Porvoosta Posiolle, 12 tuntia muutamalla lyhyellä kahvitauolla ja ruuat Prismasta. Huomenna eka oikea lomapäivä.
|
Sivuja: [Edelliselle sivulle] 1 ... 2164 2165 [2166] 2167 2168 ... 5010 [Seuraavalle sivulle] Siirry alas
Porvoosta Posiolle, 12 tuntia muutamalla lyhyellä kahvitauolla ja ruuat Prismasta. Huomenna eka oikea lomapäivä.
Tiedät varmasti myös sen missä suomessa on ainoa paikka missä vuorovesi selkeästi havaittavissaeräs orgilainen pitää majapaikkaansa siin aivan vieress se oli kahdenpisteen vihje ![]() Mulla ei oo harmaintakaan aavistusta, mutta Röllin
antama vihje vie mut Kotkaan.?
Mulla ei oo harmaintakaan aavistusta, mutta Röllin Olisko, on, n. 200 km. länteen tuosta. Google/wikipedia tietää. Ja minä
![]() Tuo vuorovesi on luontoharrastajalle (ja kalastajille) tärkeä esim. Pohjois-Norjassa, kun katselee matalikoilla lintuja, hylkeitä ja valaita tai vesirajan ja merenpohjan elämää. Onneksi täällä sisävesillä ei ole vuorovesi-ilmiötä. Itämerellä vedenpinnan korkeuteen vaikuttaa eniten tuulen suunta ja voimakkuus. Sisävesillä taas kevät tulvien ja kesäkuivien välillä voi pinnan ero olla huomattava. Pienellä purjeveneelläni voi syväystä pienentää kallistamalla venettä (irroittaa karilta) ja samoin madaltaa mastonkorkeutta sähköjohtojen alituksessa. Kävin lähi puodissa. Olotilaa korjailu Long Trink'lla. Kelkkailtu saaristossa! Täällä on vielä kevätjäätä sopivasti
Kelkkailtu tiellä, pariinkin otteeseen.
Isojärven kansallispuistossa kuljettiin ja makkarat paistettiin. Ei ollut ruuhkaa, yksi kaveri nuotiopaikalla ja toinen, pilkkimies, käveli vastaan.
Nisukahvit toki, lämmitin nisutkin halstarissa hiilloksella. Että maistui hyvältä. Marketissa oli jyvä broiler nakkien esittelijä joka jakoi maistiaisia ja kertoi etteivät maistu broilerille ollenkaan. ![]()
Virittelin mökillä puolenkymmentä uutta linnunpönikkää puihin. Kaksi pönikkää korjasin ja yhden laitoin poistoihin. Komia oli kevätsää.
Sivuja: [Edelliselle sivulle] 1 ... 2164 2165 [2166] 2167 2168 ... 5010 [Seuraavalle sivulle] Siirry ylös
|