rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 9942401 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 9.01.2026 kello on 17:19
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #57900 : 25.10.2019 kello on 09:07 »
No jopas :o Eikö kannata jo tuossa tapauksessa jäädä kotiin ja antaa heidän kulkea jotka siitä pitävät? Kyllä täältä pimeästä satesta joutaisi aurinkoon  :)

Mitä siellä auringossa puuhastellaan. No, mekin pyörittiin kaksi päivää vanhassa kaupungissa. Kaksi päivää vuokratulla autolla ympäri saarta. Yksi päivä järjestetyllä retkellä bussikyydissä tärkeimpiin nähtävyyksiin tutustuen. Ravintola sapuska heikko laatuista ja kallista. Juomat myös kallista. Onneksi on vielä yksi entinen itäplokin maa vielä katsomatta, jossa rahvaskin voi liikkua, syödä ja juoda halavalla. Jos aurinkoa tarvitsen, menen kesällä mökille jotakin värkkäämään. Ee muuta kun: "raukat vain menköhöt merten taa".      ...Olen kotiseutuhenkinen ja isänmaallinen Suomalainen.  ;D
Kuitenkin joudun lähtemään joulukuun alkupuolella Espanjaan synttäreille.  ;)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:37
« Vastaus #57901 : 25.10.2019 kello on 09:56 »
^
On, ja se on Eu- ja Nato-maa, jossa €urot käytössä.

Hintataso 1/3 kotimaisesta ja allekin, esimerkkejä;

- 1.75 L Cokis pullo maksaa saman mitä täällä 0.33 L (liiterissä) - siis ihan se ite lisenssilimu..
- oluet (>5%) kaupoissa alle 1€/litra, täällä ei 4.5-4.7% saa enää juuri alle 3€/l. Siis paikallismerkit, kuten 38-40% liemet 10€/l
- just eilen verrattiin liiterissä, muka halpoja irtosämpylöitä 0.15€/kpl, siellä kesällä 0.06-0.09€/kpl ihan ilman alehintaa
- mutt kyllä ketjun rättiliikeessä ne samat, mitä täällä myydään samalla hintalapulla (1-2 € halvempia alv-kannan takia) lähes samoissa

Mikä maa? Sinne pääse hyvin kulkimellakin  ;D

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:15
  • Kotkan poikii ilman siipii
« Vastaus #57902 : 25.10.2019 kello on 09:57 »
Siivottu huusholli, käyty äitille kaupassa,ja vaihdatin nastat hondaan. Kausisäilytys ja vaihto 20 €.  Tuohon rahaan ei kyllä kannata itse vaihtaa.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:37
« Vastaus #57903 : 25.10.2019 kello on 10:17 »
..
vaihdatin nastat hondaan. Kausisäilytys ja vaihto 20 €.  Tuohon rahaan ei kyllä kannata itse vaihtaa.
Ne ei kierteitä ja napoja rasvaile, saati jarruja (palat, kiekot jne) tarkasta samalla - puhumattakaan puslien kopeloinnista, jarruletkut.. kiristysmomentit ruuhka-aikaan ihan sutta..

Isoin asia josta noissa rengasliikkeissä en pidä, on helmojen kynnyskoteloista nostelu. Monessa autossa paljon muovi osaa noissa - ei uretaanityynyt auton painoa hävitä  :laugh:

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #57904 : 25.10.2019 kello on 10:26 »
Ne ei kierteitä ja napoja rasvaile, saati jarruja (palat, kiekot jne) tarkasta samalla - puhumattakaan puslien kopeloinnista, jarruletkut.. k

Enpä noita ole tullut itsekkään koskaan tarkastettua silloin ennen kun itse renkulat vaihdoin. No siitäkin taitaa olla pitkälti toistakymmentä vuotta. Puslat ,jarruletkut ym. tarkastus kuuluu varmaankin huoltoohjelmaan joten luotan siihen että ne on tehty. hondan huoltoväli on 10tkm.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.07.2024 kello on 20:46
« Vastaus #57905 : 25.10.2019 kello on 11:23 »
Enpä noita ole tullut itsekkään koskaan tarkastettua silloin ennen kun itse renkulat vaihdoin. No siitäkin taitaa olla pitkälti toistakymmentä vuotta. Puslat ,jarruletkut ym. tarkastus kuuluu varmaankin huoltoohjelmaan joten luotan siihen että ne on tehty. hondan huoltoväli on 10tkm.

