Osanottoni,huhtikuussa hyvästelin isäni.
|
Sivuja: [Edelliselle sivulle] 1 ... 3361 3362 [3363] 3364 3365 ... 5009 [Seuraavalle sivulle] Siirry alas
Osanottoni,huhtikuussa hyvästelin isäni.
Kiitos pojat.
Tiesin jo monta vuotta, että jäähyväisten hetki on vaikea. Vaikka mielestäni olen "reipas tosimies", jouduin monesti kokoamaan itseni. Mutta nyt mennään eteen päin "orpopoikana". ... Kiitos.
Tänään seurailin historiallista lentoa kun Suomen ensimmäinen sähkölentokone (OH-U682) nousi ilmaan.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005774358.html Höpölle osanotto täältä myös.
Töitä puskassa. Todettu että aurinkopaneelit (50w+8w) riittää duunin tekoon aurinkoisella säällä (nyt olen kokeillut 2 läppäriä tunti latauksessa, tunti omalla akulla. Tunnin jälkeen alkaa latausvirta paneelilta tippua niin akku taas täynnä.
2.5-3A näyttää tulevan paneelilta. Nyt lounaalla ja bongasin tämmöisiä: (Fiat 238). En mielestäni ikinä tiennyt tommoisesta autosta ollenkaan. ![]() ![]() Lähinnä pötkötelty kotosalla ilmastoinnin viileydessä. Ei toimi läpiveto eikä tuuletus kotosalla yhtähyvin kuin autossa.
Kulkine on nyt tyhjennetty ja siivottu. Kotiin palattiin toissapäivänä ja nyt jo tympäsee kotonaolo ankarasti. Kesäturnee on taas ohi. Seitsemän viikkoa kesti reissu, Baltiaa ja Suomea kierreltiin. Kilometrejä kertyi noin 2700km. Oli kyllä hyvä reissu. Ei mitään teknisiä ongelmia ja kesäkelit oli kerrankin kohdallaan. Ilmastointiakin olisi ehdottomasti tarvinnut ensi kertaa karavaaniuran aikana. Ei olis ollut kenelläkään kiire kotiin, mutta lasten harrastukset/koulut ja rouvan työt yms. arki painaa päälle. Minä kyllä viihtysin reissussa ja asuisin autossa suurimman osan vuodesta jos olisi mahdollista. Onneksi koulujen syyslomalla pääsee lentimäkoneella etelään toisten makaamiin. Ja onneksi välillä on aina viikonloppuja kun reissuunkin pääsee. Kyllä tässä kuitenkin itselle kotinurkat tulee liiankin tutuiksi ennen kuin ensikesänä taas pidempään reissuun pääsee. Joskus -80 luvun alussa olen tuollaiseen Fiat 238 tehnyt huoltoja
.45 kilsaa fillarilla kuvasin just. Hieman alle pari tuntia meni..
Sivuja: [Edelliselle sivulle] 1 ... 3361 3362 [3363] 3364 3365 ... 5009 [Seuraavalle sivulle] Siirry ylös
|