Kirjoittaja
Aihe: Mitäs tänään tehty? (Luettu 9725834 kertaa)
« Vastaus #14176 : 15.11.2013 kello on 12:26 »
Uudet Tempurit patjat tulevatkin jo tänään. Sain varoituksen vasta eilen illalla. Aamu on sitten mennyt makuuhuoneen pölysaneerauksessa. Pyykkiä olen pessyt kiireellisyysjärjes tyksessä, että kaikki, mikä joutuu tekemisiin uusien patjojen kanssa, on taatusti puhdasta. (Pitää varmaan illalla käydä saunassa?)
Viikonlopun ostokset tehty ja samalla viety keräykseen pahvit, lehdet ja metallit. Otin päivän toisen Panadol Forten ja makaan lattialla. Kohta pitäis pystyä ajamaan töihin. Ei kiva!
toivotaan nyt , että uusi peti auttaa ja pääset eroon noista kauheista kivuista 
« Vastaus #14177 : 15.11.2013 kello on 12:32 »
Meillä tuo tyhjennetään aina reissun jälkeen, vaikka oltaisiin oltu yksi yö ja tilaa olisi reilusti. Samoin käyttövesien kanssa, tankki tyhjäksi viimeisillä kilometreillä ja uutta tilalle seuraavalla kerralla.
Usein kemssantyhjennys tapahtuu Hyvinkäällä kotimatkalla ja silloin saatan täyttää säiliöön kuumaa pesuaineliuosta joka saa hölskyä kyydissä vähintään sen muutama kymmenen kilometriä mitä on matkaa jäljellä.
« Vastaus #14178 : 15.11.2013 kello on 12:38 »
Meillä tuo tyhjennetään aina reissun jälkeen, vaikka oltaisiin oltu yksi yö ja tilaa olisi reilusti. Samoin käyttövesien kanssa, tankki tyhjäksi viimeisillä kilometreillä ja uutta tilalle seuraavalla kerralla.
Usein kemssantyhjennys tapahtuu Hyvinkäällä kotimatkalla ja silloin saatan täyttää säiliöön kuumaa pesuaineliuosta joka saa hölskyä kyydissä vähintään sen muutama kymmenen kilometriä mitä on matkaa jäljellä.
Mä tyhjään kemssan reissussakin päivittäin, vaikka se ei olisi edes täynnä. Eipähän tarvii nukkumaan mennessä miettiä, tuleeko se täyteen! Toi pesuaine- juttu onkin hyvä... Mekin yleensä aina tullaan siitä Hyvinkään ohi; puoli tuntia matkaa kotiin. Mistä sä sen kuuman veden saat siihen hätään? Keittiön hanasta varmaan? Mitä pesuainetta sä käytät? Kerran ollaan käyty siinä Hyvinkäällä tyhjää ajokaivo ja kemssa. Pimeänä talvi-iltana. Siinä oli aika ahdasta niiden rekkojen seassa ja mä onnistuin kastelemaan takkinikin kemssaa tyhjätessä ha huuhtoessa. Toivon mukaan se oli pelkkää vettä  No, takkikin pääsi kyllä kotona pesuun....
« Vastaus #14179 : 15.11.2013 kello on 12:58 »
Pesuaineena sitä mitä mukana sattuu olemaan, astianpesuainetta, yleispesuainetta .... kotona sitten huuhtelu, tai työhuoneella. Kuitenkin huomattavasti mukavampi hoitaa tuo varsinainen tyhjennys tuolla.
Lämpimän veden suihkutan bideesuihkulla yläkautta säiliöön, tuossa vaiheessa sammutan lämmittimen myös.
« Vastaus #14180 : 15.11.2013 kello on 14:07 »
Mä katselin, että siinä olis hiukan kuin kalkkisaostumaa?
Pissihän sisältää kalsiumia mikä kivasti kertyy varsinkin siihen tiivisteeseen. Omakin tiivisteen väri on vaihtunut mustasta hyvinkin vaaleaksi 
« Vastaus #14181 : 15.11.2013 kello on 14:08 »
Töitä olin tekevänäni,nyt kotosalla odottelemassa vaarin pikku vintiöitä yö kylään. Laitoin myös takkaan tulet. Sent from my iPad using Tapatalk
« Vastaus #14182 : 15.11.2013 kello on 14:41 »
Mä katselin, että siinä olis hiukan kuin kalkkisaostumaa? Kyllä mulla on tapana aika usein kemssan tyhjennyksen aikaan pyyhkäistä siitä hiukan vauvapyyhkeelläkin. Ja jos sininen neste ei kaikki osukaan reikään, annan sitä ja hiukan vettä tulla läpän päälle. Olenko mä jotenkin omituinen, kun tuo kemssan tyhjennys ja puhtaus on mulle niin tärkeää??? 
Osta niitä sinisiä pusseja tai palloja, ruppee osumaan oikeaan paikkaan.  Vessa pitää olla siisti ja ilman vauhtiraitoja. Ja suihkussa käymmä joka ilta kotona ja reissussa. 
« Vastaus #14183 : 15.11.2013 kello on 17:15 »
seihtemältä uamulla oli sorvi iärellä tae oekestaa vasara varres kiinni, puol neljält' kotmökillä, jalan kaappaa hakee lehmää joka o tullu teurastamolle sukupuole vaihkseen, kerkes tuurilla häräks enne ku kuolo korjas. Joten ny o olutpullo sisältö paikallaa naatittavaks (2,5 dl saint omer ). Olo o ku oekeella työmiehellä. 
« Vastaus #14184 : 15.11.2013 kello on 17:37 »
Töitä. Tuli valmiiksi kukkasohva. 
« Vastaus #14185 : 15.11.2013 kello on 18:22 »
Uudet Tempurit patjat tulevatkin jo tänään.
Meillä on ollut muutaman vuoden sänky ja tyynyt. Tyytyväisiä ollaan oltu. Muutaman ekan kerran tömähtää, kun nukkumaan mennessä istahtaa sängyn reunalle, eikä se painukaan, kuten ennen 
« Vastaus #14186 : 15.11.2013 kello on 18:24 »
Töitä.
Tuli valmiiksi kukkasohva.
Hienoa jälkeä kyllä, jos itse olet tehnyt. Omaan makuun ei kuosi maistu, mutta sitähän sä et kysynyt 
« Vastaus #14187 : 15.11.2013 kello on 18:43 »
Hienoa jälkeä kyllä, jos itse olet tehnyt.
Omaan makuun ei kuosi maistu, mutta sitähän sä et kysynyt 
Nälissään pitää jotain näpertää.  Kangas on asiakkaan oma valinta.
« Vastaus #14188 : 15.11.2013 kello on 19:18 »
Nälissään pitää jotain näpertää. 
Kangas on asiakkaan oma valinta.
Minkä verran menee aikaa tuommoisen sohvan verhoiluun? Vai teitkö täysremontin?
« Vastaus #14189 : 15.11.2013 kello on 19:19 »
Sytytin saunan kiukaaseen tulet 13v tauon jälkeen, tosin eri kiuaskin.  Vaihtelu virkistää, ainavalmis kiuas pois ja puu lämmitteinen tilalle.
|