rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 9957001 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:38
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #32715 : 22.03.2016 kello on 11:18 »
Joo kyllä se noin näköjään on, 1.6 turbo ei näköjään nosta lämpöjään kovin hätäisesti vaikka puskurin alaosan aukko ummessa, pitänee ensi talvena peittää tuo yläosakin ellei sitten laita mukavuudenhaluisena webastoa.  8)
Älä mene peittämään tuota ylempää reikää.. loppuu syylärin, välijäähyn, ohj.tehostimen, laatikon, moottoriöljyn, a/c kennon ajateltu lämmönsiirto..

Saappaassa mullakin vain tuo alaosa solumuovila ummessa vaikka can-väylän Eberi orkkiksena (autom. päällä +8C = merkkivalo siitä). Mykäksi saa vain töpsöliä nyhtämällä  :P

• Vieras
  • Vs: Mitäs tänään tehty?
    « Vastaus #32716 : 22.03.2016 kello on 11:31 »
    Älä mene peittämään tuota ylempää reikää.. loppuu syylärin, välijäähyn, ohj.tehostimen, laatikon, moottoriöljyn, a/c kennon ajateltu lämmönsiirto..

Välijäähdytin saa ilman tuolta ylempää konepelliltä ja suunnitelmissa oli ensi talveksi, jos ja kun pakkaset menee sinne -25 asteen kylmemmälle puolelle että laittaisi yläosasta puolet piiloon mutta saattaa olla että hankin sen webaston, tottui siinä exän Daciassa siihen webastoon siinä määrin että eiköhän se tule Subaruun. Mikä sen mukavampaa esim. uimahallilta tullessa kuin mennä lämpimään autoon.  :)

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 9.01.2026 kello on 17:19
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    « Vastaus #32717 : 22.03.2016 kello on 13:30 »
    Anteeksi, että sotken teidän rakkaat henkilöautot, muuttunutta keskustelua.
    Mutta minä kävin Auto Unionilla työmaalle tavaraa ostamassa, samalla kävin mökillä tirppoja syöttämässä.
    Jatkakee vuan, kun näitä henkilöautoja niin vähän käsitellään.  ;D ;D

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:23.12.2025 kello on 21:48
    • Etelä-Pohjanmaa
    « Vastaus #32718 : 22.03.2016 kello on 13:48 »
    Lasketellaan

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2021 kello on 14:40
    « Vastaus #32719 : 22.03.2016 kello on 13:48 »
    Emännän tekele käytti autoaan syynissä, loppu vähäksi aikaa taas minultakin vapaa ajan ongelmat ::)

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:00
    • Kulkija
    « Vastaus #32720 : 22.03.2016 kello on 13:55 »
    Vaihda pois Ihaa tuommoinen jääkaappi. Maksan 25t. suoralla kaupalla tai 24, jos otat Touranin vaihdossa. Se on melko lämmin.  Thumb

• Vieras
    « Vastaus #32721 : 22.03.2016 kello on 13:56 »
    Selvitellyt papereita uuteen oikeusasteeseen.

Samalla lähetin Tapaturma-asioiden muutoksenhakulautak unnalle oikaisupyynnön 2:sta virheellisestä tiedosta. Toinen virhe voi olla lähtöisin vakuutusyhtiön taholta? Virhe, että olisin muuttanut Suomesta Viroon. Muutin jo 2000-luvulla pois Suomesta, en Viroon.
    Jos virhe on vakuutusyhtiön taholta, näen tarkoituksen hakuisuuden:

Vakuutusyhtiö korvasi kaikki asiaan kuuluvat korvaukset tapaturmaan liittyen siihen saakka kunnes muutin kirjani Viroon.
    Vasta nyt vakuutusyhtiö vetoaa hylkäyspäätöksessää n 883 / 2004 EU:n käytäntöön. Miksi maksoivat tuon ajan jälkeen vaikka olisi ollut mahdollista toimia silloin?
    Vakuutusyhtiöllä lienee tarkoitus "sulkea" tieto pois seuraavalta oikeusasteelta, etten voi vedota "vakiintuneeseen käytäntöön." ;D ;D ;D

