rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 9927717 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:48
  • Autossa on pyörät
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #51885 : 26.10.2018 kello on 11:28 »
Talvi taisi yllättää kunnossapidon ohella raskaan liikenteen. Ei siellä henkilöautot jumissa ole Jyväskylän ja Jämsän rajamailla.

Iloinen pulttipyssyjen pärinä kuului ulkona, kun kävin pudottelemassa pahimpia tykkylumia pensaiden päältä. Naapurustossa useimmat vaihtavat itse, mutta pari oli vähän myöhässä.
Tänään ne ihmiset heräs. Yhdeksän jälkeen 3 soitti Sprinterin renkaista. Klo 10.00 ne haettiin. Oli säpinää jo ilmassa  Thumb
Vaikkei täällä etelässä lunta ole.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:02
  • Kulkija
« Vastaus #51886 : 26.10.2018 kello on 11:30 »
^^

Koita päästä liikkeeseen asti kesäkumeilla. Ja varaa tarpeeksi tupakkia odotteluun. Puhelimen laturikin voi olla tarpeen.  :)

Minulla karkasi tunkista öljyt taas kerran. Pitää tutkia, saanko kuntoon. Sitten Hymeriin talvikumit vuoden tauon jälkeen.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:24
  • Kotkan poikii ilman siipii
« Vastaus #51887 : 26.10.2018 kello on 11:32 »
Toi lause olisi oikeammin "talvi yllätti taas teiden kunnossapidon"  :-X

Tuolla uudella moottoritiellä on tuo talvikunnossa Haminan kohdalla hoidettu pudottamalla huonolla kelillä nopeus 60km/h

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
« Vastaus #51888 : 26.10.2018 kello on 11:39 »
^^

Koita päästä liikkeeseen asti kesäkumeilla. Ja varaa tarpeeksi tupakkia odotteluun. Puhelimen laturikin voi olla tarpeen.  :)

Minulla karkasi tunkista öljyt taas kerran. Pitää tutkia, saanko kuntoon. Sitten Hymeriin talvikumit vuoden tauon jälkeen.
Varasin jo ajan ;) ;D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:48
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #51889 : 26.10.2018 kello on 11:40 »
^^

Soitin Korpilahden hautausurakoitsijal le, kaverini sitä hoitaa. (suosittelen) Sanoi jotta mahaa myöten lunta kun vei jonkun kukkalähetyksen perille saakka. Heillä kun on kukkakauppa myös.
www.paivansini.fi

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:24
  • Kotkan poikii ilman siipii
« Vastaus #51890 : 26.10.2018 kello on 11:52 »
Kesä gummit alla vielä, ens viikolle lupailee jo päivällä plus kelejä, ja ei yö pakkasia.Mutta ajatelin käydä vaihattamassa maantaina uudet kitkat alle jotka jo liikkeessä valmiina.

Kesällä?? näin joku totesi viikolla.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:11.01.2026 kello on 12:36
« Vastaus #51891 : 26.10.2018 kello on 11:54 »
Transiittiin vaihdoin talvirenkaat jo tiistaina. Ennustettiin lunta loppuviikoksi eteläsuomeen ja vaimo lähti reissuun yksin keskiviikkona ja palaa kotiin huomenna illalla. Jos ei lunta tulisikaan niin on nuo sitten valmiiksi alla kun seuraavan kerran joulukuun alussa auto on käytössä. Talven jälkeen noille vanteille on kyllä pakko tehdä jotain.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
« Vastaus #51892 : 26.10.2018 kello on 12:23 »
Koko talvi ajellaan lähes sulia teitä ja ainakin raiteita pitkin niin mikä ihme siinä on säästellä tässä aloituksessa ettei laita "liian aikaisin" talvirenkaita alle :-X

