja silloin jopa 5€ edullisempaa. Varmasti edullisempiakin löytyy ja mikään ei silloin estä kokeilemasta.

Sitten leikkuu ja maustaminen. Itse tykkään siivuttaa (halpamallin leikkurilla, joka muuten menee kyllä ennemyötä vaihtoon) pakastimessa levänneestä, kohmeisesta lihasta 2 - 3 mm vahvuista siivua. Poikkisyin jos kaipaa hieman mureampaa ja syiden suuntaan mikäli mielii enemmän purtavaa. Molemmissa on viehätyksensä, joten tämä vaihtelee lihan ja fiiliksen mukaan. Kun lihat on leikattu, niin laitan sen sopivaan makusoosiin vähintään useammaksi tunniksi. Kuudesta kahdeksaan tuntia yleensä. Joskun olen uittanut yli yön mutta se ei minusta anna paljoa lisäarvoa. Liemen koostumus vaihtelee vaan pohjan teen soijasta, vaaleasta siirapista, kolajuomasta, runsaasta valkosipulista, chilirouheesta tai hiutaleista, myllyllä jauhetusta mustapippurista, tulisesta savupaprikasta ja tapauksesta riippuen höystän savuaromilla, inkiväärillä, tabascolla, worchester soosilla ja jne. Joskus kun on äveriäs tuuri, niin saattaa tuonne päätyä lorahdus rommia tai viskiäkin. Lihat makustuu aikansa. Yleensä jääkaapissa ei ole tilaa, joten ihan huoneen lämmössä kannen alla välillä käännellen.

Liotuksen päätteeksi nostelen soirot pyyhkeen kautta kuivuriin mielellään niin, että eivät ole kylki kyljessä kiinni. Asteet noin 45 kohdille ja yleensä 9 tuntia tekee tehtävänsä. Joskus on sattunut hieman paksumpaakin ja valmiusaste selviää tarkkailemalla. Itse tykkään kun siivut kuivaa kohtuu ohuiksi ja melko rapsakoiksi. Koirille tarkoitetut kuivatan kunnolla, koskapa niillä kulutus yritetään pitää kohtuudessa ja lihan tulee säilyä. Toisin kun omiksi tarpeiksi tehdyt.  ;)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:14.01.2026 kello on 07:02
  • Kulkija
« Vastaus #71856 : 31.12.2023 kello on 19:16 »
Teitkö 'Uudenvuodenlupaukse n' ?   ;D

Olen jo pidemmän aikaa tyytynyt muistuttelemaan hevonpaskasta kirjoittelevia, vaan miten ite?  :D

• Vieras
  • Vs: Mitäs tänään tehty?
    « Vastaus #71857 : 31.12.2023 kello on 19:34 »
    Tänään tallille tullessa nykäisty yksi auto pois auraamattomalta kohdalta tien vierestä kun oli onnistunut peruuttaan auton kiinni. Alkoi oleen jo -20 pakkasta tuossa vaiheessa niin suht rapsakka keli makoilla perän alla hangessa että sai nostoliinan kiinni hinausraksiin. Ei sattunu kummallakaan hinausköyttä olemaan mutta onneksi talli oli tuossa melkein vieressä niin sai käydä edes tuon hakemassa.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:12
    « Vastaus #71858 : 31.12.2023 kello on 21:20 »
    Olen jo pidemmän aikaa tyytynyt muistuttelemaan hevonpaskasta kirjoittelevia, vaan miten ite?  :D

Hymiö.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:12
    « Vastaus #71859 : 31.12.2023 kello on 21:22 »
    Pudotettu lumet katoksen ja auton teltan päältä, kolalla, mönkijällä ja lingolla poistettu.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:31
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #71860 : 31.12.2023 kello on 21:39 »

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 9.01.2026 kello on 17:19
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    « Vastaus #71861 : 1.01.2024 kello on 14:55 »
    Kävin kausipaikalla. Siellä kaikki ok. Kulkimessa lämpöä vajaa kymmenen astetta.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:17
    • Kohtele toisia kuten toiset sinua
    « Vastaus #71862 : 1.01.2024 kello on 16:27 »
    Tyrkkäsin joulun jälkeen tulleet lumet pikkutraktorilla sivuun pihateiltä. 
    Hyvää polttoainetta tuo puhtaampi bensa kun briggs lähtee käyntiin sovinnolla 19 asteen pakkasella startilla.
    Tosin ylläpitolaturi kiinni oli viikon.
    Laite jo iältään yli 15 vuotias, vuosittain huollettu.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:57
    • Retkeilijä
    « Vastaus #71863 : 1.01.2024 kello on 18:12 »
    Todettu että kaasupullo ei kestä kahtakaan päivää näillä keleillä :o

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:12
    • Oululainen terwaporwari
    « Vastaus #71864 : 1.01.2024 kello on 21:04 »
     Saunassa juuri kävin,joululomalaiset lähdössä kotiinsa.Huomenna alkaa elämäni viimeinen täysi työvuosi  ;D