Vakuutusyhtiöiden ideana lieneekin pyrkiä kaikin keinoin estämään rahojen "haaskaaminen turhuuksiin." Pääasiallinen tarkoitus on tehdä rahaa pörsseissä. Tuskin heillä on niin huonoja asiantuntijoita, etteivät huomaisi omia virheitään? Mielestäni maallikkona kykenen tulkitsemaan pisteen ja  pilkun sijoittamisen merkityksen, puhumattakaan sanojen merkityksestä ja niiden tulkitsemisesta.

Aikoinaan tapaturman jälkeen vakuutusyhtiö vetosi eräässä hylkäyksessä sanaan "välttämätön."
    Tapauksessa laskutin vakuutusyhtiötä lääkkeiden hakemisesta apteekista.(meno-paluu) Tuli hylkäyspäätös, perusteena "korvataan vain välttämättömät kustannukset."  ;D
    Oikeuden kautta jouduin todistamaan mitä suomenkielessä sana, "välttämätön" tarkoittaa.  ;D
    Edelleen samassa asiassa oli vakuutusyhtiön hylkäyksen lisäperusteluissa mm, "apteekissa täytyy käydä apteekin aukioloaikana."
    Kirjoitin vastateesiin seuraavasti." En ole koskaan murtautunut apteekkiin, olen aina asioinut apteekissa sen ollessa auki. On epätodennäköistä että murtautuisin tulevaisuudessakaan ." ;D

Tämän loppuvuorokauden "lepuutan hermoja." Aamulla puhtailla ajatuksilla asia jatkuu... Thumb

• Vieras
    « Vastaus #32722 : 22.03.2016 kello on 14:03 »
    Vaihda pois Ihaa tuommoinen jääkaappi. Maksan 25t. suoralla kaupalla tai 24, jos otat Touranin vaihdossa. Se on melko lämmin.  Thumb

:laugh: ettäkö 15 tonnin Tourani olisi, jos olisit sanonut että 35 t ja Touran niin en olis nauranut.  :D... Ei vaineskaan, ei se tuo Subaru oikeasti kylmä ole, on vaan tottunut tuohon hybridiin näiden kuuden vuoden aikana ja siinähän se lämmönvaihdin nostaa ne lämmöt yhtä nopeasti kuin auto jossa webasto laitetaan päälle starttauksen yhteydessä. Pitää vaan hankkia se Weba myös tuohon Subaruun niin sitten saa nautiskella lämmöstä heti ensimmäisten kilsojen myötä, ihan kuin Toyotassakin.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:16
    • viva la France
    « Vastaus #32723 : 22.03.2016 kello on 14:08 »
    :laugh: ettäkö 15 tonnin Tourani olisi, jos olisit sanonut että 35 t ja Touran niin en olis nauranut.  :D... Ei vaineskaan, ei se tuo Subaru oikeasti kylmä ole, on vaan tottunut tuohon hybridiin näiden kuuden vuoden aikana ja siinähän se lämmönvaihdin nostaa ne lämmöt yhtä nopeasti kuin auto jossa webasto laitetaan päälle starttauksen yhteydessä. Pitää vaan hankkia se Weba myös tuohon Subaruun niin sitten saa nautiskella lämmöstä heti ensimmäisten kilsojen myötä, ihan kuin Toyotassakin.
    Eikö siinä ole edes sähkövastusta lämmityslaitteessa, johan semmoinen on tuolla sitikassa eli heti kun laittaa auton käyntii ja lämpö pyynti on enemmän kuin lämpötila alkaa pukkaamaan lämmintä ilmaa ja sähkö on mukana niin kauan kuin neste on saavuttanut riittävän lämpötila.
    Se sitikka on sentään jo kymmen vuotias. Eli äkkiä kauppaan hakemaan auto jossa on kunnon varusteet. ;)