Mut tällaiset köyhät, niinkuin minä, joutuu tekemään kaikki huollot ja tarkastukset itse. Sen vuoksi juuri tuo renkaiden vaihto on hyvä tehdä itse. Samalla saa tarkastettua jarrut ym. asiat, jotka olisi muuten ilman renkaan irroitusta vaikeita tehdä. Ja ennen kaikkea saa laittaa itse alumiinivanteen puhdistetut pultit just oikeaan momenttiin ja saa itse laittaa pyörimissuunnat oikein. Saa itse päättää haluaako takarenkaita kierrättää eteen. Ei ne rengasliikkeen kiireapulaiset paljoa sellaisia osaa edes kysyä.

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #57906 : 25.10.2019 kello on 12:11 »
Mut tällaiset köyhät, niinkuin minä, joutuu tekemään kaikki huollot ja tarkastukset itse. Sen vuoksi juuri tuo renkaiden vaihto on hyvä tehdä itse. Samalla saa tarkastettua jarrut ym. asiat, jotka olisi muuten ilman renkaan irroitusta vaikeita tehdä. Ja ennen kaikkea saa laittaa itse alumiinivanteen puhdistetut pultit just oikeaan momenttiin ja saa itse laittaa pyörimissuunnat oikein. Saa itse päättää haluaako takarenkaita kierrättää eteen. Ei ne rengasliikkeen kiireapulaiset paljoa sellaisia osaa edes kysyä.
No mä oon köyhä mutta kun en osaa autolle itse tehdä mitään niin on pakko tettää muilla. Rengashotelliinkin turvauduin aikanaan kun en itse pystynyt renkaita vaihtamaan kun selkä oli niin huono.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:26.08.2025 kello on 06:06
« Vastaus #57907 : 25.10.2019 kello on 13:37 »
Mitä siellä auringossa puuhastellaan. No, mekin pyörittiin kaksi päivää vanhassa kaupungissa. Kaksi päivää vuokratulla autolla ympäri saarta. Yksi päivä järjestetyllä retkellä bussikyydissä tärkeimpiin nähtävyyksiin tutustuen. Ravintola sapuska heikko laatuista ja kallista. Juomat myös kallista. Onneksi on vielä yksi entinen itäplokin maa vielä katsomatta, jossa rahvaskin voi liikkua, syödä ja juoda halavalla. Jos aurinkoa tarvitsen, menen kesällä mökille jotakin värkkäämään. Ee muuta kun: "raukat vain menköhöt merten taa".      ...Olen kotiseutuhenkinen ja isänmaallinen Suomalainen.  ;D
Kuitenkin joudun lähtemään joulukuun alkupuolella Espanjaan synttäreille.  ;)
Kyllä minäkin olen patrioottinen ja nautin Suomen luonnosta,mutta saan myös nautintoa ulkomailla käynnistä ja ihan rantaelämästäkin  Thumb Matkailu avartaa... mielestäni. :)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:24
  • Retkeilijä
« Vastaus #57908 : 25.10.2019 kello on 14:00 »
Minä olen vain kerran elämässäni ollut lentokoneessa. Asiassa on se hyvä puoli ettei ole masentavaa kotiin paluuta ns. huonompaan keliin. Tykkään kyllä paljon pimeästä, kynttilöitä, valoja laitella. Syksy ja talvi menee paljon luonnikkaammin kun jotain harrastaa. Itsellä patikka, hiihto, avanto jne. Syksyssä ja talvessa sekin hyvä puoli että on rauhallista eikä liian kuuma, kesällä välillä vähän liikaakin ryysistä..

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 4.09.2025 kello on 07:06
« Vastaus #57909 : 25.10.2019 kello on 16:12 »
Laitettu kulkineet talvilevolle odottamaan valoisampia aikoja.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 9.01.2026 kello on 17:19
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #57910 : 25.10.2019 kello on 17:04 »
Ähräsin tallin päällys sängylle kiinni rappusen. Nyt passoo nousta ja laskeutua kuin gaselli.  :D

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:24
  • Retkeilijä
« Vastaus #57911 : 25.10.2019 kello on 17:56 »
Vaihdoin talvigummit höpömökkiin ja reissuunkin jo ehditty silakkaa maisteltu :P

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:37
« Vastaus #57912 : 25.10.2019 kello on 18:20 »

Mihinhän näitä alkaa kohta työntämään ;) kun ei enää naapurillekkaan kelvannu ;D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:25
  • viva la France
« Vastaus #57913 : 25.10.2019 kello on 18:22 »
Matkamökin tankannut ;)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:31
« Vastaus #57914 : 25.10.2019 kello on 18:23 »

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Mihinhän näitä alkaa kohta työntämään ;) kun ei enää naapurillekkaan kelvannu ;D
Kuivuriin oon laittanu ja lasipurkkiin säilöön ,säilyy vaikka 100vuotta jos ei kosteutta saa,