Kirjoittaja
Aihe: Mitäs tänään tehty? (Luettu 9973918 kertaa)
« Vastaus #22546 : 18.11.2014 kello on 19:24 »
Ihania herkkuja on oottamassa tulijaa  Ettäkö Teilläkin ukko kokkaa 
Kokkaa se ja onneksi mielellään!  Mä teen aika paljon iltavuoroa ja saan tulla valmiiseen pöytään.  Onneksi Pasi tykkää ruoanlaitosta. Yritän kyllä isoimmat kauppareissut hoitaa ihan itekseni. Että olis edes joku kohtuus tässä hommassa. Mä olen kyllä aika hyvä apukokki. Hoidan nuo pilkkomiset ja jälkien siivoamiset. Musta on aika tyrmistyttävää aina huomata, että tiskirätti on rutikuiva Pasin kokkaamisen jälkeen. Mulla on tapana pyyhkiä sotkuja samantien. Yleensä vedän siinä rätin kanssa induktiolieden levytkin pois päältä. Meille tää työnjako tuli osittain sen takia, kun Pasin tytöt asui meillä. Kiukkuinen äitipuoli siivosi ja pyykkäsi, mutta porukka olis kuollut nälkään, jos ruoan saaminen olis ollut mun varassa!
« Vastaus #22547 : 18.11.2014 kello on 19:31 »
« Vastaus #22548 : 18.11.2014 kello on 19:32 »
Ukkojenhan se on kokattava jos meinaa maukasta ruokaa saada ja jotain muuta kuin makkaroonilaatikkor iisikanajauhelihapo ttumuusi ruokaa. Ja kait se on miehillä geeneissä hyvä ruoka vai miksi suurin osa huippukokeista on miehiä ? Hups tulikohan sohastua... 
« Vastaus #22549 : 18.11.2014 kello on 19:35 »
« Vastaus #22550 : 18.11.2014 kello on 19:38 »
Ukkojenhan se on kokattava jos meinaa maukasta ruokaa saada ja jotain muuta kuin makkaroonilaatikkor iisikanajauhelihapo ttumuusi ruokaa. Ja kait se on miehillä geeneissä hyvä ruoka vai miksi suurin osa huippukokeista on miehiä ?
Hups tulikohan sohastua... 
 Näinhän se on nähtävä ja tuohon ...Hups tulikohan sohastua...  sanon että,, aina kannattaa sohaista  pimiässä peiton alla  ..ehkä vähän tuhmaa
« Vastaus #22551 : 18.11.2014 kello on 19:55 »
Ukkojenhan se on kokattava jos meinaa maukasta ruokaa saada ja jotain muuta kuin makkaroonilaatikkor iisikanajauhelihapo ttumuusi ruokaa. Ja kait se on miehillä geeneissä hyvä ruoka vai miksi suurin osa huippukokeista on miehiä ?
Hups tulikohan sohastua... 
Meillä minä teen ruuat viikolla ja vaimo viikonloppuisin, viikonloppuisin tuo siirtyy minulle jos vieraita on tiedossa. Makeat, levonnaiset ja jälkiruuat on vaimon työtä. Ensi viikolla muutan tyttäreni asuntoon runsaaksi viikoksi, noh, tulen kyllä olemaan kotonakin suuren osaa ajasta paitsi jos vaimo tekee makaroonilaatikkoa, hänen herkkunsa ja minun inhokki.lapsuudesta asti.
« Vastaus #22552 : 18.11.2014 kello on 20:09 »
onko tuplat tulossa?
Noup.
« Vastaus #22553 : 18.11.2014 kello on 20:11 »
« Vastaus #22554 : 18.11.2014 kello on 20:15 »
Meillä minä teen ruuat viikolla ja vaimo viikonloppuisin, viikonloppuisin tuo siirtyy minulle jos vieraita on tiedossa. Makeat, levonnaiset ja jälkiruuat on vaimon työtä. Ensi viikolla muutan tyttäreni asuntoon runsaaksi viikoksi, noh, tulen kyllä olemaan kotonakin suuren osaa ajasta paitsi jos vaimo tekee makaroonilaatikkoa, hänen herkkunsa ja minun inhokki.lapsuudesta asti.
Mä olen vasta nyt wanhoilla päivillä alkanut miettiä, että miksi hyvät makaronit ja hyvät jauhelihat pitää tuupata uuniin kuivumaan. Tai sotkea munamaidolla. Mä olenkin nyt pyytänyt, että saan ne suoraan lautaselle. Tosin itse tein melkein oikeeta makaronilaatikkoa just tuossa pari viikkoa sitten. Osittain munamaidolla ja lihalientä lisäksi. Piti keksii joku helppo juttu porukalle ennen lentokentälle lähtöä. Arvasin, ettei kukaan oikein jaksa keskittyä syömiseen.
« Vastaus #22555 : 18.11.2014 kello on 20:25 »
Makaronit säilyy onneksi hyvin, ei tarvitse käyttää niitä. En muista koska sellaisia oltaisiin ostettu, niitä perinteisiä siis. Erikois makaroneista esim. simpukkamakarooneis ta voi taas tehdä ihan hauskoja muunnelmia.
Just paloittelin lohkoiksi ja maustoin perunoita ja pakkasin makkaraa folioon. Purunat kohta uuniin kypsymään ja makkarat kiukaalle saunomisen ajaksi. Helppo ruoka joka valmistuu sopivasti saunomisen aikana
« Vastaus #22556 : 18.11.2014 kello on 20:32 »
Ukkojenhan se on kokattava jos meinaa maukasta ruokaa saada ja jotain muuta kuin makkaroonilaatikkor iisikanajauhelihapo ttumuusi ruokaa.
Niimpä. Oli ruoka mikä tahansa, munien kanssa se on tehtävä. 
« Vastaus #22557 : 18.11.2014 kello on 20:58 »
Niimpä. Oli ruoka mikä tahansa, munien kanssa se on tehtävä. 
Paistetut munat on kyllä sellainen juttu, joita söisin vaikka joka päivä, ellei paistinpannun pesu olis niin ärsyttävä homma muutaman munan takia. 
« Vastaus #22558 : 18.11.2014 kello on 21:03 »
Paistetut munat on kyllä sellainen juttu, joita söisin vaikka joka päivä, ellei paistinpannun pesu olis niin ärsyttävä homma muutaman munan takia. 
Eihän sitä tartte muutakun huuhtelee .......
« Vastaus #22559 : 18.11.2014 kello on 21:09 »
Vaihdettu Pösöön viikon sisään jo toiset hehkut, ensin ostin halvat  ja nyt sitte ne hyvät 
|