• Vieras
    « Vastaus #32724 : 22.03.2016 kello on 14:12 »
    Eikö siinä ole edes sähkövastusta lämmityslaitteessa, johan semmoinen on tuolla sitikassa eli heti kun laittaa auton käyntii

Just tuo PTC-vastus puuttuu Subarusta, sen takia se saikin vain kasin siinä TM:n talviautovertailuss a lämmityslaitteen osalta ja tuon puuttumisen muuten huomaa kun sen olemassaoloon on tottunut kahdessa aiemmassa Toyotassa ja oli vastukset muuten myös Daciassakin joten hiukan kyllä  ::)

Mutta sehän on Subaru, pystyy joissain asioissa antamaan anteeksi.  ;D

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
    • Kotkan poikii ilman siipii
    « Vastaus #32725 : 22.03.2016 kello on 14:37 »
    Olen vielä tehnyt viimehetken varmisteluita tuossa mun eläkeasiassa. No kuitenkaan en ole vielä osannut päättää jäänkö vai enkö jää eläkkeelle. Verotoimistossa käynti teki asian heti selvää että jatkan mutta se oli vain sen hetken ajatus kun näki mitä eläkkeestä jää käteen. Toki onhan mulla vielä huominen asiaa funtsia.
    Ja jos en jää työhön niin eläkkeen hakupaperit vois jo ensikuussa laittaa sisään.

• Vieras
    « Vastaus #32726 : 22.03.2016 kello on 15:01 »
    Olen vielä tehnyt viimehetken varmisteluita tuossa mun eläkeasiassa. No kuitenkaan en ole vielä osannut päättää jäänkö vai enkö jää eläkkeelle. Verotoimistossa käynti teki asian heti selvää että jatkan mutta se oli vain sen hetken ajatus kun näki mitä eläkkeestä jää käteen. Toki onhan mulla vielä huominen asiaa funtsia.
    Ja jos en jää työhön niin eläkkeen hakupaperit vois jo ensikuussa laittaa sisään.

Jos jää eläkkeelle, ymmärtääkseni on edelleen mahdollisuus ansaita jonkun verran, menettämättä ansaittuja etuuksiaan ansaitusta eläkkeestä.?

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2021 kello on 14:40
    « Vastaus #32727 : 22.03.2016 kello on 15:24 »
    Nyt ei tartte kenenkään vetää herneitä vaan minä olen ihmetelly aina miksi joku rakastaa työtä niin paljon ettei jää eläkkeelle kun siihen mahdollisuus on.  Pääsee oikeasti nauttimaan vapaa ajasta ja vaikka reissailemaan ja työ jää jollekkin nuoremmalle ja oikeasti työhön kykenevälle

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:07
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    « Vastaus #32728 : 22.03.2016 kello on 15:35 »
    Nyt ei tartte kenenkään vetää herneitä vaan minä olen ihmetelly aina miksi joku rakastaa työtä niin paljon ettei jää eläkkeelle kun siihen mahdollisuus on.  Pääsee oikeasti nauttimaan vapaa ajasta ja vaikka reissailemaan ja työ jää jollekkin nuoremmalle ja oikeasti työhön kykenevälle

Reilu kymmenen vuotta sitten jäin eläkkeelle.  Kun oli melkein 40 vuotta tehnyt töitä,  niin pari ensimmäistä vuotta olivat todella vaikeita.  Tottuihan  siihen, mutta....

• Vieras
    « Vastaus #32729 : 22.03.2016 kello on 15:37 »
    Nyt ei tartte kenenkään vetää herneitä vaan minä olen ihmetelly aina miksi joku rakastaa työtä niin paljon ettei jää eläkkeelle kun siihen mahdollisuus on. 

Ja mä lisään vielä sen verran että kuvitteleeko kukaan olevansa niin tärkeä että sen takia sitten jää tekemään lisävuosia ?

Jep jep, hatun nostan niille jotka jäävät eläkkeelle kun tulee vuodet täyteen.  Thumb