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:14
  • Knaus Eifelland
« Vastaus #51893 : 26.10.2018 kello on 12:41 »
Odotellaan, että saapuu se äkillinen lumiryöppy ja lumikaaos.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2026 kello on 23:50
  • "Where days drop as softly as fruit from trees"
« Vastaus #51894 : 26.10.2018 kello on 13:49 »
Samaa talvirenkaiden vaihtoa täälläkin. Oktaavi hoitui jo tiistaina ja Superb tänään. Vielä kun pojan Nisse tulee hoidettua niin saa talvi jälleen saapua. Kyllä näyttäisi hiukan mieltä rassaavan tämä kaksi kertaa vuodessa vaihtaminen. Noin yhden edullisemman rengassarjan verran kuluu rahaa noihin vaihtoihin vuosittain.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.01.2026 kello on 16:30
  • Tekniikan diletantti
« Vastaus #51895 : 26.10.2018 kello on 14:03 »
Ihan näin matematiikka ihmisenä, hämmästelen sitä miksei talvirenkaita voi vaihtaa ajoissa. Kaikki renkaat kuluu. Talvirengas on pikkasen kalliimpi kun kesärengas. Mikä on kulutuksen kustannusero jos vaihtaa kaksi viikkoa "turhan" aikaisin talvirenkaisiin.  Kustannuserona ei mitään hevon helevetin merkitystä.

Monella muulla asialla on merkitystä. Meidän huushollissa nää autojutut on mun vastuualuetta. Jos en vaimon autoon laita ajoissa, tai pikkasen yli-ajoissa talvirenkaita niin mikä on tilanne?
Jos sille jotain sattuu liukkauden tähden, niin syyttäisin itseäni lopun ikääni jos se on liukkailla kesärenkailla. Toisaalta, parin viikon viivettylyllä voisin säästää 5centtiä. Otanko riskin. En. Olen nimittäin monessa muussakin asiassa tuhlannut 5 centtiä. Joskus jopa euron. Pikkusikariaski maksaa 6,60€. Jätän yhen tupakin polttamatta ja olen kirkkaasti voitolla... Ja tiedän etten olisi voinut enempää tehdä vaimon turvallisuuden vuoksi. Kerran löin pajatsoon kaks euroa enkä voittanu mitään.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:02
  • Kulkija
« Vastaus #51896 : 26.10.2018 kello on 14:09 »
Keväällä sitten ajellaan vappuun asti nastoilla, vaikka tarve olisi hävinnyt aikoja sitten.

Veneet lasketaan juhannuksena lähes 2 kuukauden päästä jäiden lähdöstä ja nostetaan sitten, kun joutuu murtamaan edestä ohuen jääkuoren luiskalle päästäkseen.

Laiskuutta se on, ei säästöä.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:11.01.2026 kello on 12:36
« Vastaus #51897 : 26.10.2018 kello on 14:27 »

Monella muulla asialla on merkitystä. Meidän huushollissa nää autojutut on mun vastuualuetta. Jos en vaimon autoon laita ajoissa, tai pikkasen yli-ajoissa talvirenkaita niin mikä on tilanne?
Jos sille jotain sattuu liukkauden tähden, niin syyttäisin itseäni lopun ikääni jos se on liukkailla kesärenkailla. Toisaalta, parin viikon viivettylyllä voisin säästää 5centtiä. Otanko riskin. En.

Tuo voisi olla minun sanomaa. Vaimo lähti asuntoautolla muutaman päivän reissuun ja hän itse ei nähnyt tarvetta vaihtaa renkaita ennen sitä, minä näin, jos ei muuten niin nimenomaan oman mielenrauhan takia.
Tällä hetkellä meillä on käytössä oleva autokanta turhan iso, tuon asauton lisäksi 2 pienempää, toisessa talvikumit ja toisessa kesäkumit. Kelin mukaan voi valita

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 9.01.2026 kello on 17:19
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #51898 : 26.10.2018 kello on 14:44 »
Toin mökiltä havuja appiukon ja anopin haudalle.
Tilasin talvikulkimeen itseltäni renkaan vaihdon ensi viikolle. Ei osannut sanoa vielä mille päivälle. :D

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.11.2025 kello on 09:31
« Vastaus #51899 : 26.10.2018 kello on 14:47 »
Saksalainen vaihtui saksalaiseen. Onhan siellä jo saksalaisvalmistein en matkailuautokin käytössä. Thumb

Meillä on tainut tulla mondeolla jo 14 vuotta meidän käytössä...  ::) Ihan laatupelejä germaanit tekee.